sjaakie Posted January 5, 2022 Share Posted January 5, 2022 Die brremaud is tekstloos en heb ik inderdaad bij glenant besteld. Die filipi Camboni ziet er ook wel gaaf uit. Quote Link to comment
dutch lines Posted January 5, 2022 Share Posted January 5, 2022 1 uur terug, Veto zei: Zouden die vertalingen van Mickey door Cosey en nieuwe Camboni, Bertolucci... er echt niet komen? Ik ben de Franse taal niet machtig, gelukkig is Les Vacances de Donald tekstloos dus die heb ik wel gekocht. Aanrader trouwens! Quote Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars. Link to comment
bammar Posted January 5, 2022 Share Posted January 5, 2022 1 uur terug, Ambreville zei: Ondertussen allemaal in het Frans gekocht. Dark Dragon gaat dat overnemen, maar die maken er zo'n zootje van met hun formaten en glanspapier dat ik ze zelfs geen kans meer wil gunnen. Langs de andere kant, het heeft me wel een paar setjes boekensteuntjes van Glénat opgeleverd En daardoor gaan er nog minder strips in het Nederlands verschijnen. Spijtig. Quote Link to comment
bammar Posted January 5, 2022 Share Posted January 5, 2022 48 minuten geleden, kurisu74 zei: Ja ik ook en wel heel harde heimwee... ik ga net zoals jij stilaan overgaan naar Franstalig denk ik... of gewoon minder strips kopen En daardoor gaan er nog minder strips in het Nederlands verschijnen. Spijtig. Quote Link to comment
Ambreville Posted January 5, 2022 Share Posted January 5, 2022 Zelf meer kopen hé. Aan mij zal het niet gelegen hebben. Quote Link to comment
Neat Stuff Posted January 5, 2022 Share Posted January 5, 2022 1 uur geleden, Veto zei: Zouden die vertalingen van Mickey door Cosey en nieuwe Camboni, Bertolucci... er echt niet komen? Met een oplage van nog steeds ruim 200.000 exemplaren van dat suffe weekblad Donald Duck zou je verwachten dat ze een paar honderd exemplaren wel moesten kunnen slijten. Helaas zijn die abonnees geen striplezers... Quote Link to comment
kurisu74 Posted January 5, 2022 Share Posted January 5, 2022 Ik geef ook meestal 100+ euro per maand uit aan de SU fondsen, blijkbaar willen ze mijn geld niet he. Ik vind het even jammer. Quote Link to comment
bammar Posted January 5, 2022 Share Posted January 5, 2022 1 minuut geleden, Ambreville zei: Zelf meer kopen hé. Aan mij zal het niet gelegen hebben. Ik koop ongeveer alles wat in het Nederlands uitkomt. Ik heb een verzameling van 32000 NEDERLANDSTALIGE strips en koop 2 wekelijks in SSZ alle verschenen Nederlandstalige nieuwe uitgaven op enkel uitzonderingen na(kinderstrips). Quote Link to comment
Neat Stuff Posted January 5, 2022 Share Posted January 5, 2022 1 minuut geleden, bammar zei: Ik heb een verzameling van 32000 NEDERLANDSTALIGE strips Heilige poeps! Foto's! Hoe ziet dat er uit dan?!!! Quote Link to comment
bammar Posted January 5, 2022 Share Posted January 5, 2022 12 minuten geleden, Neat Stuff zei: Heilige poeps! Foto's! Hoe ziet dat er uit dan?!!! Enkele rekken Quote Link to comment
Neat Stuff Posted January 5, 2022 Share Posted January 5, 2022 2 minuten geleden, bammar zei: Enkele rekken Poeh, én nog plek zat voor nieuwe aankopen ook! Indrukwekkend hoor. Dankjewel voor het delen! Quote Link to comment
bammar Posted January 5, 2022 Share Posted January 5, 2022 1 minuut geleden, Neat Stuff zei: Poeh, én nog plek zat voor nieuwe aankopen ook! Indrukwekkend hoor. Dankjewel voor het delen! Plek zat. Spijtig genoeg niet. Dit zijn foto's van 2 jaar geleden. Ondertussen zij er weer tussen de 1000 & 2000 bijgekomen. Quote Link to comment
Ambreville Posted January 5, 2022 Share Posted January 5, 2022 Cool, nu moet ik zeker geen wroeging hebben dat de vertaaluitgevers een boekje minder verkopen. Quote Link to comment
