Ga naar inhoud

Soms Vraagt Een Mens Zich Af...


Snook

Recommended Posts

Dat klopt. Is deel van het probleem.

 

Maar los van diegene die bouwen in die laaggelegen gebieden, is er ook meer en meer wateroverlast en overstromingen in steden. Parijs enz...

 

De overstroming in Parijs is niet uitzonderlijk. Gebeurt ongeveer een keer per 20 jaar:

Andere jaren dan 2016: 2000, 1982, 1955, 1924, 1910.  

Zie bv: https://en.wikipedia.org/wiki/1910_Great_Flood_of_Paris

En hier met fotos: http://www.theguardian.com/weather/gallery/2010/jan/07/paris-france-great-flood-1910

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ok, dan hoeft er feitelijk geen overheid aan te pas komen.

Feitelijk moeten mensen dat zelf maar weten, als hun kelder volloopt. Ik kan daar niet aan doen en wens daar ook niet voor op te draaien.

Link naar reactie

Wie in moerrijke gebieden goedkope bouwgrond aanschaft, mag inderdaad eens nadenken over de redenen van die lage grondprijzen. Vwala. :e004:

 

Een slimme project ontwikkelaar vraagt natuurlijk een redelijk normale prijs. Anders denken potentiële kopers dat er iets mis is, overstromingsgevaar, grondvervuiling, een gepland asielzoekerscentrum in de buurt. Abnormaal lage prijzen maken de kopers alleen maar voorzichtig.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Neen. Ik geef Jerome Kerviel gelijk over gans de lijn. Banken moet je laten bloeden.

Zoek eens op Mark Spitznagel. Die doet iets gelijkaardigs. :e011:  Tail hedging.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Gast Kameraad Mauser

Aaah...DAO...ik was het verwachtende. Komende van jouw, Mask of Tweety.  Heeft niet zozeer met de onderliggende blockchaintechnologie te maken. Maar eerder met een lek dat kan ontstaan doordat er weer met een derde partij wordt gewerkt.

Toen een jaar of 3 Mt GOX overkop ging was het ook van dat: haha bitcoin...simpel piramidetrukje waarbij een hoop sukkels hun geld kwijt zijn...blabla..."

Maar MtGOX was een wisselkantoor en die hielden accounts bij met anderen hun geld. Ze konden natuurlijk aan de paswoorden enz...

Had niets met de onderliggende tech te maken. Wel met het feit dat er weer mensen ( waaruit banken en roverheden bestaan ) met hun grijpgrage tengels aan de centen konden zitten.

Blijft toch een mooie stand: 584 dollar/BTC  Nog wat gedraai aan de geldpers in China en de zaak is weer stijgende...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Jaja...zo onderhuids wat zitten te dollen dat het allemaal maar zeepbellen zijn en dat ik het niet kan inschatten vanwege dogmatische benadering van monetaire systemen.

Maar echt technisch kunnen de criticasters het natuurlijk niet weerleggen. Napapegaaien wat een of andere simpele duif kwam te kirren in een onbenullig duidingsprogramma...dat wel ja.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Bias. Alles wat elektrische wagen is moet geboost worden voor de VRT. Facts be damned.

 

Jouw post is ook bias: alle berichtgeving van de VRT wordt vanuit een rood bastion gestuurd.  :e002:

Mijn gok: Tommelein, onze nieuwe, enthousiaste minister van energie heeft een persbericht naar Belga gestuurd, Belga verspreidt dat zonder er erg lang over na te denken, en bij de webredactie van de VRT staan ze ook niet lang stil bij de draagwijdte van de cijfers. Bij de Tijd, waar het allemaal cijferfetishisten zijn, doen ze dat wel. 

Ik heb het nagezien: in het artikel op De Redactie staan de cijfers: 75 elektrische wagens in 2015, 497 tot nu in 2016. Dat zijn facts. Dat de elektrische kar daarmee uit de startblokken schiet in ons tochtgat bij de Noordzee is de visie van Tommelein. Hij wordt in het artikel geciteerd.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Die politieke strekking haal jij erbij. Ik hou 't meestal op wetenschappelijke incompetentie en wishful thinking. Wat behoorlijk te mappen valt op bepaalde politieke strekkingen, dat wel.
Als het een quote is, zet een journalist die naam waard er quotes rond.

Soit. Ik ga er niet verder op in, kwestie van de forumregels te volgen.
 

Link naar reactie

Jouw post is ook bias: alle berichtgeving van de VRT wordt vanuit een rood bastion gestuurd.  :e002:

Mijn gok: Tommelein, onze nieuwe, enthousiaste minister van energie heeft een persbericht naar Belga gestuurd, Belga verspreidt dat zonder er erg lang over na te denken, en bij de webredactie van de VRT staan ze ook niet lang stil bij de draagwijdte van de cijfers. Bij de Tijd, waar het allemaal cijferfetishisten zijn, doen ze dat wel. 

Ik heb het nagezien: in het artikel op De Redactie staan de cijfers: 75 elektrische wagens in 2015, 497 tot nu in 2016. Dat zijn facts. Dat de elektrische kar daarmee uit de startblokken schiet in ons tochtgat bij de Noordzee is de visie van Tommelein. Hij wordt in het artikel geciteerd.

 

Hoeveel Tesla's zijn het? Op het werk zijn we allang op zoek naar bestelwagens op electriciteit. Maar de elect. Renault Kangoo heeft een autonomie van 150kg... tsja, dan ben je rap uitgepraat. Je zou toch minimaal 400km autonomie moeten hebben.  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Hoeveel Tesla's zijn het? Op het werk zijn we allang op zoek naar bestelwagens op electriciteit. Maar de elect. Renault Kangoo heeft een autonomie van 150kg... tsja, dan ben je rap uitgepraat. Je zou toch minimaal 400km autonomie moeten hebben.  

 

Om 400 km per dag te bollen koop je toch gewoon een diesel? Daar dienen elektrische auto's niet voor.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Als er niet vlug een doorbraak komt op gebied van elektrische karretjes naar vermogen en opslag toe, dan ziet het er vrij somber uit in bijv Noorwegen, waar men alle fossiele brandstofwagens zal verbieden.  Tegen 2030 dacht ik...

En de genieën uit de Karpaten alhier - die in dichte drommen voorkomen - staan te popelen om ook dergelijk beleid toe te passen.

Ik begin me serieus af te vragen of het eigenlijk niet beter is in Noord Korea... :e007:

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...