Ga naar inhoud

FACTS Spring 2022 - 2 & 3 April - Flanders Expo, Gent


shakeitupguy

Recommended Posts

Binnen een dikke 5 weken op 2 &3 april is het weer FACTS 😎.

 

Ondertussen waren er al heel wat aankondigingen van tekenaars.

 

Voor de Stripliefhebbers zijn er oa

Roberto Viacava: Orakel 8, Do orde der Drakenridders 28, Het vijfde evangelie en het eind maart te verschijnen Millennium 6

Massimo Rotundo: Tex Willeralbum verschenen bij Hum en wat oudere strips zoals Sera Torbara en de Detective zonder naam

Mathieu Reynès : Harmony

 

Ook te vemelden zijn de 2 striptekenaars Raul Allen en Patricia Martin waarvan het eerste deel van Dune is verschenen n het Nederlands bij Silverster

 

De comic liefhebbers zullen vooral komen voor Amanda Conner & Jimmy Palmiotti maar zullen ook in hun nopjes zijn met de andere namen.

 

Een overzicht in plaatjes :

 

Jimmy-Palmiotti-Harley-Quinn-website-02-   Amanda-Conner-Harley-Quinn-website-03-76

 

Nils-Hamm-FACTS-Spring-2022-website-01-7   Alessandro-Micelli-CTA-01-768x768.jpg

 

Alvaro-Martinez-Bueno-01-website-768x768   Miguel-Mendonca-01-website-768x768.jpg

 

Raul-Allen-website-01-768x768.jpg   Patricia-Martin-website-03-768x768.jpg

 

Lee-Townsend-FACTS-Spring-2022-Spider-Ma   Sabine-Rich-Black-Cat-02-website.jpg

 

Marco-Failla-01-website.jpg   Roberto-Viacava-FACTS-Spring-2022-websit

 

Massimo-Rotundo-FACTS-Spring-2022-websit    Mathieu-Reynes-FACTS-Spring-2022-website

 

Link naar reactie
  • shakeitupguy changed the title to FACTS Spring 2022 - 2 & 3 April - Flanders Expo, Gent
Op 2/3/2022 om 07:15, lukoste zei:

Ik ben onder de indruk van de acteurs die jullie hebben weten te strikken!

Ik hoop dat je onder de indruk bent van de tekenaars :🙂

 

Binnen 4 weken is het FACTS  en het wordt een mondermaskerloze editie 🙂

 

Alle internationale strip & comic namen zijn ondertussen aangekondigd.

 

Wegens geen retour mogelijkheid of geen beschikbaarheid meer is het niet eenvoudig om rechtstreeks of via een stripwinkel albums te bestellen bij de uitgeverijen dus daarom geef ik de kans aan de forummers om hun gewenst exemplaar van de Argentijnse tekenaar Roberto Viacava te laten doorgeven zodat ik alvast deze kan zoeken en opzij houden met je naam aan de kassa.

Dit is geen garantie maar we doen alvast ons best. Dit heeft nog ook geen recht op een signeerticket want dat hangt af van aankomst bij de stripshop bij de Artist Alley.

 

Stuur de gewenste albums naar me toe via per pm.

Roberto Viacava : 

De orde van de Drakenridders 28 HC (nieuw verschenen deze maand)
Millennium 6 : SC of HC (nieuw verschenen deze maand, wellicht geen HC albums)

Orakel 8 : SC of HC (wellicht geen HC albums)
Orakel 9 : SC of HC  (wellicht geen HC albums)
De vijfde evangelie 3 (kleine klans dat ik daar exemplaren van vind)

 

Link naar reactie
On 3/2/2022 at 7:15 AM, lukoste said:

Ik ben onder de indruk van de acteurs die jullie hebben weten te strikken!

ja echt!! Danny Trejo en MIchael Rooker! Niet normaal meer!!

