Ga naar inhoud

RIP Laurent Vicomte


Vittorio

Recommended Posts

3 uren geleden, Vittorio zei:

Bij Arboris vinden ze het zelfs zeer de moeite! Ik ken eigenlijk geen vertaalde reeks die met zoveel aandacht en liefde door een uitgeverij in de markt is gezet. 

 

Hm.

 

(De eerste cyclus is goed genietbaar. Ik meen dat @Timhardt een goede ambassadeur is voor de rest)

Inderdaad. Ik vind alle cycli echt zeer goed. Waar blijft dat laatste deel Arboris?

 

RIP Vicomte

 

Link naar reactie

Eind jaren '90 las ik de eerste Sasmira en zowel de virtuoze tekeningen als het mystieke, poëtische verhaal lieten een indruk op mij na.

Vorige maand toen ik de integrale bundel in de stripwinkel zag (voor het eerst volledig uitgegeven in het Nederlands) heb ik na 20 jaar eindelijk het vervolg en de conclusie van dit vierluik kunnen lezen.

En nu is de auteur overleden.

 

afbeelding.png.c48d9e625e666ed2a3b9d5b930a991c5.png

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Hij moest sowieso met andere artiesten samenwerken om de reeks te vervolledigen omwille van zijn gezondheid.

In 2018 was het vierde en laatste deel verkrijgbaar in het Frans. (21 jaar na het eerste deel)

En in juni 2020 was de complete reeks voor de eerste maal van begin tot einde in Nederlandse vertaling verkrijgbaar dankzij de integrale.

Dat allereerste album van 1997 blijft het sterkste deel en ondanks de wissel van stijl tussen de onderlinge delen voelt het toch allemaal als een coherent geheel aan.

 

afbeelding.thumb.png.8d84c79237b544def32896037ea9f480.png afbeelding.thumb.png.034ed880f1dd9900738d2dbe7dbc7625.png

Link naar reactie
7 minuten geleden, Aleksandr zei:

het eerste album was prachting maar in het laatste (integraaltje) herkenden ik de deelnemers amper,

al was het zeker niet slecht gedaan  😉

 

 

Deel 1 zal altijd een speciaal album voor mij  blijven.

Er is iets aan dat verhaal en de uitwerking ervan dat mij bij elke herlezing blijft intrigeren.

 

31ba7a8989f67b9a905443cc1e29264a475bd722

Link naar reactie
  • 5 months later...
2 minuten geleden, Lefranc zei:

Jammer dat die cycli niet apart verkrijgbaar zijn. Ik ga geen 200 € betalen voor de 2 nog niet  vertaalde albums.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...