Ga naar inhoud

jouw favoriet uit De Koppeltjes-Top 20 van stripspeciaalzaak.be (2016)


cinco

jouw favoriet uit De Koppeltjes-Top 20 van stripspeciaalzaak.be  

60 leden hebben gestemd

  1. 1. jouw favoriet koppeltje uit deze lijst

    • Thorgal & Aaricia (uit Thorgal, door Grzegorz Rosinski + Jean Van Hamme)
    • Viola & Frommeltje (uit Frommeltje en Viola, door Bernard Hislaire)
    • Guust Flater & juffrouw Jannie (uit Guust, door André Franquin)
    • Bernard Samber & Julie (uit Samber, door Bernard Yslaire)
    • Roze Bottel & Duifje Vleugelslag (uit Roze Bottel en Duifje Vleugelslag, door Dany + Greg)
    • Johan & Galaxa (uit De Rode Ridder, door Karel Biddeloo)
    • Charlotte & Marcel Kiekeboe (uit De Kiekeboes, door Merho)
    • Craig & Raina (uit Een Deken van Sneeuw, door Craig Thompson)
    • Ravian & Laureline (uit Ravian en Laureline, door Jean-Claude Mézières + Pierre Christin)
    • Sidonia & Lambik (uit Suske en Wiske, door Willy Vandersteen, Paul Geerts, Marc Verhaegen, Luc Morjeau + Peter van Gucht)
    • Superman / Clark Kent & Lois Lane (uit Superman, door diverse auteurs, gecreëerd door Joe Shuster + Jerry Siegel)
    • Walhalla & Obelix (uit Asterix, door Albert Uderzo + René Goscinny)
    • Catherine & Ragebol (uit Ragebol, door Frank Pé + Bom)
      0
    • Babette & Jerome K. Jerome Bloks (uit Jerome K. Jerome Bloks, door Alain Dodier)
    • Peter Parker / Spider-Man & Mary-Jane Watson (uit Spider-Man, door diverse auteurs, gecreëerd door Steve Ditko + Stan Lee)
    • Raphaël & Marie (uit Een Nacht in Rome, door Jim)
      0
    • Roland van Walburghe & Gwendoline (uit De Koene Ridder, door François Craenhals)
    • Buddy Longway & Chinook (uit Buddy Longway, door Derib)
    • Eufrazie & Cesar (uit De Avonturen van Urbanus, door Willy Linthout en Urbanus)
    • Clémentine & Emma (uit Blauw Is een Warme Kleur, door Julie Maroh)
      0


Recommended Posts

6 uren geleden, Rik zei:

Jan Kordaat en zijn jonge vriendje

Dan toch eerder Lefrancq en Jeanjean. Ik herinner me één album waar je wel héél hard tussen de regels door kon lezen. (doet me denken aan een zeer Metoo-achtige roddel over J. Martin en zijn assistenten die ik hier beter niet herhaal)

Link naar reactie
2 uren geleden, Bonte zei:

Dat zijn zussen, dan eerder Jommeke en Filiberke, die hebben al eens in hetzelfde bed geslapen ook als ik me goed herinner.

Foei, Peter! Wil je nu echt insinueren dat de seskloze pre-pubers Jommeke en Filiberke iets met elkaar hebben? Als samen in één bed slapen al niet meer kan.

Link naar reactie
Op 16/1/2020 om 18:38, cinco zei:

Guust en juffrouw Jannie scoren blijkbaar erg goed.

 

(willekeurig detail: merk hoe de punt van juffrouw Jannie's neus vaak hoger reikt dan haar hoofd)

 

jeanne.jpg

 

M%2527oiselle+jeanne+%2528gaston%2529.bm

 

Dat doet me aan Walthéry denken. Hij zei dat Natasja eigenlijk erg lelijk is.

Ach ja, dat doet me eraan denken: Natasja en Walter zijn nog niet vermeld. Maar die zijn zo erg binnen categorie dat ze in deze discussie buiten categorie zijn.

Triootje: Buck Danny, Tumbler en Sony Tuckson (die voortdurend van zijn geaardheid probeert weg te lopen en daardoor domme streken uithaalt - da's pas een plot twist)

En in de buitencategorie die nu de binnencategorie is werden ook Jeremiah en Kurdy nog niet vermeld (nu we toch bezig zijn).

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...