kbellon Posted January 5, 2022 Share Posted January 5, 2022 3 uren geleden, bammar zei: Ik koop ongeveer alles wat in het Nederlands uitkomt. Ik heb een verzameling van 32000 NEDERLANDSTALIGE strips en koop 2 wekelijks in SSZ alle verschenen Nederlandstalige nieuwe uitgaven op enkel uitzonderingen na(kinderstrips). Lukt het jou om deze allemaal te lezen? Of is dat dan een hele grote leesstapel die je hebt liggen? Want ik zou na 1 maand al met een achterstand zitten Quote Link to comment
bammar Posted January 5, 2022 Share Posted January 5, 2022 47 minuten geleden, kbellon zei: Lukt het jou om deze allemaal te lezen? Of is dat dan een hele grote leesstapel die je hebt liggen? Want ik zou na 1 maand al met een achterstand zitten Ik lees dagelijks een 2-tal titels. Dus zo ben ik meestal bij op een stapel van een 30-40 na. Quote Link to comment
kbellon Posted January 6, 2022 Share Posted January 6, 2022 18 uren geleden, bammar zei: Ik lees dagelijks een 2-tal titels. Dus zo ben ik meestal bij op een stapel van een 30-40 na. Indrukwekkend . Ik ben al blij als ik eens een week aan 5 geraak Fijn voor jou dat je zo veel van je hobby kan genieten Quote Link to comment
Leesplezier Posted January 6, 2022 Share Posted January 6, 2022 32000… kan me dat gewoon fysiek niet voorstellen. Goede brandverzekering hopelijk, hoewel inboedel daar niet bij betrokken is dacht ik alleszins prachtig gewoon! Mijn voornemens zijn net het verder inkrimpen van men verzameling. Lees nu reeksen en doe ze daarna direct van de hand als ik voel dat ik ze toch nooit ga herlezen. Is gewoon te triest voor me om ze in een kast te zetten of doos (voor mijn allerminste reeksen) om ze daarna nooit meer te bekijken. Vind ik te triest voor de strip zelf en verdient deze niet. Dan doe ik er liever iemand anders plezier mee. Ben wel tegelijkertijd opzoek naar topreeksen die ik nog niet gelezen heb of one-shots. Heb al redelijk wat vergaard via dit forum. Zowel in positieve als negatieve zin/aankoop. Koen Claeys 1 Quote Link to comment
Waldorf Posted January 7, 2022 Share Posted January 7, 2022 Ik koop al jaren behoorlijk wat Franstalig spul, en ik hoop ook komend jaar mooie strips in het Frans te kunnen kopen. Van SU verwacht ik geen heil, al koop ik natuurlijk wel de beste strips die ze vertalen. Wat de kleine vertaaluitgeverijen betreft: ik heb een voorbestelling voor Erotica van Giardino, hopelijk brengt Saga in een verre toekomst eens een fraaie integrale van Max Fridman uit. Ook de nieuwe van Duhamel zal ik kopen. Wat de Nederlandstalige markt betreft ligt al mijn hoop bij Sherpa: Chaland, eindelijk Malaterre van Gomont, wie weet? Ik kijk uit naar waar Black & White mee zal afkomen in 2022 (een Spirou door Tome & Janry, ongetwijfeld). Voorts denk ik dat dit jaar originele pagina's ga kopen. We zien wel. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Waldorf Posted July 14, 2022 Share Posted July 14, 2022 Op 7/1/2022 om 11:49, Waldorf zei: hopelijk brengt Saga in een verre toekomst eens een fraaie integrale van Max Fridman uit. Het lijkt er op dat onze gebeden gehoord zijn! https://www.stripspeciaalzaak.be/stripnieuws/max-fridman-integraal-bij-saga-uitgaven Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Peter Motte Posted July 14, 2022 Share Posted July 14, 2022 Bij Sherpa verschijnt iets dat Mortimer heet. De tekenstijl doet me aan Yves Chalan denken, maar het is van ... • Vormgever Aad Duineveld presenteerde op de Stripdagen Haarlem een nieuw tijdschrift over strips en cultuur, getiteld Mortimer. Lekker dik en op comicformaat. Mortimer is totaal anders dan de andere stripbladen. Hoe dan? Nou, de auteur kiest de onderwerpen uit die hij boeiend vindt aan strips en dat levert heel wat verrassende beschrijvingen en vooral prachtige plaatjes op. En (toevallig?) staat er ook een interview met Mat Schifferstein van Sherpa in. https://mortimer.one/2022/06/03/876/ • Mortimer 1 is verkrijgbaar bij de auteur en eventueel ook te bestellen bij Sherpa, als je toch al een boek wilde bestellen (scheelt verzendkosten). Prijs € 15,00 Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Recommended Posts