Ga naar inhoud

de Standaard Uitgeverij crowdfundings (anonieme vragenlijst)


de SU crowdfundings via Ulule (anonieme vragenlijst)  

50 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke heb je gekocht? (meerkeuzevraag)

    • Jommeke (2020)
      4
    • De Geuzen (2021)
      9
    • Suske en Wiske (2021)
      2
    • Urbanus (2022)
      7
    • geen enkele
      35
    • -
      0
  2. 2. Ben je tevreden van je aankoop?

    • erg tevreden
      8
    • middelmatig
      8
    • niet tevreden
      1
    • geen mening
      12
    • -
      21
  3. 3. Lees je ook in die albums of dienen ze puur als een collector's item? (meerkeuzevraag)

    • Ik moet ze nog uitpakken.
      0
    • Ze staan in de kast en verder gebeurt er niks mee.
      3
    • Ik heb enkele albums gelezen. Niet echt veel dus.
      2
    • Ik lees er af en toe eentje.
      3
    • Ik lees regelmatig verhalen uit die collectie.
      2
    • Mijn kinderen lezen er in.
      0
    • Andere huisgenoten lezen er in.
      0
    • Ik heb heel veel verhalen van die collectie gelezen / herlezen. Niet allemaal.
      0
    • Ik hab de Geuzencollectie en ik heb ze allemaal gelezen / herlezen.
      3
    • Ik hab de Jommekescollectie en ik heb er zeker 50 van gelezen / herlezen.
      0
    • Ik hab de S&Wcollectie en ik heb er zeker 50 van gelezen / herlezen.
      0
    • Ik hab de Urbanuscollectie en ik heb er zeker 50 van gelezen / herlezen.
      1
    • Mijn bedoeling is om er in de toekomst heel wat van te gaan lezen.
      0
    • Ik heb de collectie doorverkocht.
      3
    • Ik lees zelden of nooit in de collectie omdat het kleiner formaat mij stoort.
      3
    • Ik was niet geïnteresseerd in de collectie omdat het kleiner formaat mij stoort.
      13
    • -
      23
  4. 4. Heb je deelgenomen of ga je deelnemen aan de Kiekeboecollectie?

    • ja
      2
    • neen
      46
    • misschien
      2
    • -
      0
  5. 5. Heb je de collectie voornamelijk gekocht voor de extra's en de ex-librissen?

    • ja
      2
    • neen
      16
    • -
      32


Recommended Posts

3 uren geleden, cinco zei:

Dat kleiner formaat is toch wel iets dat een behoorlijk aantal mensen stoort.

 

afbeelding.thumb.png.fe91ad30e54afc33e4aaf335cebc7139.png

 

 

Tja, het publiek hier dat geïnteresseerd is in Kiekeboe heeft de reeks al in huis. Met een softcover bundeling op klein formaat win je hier weinig zieltjes. Eigenlijk is het best jammer dat ze na een aantal pogingen nog steeds met zoiets afkomen.

De Geuzen is het beste wat ze tot nu toe hebben gedaan, helaas wagen ze zich niet meer aan zo'n project. Hun flop rond Rik Ringers zal er wel iets mee te maken hebben. 

Link naar reactie
23 minuten geleden, Ambreville zei:

Zonder extra content zie ik het nut er ook niet van in. Kleiner formaat, en ruggen die na het lezen van één hoofdstuk al gebruikssporen zullen hebben. Net zoals Michel Vaillant had Kiekeboe beter verdiend. Oh wacht, dat is de 'Reizen met reeks...'

 

 

Om eerlijk te zijn is er wel die optie. Helaas is het volgens mij te mager om de aankoop te rechtvaardigen. 

 

€ 299 (incl. BTW) voor de verzamelaars uitgave. Bij deze collectie krijg je een extra bundeling met buiten reeks materiaal (een verzameling van gags in magazines met onder andere de 96 gags uit Ons Volk, kortverhalen uit specials, platen op maat,… zowel in kleur als in zwart-wit), 5 hommagetekeningen en ook alle andere extra’s die tijdens en na de campagne vrijgegeven worden. 