On 3/7/2022 at 11:42 AM, shakeitupguy said:

Ik hoop dat je onder de indruk bent van de tekenaars :🙂

 

I am :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
Op 7/3/2022 om 11:42, shakeitupguy zei:

Ik hoop dat je onder de indruk bent van de tekenaars :🙂

 

Binnen 4 weken is het FACTS  en het wordt een mondermaskerloze editie 🙂

 

Alle internationale strip & comic namen zijn ondertussen aangekondigd.

 

Wegens geen retour mogelijkheid of geen beschikbaarheid meer is het niet eenvoudig om rechtstreeks of via een stripwinkel albums te bestellen bij de uitgeverijen dus daarom geef ik de kans aan de forummers om hun gewenst exemplaar van de Argentijnse tekenaar Roberto Viacava te laten doorgeven zodat ik alvast deze kan zoeken en opzij houden met je naam aan de kassa.

Dit is geen garantie maar we doen alvast ons best. Dit heeft nog ook geen recht op een signeerticket want dat hangt af van aankomst bij de stripshop bij de Artist Alley.

 

Stuur de gewenste albums naar me toe via per pm.

Roberto Viacava : 

De orde van de Drakenridders 28 HC (nieuw verschenen deze maand)
Millennium 6 : SC of HC (nieuw verschenen deze maand, wellicht geen HC albums)

Orakel 8 : SC of HC (wellicht geen HC albums)
Orakel 9 : SC of HC  (wellicht geen HC albums)
De vijfde evangelie 3 (kleine klans dat ik daar exemplaren van vind)

Ik zou deze reservaties af willen ronden tegen volgende week 23 maart. Dus indien men zeker zijn gewenst exemplaar wil hebben van Viacava, gelieve tegen dan te reageren.

 

De Tex Willer albums van Massimo Rotundo worden me morgen door Hum uitgeverij geleverd (waarvoor dank).

 

Voor Matthieu Reynès zullen er voldoende Nederlandstalige albums zijn maar vooral van nummer 1

 

 

 

Link naar reactie
25 minuten geleden, AspenCR7 zei:

Dat is een hele mooie line up van artiesten 👍👏👏. Misschien een domme vraag, maar mogen we voor de benelux tekenaars eigen strips meebrengen of ben je verplicht ze daar in de shop aan te kopen? 

Van welke tekenaars ga je eigen strips meebrengen?

 

In de shop zullen alleen maar strips te koop zijn voor het Nachtwacht team (Nachtwacht albums + de 2 De Kiekeboes albums van Steve Van Bael) maar verplichte aankoop is niet nodig.

Mario Boon zal zijn nieuwe strip meehebben die je bij hem rechtstreeks kan kopen en denk hij dat hij dit ook het liefst heeft.

Kenny Rubenis neemt ook zijn eigen albums van Dating for geeks mee om te verkopen. strip. Ik weet dat hij de eerste nummers niet meer signeert als je ze niet bij hem koopt. 

Romano Molenaar werkt met commissielijst maar denk wel dat je een vlugge schets aan hem kan vragen.

Alain Mauricet en Art Grafunkel werken  ook op commissie.

En denk dat Lectrr wel een tekeningetje in jouw albums zal doen.

 

Breng je meerdere eigen albums van 1 tekenaar, dan zal die het zeker appreciëren als je ook een album of iets anders bij hem koopt. 

Link naar reactie
1 uur geleden, shakeitupguy zei:

Van welke tekenaars ga je eigen strips meebrengen?

 

In de shop zullen alleen maar strips te koop zijn voor het Nachtwacht team (Nachtwacht albums + de 2 De Kiekeboes albums van Steve Van Bael) maar verplichte aankoop is niet nodig.

Mario Boon zal zijn nieuwe strip meehebben die je bij hem rechtstreeks kan kopen en denk hij dat hij dit ook het liefst heeft.

Kenny Rubenis neemt ook zijn eigen albums van Dating for geeks mee om te verkopen. strip. Ik weet dat hij de eerste nummers niet meer signeert als je ze niet bij hem koopt. 

Romano Molenaar werkt met commissielijst maar denk wel dat je een vlugge schets aan hem kan vragen.

