Ga naar inhoud

Per'Bat - Mijn online strip


Yncke

Recommended Posts

Het perspectief wringt soms toch een beetje vind ik. Bv. op de eerste plaat van 18 februari: de twee schoorstenen hebben ook een beetje perspectief nodig, evenals de schuur erachter.  De verste schuur heeft het waarschijnlijk niet nodig, maar geeft toch een platte indruk. 

Ik persoonlijk zou die schuur gewoon zo verplaatsen dat je er wel perspectief aan moet geven...

 

Ook best nooit een éénpunts-perspectief gebruiken, komt eigenlijk in het echt nooit voor...

Link naar reactie

't Blijft wel tof om te volgen hoor Yncke :-). Maar ik geef dan liever hier en daar wat opbouwende kritiek, heb je meer aan, en je doet er uiteindelijk toch nog mee wat je zelf wilt.

 

Post 25/2, plaat 2: misschien donkere monstersilhouetten op voorgrond, zou dieptewerking ten goede komen... Ze worden toch geflambeerd zo te zien, dus :-).

Link naar reactie

Oh, maar ik ben heel blij met de opbouwende kritieken! 't Is de enige manier om te weten te komen wat werkt en wat niet. Dat ik de duim en de buik van het paard nog niet aangepakt heb, is vooral omdat ik momenteel andere dingen aan mijn hoofd heb. :s

Dat eerste kader in Darvia, daar was ik op 't moment zelf al niet helemaal van overtuigd omdat de rookpluim in de verte niet genoeg opvalt naar mijn zin. Ik denk dat ik 't eens in zijn geheel ga hertekenen, met een ander camerastandpunt of zo.
Monstre flambé! XD Een zwart monster op de voorgrond kreeg ik niet aan de praat, vooral omdat de focus op de paniek van de creaturen dan in 't gedrang kwam...

Link naar reactie

De figuur rechts in het laatste kader is echt heel ergg oed imo maar daardoor valt het wel op dat de rechtse er zeer stijfjes lijkt bij te lopen. Doe je soms eens van die zeer korte pose schetsen? Je moet het misschien eens een paar keer per dag of per week proberen, verschillende poses tekenen tussen 30-60 seconden, ik denk dat dat een goede oefening is om meer dynamiek in uw figuren te tekenen (ik zou het zelf ook veel meer terug moeten doen, memo to self!). Maar zoals ik al zei, die rechtse ziet er echt goed uit. Ook de 2 andere kaders zijn heel goed, echt mooi landschap

Link naar reactie

De figuur rechts in het laatste kader is echt heel ergg oed imo maar daardoor valt het wel op dat de rechtse er zeer stijfjes lijkt bij te lopen.

Ik beken dat ik nog niet echt een lichaamstaal voor Teholon Ra, de rechtse figuur, heb. Ik wil 'm een ernstig en serieus laten overkomen, maar dat het daardoor stijf wordt, is niet goed, natuurlijk. De logischte manier is om hem met de handen op de rug rond te laten lopen, maar dat heb ik al aan meester Per'Bat toegedicht op de nonchalante en ontspannen manier. Dus ik weet 't nog niet. Maar ik ben blij dat je 't vermeldt.

 

Doe je soms eens van die zeer korte pose schetsen? Je moet het misschien eens een paar keer per dag of per week proberen, verschillende poses tekenen tussen 30-60 seconden, ik denk dat dat een goede oefening is om meer dynamiek in uw figuren te tekenen

Ik denk van niet, want ik ben niet zeker of ik begrijp wat je bedoelt. Heb je misschien een voorbeeldje of zo?

 

Ook de 2 andere kaders zijn heel goed, echt mooi landschap

Thanks! :) Ik begin plezier te krijgen in landschapjes... O:-)

Link naar reactie

Whoops sorry yncke, ik bedoel dat in dat laatste kader het personage links stijf loopt, bah ik ben weer verwarrend bezig, sorry

Wacht, nu ben ik ook in de war. Ik had aangenomen dat de tweede 'rechts' in je zin eigenlijk een links moest zijn, maar heb er dan zelf rechts van gemaakt. XD

 

De stijve figuur is de kerel in de zwarte tuniek, heb ik 't juist voor?

Link naar reactie

Voorlaatste post: dat laatste plaatje vind ik een heel merkwaardig kikvorsperspectief hebben. Het lijkt wel of de camera onder de grond zit. En als hij op z'n knieën zit, zou zijn hoofd toch iets hoger moeten komen?

