Tweetie Posted June 6, 2016 Posted June 6, 2016 Dat klopt. Is deel van het probleem. Maar los van diegene die bouwen in die laaggelegen gebieden, is er ook meer en meer wateroverlast en overstromingen in steden. Parijs enz... De overstroming in Parijs is niet uitzonderlijk. Gebeurt ongeveer een keer per 20 jaar: Andere jaren dan 2016: 2000, 1982, 1955, 1924, 1910. Zie bv: https://en.wikipedia.org/wiki/1910_Great_Flood_of_Paris En hier met fotos: http://www.theguardian.com/weather/gallery/2010/jan/07/paris-france-great-flood-1910 Quote
Tweetie Posted June 6, 2016 Posted June 6, 2016 Genoeg redenen dus voor een Keynesiaans investeringsprogramma rond Parijs. Quote
Guest Kameraad Mauser Posted June 6, 2016 Posted June 6, 2016 Ok, dan hoeft er feitelijk geen overheid aan te pas komen.Feitelijk moeten mensen dat zelf maar weten, als hun kelder volloopt. Ik kan daar niet aan doen en wens daar ook niet voor op te draaien. Quote
Hamirubi Posted June 6, 2016 Posted June 6, 2016 Feitelijk moeten mensen dat zelf maar weten, als hun kelder volloopt. Ik kan daar niet aan doen en wens daar ook niet voor op te draaien. Wie in moerrijke gebieden goedkope bouwgrond aanschaft, mag inderdaad eens nadenken over de redenen van die lage grondprijzen. Vwala. Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith.
156 Posted June 7, 2016 Posted June 7, 2016 Hoe lager de grond, hoe lager de prijs! Simpeler kan het niet. Quote
Tweetie Posted June 7, 2016 Posted June 7, 2016 Wie in moerrijke gebieden goedkope bouwgrond aanschaft, mag inderdaad eens nadenken over de redenen van die lage grondprijzen. Vwala. Een slimme project ontwikkelaar vraagt natuurlijk een redelijk normale prijs. Anders denken potentiële kopers dat er iets mis is, overstromingsgevaar, grondvervuiling, een gepland asielzoekerscentrum in de buurt. Abnormaal lage prijzen maken de kopers alleen maar voorzichtig. Quote
Waldorf Posted June 7, 2016 Posted June 7, 2016 Wat er in vogelstront zit om het zo goed te laten hechten op autoruiten en -lak. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
156 Posted June 7, 2016 Posted June 7, 2016 Zou Waldorf proefondervindelijk wat te letterlijk genomen hebben en ervan geproefd hebben? Quote
retep Posted June 7, 2016 Posted June 7, 2016 Wat er in vogelstront zit om het zo goed te laten hechten op autoruiten en -lak. Je moet het ook niet drie dagen laten in drogen maar direct verwijderen. Quote
156 Posted June 7, 2016 Posted June 7, 2016 Hij rijdt wel met een landrover. Dat mag je niet direkt kuisen. Dat hoort niet. Quote
Tweetie Posted June 7, 2016 Posted June 7, 2016 Waarom is er een rechter die Jerome Kerviel nog een ontslagvergoeding van meer dan 450.000 Euro geeft? Is een schade van 4,9 miljard niet genoeg reden voor een ontslag zonder ontslagvergoeding? Quote
Guest Kameraad Mauser Posted June 7, 2016 Posted June 7, 2016 Neen. Ik geef Jerome Kerviel gelijk over gans de lijn. Banken moet je laten bloeden.Zoek eens op Mark Spitznagel. Die doet iets gelijkaardigs. Tail hedging. Quote
156 Posted June 22, 2016 Posted June 22, 2016 Er zijn hier altijd zo een rij gebruikers online, maar veel posts komen er niet bij. Zijn jullie dan met z'n allen achter mijne rug naar mekaar berichtjes aan het sturen? Quote
Waldorf Posted June 22, 2016 Posted June 22, 2016 Dat doen we, ja. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
retep Posted June 23, 2016 Posted June 23, 2016 waarom sommigen zo enthousiast bezig zijn met fopzaken: http://daskapital.nl/2016/06/dao_hack.html http://www.coindesk.com/price/ Quote
