Ga naar inhoud

Eerste halve finale feestmaal 14 vs. feestmaal 28


Yncke

Welke van deze feestmalen vind jij de smakelijkste, feestelijkste, uitbundigste,... ?  

54 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze feestmalen vind jij de smakelijkste, feestelijkste, uitbundigste,... ?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 04-02-23 at 08:00

Recommended Posts

Eerste halve finale.

 

Welke van deze feestmalen vind jij de smakelijkste, feestelijkste, uitbundigste,... ?

Kortom, welke van deze twee feestmalen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag diens banket zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

AsterixGroteOversteek.jpg.3244eb32d86fe4

La grande traversée 1975 p.44

 

Prologtec

 

 

B

 

Nero2.jpg.c13919e5adbd4c763772ea130b7d3c

Bij het doorbladeren van mijn Nero's op zoek naar een mooie wafelbak merkte ik op dat niet alle albums met wafels eindigen. Soms komt er niets op tafel, soms, zoals in het album Kroonprins Petoetje, wordt er gevarieerd. Aangezien de helft van de inzendingen tot nu toe van Uderzo zijn zie ik niet in waarom ik niet gewoon twee keer dezelfde auteurs (Sleen/Stallaert) zou kunnen nomineren. Als een tweede keuze mag zou ik dus graag deze feestmaal aanbieden:

 

TDPB

Link naar reactie

Toen ik die Asterixprent voor het eerst zag, was ik onmiddellijk verkocht door de kleuren (oranje-, oker-, geelachtig). Iets in mij zei dat dit de winnaar van het toernooi moest worden. Onbewust vond ik die tekening zeer smakelijk en aantrekkelijk. En wat blijkt? Laat dat nu net de kleuren zijn die volgens wetenschappers eetlust opwekken! 

Die Asterix mag dus van mij winnen....

 

Link naar reactie
23 uren geleden, WILCO zei:

Toen ik die Asterixprent voor het eerst zag, was ik onmiddellijk verkocht door de kleuren (oranje-, oker-, geelachtig). Iets in mij zei dat dit de winnaar van het toernooi moest worden. Onbewust vond ik die tekening zeer smakelijk en aantrekkelijk. En wat blijkt? Laat dat nu net de kleuren zijn die volgens wetenschappers eetlust opwekken! 

Die Asterix mag dus van mij winnen....

 

Ik zie dezelfde kleuren in beide prenten.

Link naar reactie
5 minuten geleden, Ambreville zei:

B moet wel een woke-nachtmerrie zijn. Het valt me nu pas op dat er ook aan bodyshaming wordt gedaan.

 

Daar heeft Obelix ( onder andere bekend van inzending A ) al zijn ganse stripcarrière last van.

Eén van de oplossingen; het soort bijeenkomsten waar dit toernooi om draait trachten te vermijden.

Link naar reactie

Er worden stemmen gewijzigd. Blijkbaar vindt men Nero tegen Nero in de finale wat te saai en moet er toch absoluut een Astérix in de finale staan.
Dat mag uiteraard, maar is het niet raar dat je daarvan je stem laat afhangen en hier niet gewoon kiest wat je de beste feestmaaltijd vindt?

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...