Ga naar inhoud

Per'Bat - Mijn online strip


Yncke

Recommended Posts

Buiten het punt dat BashDrive aanhaalt vind ik alles echt super, je bent steeds meer aan het groeien en gebruikt ook meer variatie in uw lijndiktes. Vergeet wel niet het gevoel van een nek te geven bij het personage in zwart. Ik begrijp welke pose je wil hanteren maar het hoofd lijkt nog net iets te abrupt erop "geplakt". Maar vooral zeer knappe updates :)

Link naar reactie

Dat diagonaaltje komt mij vreemd over. Het lijkt een stuk in mekaar over te lopen, en dan ook weer niet. Zie bijvoorbeeld de onderbenen van die Ohn Mar, die dan doorlopen in een soort takachtige structuur. Maar ik snap de bedoeling erachter wel, twee man elk afzonderlijk op pad op een missie. Het idee komt wel over.

 

Overigens doet die Ohn Mar mij onwillekeurig denken aan de olijke (lees: ergerlijke) Britse poptweeling Jedward :) Mocht je ze niet kennen, het is geen verlies :)

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

De redenering is dat het een scenewissel is die wel wat duiding kan verdragen. Dat 't een badhuis is, is misschien nog duidelijk, maar dat 't in Darvia te doen is een stuk minder. Traditioneel staat daar dan een toeristisch tekstje, maar ik dacht dat 't misschien wel grappig over zou komen om die gewoonte even te breken...

Link naar reactie

Het ís ook wel grappig, maar wat Waldorf zei was eerlijk gezegd ook mijn eerste idee. Dat standaard toeristische tekstje kan je misschien vervangen door enkele zeer triviale tot zelfs onnozele feiten te vermelden over het badhuis? Arleston doet zoiets bijvoorbeeld zeer regelmatig bij scenewissels.

 

Zeer geslaagde tekeningen trouwens! Doet mij denken aan een Oostblokbadhuis dat tevergeefs probeert vergane glorie in stand te houden. Knap.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

dirk, ik maakte ooit een opname in pixilatie (=animatie met echte mensen), we hadden alles goed ingestudeerd en geoefend, een moeilijke oefening want mensen zijn geen poppetjes. We namen op, en wat bleek bij het bekijken van de rushes (vooral het stap-deel): we hadden de armbewegingen onvoldoende aandacht gegeven, het resultaat was onnatuurlijk (wel hilarisch om te zien).

 

Het is een natuurlijke beweging, probeer maar eens te stappen waarbij linkerarm en linkervoet (en vice versa) gelijkertijd vooruit of achteruit gaan. Het zal je wel lukken als je geconcentreerd bent, maar eens die concentratie verslapt schakel je automatisch over op de natuurlijke beweging.

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

De wandelaar. Inderdaad. Er zijn inderdaad mensen die met hun armen in hetzelfde ritme als hun benen zwaaien in plaats van tegengesteld. Het ziet er ongelooflijk bizar uit, dat wel. Ik denk dat de hoofdreden waarom 't niet geschrankt is, is omdat ie voor mij mentaal aan het slenteren was. De twee vanachter komen uit de deuren en gaan ergens naartoe, die van voor is op zijn gemak, gaat nergens naartoe. Ik heb er dus gewoon niet echt over nagedacht.

Scene in groot plan. De vorige vijftal pagina's waren al de hele tijd conversatie in allerlei hoeken en richtingen. D'r is een grens aan wat ik uit "Wally Wood's 22 panels that always work" geknepen krijg. En ik had gewoon eens zin om eens aan wat world building te doen. Een beeld als dit verdiept de wereld waarin 't verhaal zich afspeelt toch altijd een beetje, naar mijn gevoel. Ik denk dat de tekstballonflow beter werkt als de pagina ervoor eerst gelezen wordt? Dit is het onderste stuk van een pagina.

Maar thanks voor de opmerkingen. 't Is niet omdat ik het nu niet ga veranderen, dat 't niet helpt bij de volgende pagina's.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...