Guest Kameraad Mauser Posted June 23, 2016 Posted June 23, 2016 Aaah...DAO...ik was het verwachtende. Komende van jouw, Mask of Tweety. Heeft niet zozeer met de onderliggende blockchaintechnologie te maken. Maar eerder met een lek dat kan ontstaan doordat er weer met een derde partij wordt gewerkt.Toen een jaar of 3 Mt GOX overkop ging was het ook van dat: haha bitcoin...simpel piramidetrukje waarbij een hoop sukkels hun geld kwijt zijn...blabla..."Maar MtGOX was een wisselkantoor en die hielden accounts bij met anderen hun geld. Ze konden natuurlijk aan de paswoorden enz...Had niets met de onderliggende tech te maken. Wel met het feit dat er weer mensen ( waaruit banken en roverheden bestaan ) met hun grijpgrage tengels aan de centen konden zitten.Blijft toch een mooie stand: 584 dollar/BTC Nog wat gedraai aan de geldpers in China en de zaak is weer stijgende... Quote
156 Posted June 23, 2016 Posted June 23, 2016 Zolang je je bitcoin blijft uitdrukken in dollar is dat voor mij toch een teken dat er meer waarde gehecht wordt aan de dollar. Quote
Guest Kameraad Mauser Posted June 23, 2016 Posted June 23, 2016 De onderliggende techniciteiten zijn weer van geen doorslaggevend belang bij onzen Mask...zoals zoveel zaken bij hem... Quote
retep Posted June 23, 2016 Posted June 23, 2016 Nu vond ik juist dat Mask, zeer tegen zijn gewoonte in, een zeer correcte inschatting plempte....... Quote
Guest Kameraad Mauser Posted June 23, 2016 Posted June 23, 2016 Misschien schort er wel iets aan jouw inschattingsvermogen... Quote
Waldorf Posted June 23, 2016 Posted June 23, 2016 Misschien schort er wel iets aan jouw inschattingsvermogen... Of aan dat van jou, natuurlijk. Wie weet? Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
retep Posted June 23, 2016 Posted June 23, 2016 Of aan dat van jou, natuurlijk. Wie weet? nee joh, Mausert staat bekend om zijn weldoordachte, genuanceerde meningen die gebaseerd zijn op zijn a-dogmatische blik op de wereld..... Quote
Guest Kameraad Mauser Posted June 23, 2016 Posted June 23, 2016 Jaja...zo onderhuids wat zitten te dollen dat het allemaal maar zeepbellen zijn en dat ik het niet kan inschatten vanwege dogmatische benadering van monetaire systemen.Maar echt technisch kunnen de criticasters het natuurlijk niet weerleggen. Napapegaaien wat een of andere simpele duif kwam te kirren in een onbenullig duidingsprogramma...dat wel ja. Quote
Waldorf Posted July 13, 2016 Posted July 13, 2016 Pessimisme vs. optimisme. Zes keer meer van die dingen op een half jaar, vergeleken met het hele vorige jaar is procentueel een flinke toename. Maar in het licht van de totale autoverkoop is het nog altijd niets. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
retep Posted July 13, 2016 Posted July 13, 2016 Het moet natuurlijk zijn: verkoop (half) elektrische auto's stijgt sterk maar leidt niet tot een verhoging van het minuscule percentage dat de electro cars uitmaken van het totale wagenpark.... he bah post die petrolhead Waldorf er weer tussendoor..... Quote
Yncke Posted July 13, 2016 Posted July 13, 2016 Bias. Alles wat elektrische wagen is moet geboost worden voor de VRT. Facts be damned. Quote yncke.be
Waldorf Posted July 13, 2016 Posted July 13, 2016 Bias. Alles wat elektrische wagen is moet geboost worden voor de VRT. Facts be damned. Jouw post is ook bias: alle berichtgeving van de VRT wordt vanuit een rood bastion gestuurd. Mijn gok: Tommelein, onze nieuwe, enthousiaste minister van energie heeft een persbericht naar Belga gestuurd, Belga verspreidt dat zonder er erg lang over na te denken, en bij de webredactie van de VRT staan ze ook niet lang stil bij de draagwijdte van de cijfers. Bij de Tijd, waar het allemaal cijferfetishisten zijn, doen ze dat wel. Ik heb het nagezien: in het artikel op De Redactie staan de cijfers: 75 elektrische wagens in 2015, 497 tot nu in 2016. Dat zijn facts. Dat de elektrische kar daarmee uit de startblokken schiet in ons tochtgat bij de Noordzee is de visie van Tommelein. Hij wordt in het artikel geciteerd. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
