Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
cinco

Alleen (Gazzotti/Vehlmann)

Recommended Posts

15 uren geleden, esteban² zei:

Enerzijds kan ik mij het meest vinden in de redenering van Cinco.  Anderzijds begrijp ik ook het ongeduld bij bepaalde reeksen.  In het geval van Alleen, waar je dus lange tijd moet wachten op een nieuwe avontuur, zou ik telkens alles opnieuw moeten lezen om weer me te zijn.  Ik kan niet zomaar, na al die maanden terug in de sfeer en het verhaal komen.  Het is ook een teveel doorlopend verhaal om het los van elkaar te kunnen lezen.  Daarom wacht ik ook tot een volgende cyclus volledig is alvorens die te lezen.  Dat mensen afhaken, ik kan daar inkomen.  En ik zie dat wel vaker gebeuren.

Hetzelfde heb ik met (oudere) reeksen die aan een heel traag tempo voor 't eerst of opnieuw uitgegeven worden.  In sommige gevallen heb ik gewoon geen zin om er 10 jaar of meer over te doel alvorens iets compleet is.  Ook iets wat ik hier al vaker gezien heb.  Mensen verliezen heel snel interesse.  Er komen te veel andere nieuwigheden op hun pad.  Je moet iets uitgeven binnen de tijd waarin het enthousiasme er nog is.

Wat Alleen betreft, voor mij is het OK, het huidige tempo.  Maar het maakt ook dat ik de aankopen uitstel, zodat ik het in één keer binnen een bepaalde tijdspanne kan lezen en geen 12 maanden moet wachten.  Geen idee of er nog mensen zijn die dat doen?

Geen probleem. Ik vind het juist leuk. Dan heb je elk jaar wat om naar uit te kijken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Robertkees zei:

Wat Alleen betreft, voor mij is het OK, het huidige tempo.  Maar het maakt ook dat ik de aankopen uitstel, zodat ik het in één keer binnen een bepaalde tijdspanne kan lezen en geen 12 maanden moet wachten.  Geen idee of er nog mensen zijn die dat doen?

Aankopen stel ik meestal niet uit tot een reeks of een cyclus compleet is, maar het lezen ervan wel.  Zo ben ik onlangs pas :e008: begonnen met het degusteren van "Magasin General".

Heel mooie reeks trouwens (zit intussen al aan deel 7).

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, Robertkees zei:

Geen probleem. Ik vind het juist leuk. Dan heb je elk jaar wat om naar uit te kijken. 

Eens.

En de Amerikaanse methode vind ik niets, leuk voor comics maar ben blij dat we in Europa een andere aanpak hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Oh nee, de Amerikaanse methode zou mij absoluut niet bevallen.  Ik heb een hekel aan die manier van uitgeven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
57 minuten geleden, esteban² zei:

Oh nee, de Amerikaanse methode zou mij absoluut niet bevallen.  Ik heb een hekel aan die manier van uitgeven.

Waarom? 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Neem nu Gung Ho bijvoorbeeld, dat verschijnt maandelijks in delen van ongeveer 25 pagina's.  Dat is een avontuur zoals het bij ons verschijnt in (bijna) 4 gekapt.  Neen, merci.  Of de comics van Masters of the Universe.  Ik koop altijd de bundeling.  Ik mag er niet aan denken dat ik dergelijk verhaal in 10 delen (ofzo) moet kopen.  Echt hatelijk.  Om de zoveel tijd een klein fragment van het geheel lezen?  Ik pas er voor.

Deel dit bericht

Link naar bericht

En de Amerikaanse manier om verschillende tekenaars etc. te gebruiken voor een serie lijkt mij ook storend door stijlbreuken e.d.

Deel dit bericht

Link naar bericht
29 minuten geleden, Coen zei:

En de Amerikaanse manier om verschillende tekenaars etc. te gebruiken voor een serie lijkt mij ook storend door stijlbreuken e.d.

Dat hangt volledig van de Editor af. Bij Elfen etc valt dat zelfs amper op.   Het voordeel is nieuwe content die je graag leest. Daar kan je moeilijk tegen zijn tenzij uit puristische redenen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, Ambreville zei:

Dat hangt volledig van de Editor af. Bij Elfen etc valt dat zelfs amper op.   Het voordeel is nieuwe content die je graag leest. Daar kan je moeilijk tegen zijn tenzij uit puristische redenen.

Okay, fair enough. Ik moet bekennen Elfen, Dwergen, Tuinkabouters etc. nog nooit gelezen te hebben, zal er eens in koekeloeren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 19/2/2020 om 22:04, Retardi zei:

Wie weet. @Ambreville zegt het ook mooi. "Wie wil er een versie van Lost in 22 albums waar ze 30 jaar over gaan doen." Dat kan echt niet meer. Daar gaan mensen niet op wachten. 

De Verborgen Geschiedenis is volledig getekend door Igor Kordey. Wel in een moordend tempo trouwens. Iets wat je terugzag aan het tekenwerk. 

Damned, je hebt gelijk, sorry

er zat zoveel verschil op de tekeningen, vandaar dat ik een beetje in de war was

ik heb een tijdje geleden toch weer iets in mijn hand gehad met drie of vier verschillende tekenaars

in hetzelfde album

ik vond het zo slecht dat ik al niet meer weet wat het was

Deel dit bericht

Link naar bericht

Geef mij maar gewoon de visie van één vaste bezieler (enfin, duo) voor een reeks als Alleen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb er al vaak aan gedacht om mijn delen van Alleen weg te doen, gewoon omdat ik niet weet wanneer het verhaal zal stoppen.

Ik vind het nochtans een heel goeie reeks.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 21/2/2020 om 01:33, esteban² zei:

Neem nu Gung Ho bijvoorbeeld, dat verschijnt maandelijks in delen van ongeveer 25 pagina's.  Dat is een avontuur zoals het bij ons verschijnt in (bijna) 4 gekapt.  Neen, merci.  Of de comics van Masters of the Universe.  Ik koop altijd de bundeling.  Ik mag er niet aan denken dat ik dergelijk verhaal in 10 delen (ofzo) moet kopen.  Echt hatelijk.  Om de zoveel tijd een klein fragment van het geheel lezen?  Ik pas er voor.

Ah ok. De single issue is trouwens aan het uitsterven in de VS. Dus ook daar geven ze je gelijk. ;) 

Het is goed als een reeks word voortgedreven door hetzelfde duo. Toch blijf ik erbij dat Gazzotti best wat hulp kan gebruiken. Het is een goede reeks, maar het is geen kunst. Ook Peter Motte zit duidelijk met hetzelfde als ik. Of ja, bijna dan. Ik heb mijn albums weggedaan. 

9 uren geleden, Aleksandr zei:

Damned, je hebt gelijk, sorry

er zat zoveel verschil op de tekeningen, candaar dat ik een beetje in de war was

Ah joh, het is je vergeven. ;) En je hebt helemaal gelijk. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...