lukoste Posted August 11, 2020 Share Posted August 11, 2020 Is Het land van langvergeten de moeite? Quote Link to comment
Vittorio Posted August 12, 2020 Author Share Posted August 12, 2020 Bij Arboris vinden ze het zelfs zeer de moeite! Ik ken eigenlijk geen vertaalde reeks die met zoveel aandacht en liefde door een uitgeverij in de markt is gezet. Hm. (De eerste cyclus is goed genietbaar. Ik meen dat @Timhardt een goede ambassadeur is voor de rest) Quote Link to comment
Peter Motte Posted August 12, 2020 Share Posted August 12, 2020 13 hours ago, lukoste said: Is Het land van langvergeten de moeite? Als ik me niet vergis iets dat veel furore maakte in de jaren 80. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Timhardt Posted August 12, 2020 Share Posted August 12, 2020 3 uren geleden, Vittorio zei: Bij Arboris vinden ze het zelfs zeer de moeite! Ik ken eigenlijk geen vertaalde reeks die met zoveel aandacht en liefde door een uitgeverij in de markt is gezet. Hm. (De eerste cyclus is goed genietbaar. Ik meen dat @Timhardt een goede ambassadeur is voor de rest) Inderdaad. Ik vind alle cycli echt zeer goed. Waar blijft dat laatste deel Arboris? RIP Vicomte Quote Link to comment
Timhardt Posted August 12, 2020 Share Posted August 12, 2020 3 uren geleden, Vittorio zei: Bij Arboris vinden ze het zelfs zeer de moeite! Ik ken eigenlijk geen vertaalde reeks die met zoveel aandacht en liefde door een uitgeverij in de markt is gezet. Kobijn kan anders ook op veel liefde rekenen Quote Link to comment
Vittorio Posted August 12, 2020 Author Share Posted August 12, 2020 39 minuten geleden, Timhardt zei: Kobijn kan anders ook op veel liefde rekenen Daar is zelfs een liefdesliedje over geschreven: https://nl.wikipedia.org/wiki/Ik_zou_je_in_een_doosje_willen_doen Quote Link to comment
SPeeDy Posted August 13, 2020 Share Posted August 13, 2020 LVL 1-4 is top! Daarna vond ik het niks meer en ben afgehaakt. Sasmira 1 was ook zeer de moeite maar door het veel te lange wachten op het vervolg + dat tekenaar wisselde heb ik het verkocht. Rip Vicomte... Quote Link to comment
De Hollander Posted August 13, 2020 Share Posted August 13, 2020 Wat mij betreft een goede serie. Tijd voor Arboris om dit eens netjes af te ronden. Quote Link to comment
cinco Posted August 15, 2020 Share Posted August 15, 2020 Eind jaren '90 las ik de eerste Sasmira en zowel de virtuoze tekeningen als het mystieke, poëtische verhaal lieten een indruk op mij na. Vorige maand toen ik de integrale bundel in de stripwinkel zag (voor het eerst volledig uitgegeven in het Nederlands) heb ik na 20 jaar eindelijk het vervolg en de conclusie van dit vierluik kunnen lezen. En nu is de auteur overleden. Quote Link to comment
Aleksandr Posted September 6, 2020 Share Posted September 6, 2020 dus een vervolg, na nog eens 21jaar ofzo, kan je wel vergeten... jammer Quote Link to comment
cinco Posted September 6, 2020 Share Posted September 6, 2020 Hij moest sowieso met andere artiesten samenwerken om de reeks te vervolledigen omwille van zijn gezondheid. In 2018 was het vierde en laatste deel verkrijgbaar in het Frans. (21 jaar na het eerste deel) En in juni 2020 was de complete reeks voor de eerste maal van begin tot einde in Nederlandse vertaling verkrijgbaar dankzij de integrale. Dat allereerste album van 1997 blijft het sterkste deel en ondanks de wissel van stijl tussen de onderlinge delen voelt het toch allemaal als een coherent geheel aan. Quote Link to comment
Aleksandr Posted September 6, 2020 Share Posted September 6, 2020 het eerste album was prachting maar in het laatste (integraaltje) herkenden ik de deelnemers amper, al was het zeker niet slecht gedaan hoe is de man overleden? was toch niet zoooo oud? Quote Link to comment
cinco Posted September 6, 2020 Share Posted September 6, 2020 6 minuten geleden, Aleksandr zei: hoe is de man overleden? was toch niet zoooo oud? van stripspeciaalzaak.be: Hij overleed aan een aanslepende ziekte. Het leven dat hij altijd leidde zoals hij het wou leiden, behoedde hem ervoor om anderen te vertellen over zijn gezondheid. Quote Link to comment
cinco Posted September 6, 2020 Share Posted September 6, 2020 7 minuten geleden, Aleksandr zei: het eerste album was prachting maar in het laatste (integraaltje) herkenden ik de deelnemers amper, al was het zeker niet slecht gedaan Deel 1 zal altijd een speciaal album voor mij blijven. Er is iets aan dat verhaal en de uitwerking ervan dat mij bij elke herlezing blijft intrigeren. Quote Link to comment
Lefranc Posted February 9, 2021 Share Posted February 9, 2021 Jammer dat die cycli niet apart verkrijgbaar zijn. Ik ga geen 200 € betalen voor de 2 nog niet vertaalde albums. Quote Link to comment
mojo Posted February 9, 2021 Share Posted February 9, 2021 2 minuten geleden, Lefranc zei: Jammer dat die cycli niet apart verkrijgbaar zijn. Ik ga geen 200 € betalen voor de 2 nog niet vertaalde albums. 2 Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
$tripofiel Posted February 10, 2021 Share Posted February 10, 2021 En toch heb ik ze besteld voor die laatste 2 delen, geen idee of ze goed zijn ... Quote Link to comment
Recommended Posts