Yncke Posted July 13, 2016 Posted July 13, 2016 Die politieke strekking haal jij erbij. Ik hou 't meestal op wetenschappelijke incompetentie en wishful thinking. Wat behoorlijk te mappen valt op bepaalde politieke strekkingen, dat wel.Als het een quote is, zet een journalist die naam waard er quotes rond.Soit. Ik ga er niet verder op in, kwestie van de forumregels te volgen. Quote yncke.be
retep Posted July 13, 2016 Posted July 13, 2016 In nederland struikel je over de kabels die in al die plug in wagentjes steken. http://www.nu.nl/duurzaam/4209915/grote-piek-in-verkoop-elektrische-autos-in-nederland.html Quote
Spawn999 Posted July 13, 2016 Posted July 13, 2016 Ik heb altijd de neiging om die dingen eruit te trekken als ik er langsloop.... Quote Tumblr
retep Posted July 13, 2016 Posted July 13, 2016 Ik heb altijd de neiging om die dingen eruit te trekken als ik er langsloop.... Half eruit trekken zodat ze denken dat ze opladen en dan na 5 km......... Quote
Kool Thing Posted July 13, 2016 Posted July 13, 2016 Jouw post is ook bias: alle berichtgeving van de VRT wordt vanuit een rood bastion gestuurd. Mijn gok: Tommelein, onze nieuwe, enthousiaste minister van energie heeft een persbericht naar Belga gestuurd, Belga verspreidt dat zonder er erg lang over na te denken, en bij de webredactie van de VRT staan ze ook niet lang stil bij de draagwijdte van de cijfers. Bij de Tijd, waar het allemaal cijferfetishisten zijn, doen ze dat wel. Ik heb het nagezien: in het artikel op De Redactie staan de cijfers: 75 elektrische wagens in 2015, 497 tot nu in 2016. Dat zijn facts. Dat de elektrische kar daarmee uit de startblokken schiet in ons tochtgat bij de Noordzee is de visie van Tommelein. Hij wordt in het artikel geciteerd. Hoeveel Tesla's zijn het? Op het werk zijn we allang op zoek naar bestelwagens op electriciteit. Maar de elect. Renault Kangoo heeft een autonomie van 150kg... tsja, dan ben je rap uitgepraat. Je zou toch minimaal 400km autonomie moeten hebben. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Kool Thing Posted July 13, 2016 Posted July 13, 2016 http://www.egear.be/elektrische-auto-verkoop-2015/ Porsche, Tesla, BMWi8,.... De grote doorbraak is nog geen feit. Gelukkig krijgen die eigenaars subsidies Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Waldorf Posted July 13, 2016 Posted July 13, 2016 Hoeveel Tesla's zijn het? Op het werk zijn we allang op zoek naar bestelwagens op electriciteit. Maar de elect. Renault Kangoo heeft een autonomie van 150kg... tsja, dan ben je rap uitgepraat. Je zou toch minimaal 400km autonomie moeten hebben. Om 400 km per dag te bollen koop je toch gewoon een diesel? Daar dienen elektrische auto's niet voor. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
Guest Kameraad Mauser Posted July 13, 2016 Posted July 13, 2016 Als er niet vlug een doorbraak komt op gebied van elektrische karretjes naar vermogen en opslag toe, dan ziet het er vrij somber uit in bijv Noorwegen, waar men alle fossiele brandstofwagens zal verbieden. Tegen 2030 dacht ik...En de genieën uit de Karpaten alhier - die in dichte drommen voorkomen - staan te popelen om ook dergelijk beleid toe te passen.Ik begin me serieus af te vragen of het eigenlijk niet beter is in Noord Korea... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.