Ga naar inhoud

Seksistische stripmuren


Johan

Recommended Posts

21 minuten geleden, Lestat zei:

De laatste keer was zelfs heel die muur met graffiiti overdaan zodat het origineel absoluut niet meer te zien was. het is zo erg dat ik zelfs dacht dat het een officieel kunstportret was van een bepaalde kunstenaar ipv die muur.

 

Ho! Cultuurbarbaren!

Link naar reactie

De taggers konden blijkbaar niet stoppen met enkele letters.

En daar stopte het niet. Als ik mij niet vergis ging het van kwaad naar erger, en vermits niemand wakker schoot werd alles overschilderd.

 

updateisabel.thumb.jpg.6edf56419e6a7e756bf00905772b7208.jpg

 

Maar vermits respect niet meer bestaat, kreeg de overschildering ook te maken met vandalisme. Dit ongepast gedrag was dus niet gericht aan een stripfiguur als dusdanig. Het probleem ligt dieper.

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, TDPB zei:

Schrijf het toch maar eens, voor zij die het niet weten: wat was die reden?

 

Zij die het ondertussen nog niet weten, willen het niet weten, of kunnen niet. Ook dat is een deel van het probleem dat zou moeten opgelost worden. Ik vrees ervoor. 

Link naar reactie

Eerlijk gezegd zeggen die stripmuren mij helemaal niets. Een stripmuur is een geïsoleerd plaatje, terwijl een strip zich kenmerkt door een opeenvolging van tekeningen (verhaal). Bovendien heeft een stripmuur weinig relatie met, of verpest het het zicht op, de bestaande architectuur.

Link naar reactie
11 uren geleden, hemweg zei:

Eerlijk gezegd zeggen die stripmuren mij helemaal niets. Een stripmuur is een geïsoleerd plaatje, terwijl een strip zich kenmerkt door een opeenvolging van tekeningen (verhaal). Bovendien heeft een stripmuur weinig relatie met, of verpest het het zicht op, de bestaande architectuur.

Zo is er wel meer dat de architectuur verpest. Reclameborden, naamborden van winkels, de grote winkelramen zelf die totaal geen relatie meer hebben met de architectuur van de verdiepingen, en ga zo maar door.

Link naar reactie
Op 12/7/2023 om 15:31, Olav zei:

Heeft iemand ooit geprobeerd om te verhinderen dat die muur zo beschadigd, zeg maar vernield, werd? Wie zou het trouwens nog durven? De reden waarom die stripmuur zo behandeld werd mag niet meer gezegd of geschreven worden. Mijn bescheiden mening hé. 

 

Op 12/7/2023 om 17:54, Olav zei:

De taggers konden blijkbaar niet stoppen met enkele letters.

En daar stopte het niet. Als ik mij niet vergis ging het van kwaad naar erger, en vermits niemand wakker schoot werd alles overschilderd. Maar vermits respect niet meer bestaat, kreeg de overschildering ook te maken met vandalisme. Dit ongepast gedrag was dus niet gericht aan een stripfiguur als dusdanig. Het probleem ligt dieper.

 

Op 12/7/2023 om 17:57, Olav zei:

Zij die het ondertussen nog niet weten, willen het niet weten, of kunnen niet. Ook dat is een deel van het probleem dat zou moeten opgelost worden. Ik vrees ervoor. 

 

 

Veel bitterheid. Maar uw beklag is van alle tijden, bekijk hieronder enkele voorbeelden. Je vreemdste, wat angstwekkende  passages heb ik vetgedrukt. Wie gaat verhinderen, wie durft, wie wordt wakker? Stoottroepen, burgerwachten met stokken, of paramilitair tuig 's nachts op de straten die op hun beurt ongestraft alles onveilig maken? Nou, leef maar in zo'n maatschappij, voorbeelden genoeg in de wereld hoe het er daar aan toe gaat.

 

Quote

"Ik merk door droevige ervaring hoe de steden en straten gevuld zijn met onzedelijk slechte kinderen, en men heeft gehoord dat veel kinderen, terwijl ze door de straten speelden, vloeken en schelden en elkaar bijnamen noemden, en het zou iemands hart bedroeven om hoor wat voor schunnige en vuile communicatie uit de monden van zulke mensen komt."

Robert Russel 1695

 

Quote

"De gewone gesproken taal is ook steeds grover geworden... In plaats van de plaats waar de lezingen over de Soetra van het Gouden Licht worden gegeven voor de keizer 'de Zaal van de Keizerlijke Lezing' te noemen, verkorten ze het tot 'de Lezingszaal,' ' een betreurenswaardige corruptie."

Yoshida Kenko C. 1330-1332

 

Quote

"... een angstaanjagende menigte ongeschoolde wilden... jongens tussen 17 en 19 met honden op hun hielen en ander bewijs van losbandige gewoonten... de bankmeisjes rijden met kolenkarren, rijden schrijlings op paarden, drinken, vloeken, vecht, rook, fluit en zorg voor niemand."

Anthony Ashley Kuiper 1843

 

.

.

