Ga naar inhoud

Kapotte strips


Geinz

Recommended Posts

Je kent ze wel: de oude strips in je kast die de tand des tijds hebben meegemaakt.

Ze zijn kapot gelezen of ze waren van bij het aankopen al van inferieure kwaliteit.

Koop je deze strips dan alsnog in nieuwstaat? Alhoewel je ze eigenlijk al kin je verzameling hebt staan?

 

Zo heb ik bvb in de Aldi een hele hoop Kuifje strips aangeschaft, waarvan ik er oorspronkelijk al een deel (kapotte) strips van heb

Link naar reactie
50 minuten geleden, Geinz zei:

Je kent ze wel: de oude strips in je kast die de tand des tijds hebben meegemaakt.

Ze zijn kapot gelezen of ze waren van bij het aankopen al van inferieure kwaliteit.

Koop je deze strips dan alsnog in nieuwstaat? Alhoewel je ze eigenlijk al kin je verzameling hebt staan?

 

Zo heb ik bvb in de Aldi een hele hoop Kuifje strips aangeschaft, waarvan ik er oorspronkelijk al een deel (kapotte) strips van heb

 

Ik heb Vito Fiasco van de Robbedoesreeks herkocht omdat de beginbladen half loshingen.

Van Asterix heb ik de Gothen, de Gladiatoren en de Ronde van Gallia herkocht, maar dat was omwille van de inkleuring en de drukkwaliteit van het lijnwerk.

 

Liggen er Kuifjes bij de Aldi? :o

Link naar reactie

Ik heb dit alleen gedaan bij de Pandorareeks van Roodbaard en de 2 Nooitgedacht uitgaven van de Fantoom.

Beide reeksen zijn jeugdsentiment en hebben het leeswerk van kleine Rikkie niet kunnen doorstaan.

 

Een jaar of 10 geleden heb ik deze reeksen in bijna nieuwstaat/goede staat opnieuw aangeschaft.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Ik vervang toch regelmatig oude gemankeerde drukken voor mooiere. Vooral het veel betere drukwerk spreekt mij aan en het feit dat oude reeksen vaak door de jaren bij verschillende uitgevers in verschillende formaten uitkwamen en ik het fijn vind wanneer een reeks een uniform geheel vormt in mijn kast. De oude verpats ik dan wel weer op een stripmarkt of, als ze echt te slecht zijn om te verkopen, breng ik ze naar de kringloop.

Link naar reactie
20 uren geleden, Gilles zei:

Ja, ik doe dat. Als ik vervang doe ik dat meestal met een exemplaar uit de tweedehandse markt (maar in goeie staat natuurlijk). Een upgrade kan natuurlijk ook onder de vorm van integrale edities, hardcovers...

Idem: liefst eentje van dezelfde druk dan. Daarvoor is de winkel van Bonte al heel handig geweest.

Link naar reactie
10 minuten geleden, Peter Motte zei:

Ik heb twee keer een kapotte vervangen: de eerste keer doordat ik hem in een tentoonstelling wou gebruiken, en hij toch té beschadigd was, en de tweede keer doordat ik hem pas had gekocht en hij door een rukwind was gevallen en beschadigd.

 

Welke albums waren het?

Link naar reactie

Het gele teken van Blake & Mortimer, en L'Argentine van Andreas.

Het geheim van de zwaardvis heb ik ook dubbel, omdat ze van tweedelig naar driedelig waren gegaan en er enkele platen instonden die in het tweeluik niet waren opgenomen. Toen heb ik me na verloop van tijd eens laten verleiden door de nieuwe versie.

Belangrijk: ik heb nog nooit zo'n vervangen album weggegooid. En dat is ook een reden dat ik versleten strips niet vervang: ik doe de oude toch niet weg, en dan blijft alles zich hier maar opstapelen.

 

Link naar reactie
1 uur terug, Peter Motte zei:

Ik heb twee keer een kapotte vervangen: de eerste keer doordat ik hem in een tentoonstelling wou gebruiken, en hij toch té beschadigd was, en de tweede keer doordat ik hem pas had gekocht en hij door een rukwind was gevallen en beschadigd.

 

Je hebt ooit eens een boek laten vallen tijdens een uitpakvideo, of tijdens zo'n fotosessie buiten.

'k Weet het nog goed!

 

Uw genegen forumarchivaris,

Hamirubi

Link naar reactie
5 minuten geleden, Hamirubi zei:

 

Je hebt ooit eens een boek laten vallen tijdens een uitpakvideo, of tijdens zo'n fotosessie buiten.

'k Weet het nog goed!

 

Uw genegen forumarchivaris,

Hamirubi

 

Ja, dat was het.

Fenomenaal geheugen.

(ik moet oppassen wat ik hier zeg)

Link naar reactie

Ik heb vooral problemen met de vroegere stripuitgaven van Arboris. De bindkwaliteit was echt rotslecht waardoor mijn strips van de Kronieken van de Zwarte Maan en Slaine letterlijk uit elkaar vallen. Laat echter deze reeksen net mijn fav stripreeksen zijn. Dan wil je uiteraard dat je lievelingsreeksen er goed uit zien...

Link naar reactie
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...