Ga naar inhoud

De Avonturen van URBANUS + De Familie SUPER


esteban²

Recommended Posts

5 uren geleden, linthout zei:

Die met groene rugleuning. Het was bijzonder leuk. Veel opkomst. Veel verkoop.


 

Fotografisch ondersteuningsmateriaal voldoet in deze turbulente tijden niet meer als onomstootbaar bewijs. Ook deze kunnen kunstmatig zijn ge-edit.

Maar de geloofwaardigheid van sommige beweringen kunnen zeker kracht worden bijgezet met enkele sfeerimpressies.

Maar ik begrijp dat ook de groten der aarde soms een dag rust verdienen, na al die commotie die ontstaat na een creatie van belang.

Er zal al de oren van u hoofd gevraagd zijn gister 😉

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie
5 uren geleden, Air zei:


 

Fotografisch ondersteuningsmateriaal voldoet in deze turbulente tijden niet meer als onomstootbaar bewijs. Ook deze kunnen kunstmatig zijn ge-edit.

Maar de geloofwaardigheid van sommige beweringen kunnen zeker kracht worden bijgezet met enkele sfeerimpressies.

Maar ik begrijp dat ook de groten der aarde soms een dag rust verdienen, na al die commotie die ontstaat na een creatie van belang.

Er zal al de oren van u hoofd gevraagd zijn gister 😉

Inderdaad! nu zit ik hier zonder oren!

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
22 uren geleden, fantasiooo zei:

image.thumb.png.8cfb72d17ef6abb232b85ac538c14a1d.png

 

Heeft er iemand ooit deze cd-rom uit 1996 aan de praat gekregen (bijlage bij de luxe van Het Zwarte Winkeltje)? Ik heb Windows 95 en QuickTime 2.03 netjes geïnstalleerd, maar er gebeurt niets wanneer ik op Urbanus.exe klik. Of was dat de mop? 

 

image.thumb.png.d6329ba482c8486ac4321f35d467ec4f.png

Dat was geen mop. Dat ding werkte perfect toen. Trok op niks, maar het werkte wel.

Link naar reactie
15 uren geleden, fantasiooo zei:

Het was al de moeite en mijn spaargeld waard.

❤️ Inderdaad! ❤️

 

Die CD-rom's van Urbanus vond ik als 12-jarige tiener fantastisch!

De hele familie vond de spetterende spelletjes zo leuk dat we nadien de grappige stemmetjes na deden:

"Da's mijnen bril niet!"

"Een pint, een pint, en lekker dat ik dat vind!"

"Oei, mijn matotteke!"

"Gewonnen! Aa nee toch niet."

Etc.

 

JA ik was (ben) zot van Urbanus (en @linthout😊

Link naar reactie

Maar die eerste bevat wel een middenvinger. :D In contrast met het schattige tafereel op de voorgrond, dit ontwerp moet toch echt alle leeftijden aanspreken. 't Heeft echt wel iets.

 

Zou ik trouwens een schitterende keuze vinden voor de SC, wetende wat de eventuele cover van de opvolger is bij Dark Lowena. Die zou nice rond Halloween. En ik wil deel 18 nu al lezen!

afbeelding.thumb.png.1ab0b8bc6bcc537d5d69e9f6c7487333.png

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
45 minuten geleden, esteban² zei:

Maar die eerste bevat wel een middenvinger. :D In contrast met het schattige tafereel op de voorgrond, dit ontwerp moet toch echt alle leeftijden aanspreken. 't Heeft echt wel iets.

 

Zou ik trouwens een schitterende keuze vinden voor de SC, wetende wat de eventuele cover van de opvolger is bij Dark Lowena. Die zou nice rond Halloween. En ik wil deel 18 nu al lezen!

afbeelding.thumb.png.1ab0b8bc6bcc537d5d69e9f6c7487333.png

 

Ah, de hommage aan de eerste Fantastic Four-cover zit er ook tussen.

 

afbeelding.png.0dd73cd1f0e21b7b5690f0ab34d66339.png

 

Naast die van Action Comics 1 die ook het recentste Getekende Reep Magazine sierde.

 

afbeelding.png.36eaff42a9432972f4df330b9d96a217.png

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Het is toch opvallend dat de Urbanusreeks de enige strips waren waar ik indertijd een echte hype rond heb zien ontstaan bij mijn klasgenoten en de rest van de school.

Albumtitels zoals Radio Salami werden gescandeerd op de speelplaats.

En toen de verschillende leerjaren een toneelstuk moesten brengen, koos het vijfde lagere het Papschoolgenie als titel voor hun voorstelling.

 

426452.jpg.af6d45f7cb95c04858e1209836471661.jpg583409.jpg.99710573bd17366055a054044d6e8b21.jpg

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...