Ga naar inhoud

Ekhö


Maarten

Recommended Posts

Afgelopen week is Ekhö deel 1 van Alessandro barbucci en Christophe Arleston uitgekomen bij uitgeverij L. Er is een soft- en hardcover van uitgekomen. Geen idee hoe groot de oplage is :e012:. Volgens mij komt al begin volgend jaar een nieuw deel.

 

Het verhaal gaat over de blondine Fourmille Gratule die samen met een vreemde vent terecht komt in een alternatief New york, dat deel uitmaakt van een wereld die Ekhö heet. Het blijkt dat een doodgewaande tante van Fourmille pas vorige week op Ekhö overleden is. Fourmille erft haar artiesten agentschap. Zo probeert o.a. uit de vinden hoe haar tante is overleden in Ekhö...Daarnaast zijn er ook mysterieuze eekhoorn wezentjes die een vinger in de pap hebben in het overkomen van Fourmille naar Ekhö .

 

Ik vind dat het boek mooie tekeningen heeft en een goed verhaal. De inkleuring is ook zeer fabelachtig.

 

Er staat een bespreking op stripspeciaalzaak: http://www.stripspeciaalzaak.be/2013_Besprekingen/Ekho1.htm

 

tbc8KoR.jpg

nSRMrkF.jpg

Link naar reactie
  • 7 years later...
  • 4 weeks later...
Op 4/12/2020 om 12:36, Kristof Berte zei:

Een luchtig getekend niemendalletje, maar ik vind toch dat de rek er een beetje op zit ondertussen. Ieder album datzelfde insteekje, het originele is er wel wat af ondertussen.

Klopt, maar ik lees dat wel eens graag: luchtige niemendalletjes. Gecombineerd met het prachtige tekenwerk is dit voor mij pure ontspanning. 't Moet niet altijd Shakespeare zijn.

Link naar reactie
  • 2 years later...
  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...