Ga naar inhoud

Per'Bat - Mijn online strip


Yncke

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

De inkleuring is goed. Je hebt de typische lichteffecten vermeden. Veel digitale inkleuringen hebben van die lichteffecten die als glans overkomen, maar dan op alles. Er is geen onderscheid tussen de verschillende soorten materie en textuur. Het lijkt dan of alles plastic is. Nu ligt dat niet aan het digitale, maar aan de persoon die inkleurt. Want met digitaal kun je echt wel knappe dingen creƫeren.

Link naar reactie

Ik ga het oor van Rudy voor je tekenen. Deal?

Ā 

Als de rest van zijn lijf er aan vast zit vind ik dat prima en natuurlijk die 357 special revolver......

Ā 

Ach ik neem gewoon een tekenblok mee en zal Yncke ongetwijfeld wel vinden (Kool Thing zal haar toch wel kunnen aanwijzen dunkt me).

Link naar reactie

@retep Klinkt als een plan. :) (Maar ik ga toch proberen om niet te vergeten wat van mijn gewone printerpapier mee te nemen. Op deftig tekenpapier krijg ik zelden iets goeds getekend, zeker niet als er op mijn vingers gekeken wordt.)

Ā 

De inkleuring is goed. Je hebt de typische lichteffecten vermeden. Veel digitale inkleuringen hebben van die lichteffecten die als glans overkomen, maar dan op alles. Er is geen onderscheid tussen de verschillende soorten materie en textuur. Het lijkt dan of alles plastic is. Nu ligt dat niet aan het digitale, maar aan de persoon die inkleurt. Want met digitaal kun je echt wel knappe dingen creƫeren.

Ik ben ook geen fan van cut 'n grad, als dat is waar je naar verwijst. :)

Bedoel je dat 't van deze inkleuring plasticachtig overkomt, of is 't een algemene bemerking over digitale inkleuringen?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ja, die typische lichteffecten zijn iets wat vooral voorkomt bij die cut 'n grad techniek. Daardoor lijkt alles plastic. Jouw inkleuring heeft dat niet. Toch niet in de tekening die je hier postte.

Link naar reactie
  • 4 months later...
  • 1 month later...

Nu zondag in Brugge, daarna op zondag 12 oktober in Breda. Dat wordt de grootste tour die ik ooit gedaan heb! :D

Ā 

(Ik ga ook meedoen aan The Big Draw op 25 oktober, maar da's met het Mr.Tentacle-project, niet met Per'Bat.)

Cool. Ik kan er jammer genoeg niet bij zijn in Antwerpen. Ze hadden wel mijn origineel gevraagd maar de pagina was volledig digitaal dus ook dat was niet mogelijk.

Laat zeker weten hoe het is geweest.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

oooh! De tekening zelf is heel mooi maar ik zou toch proberen om er nog wat meer zwart contrast in te krijgen, nu komt het een beetje vreemd over dat je vanvoor maar 1 donker stukje van een boom ziet en dat de rest zo wit is

Ā 

Ben het met Lav eens, je zou wat meer kunnen werken met schaduw, in berglandschappen kan dat mooi uitpakken.

Ā 

1266418090.jpg

Link naar reactie

Een klassiek fantasystripverhaal begint opvallend vaak met een grote overzichtstekening van een stad of dorp en dan met uitleg over de stad of het dorp in een kadertje :)Ā 

Ā 

Je kan dat contrast ook krijgen met inkleuring. Maar die boom zou ik toch weglaten (of een volledige voorgrond uitwerken), doet een beetje afbreuk aan de rest van je tekening (die ik goed vind, voor alle duidelijkheid). De stad in de verte is meticuleus uitgewerkt, in vergelijking daarmee lijkt die boom er nogal in de rapte bijgegooid.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

Ā 

Link naar reactie

Thanks voor de opmerkingen! :)

@Lav & retep: Bij dit berglandschap zie ik er geen begin aan om nog meer zwart erin te steken - dat vraagt naar mijn gevoel toch wel wat planning - maar ik ga eraan denken bij het volgend berglandschap dat ik nodig denk te hebben.

@Hamirubi: "Graan telen". Hm. Interessant. Dat klinkt mij dan weer stijf en schools in de oren. Ik ga daar nog even wat onderzoek naar doen.

@BashDrive: Ghogh, beginnen met een overzichtsscene. Tja. Zelf lees ik 't ook graag zo, het is voor mij een goede manier om in de sfeer te geraken. Dus dan doe ik dat zelf ook maar.

Wat die boomtop betreft, zou ik graag nog even wachten tot ik daarop reageer tot de update van volgende week.
('t blijft zwart-wit, geen tijd om 't ook nog in te kleuren...)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...