 

Moest ik die extra bundeling afzonderlijk kunnen bestellen, dan deed ik dat direct. 

Link naar reactie

Ik heb er nog geen gekocht maar zou die Jommeke (eventueel gedeeltelijk als cadeau: de oudste albums voor mezelf, en de meer recente voor m'n jonge nichtjes) of Geuzen wel overwogen hebben, maar ik wist er niet van. Het kleine formaat stoort me niet, spreekt me zelfs aan.

 

Ik heb momenteel maar een handvol Kiekeboes en ben wel geïnteresseerd, maar ik wacht nog even af. Om daar nu meteen de hele reeks van aan te schaffen, is misschien wat té, en zo veel plaats heb ik nu ook niet. 

Link naar reactie
Op 29/6/2021 om 13:13, Strip97 zei:

Het blijft inderdaad spannend, en dan hebben ze nog geluk dat de Vlaamse bibliotheken een bestelling van 500 sets geplaatst hebben. Anders vrees ik dat het doel niet gehaald zou zijn.

Misschien hebben ze de bibliotheken opnieuw ingeschakeld, zoals bij de crowdfunding voor Suske & Wiske. Overigens opvallend dat je die collectie maar in 5 Vlaamse bibliotheken vindt.

Link naar reactie

Ondertussen stijgen ze dagelijks min of meer een procentje. 

 

Dat wordt weer een truc van de foor gebruiken door SU. Deze keer geven ze wel gewoon toe dat er iemand heel wat collecties heeft gekocht. Vast stripweb.be of één van hun concurrenten om achteraf te verkopen. Stripweb heeft dat met Suske en Wiske ook gelapt (toen SU ons wilde voorliegen dat het bibliotheken waren). Welke opkoper gaat dit oplossen?

 

Het is best facinerend om wat op te volgen.

Kiekeboe29.JPG

Link naar reactie
Zojuist, cinco zei:

 

 

Bedoelen ze dat ze als bedrijf hun eigen product aankopen om hun quota te halen indien nodig?

 

Dat versta ik er ook onder. 

 

Enfin, ze gaan dit dan later gewoon weer verkopen natuurlijk of misschien gebruiken als prijs bij een volgende gelegenheid. 't Is in ieder geval raar. 

Link naar reactie
16 hours ago, Firmin Van De Kasseien said:

Hun boekhouder zal dan toch een creatieve oplossing moeten bedenken om geen problemen met de fiscus te krijgen!

Ulule moet sowieso 5% van de cashout krijgen voor een project van die grootte. Dat zou betekenen dat SU die eigen kits voor 95% van de prijs terugkoopt. Om die te verkopen moeten ze via SSZ's gaan, die daar een marge van 30-50% op gaan willen.  In een goed geval kunnen ze die dus wel verschuiven naar winkels, maar gaan ze zo goed als geen marge meer overhouden. Ik neem aan dat Merho ze ook niet gratis wil uitdelen.

In het geval dat Stripweb er een aantal zou overnemen, gaan die ook hun marge willen hebben. Dus dat kan dan ook niet meer voor Ulule. het beste van SU kan doen is toch hopen om er nog via Ulule te plaatsen bij eindklanten, zodat ze zelf toch nog wat hebben min de 5% voor Ulule.

 

 

 

 

Link naar reactie
12 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Dat ruikt naar witwaspraktijken op zijn Kiekeboes 😋

 

Je maakt natuurlijk een grap, maar het is gewoon zo dat ze zelf inkopen gewoon geen goed idee is. De productiekosten zijn dan "kosten" (ha ja), en de verkoop zijn "inkomsten". De "winst" wordt dan belast. Maar die winst is fictief, want ze betalen aan zichzelf, en daarop zouden ze dan belastingen moeten betalen. Ze betalen dan belastingen op geld dat ze al hadden verdiend.

Het zou inderdaad witwassen op z'n Kiekeboes zijn.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...