Ga naar inhoud

De Avonturen van URBANUS + De Familie SUPER


esteban²

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

De bewuste aflevering waarin de figuren van Family Guy bij de Simpsons langsgaan doet me altijd denken aan de Kiekebanus-crossover. Al is deze aflevering volledig door de Family Guy-crew gerealiseerd. (waar weliswaar voormalige medewerkers van The Simpsons werkten)

 

familyguy1_3363686b.thumb.jpg.15d89d5e3e4c05fe5d9d925fac6cfa90.jpg

 

Kiekebanus daarentegen was een project waar beide auteurs hun specifieke figuren, voorwerpen en decors uitwerkten.

Dat ging redelijk ver. Neem onderstaand voorbeeld.

De postbode en zijn fiets zijn door Merho getekend, Urbanus en Amedee zijn door Willy Linthout getekend en de rugzak van de postbode op de rug van Urbanus is dan ook weer door Merho getekend geloof ik.

Moet niet simpel geweest zijn, vooral in situaties zoals deze waarbij er overlapping is.

 

afbeelding.thumb.png.c98a0d534039289056fec33d007481af.png

Link naar reactie

https://nl.pepper.com/aanbiedingen/monopoly-urbanus-eur799-at-dirk-292780

 


Deze Monopoly is zo gek als Urbanus himself. Koop een huis in de Hittentitsesteenweg, breng een bezoek aan de Maurice Potteje Pisplaats, sukkel in de Glaade Iolensloot of wie weet word je wel beboet omdat je je stoep kuiste met mayonaise.
Urbanus: komiek, cabaretier, zanger, acteur, stripauteur en nu ook bedenker-ontwerper van een eigen Monopoly editie. (Her)ontdek de leukste moppen, meest iconische filmscènes en de grappigste liedjes van Urbanus in deze gelimiteerde Monopoly uitgave.

Urbanus heeft een eigen Monopoly-spelbord uitgebracht. Het is een officiële Monopoly, die in een gelimiteerde uitgave gefabriceerd wordt in dezelfde fabriek als het klassieke gezelschapsspel, maar met tekeningen en namen van straten, stations, nutsvoorzieningen en teksten op de kans- en algemene fondskaarten over zijn carrière die de artiest zelf mocht verzinnen.

 

https://www.dirk.nl/boodschappen/non-food/non-food/monopoly-spel-editie-urbanus/83684

Link naar reactie
2 uren geleden, linthout zei:

Ha? nooit van gehoord! De kerk in de Urbanusstrip is gebaseerd opd e kerk van Eksaarde Doorslaar. De kerk heeft ook een toilet voor de bezoekers. Makkelijk voor wie hoge nood heeft tijdens de mis!

En ik maar heel mijn leven denken dat het de kerk van Denderwindeke was waarop die gebaseerd was 🙂 

Link naar reactie
Op 25/8/2021 om 21:48, linthout zei:

Ik heb meerdere Urbanusstrips gedroomd. Bewust en me ook op voorhand voorgenomen om een scenario te dromen. 'sMorgens wist ik die dan nog perfect en schreef ik ze neer. Dit was wel vroeger. Vele jaren terug. Ik moest me erg goed in mijn vel voelen om dat te kunnen. Eén van die strips is Urbanellalala. De dag voor we gingen schrijven had ik nog geen idee waarover we een boek gingen maken. Er zat dus niets anders op dan er vlug een bij elkaar te dromen.We hebben die dan ook in één dag volledig uitgeschreven. Ging wel vlug in die tijd.

 

Vandaag gelezen urbanellala.

en kom deze quote tegen.

 

om pot-shot pete te citeren:

“zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.”

🤯

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

                                               rood want ik wil niet dood

                                               wit want ik geef geen sikkepit 

                                              blauw omdat ik van jou  houw

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...