Yncke Posted January 12, 2020 Share Posted January 12, 2020 Tweede ronde. Welke van deze twee uitvindingen vind jij de 'vernuftigste'? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag zijn of haar uitvinding zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A Vitamientje is overigens mijn eerste klimaat-vriendelijke nominatie. Later schaamteloos en zonder karakter geplagieerd door de grasmobiel. Ambreville B De klankentapper, uitvinding van Professor Barabas, waarmee je kon praten met planten, groente, fruit en bomen. Komt in meerdere Suske en Wiske-verhalen voor. Cartoonesk yncke.be Link to comment
Tanuki Posted January 13, 2020 Share Posted January 13, 2020 Hier moet ik nog effe over nadenken... Link to comment
cartoonesk Posted January 13, 2020 Share Posted January 13, 2020 Behalve materiaal om leuke grappen te verzinnen, is de Klankentapper ook handig om boeven, ontvoerders en ander gespuis op te sporen. Link to comment
esteban² Posted January 13, 2020 Share Posted January 13, 2020 Mijn hart zegt Vitamientje, maar mijn verstand zegt Klankentapper. Het is de laatste geworden. STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Vittorio Posted January 13, 2020 Share Posted January 13, 2020 Zojuist, Vittorio zei: Quote Planten communiceren op verschillende manieren. Ze communiceren bijvoorbeeld met hun uiterlijk, zoals hun bouw en kleur. Ook communiceren ze met chemie: geuren en in gevaarlijke situaties ook met gif. Maar, planten geven ook constant kleine elektrische signalen naar elkaar en hun omgeving af, in hun bladeren, wortels of stengels. De kunstenaars Kasia Molga, Ivan Henriques en Erik Overmeire van World Wilder Lab en prof. Bert van Duijn hebben het nu voor elkaar gekregen om deze signalen met behulp van nano-electriciteit op te blazen naar een schaal die wij kunnen waarnemen. Zo kunnen deze signalen worden vertaald naar geluid, maar ook naar beweging. Bron Link to comment
witam Posted January 13, 2020 Share Posted January 13, 2020 klankentapper omdat dat me van de twee het meest intrigeert.. een auto, ook al is het vitamientje, is maar een auto. Link to comment
TDPB Posted January 13, 2020 Share Posted January 13, 2020 Op 12/1/2020 om 15:03, Yncke zei: Vitamientje 3 uren geleden, esteban² zei: Vitamientje 49 minuten geleden, witam zei: vitamientje De correcte naam is Vitamitje. Link to comment
witam Posted January 13, 2020 Share Posted January 13, 2020 9 minuten geleden, TDPB zei: De correcte naam is Vitamitje. Ik volg de tekst in de vraagstelling, maar desalniettemin, dank voor de verbetering, had er nog niet bij stil gestaan. Link to comment
SPeeDy Posted January 13, 2020 Share Posted January 13, 2020 Was Herbie vroeger dan Vitamitje? Disney heeft dit met Cars ook schaamteloos geplagieerd! Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
esteban² Posted January 13, 2020 Share Posted January 13, 2020 4 uren geleden, TDPB zei: De correcte naam is Vitamitje. Trivia: Soms wordt het autootje ook Vitamientje of Vitamietje genoemd. Ik wissel af. STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
esteban² Posted January 13, 2020 Share Posted January 13, 2020 2 uren geleden, SPeeDy zei: Was Herbie vroeger dan Vitamitje? Disney heeft dit met Cars ook schaamteloos geplagieerd! Ahja, "levende (vermenselijkte) autootjes", dat bestaat al zo lang. "Susie" uit 1952 is mij altijd bijgebleven. En hier, uit 1931 ... Dat is 15 jaar vóór Vitamitje verscheen. STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
esteban² Posted January 14, 2020 Share Posted January 14, 2020 Wist je dat we de klankentapper dit jaar opnieuw zullen zien? Lambik maakt er gebruik van in De Preutse Prinses, het aankomende hommage-album van Paul Geerts. STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
TDPB Posted January 14, 2020 Share Posted January 14, 2020 14 uren geleden, esteban² zei: Trivia: Soms wordt het autootje ook Vitamientje of Vitamietje genoemd. Ja. Door mensen die niet weten wat de correcte naam is. Link to comment
esteban² Posted January 14, 2020 Share Posted January 14, 2020 Niet verwonderlijk. Of het nu gaat om De Fanclub, tal van veilingsites of shops, het Suske & Wiske Weekblad, ... Er worden regelmatig andere versies van de naam gebruikt. Binnenkort is de verwarring compleet: STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
TDPB Posted January 14, 2020 Share Posted January 14, 2020 Batterij? Hoezo, batterij? Link to comment
Tanuki Posted January 14, 2020 Share Posted January 14, 2020 2 uren geleden, TDPB zei: Batterij? Hoezo, batterij? Mijn theorie: Vitami(n)tje rijdt toch op groenten en fruit? Die worden vergist tot methaan, die gassen worden over een brandstofcel geleid die het methaan omzetten in stroom (en water en CO2 helaas) dat vervolgens wordt opgeslagen in een batterij, die de motor aandrijft. Of hoe, net als in Star Trek, de fantasie wordt bijgebeend door de werkelijkheid. Deze technologie bestaat reeds, een firma verkoopt die dingen als micro-WKK voor thuisgebruik: warmte én stroom. Ze doen daarbij valselijk uitschijnen dat dit 100% groen is, aangezien een brandstofcel wordt gebruikt. Dit zou kloppen als de cel op waterstof zou werken, maar met methaan (aardgas) heb je nog steeds CO2. Link to comment
TDPB Posted January 14, 2020 Share Posted January 14, 2020 tuttut, vitamitje is in de jaren 40 gebouwd. het moet dus eenvoudiger zijn. Link to comment
Werner Posted January 14, 2020 Share Posted January 14, 2020 A wizard did it. http://www.wernerpeeters.behttp://www.dvdinfo.be Link to comment
Aleksandr Posted January 14, 2020 Share Posted January 14, 2020 iets met tappen kan niet fout zijn Link to comment
Tanuki Posted January 14, 2020 Share Posted January 14, 2020 Kweenie, die Barabas was z'n tijd ver vooruit zulle. In de tijd dat ze met dit vlogen (1945) kwam Barabas in 1945 met dit (let vooral op de aandrijving!) Link to comment
Ambreville Posted January 14, 2020 Share Posted January 14, 2020 23 minuten geleden, Tanuki zei: Kweenie, die Barabas was z'n tijd ver vooruit zulle. In de tijd dat ze met dit vlogen (1945) kwam Barabas in 1945 met dit (let vooral op de aandrijving!) Jammer genoeg is dit veel erger dan de werkelijkheid. Zelfs geen notar want de jets staan naar achter met hun uitlaten. Deze Gironef gaat dus onmiddelijk in spin en zal snel crashen. Gelukkig dat de jets er zijn om de neus omlaag te duwen, dus de passagiers moeten niet te lang lijden. Vandersteen had veel fantasie en heeft prachtige uitvindingen gepresenteerd in zijn verhalen. Ik zou het daarop houden. Hij was zeker geen futuroloog of technisch aangelegd. Vitamietje eet groenten, de sprietatoom verkleint, de teraneff smelt aarde en de tijdmachine werd niet gebruikt om naar Steven Hawkins' Time traveller party te gaan. Link to comment
Recommended Posts