Ga naar inhoud

Soms Vraagt Een Mens Zich Af...


Snook

Recommended Posts

2 hours ago, Kameraad Mauser said:

Simpel. Sommige culturen op deze wereld gaan prima samen. Anderen niet. Gelijkheid en iedereen vriendjes op deze aardkloot is een illusie.

Dat is de realiteit.

Daarom is er volgens mij een "scheidsrechter" nodig, een overkoepelende reële entiteit die zegt wat kan, niet kan en op passende wijze ingrijpt. 

 

Overigens is het misschien tijd om in dit kader de begrippen cultuur, ideologie en godsdienst eens van nader te bekijken...

Link naar reactie

Ik heb Mauser gevraagd voor previews in september, dit met het oog op een vermelding in de nieuwsbrief van Strokes/Stripgilde.

De previews zal ik ook achtereenvolgens plaatsen op de website van The Unnamed, de FarceBoekpagina van The Unnamed en ook ergens op dit forum.  En daarna doorsturen naar Stripster, StripTip en waarschijnlijk naar Warner zelf.
(Doeme, ik was bijna vergeten dat ik eigenlijk een hekel heb aan promotiecampagnes.)

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
1 hour ago, IvoVWS said:

Overigens is het misschien tijd om in dit kader de begrippen cultuur, ideologie en godsdienst eens van nader te bekijken...

Vooral dat. Momenteel heerst er een verstikkende politiek correcte dogmatiek waarbij ieder kritische noot of vraag inzake het waarom en noodzaak van bepaalde maatschappelijke fenomenen, wordt gemuilkorfd met: "gij moet zwijgen want ge zijt nen racistische blanke nazi en nazi's mogen geen recht van spreken hebben en we gaan u in den bak draaien en eindeloos laten opdraaien voor laster en foutief denken enz..."

 

Link naar reactie
2 hours ago, Kameraad Mauser said:

Vooral dat. Momenteel heerst er een verstikkende politiek correcte dogmatiek waarbij ieder kritische noot of vraag inzake het waarom en noodzaak van bepaalde maatschappelijke fenomenen, wordt gemuilkorfd met: "gij moet zwijgen want ge zijt nen racistische blanke nazi en nazi's mogen geen recht van spreken hebben en we gaan u in den bak draaien en eindeloos laten opdraaien voor laster en foutief denken enz..."

 

 

Even een zo kort mogelijk antwoord want ik ben zelf nog alles op een rijtje aan het zetten.

 

Het was eigenlijk ook omtrent PC en hun fetish dat iedere moslim een onmondige kleuter is, dat ik met dit idee begon te spelen en probeerde na te gaan hoe de drie elementen cultuur, godsdienst en ideologie in elkaar overgaan en dat geen drie aparte entiteiten met strak omkaderde grenzen zijn.

 

Als ik me laat gaan, dan ga ik hierover blijven doorbomen maar ik ga het proberen zo kort mogelijk te houden.

Godsdienst is persoonlijk en is de relatie tot jezelf ("ja ma, Ivo, god en zo, is da nie wa godsd-" "GOD IS EEN PROJECTIE VAN JE ONBEREIKBAAR IDEAALBEELD! EN LAAT ME NU VERDER ZAGEN"). 

Cultuur is hoe jij je gedraagt in een groep.

Ideologie is hoe jij je gedraagt t.o.v. andere groepen. 

Ze beïnvloeden elkaar (dit gaat op voor ons allemaal overigens) en kunnen niet los van elkaar gemaakt worden.  

 

Mijn idee is dat wanneer iemand zijn godsdienst publiekelijk maakt het beschouwd zou mogen worden als een ideologie, net zoals liberalisme, communisme en fascisme. Op dit moment ben je niet meer bezig met persoonlijke zingeving maar draag je een boodschap uit naar de samenleving. Als een non naar buiten komt, dan is dat niet gewoon een gierige mémé met een kapje maar een persoon die aangeeft dat ze ijvert om de waarden en normen van het (moderne) christendom te verspreiden. Haar godsdienst is haar ideologie geworden en ook haar cultuur. Nu is deze ideologie niet invasief  (wanneer heb je voor het laatst een non een metrostel zien opblazen?) en zien we er geen gevaar in. 

 

In Saudi-Arabië, het salafisme en de hardere interpretaties van Islam is de godsdienst ook de cultuur en de ideologie. Alle antwoorden op alle vragen staan in de Koran en alles wat er niet vermeld wordt, bestaat niet of is des duivels. Iedere afwijking van de geschreven, verouderde norm dient gestraft te worden, een problematische houding in relatie tot andere groeperingen in een moderne, vrije samenleving. Niet zo gek veel verschillend van een sekte en wat mij betreft, mag/moet/MOET het salafisme ook zo behandeld worden.

 

 

Link naar reactie
3 hours ago, Kameraad Mauser said:

Daar kan ik mij al grotendeels in vinden, ja.

Mocht de islam zich nu meer gedragen zoals de meer religieuze joden, dan zou dat al een pak schelen op vlak van samengaan van culturen.

Ook hier weer een niet invasieve cultuur maar erg gesloten en met die chassidische Joden valt er evengoed niets aan te vangen. Om het met een héél erg dom voorbeeld te illustreren (vier szware bieeren opp, fok slimme voorbeeldden), laat die mannen Google runnen en je kan in het weekend niet aan je Gmail-, YouTube of Drive-account.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

De chassiden hebben inderdaad een boel problemen. Zij leren geen vaardigheden aan en doen geen relevante kennis op. Hun "bevraag alles maar eens en bekijk alles eens vanuit een andere invalshoek" ( hetgeen islam dan weer niet in zich heeft ) blijft steken op torah niveau. Plus nog een serieus probleempje op genetisch vlak door hun inteelt. Vandaar dat de liberale joden daar ook afstand van nemen, zich vermengen met de autochtone bevolking, vaardigheden en kennis opdoen die waardevol is, waardoor ze probleemloos een eigen bestaan kunnen opbouwen, in Israël en praktisch overal daarbuiten.