.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

11 uren geleden, Olav zei:

Zo is er wel meer dat de architectuur verpest. Reclameborden, naamborden van winkels, de grote winkelramen zelf die totaal geen relatie meer hebben met de architectuur van de verdiepingen, en ga zo maar door.

 

Ik had jaren geleden een strip van een nogal obscure tekenaar (ik heb het album later met het groot vuil weggegeven 😁). De titel ben ik ondertussen "vergeten" . Wat ik me herinner ging het onder meer over een ver land, waarover een brochure reclame maakte. Gelukkig had ik her en der wat foto's gemaakt, ... en kijk, niets staat in de weg om er eentje hier te tonen! 😉

 

dg2j9c9-e0553d90-5902-4da1-8201-a6e4f476


Ik dacht er dadelijk aan bij jouw teksten. Dit moet dan wel een paradijselijk land zijn, zonder verloedering en commerciële/kapitalistische vervuiling. De bevolking "opgevoed" en vol respect voor alles wat hen omringt (volgens de propaganda althans).  

 

 

Link naar reactie
7 uren geleden, sporoi zei:

Veel bitterheid. Maar uw beklag is van alle tijden, bekijk hieronder enkele voorbeelden. Je vreemdste, wat angstwekkende  passages heb ik vetgedrukt. Wie gaat verhinderen, wie durft, wie wordt wakker? Stoottroepen, burgerwachten met stokken, of paramilitair tuig 's nachts op de straten die op hun beurt ongestraft alles onveilig maken? Nou, leef maar in zo'n maatschappij, voorbeelden genoeg in de wereld hoe het er daar aan toe gaat.

 

Kijk eens aan wat een plotwending! Sjonges toch, je bent wel erg vlug op je teentjes getrapt blijkbaar.

Je leest zaken in mijn woorden die wel erg van de pot gerukt zijn.  Maar als ik u lees vrees ik dat u zelfs nergens een probleem ziet dat moet opgelost worden. Ja, dat is dan wel een van de redenen waarom Isabel aan haar lot werd overgelaten. 

 

 

Link naar reactie
Op 13/7/2023 om 21:03, Olav zei:

Kijk eens aan wat een plotwending! Sjonges toch, je bent wel erg vlug op je teentjes getrapt blijkbaar.

Je leest zaken in mijn woorden die wel erg van de pot gerukt zijn.  Maar als ik u lees vrees ik dat u zelfs nergens een probleem ziet dat moet opgelost worden. Ja, dat is dan wel een van de redenen waarom Isabel aan haar lot werd overgelaten. 

 

Helemaal niet op de teentjes getrapt hoor. 😉 Maar tja, dat heb je als je om ter vaagst wenken geeft en niet antwoordt op vragen van verduidelijkingen van andere leden. Dan is de verleiding bij mij groot te werken met hyperbolen. Ook bovenstaand antwoord is om ter vaagst.

Je kraamt tot nu toe enkel een paar vage gemeenplaatsen uit met de boodschap: als je me niet begrijpt dan ben je zelf deel van het "probleem" (dat ikzelf weet dat er is). Klinkt spannend als een samenzweringsverhaaltje, maar ook heel heel gek.🤨

 

Op 12/7/2023 om 17:57, Olav zei:

Zij die het ondertussen nog niet weten, willen het niet weten, of kunnen niet. Ook dat is een deel van het probleem dat zou moeten opgelost worden. Ik vrees ervoor. 

 

Kijk, deze wartaal bedoel ik dus. Je bent blijkbaar overtuigd van je grote maar toch zeer geheime gelijk dat blijkbaar enkel ingewijden kennen. Misschien mensen van dezelfde soort, alleen die met gezond verstand, met een geheim kenteken misschien (weer  hyperbolen hoor, ik weersta er niet aan)? Maar die het niet weten of vragen er rond stellen zijn gewoon een deel van het probleem (geen hyperbool maar wat je schrijft). Eenvoudig. Niet willen of niet kunnen zeggen wat je bedoelt en ons dan maar met deze dooddoeners om de oren slaan? Wie zal het zeggen?

 

Maar ik ga te ver. Verbeter mij: volgens mij is het gewoon een taktiek om zeker maar niets zinnig te hoeven schrijven over verloedering in bepaalde wijken in steden. Dat verloedering je boos maakt: wie niet? Maar je afhandeling van het thema is ondermaats.

 

Het duimpje van onze beruchte nieuwkomer?  Die geeft aan in welk gezelschap je succes boekt met deze (on)taal.

 

 

 

 

Link naar reactie
16 uren geleden, sporoi zei:

Kijk, deze wartaal bedoel ik dus. Je bent blijkbaar overtuigd van je grote maar toch zeer geheime gelijk dat blijkbaar enkel ingewijden kennen. Misschien mensen van dezelfde soort, alleen die met gezond verstand, met een geheim kenteken misschien (weer  hyperbolen hoor, ik weersta er niet aan)? Maar die het niet weten of vragen er rond stellen zijn gewoon een deel van het probleem (geen hyperbool maar wat je schrijft). Eenvoudig. Niet willen of niet kunnen zeggen wat je bedoelt en je dan maar met deze dooddoener om de oren slaan? Wie zal het zeggen?

