Ga naar inhoud

Horloges


Recommended Posts

Nooit gedacht dat ik me hier voor zou gaan interesseren maar ik ben sinds enige tijd verzot op mooie mechanische horloges.. (ook wel 'het enige sieraad van de man' genoemd).

 

Mijn smaak is (helaas) aan de prijzige kant... Gezien het aantal mensen op dit forum dat, net als ik, ook graag originelen verzamelen (hetgeen ook geen goedkope hobby is..) dacht ik dat andere forumleden wellicht ook best de portemonnee willen trekken voor n mooi horloge..

 

Het is echt een volkomen subjectieve beleving en ik kan me ook goed voorstellen dat mensen het totale zotheid vinden om veel geld voor iets neer te leggen wat feitelijk niet (meer) nodig is (door o.a. de opkomst van de smartwatch en de smart phone). 

 

Ik was echter benieuwd of iemand van jullie een horloge heeft dat hij/zij koestert?

 

Voor mij is het de omega speedmaster... Dat was altijd al n holy grail... Het eerste horloge dat op de maan is gedragen.. erg tof idee vind ik om hetzelfde horloge te dragen..

 

 

 

IMG_20220629_150334.jpg

IMG_20220629_150738.jpg

Link naar reactie
1 uur geleden, cinco zei:

Ik heb zeker al meer dan 15 jaar geen horloge meer gehad of gedragen. :mellow:

Voelde eigenlijk als een bevrijding toen ik die laatste horloge indertijd weggesmeten had.

Ik ben niet zo een fan van metaal aan het lichaam. Dus geen ringen, geen kettingen, geen horloges...

Kan ik inkomen hoor... Je vindt t mooi of je vindt t niks.. er zijn genoeg mensen die er geen meer dragen

 

Ach ja.. ik ben ook al n beetje n ouwe lul aan t worden 🙂 (42 dit jaar)

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
47 minuten geleden, sanderg zei:

tja.. ze zijn inderdaad niet gratis.. maar de techniek is inderdaad prachtig en erg facinerend vind ik.. Juist daarom prefereer ik een mechanisch horloge boven een digitaal exemplaar

 

De techniek van een digitaal horloge is nochtans veel verder geavanceerd, en minstens zo fascinerend.

Link naar reactie
6 minuten geleden, Peter Motte zei:

 

De techniek van een digitaal horloge is nochtans veel verder geavanceerd, en minstens zo fascinerend.

Wellicht.. maar als volkomen digibeet verkies ik toch ouderwetsche mechaniek 🙂

 

Maar dat is uiteraard geheel persoonlijk.. ik heb persoonlijk weinig met computers, smartwatches etc... Er gaat voor mij weinig vanuit

 

Ik heb dat ook wel met auto's - de auto's uit de jaren 50 of vroeger vind ik prachtig. De auto's van nu zeggen me veel minder

 

Voor mijn gevoel ben ik wat dat betreft wellicht in het verleden blijven hangen. Het zal wel n kwestie zijn van nostalgie

 

Geldt overigens ook voor mijn liefde voor strips. Dat is toch ook wel echt iets van vroeger. Mijn kinderen vinden er bijvoorbeeld (tot nu toe) weinig aan.. de gemiddelde striplezer is naar mijn idee inmiddels een man van boven de 40

 

 

Link naar reactie

Ik draag al zolang ik weet horloges, en de korte tijd dat ik die niet had voelde dat zeer vreemd aan. Nu verzamel ik het niet direct, maar ik hou wel van horloges en klokken.

 

Aanvullend heb ik enkele maanden geleden dit gehad van mijn broer voor mijn verjaardag. Ik zoek nog naar manieren om het te dragen :) 

 

 

281899799_1359055114598747_1761653159406942855_n.jpg

281538106_960281997979521_4788109360437499656_n.jpg

281635700_688925699003875_6302022352792806556_n.jpg

Link naar reactie
Op 30/6/2022 om 13:18, sanderg zei:

 

 

Geldt overigens ook voor mijn liefde voor strips. Dat is toch ook wel echt iets van vroeger. Mijn kinderen vinden er bijvoorbeeld (tot nu toe) weinig aan.. de gemiddelde striplezer is naar mijn idee inmiddels een man van boven de 40

 

 

Ik herken dit inderdaad ook. De jongeren zijn weinig tot niet geïnteresseerd in strips.

De dino's zijn al uitgestorven maar volgens mij staat de stripliefhebber ook hoog op de lijst van bedreigde diersoorten.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Ik heb lang een mechanisch horloge gehad, een vrij eenvoudig ding weliswaar. Tot ik ben beginnen werken en de binnenkant in no time helemaal gecorrodeerd is geraakt. Ammoniumsulfaat en horloges gaan blijkbaar niet goed samen.

