Ga naar inhoud

Leuke Dingen


retep

Recommended Posts

1 minuut geleden, Waldorf zei:

***Disclaimer***Ik ben geen elektricien, ik weet dat niet. ***/Disclaimer***

 

Die Wago's met lipjes zijn in principe hetzelfde als steekklemmen, alleen kan je er ook snoeren zonder massieve kern mee aan elkaar zetten. Suikertjes zijn een big nono, die vernielen je draad.

Aha, die soort zocht ik ook, tx. :)

 

Bij m'n Hubo hadden ze enkel die gewone klemmetjes, ik ga eens op zoek naar die Wago's.

Link naar reactie
1 uur geleden, Waldorf zei:

***Disclaimer***Ik ben geen elektricien, ik weet dat niet. ***/Disclaimer***

 

Die Wago's met lipjes zijn in principe hetzelfde als steekklemmen, alleen kan je er ook snoeren zonder massieve kern mee aan elkaar zetten. Suikertjes zijn een big nono, die vernielen je draad.

Suikertjes trillen ook los en mogen daarom niet in ingebouwde boxen gebruikt worden.

 

Ik vraag me dan wel af waarom alle stopcontacten met hetzelfde schroef-systeem werken als een suikertje, met klemmen heb ik die nog niet gevonden voor in de muur, voor kabelgoten bestaan ze wel.

Link naar reactie

Stopcontacten gebruiken niet hetzelfde schroefsysteem als suikertjes. In stopcontacten wordt de verbinding gemaakt door de kabel te klemmen tussen twee vlakke plaatjes. In een suikertje ga je de kabel te lijf met de schroef zelf, waardoor je de kabel beschadigd. (Disclaimer van hierboven geldt nog steeds.)

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Op 16/11/2017 om 15:58, Waldorf zei:

Stopcontacten gebruiken niet hetzelfde schroefsysteem als suikertjes. In stopcontacten wordt de verbinding gemaakt door de kabel te klemmen tussen twee vlakke plaatjes. In een suikertje ga je de kabel te lijf met de schroef zelf, waardoor je de kabel beschadigd. (Disclaimer van hierboven geldt nog steeds.)

Het is eigenlijk de bedoeling dat je de op de uiteinden van de kabel wat soldeer doet voor je ze in suikertjes stopt.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
4 hours ago, The Alderwood said:

Oh. Ik quiz ook graag

 

Ik ook, maar dat was in een ver verleden. Ik begon me er op de duur aan te ergeren dat een kwis meestal vier uur duurde. Dat is wel lang. Bovendien vond ik de schoolse attitude van sommige kwissen nogal kinderlijk.

Eigenlijk zou ik nog wel eens een kwis willen doen. Eventueel met andere repers in de ploeg?

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie
Op 4-12-2017 om 10:13, Waldorf zei:

Zaterdag neem ik deel aan een wereldrecordpoging.

 

degrootstequiz.png.30cf3e367825095a6a09a3f7f633acb4.png

 

Te veel show, te weinig quiz.

 

We speelden niet in onze originele bezetting, en dat was jammer.

Te veel kemels door twijfel. De meest idiote fouten door discussie: ampère, spreeuw, Versus, Amsterdammer.

 

 

79/100

De beoogde top-75 hebben we niet - verre van - gehaald.

Al lagen we tot de vierde ronde op koers.

 

(eeuwige rivaal Smarties Junior deed het wel goed)

 

 

http://www.mijnresultaat.be

Link naar reactie
19 uren geleden, Hamirubi zei:

 

degrootstequiz.png.30cf3e367825095a6a09a3f7f633acb4.png

 

Te veel show, te weinig quiz.

 

We speelden niet in onze originele bezetting, en dat was jammer.

Te veel kemels door twijfel. De meest idiote fouten door discussie: ampère, spreeuw, Versus, Amsterdammer.

 

 

79/100

De beoogde top-75 hebben we niet - verre van - gehaald.

Al lagen we tot de vierde ronde op koers.

 

(eeuwige rivaal Smarties Junior deed het wel goed)

 

 

http://www.mijnresultaat.be

Ook voor ons was de massamanifestatie eerder een beproeving dan een belevenis. Onze immer wisselende bezetting was zeker niet de sterkst mogelijke, en we hebben domme fouten gemaakt (Ik: Is dat Ryan Gosling? Waarop Tom, beter in film dan ik: Neen, maar hij lijkt er wel op.) We zijn gestrand op 74/100. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
2 hours ago, The Alderwood said:

Gisteren vertrok ik, samen met m’n vriendin, uit Brussel naar de Limburgse contreien voor een familiefeest. NA 10 minuten, we zaten net op de autostrade, piepte de auto: benzinepeil op reserve. Ik reken er dan op dat we nog zo’n 80-85km kunnen doen, dus tankstation Rotselaar lieten we rechts liggen. We waren al wat laat. Na een eerste bezoekje in een mijngemeente, reden we naar mijn geboortedorp. Mijn berekeningen zeiden me dat ik nog nét zou kunnen tanken, maar helaas. Ter hoogte van een rotonde stokte de auto. Het sneeuwde, en Waze zei me dat we op 600m van een tankstation zaten. We hadden geen jerrykan bij, dus terwijl mijn vriendin een kebabzaak binnenliep, liep ik richting pompen. Ik dacht dat er wel een drankenautomaat zou zijn waaruit ik 2 halveliterflesjes zou kunnen kopen om vervolgens met 1 liter naar de auto terug te keren, maar nee! Geen drankenautomaat. Wachtende op mijn vriendin, keek ik, Brusselaar zijnde, in de aanwezige vuilnisbakken. Niets. Alleen in een container van Van Gansewinkel, achter een hoekje, vond ik een lege jerrykan van 2,5 liter. Er had ruitenwisservloeistof in gezeten. 
Aldus geschiedde de redding van The Alderwood en de zijne.

Ik had het nog nooit meegemaakt. Maar voor alles een eerste keer. Niet?

Het bleek een aangename ervaring. 

 

Je had toch een hybride gekocht?

Link naar reactie
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...