Ga naar inhoud

Per'Bat - Mijn online strip


Yncke

Recommended Posts

Hm, ik zie 't niet echt, maar misschien dat de kin een beetje te ver uitsteekt. Thanks voor de opmerking, Mask. 

 

't zit hem in de schouders en het zou beter zijn dat hij het hoofd in treurnis naar voren buigt. Zo verbind je dat plaatje met het voorgaande plaatje en accentueer je de gemoedstoestand van deze dappere koddebeier !

Link naar reactie

Yncke goes Andreas! Ik heb de neiging om dat in een spiraal te lezen, terwijl de figuur toch de trap op gaat in de klassieke volgorde van links naar rechts en van boven naar onder. Misschien kan je spelen met de grootte van de kaders om de diepte en de draaiende beweging te suggereren? Het diepste dan kleiner en steeds grotere plaatjes gebruiken?

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Ik las ook met de spiraal mee.

Je kan ook de twee figuurtjes verplaatsen in de onderste kaders.

Rechts een klein figuurtje op de onderste trap eventueel gedeeltelijk verborgen onder de bovenste trap,

links een groot figuur op de bovenste trap, gedetailleerd wegens belangrijk.

Nu ja, ik zeg maar wat.

 

Ik blijf uw posts volgen ;)

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik denk dat het ligt aan het feit dat er waarschijnlijk iets meer diepte moet ggeven worden aan de trapconstructie, met name de zijkant van de treden. Het stukje wenteltrap waar de figuur op de eerste trede staat ( rechtsonder ) en het stuk trap linksboven onder de tekst.

Link naar reactie

@Spock: :) Het is ook nog een idee. Maar ik denk dat ik eerst die kadertjes eens ga proberen. 

@Kameraad Mauser: De trappen zijn eigenlijk al behoorlijk groot, alleen is de zijkant niet echt duidelijk zichtbaar omdat de camera bijna recht in de schacht kijkt. Ik wil er ook geen gigantische treden van maken, dit is een heel oude constructie die gemaakt werd door een kleine groep mensen met weinig technische middelen, ik probeer een beetje een indrukwekkend effect te bekomen zonder dat 't stonehengeproporties aanneemt...

@Safetyboy: ik vrees dat ik niet helemaal mee ben. :s De deur en de eerste trede moeten één en twee zijn, dus ik zie niet echt hoe er nog te spiegelen valt met die twee punten vast...

@ivo: Derde aflevering? 't Is nog geen februari, hoor. :)

Thanks voor de hulp, much appreciated!

Link naar reactie

Ik heb niet echt een probleem met de lay-out waar het personage de trap oploopt, het is wel duidelijk genoeg getekend hoor.

Ik vind wel dat er soms een vrij hevig contrast is tussen enkele pagina's waar je niet zo heel veel zwart gebruikt en dan nu pagina's die gedomineerd worden door zwart. Op zich is dat geen probleem maar hou wel rekening dat heel uw beeldverhaal in balans blijft. Uw laatste pagina is bijvoorbeeld heel erg mooi in balans :)

Link naar reactie

Ken ik niet - ik ben nog nooit verder dan de eerste paar bladzijden van Dune geraakt :s - maar 't is wel een goede tip voor als ik nog wat meer referenties nodig hebt. Thanks!

Dit is dan de laatste pagina van deel 2:

164.jpg

De rest van februari ga ik gebruiken om een cover te maken, paardenpoten, gezichten, modderspatten, vloertegels en andere opmerkingen eindelijk te fixen, de lettering gelijk te trekken, deel 1 voor een stuk te hertekenen en herletteren... Van deel 1 en 2 afgewerkte gehelen te maken, kortom.

 

Vergeef me dus het komende hiaat, maar het heeft een doel. :)

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Merci voor de link, Kameraad Mauser. Nog altijd geen tijd gevonden om 't geheel eens op mijn gemak te bekijken, maar de fragmentjes die ik al bekeek zagen er goed uit.

 

 

Even melden dat ik niet in slaap gevallen ben. :-) De eerste 6 pagina's van deel 1 zijn hertekend. Dat zijn er 14 geworden. Dus 't dat zal een beetje langer duren dan ik origineel ingeschat had. :s

Maar de cover voor deel 2 is er ondertussen al, in de lijn van die van deel 1:

Cover2.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...