Ga naar inhoud

Manga kast


Boris Valeo

Recommended Posts

Ben al een tijd op zoek naar een nieuwe kast voor mij manga's, maar vind niet direct iets terug naar mijn smaak.

OP internet zijn er dan ook zeer weinig kasten specifiek voor manga's te vinden.

 

Ik heb een Billy kast aangeschaft en ben aan het bekijken of dit wat voldoet. Foto volgt nog 🙂

Op het eerste zicht niet, want de kast is let zijn 28 cm eigenlijk nog te diep.

 

Hebben jullie ideetjes?

Link naar reactie

Bij mij staan ze ook gewoon in een Billy. Ik heb wat aan het experimenteren geweest met manieren van stapelen, maar zonder veel succes. Ze staan nu gewoon recht naast elkaar, met enkele exemplaren dwars er bovenop. Niet echt een zicht, maar het neemt wat minder plaats in.

Waarschijnlijk ga ik er ook een deel van de hand doen en enkel de origineel japanse bijhouden. De engels vertaalde reeksen die ik heb lees ik nog nauwelijks.

(interesse? 😊)

Sowieso is mijn collectie reguliere strips veel groter dan de manga, dus investeren in een speciale kast is er niet bij.

Link naar reactie
6 hours ago, Boris Valeo said:

Hebben jullie ideetjes?

 

Als je toch al in de richting van Ikea aan het kijken bent zou ik denken aan de CD kast Gnedby die bij de Billy kast past. Diepte is 17 cm en de planken zijn in hoogte verstelbaar. En anders eens zoeken naar DVD kasten.

 

gnedby-wandmeubel-berkenfineer__0644267_billy-gnedby-boekenkast-berkenfineer__06

 

Link naar reactie

Vind je? Zoals al aangegeven is de kast te diep. Zet je je manga achterin dan heb je nog genoeg plaats om er een rij voor te zetten, maar dan zie je de achterste niet meer. 

Ik heb hetzelfde probleem hoor. Momenteel A4-strips achteraan en manga ervoor, maar is ook niet echt tof. Ik ben aan het denken of ik voor manga niet beter met aparte schabben werk en boekensteunen. 

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
42 minutes ago, SPeeDy said:

Vind je? Zoals al aangegeven is de kast te diep. Zet je je manga achterin dan heb je nog genoeg plaats om er een rij voor te zetten, maar dan zie je de achterste niet meer. 

Ik heb hetzelfde probleem hoor. Momenteel A4-strips achteraan en manga ervoor, maar is ook niet echt tof. Ik ben aan het denken of ik voor manga niet beter met aparte schabben werk en boekensteunen. 

Idd Speedy ik ben er niet tevreden mee.

 

Wel groen licht gekregen om iets op maat te laten maken aansluitend bij mijn grote stripkast 😁😁😁

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Ik geb slechts een beperkte collectie manga, maar die staan in een cd/dvd kast naast mijn boekenkast. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 11 months later...
Op 19/11/2019 om 15:24, Tanuki zei:

't Is alleszins een pak mooier en origineler dan een Billy. Ik nam vandaag toevallig net nog een detailfoto voor m'n fotografieopdracht.

Ponet Geert - 0809.jpg

Zie ik dat nu goed, lees jij je manga in het Japans ? 😮

Zo ja, ben ik stikjaloers !

 

Heb je toevallig een overzichtsfoto van je hele manga kast ? Ben daar wel benieuwd naar ! 😋

Of staat er al ergens ééntje op dit forum ?

Link naar reactie

Qua Japanse manga is dit het zo'n beetje. Ik heb ook nog enkele reeksen in het Engels, maar die lees ik eigenlijk niet echt meer. Onlangs heb ik eens een reeks willen verpatsen via het forum hier, maar die persoon heeft uiteindelijk afgehaakt.

Engels: Ai Yori Aoshi, Great teacher Onizuka, Love Hina en Beck heb ik compleet, en nog een aantal delen van Pastel, Ranma 1/2, ...

de meeste staan achter de manga op de foto.

Japans heb ik de overige delen van Pastel (op de foto), vijf delen van Mix en enkele losse delen van o.a. Yotsubato die ik van Japanse kennissen heb gekregen. Die gebruik(te) ik als oefening voor mijn Japans. Ik heb vier jaar avondschool gevolgd in Berchem bij het LBC, waarna ik nog een goeie tien jaar samen met wat overbleef van onze klas privéles heb gedaan. Onze "sensei" toen heeft ook een Antwerpse versie opgericht van de Brusselse 日本語を話そう会 (laten we Japans praten-meeting). Les hebben we ondertussen, na drie leerkrachten, niet meer (allen teruggekeerd naar het moederland) maar de praatgroep bestaat nog steeds.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...