Ga naar inhoud

Favoriete zangeressen.


cartoonesk

Recommended Posts

5 uren geleden, SPeeDy zei:

Wilsn is ook zeer goed.

Deed mij gelijk weer denken aan deze die ik had ontdekt als muziek onder een skatevideo.

Ook een live versie van die ook goed maar toch anders is.

Die skatevideo zal ik nog eens achterhalen. 

Want vooral het beeld en de muziek samen maakte een grote indruk op mij.

 

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie
Op 18/11/2023 om 14:44, TDPB zei:

Dimash (7 octaven en een halve toon) heeft dat soort beschrijving voor iedereen verpest. Niemand is nog onder de indruk van 5 octaven (ook al had pakweg Mercury er maar 4 en de doorsnee zanger 2).

 

 

 

 

Terwijl ik altijd dacht dat Axl Rose een krolse kat imiteerde, schijnt de beste man maar liefst een bereik van 6 octaven te hebben.

 

Link naar reactie
34 minuten geleden, bouncer zei:

 

Terwijl ik altijd dacht dat Axl Rose een krolse kat imiteerde, schijnt de beste man maar liefst een bereik van 6 octaven te hebben.

 

Ja, maar om eerlijk te zijn: een groot bereik hebben betekent op zich niet zo heel veel, want dat betekent niet noodzakelijk ook dat je die noten goed kan zingen. Er bestaat een app waarmee je je bereik kan testen. Ik zit op 4,9. (close artist: Marilyn Manson) Maar ik kan langs geen kanten toon houden, dus ben ik daar niets mee. Axl Roses hoge noten zijn ook niet van die aard dat je daar met veel plezier naar luistert.

Het wordt pas indrukwekkend bij zangers die dat bereik hebben en ook nog eens pitch perfect zijn. Of probleemloos van laag naar hoog kunnen switchen zonder te breken zoals pakweg Mariah Carey kan ( 5 octaven).

 

Ter vergelijking: een piano heeft 7 octaven.

Link naar reactie
Op 27/11/2023 om 18:17, TDPB zei:

Ja, maar om eerlijk te zijn: een groot bereik hebben betekent op zich niet zo heel veel, want dat betekent niet noodzakelijk ook dat je die noten goed kan zingen. Er bestaat een app waarmee je je bereik kan testen. Ik zit op 4,9. (close artist: Marilyn Manson) Maar ik kan langs geen kanten toon houden, dus ben ik daar niets mee. Axl Roses hoge noten zijn ook niet van die aard dat je daar met veel plezier naar luistert.

Het wordt pas indrukwekkend bij zangers die dat bereik hebben en ook nog eens pitch perfect zijn. Of probleemloos van laag naar hoog kunnen switchen zonder te breken zoals pakweg Mariah Carey kan ( 5 octaven).

 

Ter vergelijking: een piano heeft 7 octaven.

 

Ik wou het bereik van David Bowie kennen (omdat ik weet dat hij nogal breed gaat), en vond dit plaatje, maar weet nu niet of dat betekent dat hij zowat 4 octaven heeft.

 

46450?crop=16_9&width=660&relax=1&format

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...