Alain Mauricet en Art Grafunkel werken  ook op commissie.

En denk dat Lectrr wel een tekeningetje in jouw albums zal doen.

 

Breng je meerdere eigen albums van 1 tekenaar, dan zal die het zeker appreciëren als je ook een album of iets anders bij hem koopt. 

Hartelijk bedankt voor de snelle reactie. Ik ga naar Facts voor Amanda Conner en Steve Van Bael. Ik wou nog mijn Figaro albums laten signeren. Ik heb er 3 al gesigneerd en de andere 3 wou ik dan doen. Maar als er een limiet op de albums staat dan neem ik er maar 1 mee uiteraard 👍

Link naar reactie
1 uur terug, AspenCR7 zei:

Hartelijk bedankt voor de snelle reactie. Ik ga naar Facts voor Amanda Conner en Steve Van Bael. Ik wou nog mijn Figaro albums laten signeren. Ik heb er 3 al gesigneerd en de andere 3 wou ik dan doen. Maar als er een limiet op de albums staat dan neem ik er maar 1 mee uiteraard 👍

Ik zou ze alledrie meenemen en kijken wat mogelijk is.

 

Voor Amanda Conner (en andere tekenaars) best ook deze pagina eens bekijken met alle info eromtrent: https://facts.be/en/guests/artist-sketches-commissions/

 

Link naar reactie
Op 17/3/2022 om 14:11, Richard Boom-vavavoom zei:

mmmmm Mauricet heeft nooit bedragen op zijn tafel en vragen vind ik dan lastig.
We zullen zien.

Paar jaar geleden Harley comic bij hem gekocht en kreeg deze dédi erbij dus denk dat als je een commissie wenst dat wel zal meevallen qua prijs.

FA75EFB0-5760-467F-9AD4-6B30516E2F03.jpeg

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
Op 14/3/2022 om 13:35, shakeitupguy zei:

Ik zou deze reservaties af willen ronden tegen volgende week 23 maart. Dus indien men zeker zijn gewenst exemplaar wil hebben van Viacava, gelieve tegen dan te reageren.

 

De Tex Willer albums van Massimo Rotundo worden me morgen door Hum uitgeverij geleverd (waarvoor dank).

 

Voor Matthieu Reynès zullen er voldoende Nederlandstalige albums zijn maar vooral van nummer 1

 

Ter info, de reservaties voor Viacava worden morgen afgesloten.

Link naar reactie
Op 17/3/2022 om 14:11, Richard Boom-vavavoom zei:

mmmmm Mauricet heeft nooit bedragen op zijn tafel en vragen vind ik dan lastig.
We zullen zien.

Toch wel hoor. Bij de vorige editie van FACTS stond er een kaartje op zijn tafel met zijn vraagprijzen. Maar vraag me nu niet naar de exacte bedragen. Ik heb niet bij hem aangeschoven. Hij had het wel totaal niet druk. Soms zelf niemand aan zijn tafel te bespeuren.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Op FACTS zullen er ook enkele panels zijn

- dagelijkse panel met Amanda Conner & Jimmy Palmiotti

- Nachtwacht panel op zaterdag met de tekenaar, inkleurster en schrijver

- op zondag Dune panel met de tekenaars van de Dune verstripping.

 

Zoals steeds wordt er een gratis gelimiteerde print (op 50 stuks) gegeven aan de bezoekers die deze panel volgen.

 

Om 13u45 delen we ook nummertjes uit aan de personen die in de wachtrij staan voor Amanda Conner & Jimmy Palmiott zodat zijn ook het panel kunnen bijwonen en garantie hebben van hun plaats in de rij.

 

 

Artist-Panel-FACTS-Spring-2022-Jimmy-Ama

 

Artist-Panel-FACTS-Spring-2022-Dune-1024

 

Artist-Panel-FACTS-Spring-2022-Nachtwach

 

Link naar reactie
Op 24/3/2022 om 17:00, shakeitupguy zei:

Ter info, de reservaties voor Viacava worden morgen afgesloten.

