Ga naar inhoud

stripvoornemens voor 2022


cinco

Recommended Posts

1 uur terug, Ambreville zei:

Ondertussen allemaal in het Frans gekocht. Dark Dragon gaat dat overnemen, maar die maken er zo'n zootje van met hun formaten en glanspapier dat ik ze zelfs geen kans meer wil gunnen. 

 

Langs de andere kant, het heeft me wel een paar setjes boekensteuntjes van Glénat opgeleverd :)

 

image.thumb.png.1c9b86a846d23d519c8c5a3c0801d36c.png

 

 

 

 

En daardoor gaan er  nog minder strips in het Nederlands verschijnen. Spijtig.

Link naar reactie
1 uur geleden, Veto zei:

Zouden die vertalingen van Mickey door Cosey en nieuwe Camboni, Bertolucci... er echt niet komen? 

Met een oplage van nog steeds ruim 200.000 exemplaren van dat suffe weekblad Donald Duck zou je verwachten dat ze een paar honderd exemplaren wel moesten kunnen slijten. Helaas zijn die abonnees geen striplezers...

Link naar reactie
1 minuut geleden, Ambreville zei:

Zelf meer kopen hé. Aan mij zal het niet gelegen hebben.

Ik koop ongeveer alles wat in het Nederlands uitkomt. Ik heb een verzameling van 32000 NEDERLANDSTALIGE strips en koop 2 wekelijks in SSZ alle verschenen Nederlandstalige nieuwe uitgaven op enkel uitzonderingen na(kinderstrips).

 

Link naar reactie
3 uren geleden, bammar zei:

Ik koop ongeveer alles wat in het Nederlands uitkomt. Ik heb een verzameling van 32000 NEDERLANDSTALIGE strips en koop 2 wekelijks in SSZ alle verschenen Nederlandstalige nieuwe uitgaven op enkel uitzonderingen na(kinderstrips).

 

Lukt het jou om deze allemaal te lezen? :o 

Of is dat dan een hele grote leesstapel die je hebt liggen?

Want ik zou na 1 maand al met een achterstand zitten 😅

Link naar reactie
47 minuten geleden, kbellon zei:

Lukt het jou om deze allemaal te lezen? :o 

Of is dat dan een hele grote leesstapel die je hebt liggen?

Want ik zou na 1 maand al met een achterstand zitten 😅

Ik lees dagelijks een 2-tal titels. Dus zo ben ik meestal bij op een stapel van een 30-40 na.  

Link naar reactie

32000… kan me dat gewoon fysiek niet voorstellen. Goede brandverzekering hopelijk, hoewel inboedel daar niet bij betrokken is dacht ik 🤔 alleszins prachtig gewoon! 
 

Mijn voornemens zijn net het verder inkrimpen van men verzameling. Lees nu reeksen en doe ze daarna direct van de hand als ik voel dat ik ze toch nooit ga herlezen. Is gewoon te triest voor me om ze in een kast te zetten of doos (voor mijn allerminste reeksen) om ze daarna nooit meer te bekijken. Vind ik te triest voor de strip zelf en verdient deze niet. Dan doe ik er liever iemand anders plezier mee.

 

Ben wel tegelijkertijd opzoek naar topreeksen die ik nog niet gelezen heb of one-shots. Heb al redelijk wat vergaard via dit forum. Zowel in positieve als negatieve zin/aankoop. 

Link naar reactie

Ik koop al jaren behoorlijk wat Franstalig spul, en ik hoop ook komend jaar mooie strips in het Frans te kunnen kopen. Van SU verwacht ik geen heil, al koop ik natuurlijk wel de beste strips die ze vertalen. Wat de kleine vertaaluitgeverijen betreft: ik heb een voorbestelling voor Erotica van Giardino, hopelijk brengt Saga in een verre toekomst eens een fraaie integrale van Max Fridman uit. Ook de nieuwe van Duhamel zal ik kopen. Wat de Nederlandstalige markt betreft ligt al mijn hoop bij Sherpa: Chaland, eindelijk Malaterre van Gomont, wie weet? Ik kijk uit naar waar Black & White mee zal afkomen in 2022 (een Spirou door Tome & Janry, ongetwijfeld). 

Voorts denk ik dat dit jaar originele pagina's ga kopen. We zien wel.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 6 months later...

Bij Sherpa verschijnt iets dat Mortimer heet. De tekenstijl doet me aan Yves Chalan denken, maar het is van ...

• Vormgever Aad Duineveld presenteerde op de Stripdagen Haarlem een nieuw tijdschrift over strips en cultuur, getiteld Mortimer. Lekker dik en op comicformaat. Mortimer is totaal anders dan de andere stripbladen. Hoe dan? Nou, de auteur kiest de onderwerpen uit die hij boeiend vindt aan strips en dat levert heel wat verrassende beschrijvingen en vooral prachtige plaatjes op. En (toevallig?) staat er ook een interview met Mat Schifferstein van Sherpa in. https://mortimer.one/2022/06/03/876/ 

• Mortimer 1 is verkrijgbaar bij de auteur en eventueel ook te bestellen bij Sherpa, als je toch al een boek wilde bestellen (scheelt verzendkosten). Prijs € 15,00

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...