Ga naar inhoud

Wordt Deze Vertaald?


alexjodo

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Ooit plannen geweest om deze te vertalen?

Er zijn van sommigen vertalingen in het Duits en het Engels maar niet in het Nederlands

1c.jpg1c.jpgCliftonSerieActuellehs_26072009_200539.j

 

 

Clifton is stopgezet in vertaling. Ik heb de ontbrekende albums zelf ook in het Frans gekocht. De hele reeks, uitgezonderd diverse kortverhalen, bestaat ook als integrale reeks bij Lombard, enkel Frans.

 

De laatste cover die je toont is van een illegale editie.

 

Couv_270479.jpg

 

Ik blijf hopen...

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

nog geen NL-versie van 'March' aangekondigd, een bestseller van jewelste in de Verenigde Staten.

 

marchbookone_softcover_copy0_lg.jpg

 

 

Echt fantastisch inderdaad!! Wellicht dat er een uitgever wacht tot alle 3 de delen klaar zijn en er dan een integrale van maakt? Ik had het er paar weken terug met m'n stripboer over naar aanleiding van Old Pa Anderson. Hij kende March niet, maar ik heb het hem nu uitgeleend. In augustus komt het derde en laatste deel uit.

 

Wat ik het mooie aan het boek vind is dat John Lewis (senator in de US) eigenlijk een ooggetuigenverslag geeft van hoe de rassenhaat in Amerika is geweest en hij de March o.a. samen zij aan zij met Martin Luther King heeft gelopen. Historisch heeft het boek dus ook echt een toegevoegde waarde. Andrew Aydin heeft het verhaal goed opgeschreven en de tekening van Nate Powell zijn ook echt klasse!

 

Deze week komt er trouwens een deluxe hardcover van deel 1 uit bij IDW/Top Shelf.

Link naar reactie

Of eind 2016. Voor 2017 staan een paar andere tekenaars gepland. Daarna wordt bekeken of men ermee doorgaat.

Bij Génat kunnen ze momenteel niets zeggen over een geplande vertaling terwijl Dark Dragon Books (die van Génat de grote bundels van Floyd Gottfredson overnam) er alleszins dit jaar nog niets mee doet. Mochten zij de rechten verkrijgen, wordt het pas iets voor 2017.

 

Ik wacht er alleszins niet op en heb ze alvast besteld in het Frans. Die van Cosey overtuigt me wel een pak minder dan die van Keramidas en Trondheim.

Link naar reactie

Ik ben op zoek naar drie Boucq verhalen, "Het vernuft van de grijze massa", "Duivelsmond" en "De vrouw van de tovenaar", destijds uitgegeven in de "Wordt Vervolgd Novellen" reeks van Casterman. Ik heb gemerkt dat "Duivelsmond" en heel recent ook "De vrouw van..." nu opnieuw in het Frans zijn uitgegeven door Le Lombard in hun "Getekend" reeks, misschien door het succes van "Little Tulip". Maar ik hoop dus dat ze ook in het Nederlands beschikbaar komen.

 

femme-magicien.jpgbouche-diable.jpg

 

Dezelfde hoop heb ik voor het album "Onschuldig", ook een verloren Wordt Vervolgd Novelle...

 

l-innocente.jpg

Link naar reactie

Die oude versies zijn niet echt moeilijk te vinden (genoeg goedkoop aanbod op catawiki in ieder geval) dus ik vermoed dat de kans op een herdruk in de reeks getekend niet zo heel groot is...

Zowel Duivelmond als Vrouw van de Tovenaar zijn wel zeer de moeite als je het mij vraagt, beide beter dan Little Tulip (het einde was wat afgeraffeld).

Link naar reactie

Die oude versies zijn niet echt moeilijk te vinden (genoeg goedkoop aanbod op catawiki in ieder geval)

 

Je bedoelt tweedehands dan? Want dat interesseert me niet zo...

 

Edit: blijkbaar is nieuwstaat op catawiki echt wel nieuwstaat, dus ik heb het aangedurfd om voor €15 beide albums te bestellen. Sorry voor de off topic en bedankt voor de tip :)

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Waarom zijn deze niet vertaald? Uitstekende reeks!

 

8vpm44Dp2upBObKCmuENd3yRC8iFI4XG-couv-12EO5Gl4ezFiyh0rrULsMAxM3U1E4jAA7E-couv-12

 

Altijd dezelfde reden: te lage verkoop.

Ik heb de reeks blijven kopen in het Frans. Het is wel netjes afgerond, maar ook in het Frans werd de reeks door een matige verkoop stopgezet.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...