Ter info. Diegenen die gereserveerd zijn gelukkig zeker van hun strip.

Net te horen gekregen dat Millenium 6 uitgesteld is naar een later datum. Zodoende heb ik niet zoveel boeken van hem en zal het dus voor de rappe zijn om een boek te bemachtigen om een tekening te bemachtigen van deze Argentijnse tekenaar.

Link naar reactie
On 3/29/2022 at 11:53 AM, shakeitupguy said:

Om 13u45 delen we ook nummertjes uit aan de personen die in de wachtrij staan voor Amanda Conner & Jimmy Palmiott zodat zijn ook het panel kunnen bijwonen en garantie hebben van hun plaats in de rij.

o dat is service! Wow!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

wat een feest was het weer. Puur vanwege the good times die ik had, kan ik niet anders dan weer heel tevreden naar huis gaan.

 

Voor het eerst een Q&A/panel bijgewoond (Amanda+Jimmy) en dat was erg leuk! Ik had nog wel een paar uur verder willen zitten maar begrijp dat ze het moeten afkappen :)

 

En ik heb mijn holy grail! Een tekening van Amanda!!!

 

En dan nog eens gezellig met mijn zoon over de beurs wandelen en naar buiten lopen met een longbox vol comics!

 

image.thumb.png.18dd9486a7a48327a9e6509abcecdf0e.pngimage.thumb.png.222a4578d13c863a1d1f37f8437bba82.png

 

Blij met een bikkel die de doos 'even' van me overneemt en dan gewoon ermee de beurs uitloopt en helemaal naar de auto :)

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ik had een Priority Ticket. Speciaal voor jimmy en amanda. Dat betekende wel wachten tot de deuren opengingen om 9. Daarna wachten in de rij bij A+J, tot ze tijd voor mij hadden. Al met al dus van 8-11.30 in de wacht gestaan in 3 verschillende rijen :)
Maar het was het waard!


image.thumb.png.a7a64b15730acbf7f6c80ea87da25844.pngimage.thumb.png.7a7bde03e78c6e89208a99beb4cb8799.png

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
23 hours ago, Daan said:

En wie zijn Jimmy en Amanda?

wat cinco zegt.
Binnen de comic-wereld toch alsof je Vettel of Serena Williams of Maradonna ontmoet, zullen we maar zeggen.

 

Als je Harley Quinn op het grote doek ziet? Dan zie je daar letterlijk HUN invloed, trouwens.

Daarnaast staan ze al de hele tijd heftig aangekondigd. Als HOOFD-gasten :)

O... en mocht je ooit de TV aanzetten en iets zien als Random Acts of Violence, Painkiller Jane, Jonah Hex (die laatste met Mr Thanos himself Josh Brolin!! en Megan Fox!!) dan is dat Palmiotti!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ik ben zondag geweest. Ik ben niet eens een comics- of mangaliefhebber, maar ik geniet van de sfeer. Ik kan niet meteen een ander evenement bedenken waar de bezoekers zelf zo sterk bijdragen tot de ambiance. Alleen jammer dat het soort strips dat ik graag lees niet echt vertegenwoordigd is op Facts. Gelukkig ben ik wel into Star Trek, Star Wars, Mandalorian, Stranger Things, Harry Potter enz. ...  

Link naar reactie
  • 1 month later...
On 4/6/2022 at 12:51 PM, Blutch said:

Gelukkig ben ik wel into Star Trek, Star Wars, Mandalorian, Stranger Things, Harry Potter enz. ...  

nou kijk :)

 

Quote

Alleen jammer dat het soort strips dat ik graag lees niet echt vertegenwoordigd is op Facts.

 

het is dan ook niet te vergelijken met een stripbeurs als Breda, en al helemaal niet iets dat aan wordt gekondigd als happening in een "buurtcentrum" .

 

Maar ik zorg wel altijd dat ik lokale artiesten met hun nieuwe stripalbums naloop.

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...