Ga naar inhoud

Seksistische stripmuren


Johan

Recommended Posts

1 uur terug, Joe Dredd zei:

Voor de rest zijn we allemaal toffe peren toch!

Biologische evolutie van de soort margar delicatus:

 

(verre)verleden -------------------------> heden--------------------------->(verre) toekomst

 

. -----> ....?  -----> ....?...Kameraad Mauser  ----> Rataplan -----> Joe Dredd -----> ...?... -----> ....?... -----> ....? .... -----> ....? (uitgestorven)

Link naar reactie
8 uren geleden, cartoonesk zei:

Om in te haken op een gedeelte van de discussie. Ik moest een enquête invullen en er waren vier mogelijkheden bij de vraag "wat is je geslacht?". De vierde optie was dat je het niet wilde vertellen.

 

Verder : Ik mis de goede oude schoonmoedergrappen tegenwoordig. :D 

 

cartoon sempé 12.jpg

Witte of zwarte sneeuw, zo'n bezoek? Eh ....... Oei 😬

Link naar reactie
On 6/19/2023 at 11:39 AM, Joe Dredd said:

Wat ik zeg ik toch waar goede man.

Mag dat niet gezegd worden ofzo.

 

Het is abominabel Nederlands, maar je mag best "Wat ik zeg ik toch waar goede man" zeggen hoor. Ik vroeg me alleen af wat je hoopte te bereiken met provocerende teksten en beelden op een stripforum, waar je nog geen enkel bericht hebt gewijd aan strips. 

Link naar reactie
8 minuten geleden, Timothy van Damme zei:

Ik vroeg me alleen af wat je hoopte te bereiken met provocerende teksten en beelden op een stripforum, waar je nog geen enkel bericht hebt gewijd aan strips. 

 

Het is dan ook een dummy account of hoe je het wil noemen.

Als je down the rabbit hole gaat, dan wordt het snel duidelijk uit welke richting de wind waait.

Link naar reactie
21 uren geleden, Ambreville zei:

Sneeuw is altijd wit.

 

Lichtwitte sneeuw in de voortuin. Donkerwitte in de achtertuin.

Gele sneeuw...

 

Het blijft off-topic hier (en dat na zo'n goed startschot 😉 ). Maar goed, het is ook wel interessant. 

 

Zwarte en zelfs groene sneeuw bestaan hoor. Moet @sporoi dan alles uitleggen!? 😁

 

https://onzetaal.nl/schatkamer/lezen/uitdrukkingen/zwarte-sneeuw-zien#:~:text=Zwarte sneeuw zien betekent 'ellende,variant groene sneeuw zien voor. 

Link naar reactie
Op 19/6/2023 om 13:14, Peter Motte zei:

 

Ja, maar je zult dat op een of andere manier wel in de taal merken. Die -san is een toevalligheidje.


Nee. Er zijn bepaalde woorden die eerder door mannen of vrouwen gebruikt worden. Een vrouw zal voor 'ik' eerder 'watashi' gebruiken en een man 'ore', maar je hebt ook het neutrale 'boku' dat in formelere taal wordt gebruikt. Er zijn bepaalde achtervoegsels waaruit je kan opmaken of een man of een vrouw het zegt, maar ook die vallen weg in de formelere, meer neutrale taal. 
Maar wanneer je iemand aanspreekt, zijn alle achtervoegsels neutraal: -san, -sama, -dono, -sensei... Zelfs de -chan is in wezen neutraal. 

 

Ook woorden die een relatie aanduiden zoals vriend, collega, klasgenoot, neef,... allemaal genderneutraal.  Met uitzondering voor vader, moeder, broer, zus, echtgenoot, echtgenote. 

Link naar reactie
Op 19/6/2023 om 10:46, Peter Motte zei:

Deze draad is als een zombie: hoeveel je er ook op schiet, hij blijft leven.

Bedankt! Nu zit ik met dat liedje in mijn hoofd!

 

Another head hangs lowly

Child is slowly taken

And the violence caused such silence

Who are we mistaken...

Link naar reactie

Smurfin is geen kind. :P En in theorie is Gargamel haar eigenlijke schepper.

(alhoewel Grote Smurf ook wat plastische ingrepen op haar heeft uitgevoerd)

 

Dat album bestaat trouwens niet meer en is in 2012 vervangen door Luilaksmurf heeft Slaap.

Dus eventueel probleem van de baan.

 

afbeelding.png.d5cee5447b59206de1c272b80cb7d5b0.png

 

afbeelding.png.c03c5622add581b2dd15945983fabcbb.png

 

afbeelding.thumb.png.de2da5c99be6257a2908ed45dce11af5.png

 

afbeelding.thumb.png.a71b9c558882c5825bf143cdda7d1fae.png

afbeelding.thumb.png.b05d36463969c85a424a2309e0014832.png

 

Link naar reactie
8 minuten geleden, Peter Motte zei:

Je hoort geen oude vieze mannen die kinderen lokken op voorpagina's te zetten! Foei!

 

Gargamel  is er achter gekomen dat hij/hem/zijn/zij/haar een non binaire genderqueer is, die zich sexueel

aangetrokken voelt tot kleine vrouwelijke smurfjes.

 

Link naar reactie
2 uren geleden, cinco zei:

Smurfin is geen kind. :P En in theorie is Gargamel haar eigenlijke schepper.

(alhoewel Grote Smurf ook wat plastische ingrepen op haar heeft uitgevoerd)

 

Dat album bestaat trouwens niet meer en is in 2012 vervangen door Luilaksmurf heeft Slaap.

Dus eventueel probleem van de baan.

 

afbeelding.png.d5cee5447b59206de1c272b80cb7d5b0.png

 

afbeelding.png.c03c5622add581b2dd15945983fabcbb.png

 

afbeelding.thumb.png.de2da5c99be6257a2908ed45dce11af5.png

 

afbeelding.thumb.png.a71b9c558882c5825bf143cdda7d1fae.png

afbeelding.thumb.png.b05d36463969c85a424a2309e0014832.png

 

Wel weer jammer dat een leuk smurfen verhaal weg gecanceld is.

Ziet dan niemand de humor van die cover in.

Jammer weer, heel jammer.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 18/6/2023 om 22:34, sporoi zei:

 

 

Het lijkt me verkeerd te denken dat zeker strips van 50 jaar of 30 jaar oud op dezelfde manier worden geapprecieerd als toen, hoe goed ze ook waren.  Sommige verslijten sneller dan een Aldi-laptop. Stripmuren van oude helden omdat het bij een canon hoort of probeert te horen? Hoe leuk het ook lijkt, na een tiental jaar of al na de eerste maand kijkt niemand er nog naar om en verdwijnt het toch. Wie kent nu de prachtige "Isabel" van Will nog? Heeft die muur het lang volgehouden?

Heeft iemand ooit geprobeerd om te verhinderen dat die muur zo beschadigd, zeg maar vernield, werd? Wie zou het trouwens nog durven? De reden waarom die stripmuur zo behandeld werd mag niet meer gezegd of geschreven worden. Mijn bescheiden mening hé. 

Link naar reactie
16 minuten geleden, Olav zei:

Heeft iemand ooit geprobeerd om te verhinderen dat die muur zo beschadigd, zeg maar vernield, werd? Wie zou het trouwens nog durven? De reden waarom die stripmuur zo behandeld werd mag niet meer gezegd of geschreven worden. Mijn bescheiden mening hé. 

Schrijf het toch maar eens, voor zij die het niet weten: wat was die reden?

 

de muur in kwestie:

afbeelding.png.b3515108665f509e86c58be3d3411d66.png

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...