 

Laatste post: dat laatste plaatje is heel eenvoudig maar werkt perfect. Mooi.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Dat kikkerperspectief is de bedoeling, inderdaad. Kwestie van een keer een beetje variatie erin te brengen. Stoort het? Maar inderdaad, dat hoofd zit waarschijnlijk niet helemaal op de goede hoogte... :s

 

Het stoort absoluut niet, het is zelfs een goed idee, geeft wat extra drama aan de scene. Alleen lijkt het alsof de brave man maar tot dijhoogte komt (of geen benen heeft)

 

Hoe teken jij die kikvorsperspectieven? Op gevoel, of inboxen (personages in een doos met vluchtlijnen tekenen, ik weet niet wat de gangbare term is, ik noem het inboxen :) )?

 

Als ik het zelf op gevoel doe, vind ik het meestal mooier, maar minder correct. Als ik ze "inbox", is het wel correcter, maar vind ik het minder mooi. Resultaat: ik vermijd kikvorsperspectieven :)

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Ik denk dat die boom en de rechtstaande vrouw moeten convergeren, het gemakkelijkst zal zijn om de boom wat meer te kantelen dus, en naar boven toe wat smaller.

Desnoods op de achtergrond nog een paar toren-silhouetten die ook naar hetzelfde vluchtpunt toe convergeren :-).

 

Dat plaatje met die kerel die over dat hekje springt, en het allerlaatste met de schapenhoeder zijn super :-). Die kloppen gewoon en zijn zeer sfeervol.

Link naar reactie

Torensilhouetten passen niet in de omgeving waar ze nu rondlopen, maar die boom: heel zeker.

 

Ik apprecieer de commentaren en ik ben eerlijk waar van plan om waar ik er een begin aan zie er iets mee te doen, maar momenteel ben ik qua tijd al blij als ik de wekelijkse update af krijg. Sorry daarvoor. :s

174.jpg

Link naar reactie

Die "kaders" zonder kader zijn net speciaal als je overwegend kaders gebruik. Ik vind het ook heel erg leuk wanneer je er af en toe 1 zonder kader tussen steekt Yncke :) Ik weet niet goed of het perspectief in uw bovenste kader van uw laatste post helemaal klopt, er lijkt iets vreemd te zijn aan de bovenkant van die klif maar de rest is wel al erg goed

Link naar reactie

Thanks. :)

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog altijd niet echt zie wat er precies niet helemaal klopt. Misschien komt de rotswand naast het beekje halverwege het dal verkeerd over?

 

176.jpg

 

Ondanks reteps interessante opmerkingen de vorige keer dat ik een stadszicht deed, is 't nog altijd een beetje hit 'n miss. Ik heb de truuk duidelijk nog niet gevonden... :s

Link naar reactie

Niks van aantrekken, het ziet er wel goed uit (je zou eventueel een beetje schaduw kunnen toevoegen net onder de kruin, maar een lineaire tekening mag je ook niet onnodig verzwaren door zwart, houden zo)

Het zwart naast het zwart geklede personage is wel storend.

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

Thanks. :)

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog altijd niet echt zie wat er precies niet helemaal klopt. Misschien komt de rotswand naast het beekje halverwege het dal verkeerd over?

 

 

 

 

 

Wel, het is inderdaad heel moeilijk om uit te leggen. Je lijkt precies met 2 verschillende ooglijnen te werken. Misschien dat dit het wat duidelijker maakt

 

post-17-0-94696300-1428923484_thumb.jpg

Link naar reactie

Ahah, ok. Heel erg bedankt voor de uitleg, ik zie nu wat je bedoelt. Een bewijs dat ik nog altijd niet echt door heb hoe een berglandschap te brengen, vrees ik. De bedoeling is dat het stuk op de voorgrond hoger gelegen is, met een dal erachter, en het stuk met het weggetje sterk klimmend naar een hoger punt. De onderste ooglijn is die die ik in gedachten had voor de hele scene...

Link naar reactie

Ik begrijp uw bedoeling maar het is wel een moeilijk perspectief dat je daardoor uitkiest (maar dat zou je niet mogen weerhouden om zoiets te proberen natuurlijk :) ) Uw voorgrond en achtergrond is heel erg mooi, die klif gaf me gewoon een beetje een vreemd gevoel

Het perspectief in uw laatste tekening is ook een moeilijke maar dat ziet er super uit imo :D

Link naar reactie

Ik zie niet onmiddellijk fouten in het glooiende landschap. Het paaltje is echter wel fout: de bol en de ringen zitten op verschillende ooglijnen. Ofwel kijk van boven dan zit de bol bovenop de ringen en staan de ringen rond. Ofwel kijk je ter hoog te van een ring en zie je de onderkant van de bol afgeschermd door de bovenste ring(en).

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...