Ga naar inhoud

Favoriete zangeressen.


cartoonesk

Recommended Posts

Hallo.

Tot mijn schaamte geef ik toe dat mijn meeste reggae- en ska-cd'tjes vooral mannelijke artiesten bevatten maar toch heb ik wel een paar favoriete zangeressen. (zie video's).

Welke zijn jullie favoriete zangeressen?

Als je een zangeres gewoonweg leuk of knap vindt, mag je dat ook melden.

groeten.

 

Björk.

 

 

Althea en Donna.

 

 

Sophia George.

 

 

Pauline Black (The Selecter)

 

 

Link naar reactie
16 uren geleden, Air zei:

Rockbitch.

mijn stiefvader had een t-shirt met de tekst. “A womans place is in your face"

de muziek is niet echt blijven hangen. (Zal het eens opzoeken, en het linkje hier niet posten..)

Rockbitch... eind jaren '90 heb ik ze live gezien (via het werk van mijn vrouw kregen we af en toe gratis toegangskaartjes voor dingen). De muziek is ons ook niet blijven hangen - de hele optreden ben ik ook min of meer vergeten, eerlijk gezegd.

 

Ik was altijd een grote van van Fetchin' Bones met zangeres Hope Nicholls. Toen ik rond '89/'90 de video voor "Love Crushing" eens op MTV zag, dacht ik dat ze eindelijk zouden doorbreken... maar "Monster" was helaas hun laatste LP. Vond ik een leuke band.

 

 

Link naar reactie

Niet in volgorde: 

Sharon den Adel (Within Temptation)

Floor Janssen, Tarja Turunen (Nightwish)

Zora Cock (Blackbriar) 

Amy Lee (Evanescence)

Madeleine Liljestam (Eleine)

Elize Ryd (Amaranthe)

Lzzy Hale (Halestorm)

Melissa Bonny (Ad Infinitum)

....

Zolang het drums en gitaren bevat, omschreven wordt als één of andere vorm van symfonische/gothic/power/... metal en een zangeres heeft, vind ik het goed. Zeker als de band ook nog eens uit Scandinavië komt (maar dat hoeft niet noodzakelijk)

Link naar reactie
Op 14/11/2023 om 11:46, charles zei:

Rockbitch... eind jaren '90 heb ik ze live gezien (via het werk van mijn vrouw kregen we af en toe gratis toegangskaartjes voor dingen). De muziek is ons ook niet blijven hangen - de hele optreden ben ik ook min of meer vergeten, eerlijk gezegd.

 

 

 

 

Alleen voor degene die het gouden condoom ving, was het een onvergetelijke avond.😀

Link naar reactie
2 uren geleden, bouncer zei:

 

Dan mag Yma Sumac ook niet ontbreken, de vrouw van vijf octaven.

 

Dimash (7 octaven en een halve toon) heeft dat soort beschrijving voor iedereen verpest. Niemand is nog onder de indruk van 5 octaven (ook al had pakweg Mercury er maar 4 en de doorsnee zanger 2).

 

Tegenwoordig word de Russiche Diana Ankudinova geroemd omwille van haar heel uitzonderlijke stem

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Air zei:

Ik las eerst Alanis Morissette.

is dat niet ironisch 😉

Van Morissette was alleen de eerste plaat goed. Daarna af en toe een goed nummer, laatste lp/cd (hoe noem je dat eigenlijk tegenwoordig nu we dat gewoon streamen?) terug wat beter maar zo goed als Ironic gaat het nooit meer worden.

 

Nog wat goeie: P!nk, Agnetha&Frida van Abba, Mylène Farmer, Rihanna (ondanks het slechtste live-concert dat ik ooit gezien heb), Emma Hewitt, Robyn

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
Op 17/11/2023 om 00:34, Peter Motte zei:

 

Sinds Hardrock Hallelujah?

 

Nee, ik ben altijd voor rock en metal geweest en via Within Temptation en Nightwish in de "symfonische metal" gerold. Met dank aan lijstjes op YouTube bands als Korpiklaani en Finntroll ontdekt... Scandinavië en zeker Finland herbergt een schat aan metalbands. Sinds ik een Spotify-account heb ontdek ik er via de suggesties meer en meer. Het hoeft niet Scandinavisch te zijn trouwens. The HU, Bloodywood,... 

Female fronted metal blijft wel op nr 1. Gitaren, drums en een stem die een Walküre jaloers zou maken is nog altijd de beste combinatie die er is naar mijn smaak. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...