Ga naar inhoud

Soms Vraagt Een Mens Zich Af...


Snook

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Mijn vriendin is ergotherapeute en zocht oude spullen om bejaarde mensen een nostaligische trip te bezorgen, maar dit is wellicht niet echt een Belgisch gebruiksvoorwerp geweest. Dus gaan we't wel weg doen, denk ik.

Ik denk dat je niet zo vlug mag verwerpen wat wel en niet tot nostalgie hoort. Tijdens de twee oorlogen is vanalles en nog wat overal rond terecht gekomen, en daarna deel gaan uitmaken van het huishouden. (Ik weet een piano staan waarvan het erop lijkt dat ie tijdens WOI uit Canada gekomen is. En da's nu niet echt iets dat je in je borstzakje steekt...)
Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Oude spullen, daterende uit het pré WOII tijdperk, of zelfs pré WOI...en dan nog met betrekking tot de (persoonlijke) bewegingsvrijheid. Gecorreleerd aan het beroep van ergotherapie?

Ford -T?

Tenzij je echt gaat zoeken wat er in pakweg het interbellum was aan medische apparatuur inzake rehabilitatie, fysiek herstel...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

:e007: :e007: :e007: :e007:

Dat is iets wat ik al enkele jaren al ergerlijk vind. Daaraan zie je dat banken gewoon geen concurrentie hebben, er is gewoon geen intencive om te innoveren, naar wie of wat zal je als individu met uw centen stappen? Vandaar dat men wat zenuwachtig wordt bij de gedachte aan blockchain.

Het standaardantwoord van de man in de straat is: "jamo, da's veu de vaailighaaid ei, stuuv. Dei gaste motte da ollemol een bèke oepvolgen aai...oem te zeing oef dat er giene drugs worre gekoch...of van dei gaste mei un zwet geld aai..."

 

Link naar reactie

Soms komt het automatisch dat ik denk "Die Chimi liegt ons wat voor en is geen thuisstuderend student, maar een 50-jarige gepensioneerde pervert die graag jonge jongetjes nadoet. 

:D

Nu breng je me op ideeën om een tweede account aan te maken waarin ik me voordoe als een gepensioneerde gast van 60... :ph34r:

Link naar reactie

Nu bedenk ik me, misschien is meneer Linthout niet echt de tekenaar van Urbanus, en is Waldorf niet echt een wenende vrouw in zwart-wit... :e004:

 

Ik weet zeker dat de Linthout van dit forum ook de Linthout van Urbanus is. 

Maar Linthout weet ook dat ik geen wenende vrouw in zwart-wit ben.  :ph34r:

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
9 hours ago, Yncke said:

Omdat je aangaf gevoelig te zijn voor websiteveranderingen, dacht ik even te polsen. ;)

Ik ben eerder gevoelig voor lelijke of onduidelijke sites, wat hier totaal niet het geval is. Zoals Lav zegt, er is weinig mis met de vernieuwingen en het is gewoon even wennen. Goed werk dus! :)

Link naar reactie

...Waarom de verscheidene media zijn opgesplitst in subforums? Waarmee ik doel op een eigen stekje voor zowel eurostrip, comics als manga. Zeker in het manga forum is het schrijnend. Daar zijn amper een stuk of 6/7 vaste posters, die dan eigenlijk tegen zichzelf zitten te praten. Waarom is het allemaal onderverdeeld in groepjes?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Tjah...lui die 130 euro willen dokken voor een hardcovereditie ( dewelke al ferm opgedreven is qua prijs - wat normaal is, vraag en aanbod en het aanbod is vrij klein, slechts enkele exemplaren,... ) maar dan wel moord en brand schreeuwen omdat er, nadat er iemand een exemplaar of 3 in bezit heeft, ze verkoopt voor 30 euro extra, bovenop de 130.

Link naar reactie

Heeft ze haar werkgever op de hoogte gebracht van die muis? De preventie-adviseur? Waarom is haar eerste vraag of ze kan wegblijven bij aanwezigheid van een muis? Ook in ons huis heeft al een muis gewoond, en het is nu niet dat wij vuil zijn. Ook in een propere omgeving kan een muis voorkomen. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Ik zou inderdaad allereerst de werkgever informeren. 

Er zitten bij mij ook veel muizen. Regelmatig vangen mijn katten er wel maar sinds de laatste paar dagen hoor ik iets in mijn muren of dak, ik kan niet helemaal plaatsen waar het geluid juist vandaan komt, een beest dat wel groter dan een gewone muis lijkt. Ik dacht eerst dat 1 van de katten van mijn buur misschien was binnen geraakt en een of ander vreemd gat gevonden had ergens maar ik hoor geen miauw. En nu is het steeds tussen 5 en 9 sochtends dat ik dat beest hoor rond wandelen en knagen maar zie het nooit.

Misschien is mijn huis toch behekst of ben ik mijn gezond verstand aan het verliezen.

Link naar reactie

Muizen hebben echt niet veel plaats nodig om binnen te geraken, en oude huizen bieden wat dat betreft veel mogelijkheden. Naast katten is gif leggen eigenlijk het enige dat werkt. De nieuwste soorten bevatten bloedverdunners. Als de muizen dan door nauwe openingen passeren krijgen ze inwendige bloedingen die niet meer genezen. Ze bloeden dood, en dan droogt hun lijkje uit. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...