Ga naar inhoud

Per'Bat - Mijn online strip


Yncke

Recommended Posts

Het valt mij nogal op dat er op de voorgrond weinig regen valt. Nu, da's meestal zo in regentekeningen, maar ik denk dat het extra opvalt doordat het op de achtergrond zo extreem naar beneden gutst. Die 'struisvogel' silhouetten zijn erg leuk.

 

PS: ook ik ga die manier van regen tekenen wel eens stelen in de toekomst :D

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Het valt mij nogal op dat er op de voorgrond weinig regen valt. Nu, da's meestal zo in regentekeningen, maar ik denk dat het extra opvalt doordat het op de achtergrond zo extreem naar beneden gutst. Die 'struisvogel' silhouetten zijn erg leuk.

 

Je hebt gelijk. Met die heftige regen is de ene langzame druppel op de linkse tent ook niet logisch. 

 

Het hele regeneffect met silhouetten is inderdaad leuk. 

Link naar reactie

Het valt mij nogal op dat er op de voorgrond weinig regen valt. Nu, da's meestal zo in regentekeningen, maar ik denk dat het extra opvalt doordat het op de achtergrond zo extreem naar beneden gutst.

Mja, daar heb je wel gelijk in. Om te onthouden voor de volgende regenbui, nu ga ik zo voortdoen voor de consistentie.

 

Je hebt gelijk. Met die heftige regen is de ene langzame druppel op de linkse tent ook niet logisch.

Het was eigenlijk bedoeld als een plas die op de tent ligt die even uitloopt, maar het komt niet goed over. Thanks voor de opmerking.

 

Ook rare keuze om de schaduw van de tent te arceren en dan nog ongeveer in dezelfde richting als de strepen van de regen. Die arcering had je beter haaks op de richting van de regen geplaatst.

Good point. Nooit nagedacht over de richting van de arcering, ze zijn gewoon allemaal of toch veruit in die richting.

 

202.jpg

Link naar reactie
  • 5 months later...
  • 1 month later...

Pijltjes van de ballons zouden duidelijker naar de sprekers moeten wijzen.

Is de op een na laatste ballon nu van de waard of van een van de gasten? 

 

En er zijn wat dingetjes in het decor die me wat storen. De boog van de doorgang is nogal krom. En de raampjes voelen niet goed aan, wellicht omdat ze diepte missen en het meer op een schildering lijkt. Een blinde muur lijkt me beter dan die raampjes. 

 

Wellicht moet je de bar recht tegenover de ingang zetten. Als je de hoofdpersoon dan binnenloopt, kun je de waard van achteren in de camera zetten aan de rechterkant. De raampjes kunnen dan weg en de bartafel kan eenvoudiger. 

 

Wat me wel goed bevalt is hoe de hoofdfiguur door de laatste twee platen heenloopt en andere personen tegenkomt. 

Link naar reactie

@Ivo: dat komt in orde. :)

@Kameraad Mauser: da's eigenlijk al een hele poos geleden dat ik Thorgal las. Waarom?

@Tweetie: Persoonlijk heb ik 't niet voor uitdrukkelijke tekstbalonstaartjes als er maar 1 personage in beeld is en niet off screen gesproken wordt. Veel oudere strips doen dat wel, en ik vind dat storend. Dat zal wel smaak zijn, zeker? :)

De boog is een kwartboog, geen halve boog, en een krakkemikkige ook nog. Dus dat ie scheef overkomt geeft in ieder geval de sfeer weer die ik beoog.

De muur waar de raampjes in zit mag inderdaad wat dikker.

De layout die jij beschrijft is inderdaad wat je meer verwacht in onze streken, maar de inrichting van deze bar is gebaseerd op eentje in Pompei. Het barmeubel op zich ziet er zo uit omdat ze op die manier gemakkelijk geopende amforen neergezet kregen. (Die dingen eindigen in een punt...)

Link naar reactie

Het profielshot van de waard zorgt er wel voor dat hij wat weinig kan 'acteren'. Ik had hem persoonlijk eerder minachtend laten neerleunen op één arm, wenkbrauw hoog opgetrokken.Maar ik snap wel wat je wou doen met die profielshots tegenover mekaar. 

 

Ik vind de opbouw van de bar zeker niet onlogisch. Al had ik dat van die amphora's niet direct door. Je zou er een achtergrondpersonage eentje kunnen laten inplaatsen of uithalen in een volgende scene

.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

@Kristof Berte: Ik zie wat je bedoelt met die profielshot, om in gedachten te houden. Die bar op zich is niet belangrijk, leuk om te zien voor wie 't kent, maar verder gewoon decor.

@Kameraad Mauser: Zou kunnen, ik ga 't eens moeten bekijken. Het zou niet de eerste keer zijn dat een element uit een andere strip onbewust binnensluipt. :)

 

207.jpg

Link naar reactie

Ik vind het zeer fijn dat je af en toe een meer dynamisch shot in uw panel steekt zoals de derde in uw laatste update. Ookal is dat niet altijd even gemakkelijk om te tekenen houdt dat het wel heel fris om te blijven lezen :)

Je moet wel oppassen dat je genoeg ruimte als voorhoofd over laat, je bent dat in de laatste 2 updaten precies aan het minderen terwijl dat ongeveer dezelfde lengte heeft als een neus

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...