En als liberale joden zich vermengen met de autochtone bevolking slagen ze er dan nog in om hun eigenheid te bewaren en niets van overlast te veroorzaken. En als ze zich niet vermengen - hetgeen ze ook doen - maar terug weer relaties en een omgeving creëren met andere joden - liberaal weliswaar, dan heeft niemand daar last van.

Buiten Janet Yellen, Ben Bernanke, Alan Greenspan. :e011:  Maar dat heeft bitter weinig met hun joods zijn te maken.

Mensen zoals Rothbard, Von Mises ( ja, hij had joodse origines ), Walter Block, Chomsky en veel anderen hebben veel bijgedragen door hun inzet en het genereren  van kennis. Hetgeen je nu niet direkt kunt zeggen van een boel imams en hun zeloten.

Zelfde gaat op voor veel Zuidoost-Aziaten. Die mensen willen vooruit, handel drijven, creëren enz.

Zelfs Perzen zijn wanneer ze die islam achter zich kunnen laten vrij compatibel met Europeanen.

Link naar reactie
49 minutes ago, Yncke said:

Het nieuwsbericht deed me denken aan deze foto:

 

images2.persgroep.net.jpe

 

 

Mij eerder aan deze

 

55dc43f33ddaf_isistot2.jpg

 

The shocking 30-second video shows a Daesh child brandishing a large blade and sawing the head off the white cuddly toy.

The child, who appears to be no older than two years old, is encouraged to hack the toy's head off as the man filming is heard to shout "takbir", which means "Allah is great" in Arabic.

An ISIS flag is draped in the background.

http://www.dailystar.co.uk/news/latest-news/461136/ISIS-child-beheads-teddy-bear-video

 

Link naar reactie

Als het gevoelig is maar niet crimineel, het fatsoenlijke natuurlijk. Schrijf de geestelijke instantie aan, geef duidelijk aan waar precies je de USB-stick gevonden hebt en geniet van hun hopeloze pogingen om uit te leggen waarom die stick voor de deur van een hoertje lag. 

 

Indien crimineel, meteen naar de politie ermee.

Link naar reactie
1 hour ago, The Alderwood said:

Het is niets crimineels, wel gaat het over ettelijke miljoenen aan inkomsten (en ettelijke tienduizenden aan uitgaves). Er stond ook een (digitale) eigenaarsnaam op de stick, maar die vind ik niet terug als ik op het organigram van de instantie ga kijken. 

Ettelijke miljoenen inkomsten en dan gaan ze nog gewoon een straatmadelief opscharrelen? Sommige mensen hebben toch echt geen stijl...

Gewoon mailen naar het algemeen emailadres, soms is de gemakkelijkste oplossing ook de grappigste. :e007:

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
7 minutes ago, IvoVWS said:

Ettelijke miljoenen inkomsten en dan gaan ze nog gewoon een straatmadelief opscharrelen? Sommige mensen hebben toch echt geen stijl...

Gewoon mailen naar het algemeen emailadres, soms is de gemakkelijkste oplossing ook de grappigste. :e007:

Het is dat huishoudsters niet altijd het beste materiaal maken om er wat mee rond te scharrelen...
 

 

Link naar reactie
4 uren geleden, The Alderwood zei:

Ik vond een usb-stick in de hoerenbuurt. Na inspectie bleek het om gevoelige (financiële) informatie van een gelovige instantie te gaan. Wat doet een mens hiermee.

Beste manier om een stevig virus op je PC te krijgen, de klassieke truc is een stick met zogezegde informatie over weddes in het bedrijf, dat blijkt onweerstaanbaar.

Link naar reactie

Verdorie, ik kreeg daarnet weer een gedachte die insloeg als een blitsemflits bij heldere hemel.

 

Sporadisch, zo eens om de zoveel jaar, krijg ik zo een heel vreemde droom die een geweldige indruk achterlaat en me dan dagenlang bezig houdt. Begin juli heb ik op één week tijd er zo twee gehad.

 

De eerste was als volgt: In de vroege valavond staat er ineens een vrouw aan de deur te kloppen. Als ik de deur open doe zie ik enkel een donker silhouet, en achter haar in de verte de ondergaande zon. Ze komt binnen. Ze heeft een grote ronde witte strooien hoed op, ronde brilglazen, al wat ouder maar toch een rimpelloos, heel vriendelijk glimlachend gezicht. We kennen ze niet. We hadden ook niemand verwacht, maar we zijn geweldig blij dat ze er is. En het enige dat ze zegt is: "Nu gaat het niet lang meer duren. De zon gaat verdwijnen" Maar op een heel geruststellende manier en we zijn allemaal opgelucht dat het nu eindelijk zover is. En dan word ik wakker. Ik heb daar dan de ganse dag mee in mijn hoofd gezeten en mij afgevraagd waar die zon zou kunnen op slaan.

 

En dan nu vandaag bij het zien van een filmpje over de sirenes in Japan deze morgen schiet mij ineens "rijzende zon" in gedachten en komt die hele droom weer terug.  En die grote ronde hoed zou dan wel eens zo een typisch Japanse hoed kunnen zijn. ... Enfin... dit gezegd zijnde... ik zit er weer mee voor de rest van de dag...

 

Link naar reactie
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...