Ga naar inhoud

Leuke Dingen


retep

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

:e007: Inderdaad. Echte ondingen zijn dat.  Bamboe is ook iets waarbij je met roundup moet beginnen om het enigszins weg te krijgen. En dan nog...
 

Of een panda. Maar die vreten enkel de stammetjes en takken...

Link naar reactie
10 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

:e007: Inderdaad. Echte ondingen zijn dat.  Bamboe is ook iets waarbij je met roundup moet beginnen om het enigszins weg te krijgen. En dan nog...
 

Of een panda. Maar die vreten enkel de stammetjes en takken...

Ik heb weleens bij een vervelende buur een paar kilo vogelzaad in de tuin geworpen. Een paar malse buitjes erover en een paar weekjes later kwam een heel bijzondere vegetatie op. Hebben ze in Vlaanderen ook een rijdende rechter programma, zo ja, mag ik je dan opgeven ?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Handige tip. Als ik me niet vergis heb ik hier nog iets van vogelzaad staan...:e007:

Maar ik moet al samen met enge dreigbuur naar de vrederechter, dus verder wens ik niet in de complete openbaarheid te komen met geschillen die hun oorsprong vinden in futiliteiten en absurditeiten.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Da's dreigbuur extra munitie geven. Er moeten nu niet direkt sporen naar mij leiden. Straks mag ik herstel van zijn gazon dokken.

 

Ik wil ervoor zorgen dat hij de wettelijke bepalingen niet meer tegen mij kan inroepen en dan klacht indienen met aanvraag tot afbraak en/of verwijdering van zijn duiventil die zo een beetje aan mijn muur hangt.

Link naar reactie
2 hours ago, The Alderwood said:

Diegene die mijn posts niet negeren, weten dat ik enkele maanden terug een Bialetti kocht. Zij weten ook dat ik recent verhuisde. Nu woon ik ergens waar men met inductie kookt. De bialetti was dus onbruikbaar geworden. Deze avond liep ik naar de Dishes factory om een Bialetti Inductie. 56 euro! 56! Nadat ik pas 38 uitgaf voor een reguliere Bialetti. Dat vond ik te veel van het goede. Op de terugweg kreeg ik echter een geniaal idee. Als ik nu een kookpot op het vuur zet en daarin de oude Bialetti. Zou dat werken? En warempel. Het werkte prima. Dat is weer 'n boel geld uitgespaard voor leuke strips. 

Ik lees bijna alle posts in the Chocolate Bar (alleen de Gouden 11 sla ik over) maar reageer niet op alles. :e002:

Link naar reactie

Ik heb geen inductieplaat. Ik heb nog een gewoon fornuis. Maar de kleinste kookplaat op dergelijke fornuizen is nog altijd veel te groot voor zo een Bialetti. Vandaar dat ik zo een mini kookplaat gekocht heb. En dat kun je ook nog voor andere dingen gebruiken. Dat rechtvaardigt dus ruimschoots de kleine meerkost ten opzichte van zo een inductie-Bialetti.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Die waren velerlei: de Defender was technisch totaal achterhaald: een ladderchassis met starre assen, en het koetswerk was gebouwd zoals in de jaren 1930. Dat betekende ook dat hij erg arbeidsintensief was om te bouwen, en dus erg duur. De verkoop was geen probleem. In ons land verkochten ze er elk jaar +/- 600. Meer kregen ze niet van de fabriek, en die waren altijd allemaal verkocht. Naar verluid wilde Ford geen motoren meer leveren, omdat dat niet rendabel was (te klein aantal). Bovendien kon de ruimte in de fabriek in Solihull wel ingenomen worden voor meer rendabele dingen.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Gelukkige verjaardag, Herman Brusselmans, ooit de Mooie Jonge God, een hemelbestormer en grappige schenenstamper, thans een televisiefiguur die wat komt zeuren over zijn impotentie.

 

Leuke weetjes:

 

1. Brusselmans werd ooit afgewezen door zijn eigen uitgever.

D'n Herman, altijd in voor een grapje, had ooit onder een valse naam het manuscript van "Het Einde van Mensen in 1967" opgestuurd naar zijn uitgever. Die laatste zag er geen graten in en klasseerde het maar verticaal. Uiteindelijk zou het boek, overigens één van zijn beste, toch nog uitgegeven worden maar pas nadat Herman zijn grap had uitgelegd.

 

2. Brusselmans mag zijn haar niet knippen.

Eigenlijk wil Brusselmans zijn lange manen inruilen voor een meer praktische, kortere coupe maar hij mag niet van zijn uitgever. "Imagobescherming" heet dat. 

 

3. "Opus Dei heeft het gedaan!"

Brusselmans kampte tot ongeveer 2000 met een gigantisch drankprobleem en dat leverde niet alleen bij momenten wervelende literatuur op maar ook een aantal schitterende momenten. 

De mooiste was tijdens de Antwerpse boekenbeurs toen hij, na een fles whiskey, een halve bak bier, vier Duvels, een fles jenever, een stevige pijpbeurt van Goedele Liekens en een cécémel, afstapte op de rij voor Jef Geeraerts om te roepen dat "Opus Dei het gedaan heeft" in het toen net verschenen boek van Geeraerts en "al zijn andere boeken".

