Jump to content

Biebel in the nineties

Biebel in the nineties  

11 members have voted

1. 1. jouw 3 favoriete covers

2. 2. jouw 3 favoriete albums

Recommended Posts

Posted

De kortverhalen en de langere verhalen hebben sowieso altijd mijn voorkeur genoten boven de one-page gags en zijn ook de plekken waar de unieke identiteit van de Biebelreeks volledig tot zijn recht komt.

Posted

image.thumb.png.18e46362b5cf6ee0a564ff6ec53a1fbd.png

In mijn jonge jaren altijd een zéér grote Biebel-fan geweest.  Ik heb enkele albums uit de Strip 2000 reeks De Stroken.  Bij het herlezen daarvan -tig jaar later- moest ik toch besluiten dat dergelijke Biebels best in kleine porties komen en ik lang niet alle grappen nog goed vond, wegens veel herhaling wanneer je ze allemaal in één ruk doorneemt.  Maar de iets langere verhalen, die zullen wel volledig overeind blijven, denk ik.  Die moet ik zeker eens te pakken krijgen.  Die waren vaak compleet absurd en ongelooflijk meta.  Me like.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Posted

Schoolonzin waarin de plot draait om een pan die al dan niet van het dak kan vallen vind ik nog altijd één van de beste voorbeelden van pure Biebelhumor.

afbeelding.png.d41e1673dc99832341bfe77b443551b8.png.402050aa80efd81acc1f03b5f3e4e315.png

• 1 year later...
Posted

Realiseer je dat Biebel doorheen de jaren alleen maar kaler werd. (en ja, dat was ook in zijn geval nog mogelijk)

Legendre vereenvoudigde zijn figuur en een behoorlijk aantal stoppels op dat hoofd moesten sneuvelen.

• cinco changed the title to Biebel in the nineties
Posted

Fantastisch nieuws.  Trouwens weer zo ééntje waarvan lang gezegd werd dat de kans zo goed als onbestaande was.  En kijk.  'k Hoopte al lang dat dit zou gebeuren en zal het ongetwijfeld in huis halen.  Hopelijk vinden we ook de geweldige covertekeningen in 't groot terug in de integralen.  Benieuwd naar de extra's.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

• 7 months later...
  • 2 months later...
Posted

Belangrijk: het is een garnaalvisser te paard.  En die vind je aan de Belgische kust alleen maar in Oostduinkerke.

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

• 6 months later...