 

De 'ik mag, kan en wil het niet zeggen' retoriek doet me vermoeden dat Olav denk dat het probleem bij de vreemdelingen ligt.

Amerikaanse vreemdelingen wellicht, want de graffiti-cultuur komt van daar. 

 

Maar voor hetzelfde geld gelooft hij in hagedismensen die de wereld overheersen en niet willen dat er afbeeldingen van heksen en monstertjes in het straatbeeld te zien zijn.

Link naar reactie
6 uren geleden, TDPB zei:

Maar voor hetzelfde geld gelooft hij in hagedismensen die de wereld overheersen en niet willen dat er afbeeldingen van heksen en monstertjes in het straatbeeld te zien zijn.

 

5 uren geleden, Peter Motte zei:

Ik gok er ook op dat die wilde taggers hagedismensen zijn. Gesofisticeerde ver-geëvolueerde kameleons die zo goed in hun omgeving opgaan dat je ze nauwelijks opmerkt.

 

 

Deze misschien? (je kan ze enkel zien met een "geheimzinnige" zonnebril 😉)

 

they-live-1108x0-c-default.thumb.jpg.60430686265fae1301d162058ae16bfc.jpg

 

"They live" van John Carpenter 1988

Link naar reactie
17 uren geleden, TDPB zei:

De 'ik mag, kan en wil het niet zeggen' retoriek doet me vermoeden dat Olav denk dat het probleem bij de vreemdelingen ligt.

Amerikaanse vreemdelingen wellicht, want de graffiti-cultuur komt van daar. 

 

TDPB toch!!! 🤨 .........  Dat geheime gelijk zomaar openbaar maken! Dat doe je niet. 😉

 

Op 13/7/2023 om 21:03, Olav zei:

Kijk eens aan wat een plotwending! Sjonges toch, je bent wel erg vlug op je teentjes getrapt blijkbaar.

Je leest zaken in mijn woorden die wel erg van de pot gerukt zijn.  Maar als ik u lees vrees ik dat u zelfs nergens een probleem ziet dat moet opgelost worden. 

 

 

 

Link naar reactie
Op 13/7/2023 om 13:27, sporoi zei:

Ik had jaren geleden een strip van een nogal obscure tekenaar (ik heb het album later met het groot vuil weggegeven 😁). De titel ben ik ondertussen "vergeten" . Wat ik me herinner ging het onder meer over een ver land, waarover een brochure reclame maakte. Gelukkig had ik her en der wat foto's gemaakt, ... en kijk, niets staat in de weg om er eentje hier te tonen! 😉

 

dg2j9c9-e0553d90-5902-4da1-8201-a6e4f476


Ik dacht er dadelijk aan bij jouw teksten. Dit moet dan wel een paradijselijk land zijn, zonder verloedering en commerciële/kapitalistische vervuiling. De bevolking "opgevoed" en vol respect voor alles wat hen omringt (volgens de propaganda althans).  

 

 

 

Herinner je nog wie de tekenaar was en de naam van het album? Mij interesseert dit wel :)

Link naar reactie
  • 1 month later...
On 7/13/2023 at 1:27 PM, sporoi said:

 

 

 

 

Veel bitterheid. Maar uw beklag is van alle tijden, bekijk hieronder enkele voorbeelden. Je vreemdste, wat angstwekkende  passages heb ik vetgedrukt. Wie gaat verhinderen, wie durft, wie wordt wakker? Stoottroepen, burgerwachten met stokken, of paramilitair tuig 's nachts op de straten die op hun beurt ongestraft alles onveilig maken? Nou, leef maar in zo'n maatschappij, voorbeelden genoeg in de wereld hoe het er daar aan toe gaat.

 

Robert Russel 1695

 

Yoshida Kenko C. 1330-1332

 

Anthony Ashley Kuiper 1843

 

.

.

.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Ik had jaren geleden een strip van een nogal obscure tekenaar (ik heb het album later met het groot vuil weggegeven 😁). De titel ben ik ondertussen "vergeten" . Wat ik me herinner ging het onder meer over een ver land, waarover een brochure reclame maakte. Gelukkig had ik her en der wat foto's gemaakt, ... en kijk, niets staat in de weg om er eentje hier te tonen! 😉

 

dg2j9c9-e0553d90-5902-4da1-8201-a6e4f476


Ik dacht er dadelijk aan bij jouw teksten. Dit moet dan wel een paradijselijk land zijn, zonder verloedering en commerciële/kapitalistische vervuiling. De bevolking "opgevoed" en vol respect voor alles wat hen omringt (volgens de propaganda althans).  

 

 

 

Testerep, de Parel van Mare Frisicum slaat volgens mij op de Kust bij Oostende.

Testerep is voormalig schiereiland/landtong voor de kust.

Boek lijkt mij een soort persiflage of satire.

Spuriaanse bevolking verwijst naar spurious ( o.a nep. omecht )

Link naar reactie
  • 3 months later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...