Lange tijd heeft m'n gsm die functie overgenomen, tegenwoordig is het een smartwatch met weliswaar een klassiek horloge als skin.

Link naar reactie
3 uren geleden, Tanuki zei:

Ik heb lang een mechanisch horloge gehad, een vrij eenvoudig ding weliswaar. Tot ik ben beginnen werken en de binnenkant in no time helemaal gecorrodeerd is geraakt. Ammoniumsulfaat en horloges gaan blijkbaar niet goed samen.

Lange tijd heeft m'n gsm die functie overgenomen, tegenwoordig is het een smartwatch met weliswaar een klassiek horloge als skin.

Dat is dan wel weer het mooie van een duurdere - die speedmaster zou zeker mijn hele leven mee moeten gaan.

 

 

 

 

Link naar reactie
Op 29/6/2022 om 18:00, cinco zei:

Ik heb zeker al meer dan 15 jaar geen horloge meer gehad of gedragen. :mellow:

Voelde eigenlijk als een bevrijding toen ik die laatste horloge indertijd weggesmeten had.

Ik ben niet zo een fan van metaal aan het lichaam. Dus geen ringen, geen kettingen, geen horloges...

Idem. Geen horloge meer sinds mijn studententijd. De horloges die ik had waren nooit echt duur.

Link naar reactie
Op 1/7/2022 om 14:05, Lestat zei:

Ik draag al zolang ik weet horloges, en de korte tijd dat ik die niet had voelde dat zeer vreemd aan. Nu verzamel ik het niet direct, maar ik hou wel van horloges en klokken.

 

Aanvullend heb ik enkele maanden geleden dit gehad van mijn broer voor mijn verjaardag. Ik zoek nog naar manieren om het te dragen :) 

 

 

281899799_1359055114598747_1761653159406942855_n.jpg

281538106_960281997979521_4788109360437499656_n.jpg

281635700_688925699003875_6302022352792806556_n.jpg

Misschien niet praktisch maar wel erg mooi!

Link naar reactie
1 uur geleden, Gerb-Art zei:

Wel uitkijken he, met té dure klokkies..... 😉

 

Is in Amsterdam inmiddels bijna een 'sport' aan het worden, ze zijn erg geliefd bij het geboefte..

https://www.at5.nl/artikelen/215875/bizarre-beelden-horlogerover-slaat-terrasganger-met-pistool

Ja, in Amsterdam is het helaas bijna gevaarlijk om een duur horloge en public te dragen... Een Rolex zou ik mede daarom nooit kopen.. (ik vind ze ook niet mooi, maar dat is een kwestie van smaak).. mijn omega is erg onopvallend. Dat vind ik erg prettig

Link naar reactie
16 uren geleden, Rik zei:

Ik heb al jaren een Seiko automatic. Loopt perfect en doet precies waar een horloge voor gemaakt is; De tijd aangeven.

Seiko maakt absoluut prima horloges!

 

Ik zou zelf nog wel eens een Seiko astron gps willen. Lijkt me ideaal! Jammer alleen dat ik ze niet mooi vindt.. maar in t geval van die Seiko gps gaat t gemak dan maar even voor het esthetische 

Link naar reactie

Voor mij is er maar 1 horlogemerk dat er toe doet - Omega.

 

En wel hierom:

 

"In juli 1969, nu 50 jaar geleden, vertrokken onder andere Neil Armstrong en Buzz Aldrin voor een ruimtemissie naar de maan, bijgestaan door hun Omega Speedmaster. Neil Armstrong zette als eerste mens ooit voet op de maan, maar hij liet zijn horloge achter in de cabine. Toen Buzz Aldrin hem 15 minuten later volgde werd de Omega Speedmaster het eerste horloge dat op de maan werd gedragen. "

Link naar reactie
8 uren geleden, Rene zei:

Voor mij is er maar 1 horlogemerk dat er toe doet - Omega.

 

En wel hierom:

 

"In juli 1969, nu 50 jaar geleden, vertrokken onder andere Neil Armstrong en Buzz Aldrin voor een ruimtemissie naar de maan, bijgestaan door hun Omega Speedmaster. Neil Armstrong zette als eerste mens ooit voet op de maan, maar hij liet zijn horloge achter in de cabine. Toen Buzz Aldrin hem 15 minuten later volgde werd de Omega Speedmaster het eerste horloge dat op de maan werd gedragen. "

 

Hebben ze jaren later nog reclame van.

Link naar reactie
  • 1 year later...

Ik denk dat het welk een leuk extra merchandise kan zijn voor crowdfunding enz.


Ook al minder bruikbaar dan vroeger, de gemiddelde strip/comic verzamelaar is nostalgisch maar wel bij de tijd.

image.jpg

IMG_1128.webp

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...