 

4. Brusselmans en Windkracht 10.

Iedereen kent Brusselmans als schrijver van scheldproza en boeken voor scholieren die niet graag lezen maar moeten van hun leraar Nederlands maar niemand kent Brusselmans als scriptschrijver.

Dit omdat er nog nooit één script van hem verfilmd geweest is . Voor de Vlaamse televisiereeks "Windkracht 10" over de Antwerpse reddingswacht aan de Belgische zeekust had hij er één liggen waarin een links mokkel verliefd wordt op een Vlaams Blokker. 

Verticaal geklasseerd. 

In een papierversnipperaar.

In een kist.
Op de bodem van Atlantische oceaan.

5. Brusselmans beste televisiemomenten:
* Brusselmans staart tijdens een interview met TopRadio naar Brigitta Callens op de manier waarop een pedofiel naar de speeltuin in Bredene kijkt.

* Brusselmans kondigt aan nooit meer op televisie te verschijnen na een kort interview met Ben Crabbé, de steenpuist van de Vlaamse televisie. Dat was in ongeveer 1997. Lang heeft het niet geduurd.

* Herman Brusselmans die dreigt met zijn eetstokjes in Georges Leekens zijn gat te steken na een gelijkspel tegen Japan.
* 't Zal wel waar zijn, zeker?': Brusselmans  tijdens de hetze rond "Uitgeverij Guggenheimer " waarin hij An Demeulemeester beschreef als een"dwergpoliep met puitenogen en haar van op haar pruim tot op haar rug". Of was het tijdens "Guggenheimer wast witter" waarin hij schreef dat Anne De Baetzelier twee borsten als "uitgedroogde citroenen" had?

* "Ik heb geen GSM. Ik vind dat iets voor jeanetten, vrouwen en moslims."

Link naar reactie
14 minuten geleden, IvoVWS zei:

 

* "Ik heb geen GSM. Ik vind dat iets voor jeanetten, vrouwen en moslims."

Variatie op een thema: Neem jij wel eens de bus, Herman? - Neen, de bus is voor homo's en moslims. 

 

Ik heb mezelf er nooit toe kunnen brengen een boek van hem te lezen. Ik zag hem nooit als een schrijver.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Mijn mening: hij is de schrijver* die de Vlaamse literatuur een nieuw élan gegeven heeft en gemoderniseerd. Voor mijn omgeving en mede-zestienjarigen-die-punk-eigenlijk-iets-te-serieus-namen heeft hij meer betekend dan Claus of die viespeuk van een Boon. Herman was één van ons, hij was net zo boos als wij, net zo brutaal als wij graag zouden willen zijn en veel geestiger dan wij ooit waren.

Dat neemt niet weg dat hij nu als een wat makke sufferd overkomt en niet meer relevant is, dat hij voor ieder goed boek ook 300 pagina's semi-autobiografisch geneuzel (zoals "Vrouwen met een IQ") heeft geschreven.

Het vuur is er een beetje uit  maar de rekeningen blijven zich nog altijd opstapelen en een nieuwe, hippe, jonge vriendin in Amsterdam kost ook veel geld.
Maar hij blijft nog altijd een pak beter dan Dimitri Verhulst.

 

(*: Er is nog Tom Lanoye maar hij probeert te hard om iets te vertellen terwijl hij niets te zeggen heeft. )

 

@The Alderwood, "De Avonden" heb ik nog niet zo lang geleden gelezen maar inderdaad, dat boek is de blauwdruk van Brusselmans en hij heeft dat ook nooit onder stoelen of banken gestoken. :e002:

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
1 hour ago, IvoVWS said:

3. "Opus Dei heeft het gedaan!"

Brusselmans kampte tot ongeveer 2000 met een gigantisch drankprobleem en dat leverde niet alleen bij momenten wervelende literatuur op maar ook een aantal schitterende momenten. 

De mooiste was tijdens de Antwerpse boekenbeurs toen hij, na een fles whiskey, een halve bak bier, vier Duvels, een fles jenever, een stevige pijpbeurt van Goedele Liekens en een cécémel, afstapte op de rij voor Jef Geeraerts om te roepen dat "Opus Dei het gedaan heeft" in het toen net verschenen boek van Geeraerts en "al zijn andere boeken".

 

 

Serieus? Klopt dat?

Link naar reactie
Op ‎21‎/‎09‎/‎2017 om 11:23, bouncer zei:

Morgen de nieuwe Urbanus cd en lp uit !

 

 

 

Awel, ik ben eens benieuwd. Ik moet eerlijk bekennen dat zijn laatste (ondertussen voorlaatste) show mij wat tegenviel. Het nieuwe materiaal voelde als 'Urbanus Light' ende grootste hits mistten de spontaniteit. Maar hij blijft wel mijn sympathie hebben. Hij is trager en braver, de scherpte is er af. Neemt niet weg dat ik hem nog steeds graag zie verschijnen.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 1 month later...
1 minuut geleden, Bonte zei:

Ik volg nu avondschool eletriek en daar raden ze aan om klemmen te gebruiken in plaats van suikers, zijn die Wago's beter dan gewone klemmetjes?

***Disclaimer***Ik ben geen elektricien, ik weet dat niet. ***/Disclaimer***

 

Die Wago's met lipjes zijn in principe hetzelfde als steekklemmen, alleen kan je er ook snoeren zonder massieve kern mee aan elkaar zetten. Suikertjes zijn een big nono, die vernielen je draad.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...