cinco Posted May 2, 2022 Share Posted May 2, 2022 Zo is toch hoe ik het aanvoel. De bladspiegel van een boek is eigenlijk een soort van verhakkeld zebra-patroon en dat creëert bij mij na een tijdje een vermoeiend effect. Quote Link to comment
Blutch Posted May 5, 2022 Share Posted May 5, 2022 Ik weet niet of het echt vermoeiender is, maar als ik al moe bén zal ik sneller knikkebollen bij een boek dan bij een strip. Bij een strip krijg je meer prikkels die je wakker houden. Quote Link to comment
Ambreville Posted May 5, 2022 Share Posted May 5, 2022 Ik merk daar weinig verschil in. Quote Link to comment
Peter Motte Posted May 5, 2022 Share Posted May 5, 2022 Volgens mij is het net omgekeerd: al die kleine details in striptekeningen, en soms zijn er ook erg kleine lettertjes. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Gilles Posted May 5, 2022 Share Posted May 5, 2022 Het is voor mij alleen moeilijker als de inhoud saai is. Hoe het medium er nu precies uitziet is minder van belang. Enfin, dat was toch zo met de verplichte kost voor school destijds, als het nu te saai is lees ik het gewoon niet uit. Quote Link to comment
Koen Claeys Posted May 6, 2022 Share Posted May 6, 2022 Zowel bij films, series, boeken en strips : als de inhoud me niet boeit zal ik me al gauw slaperig beginnen voelen... zelfs als het een flitsende actie-film of een avonturenstrip is. Quote Link to comment
Tanuki Posted May 6, 2022 Share Posted May 6, 2022 Ik ervaar geen verschil. En ik ben een grootverbruiker van beide media. Wél ervaar ik dat een boek lezen op een e-reader minder vermoeiend is dan een digitale strip op de tablet. Yncke 1 Quote Link to comment
Recommended Posts