cinco Posted January 8 Posted January 8 BIjvoorbeeld de softcover voor het brede publiek (als dat er nog is) met reclame op de titelpagina of op een witte pagina om op deze manier de prijsverhogingen in te dijken. En de hardcover blijft voor de stripliefhebber beschikbaar zonder reclame. BobFish 1 Quote
Waldorf Posted January 8 Posted January 8 Neen. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
Rik Posted January 8 Posted January 8 Gezien de kleine oplages van de meeste strips lijkt mij dit niet waarschijnlijk. Ik zit niet op een prijsverlaging van 5 of 10 ct te wachten en dan reclame's in mijn strips.. Quote Omnia mutantur nihil interit
Ambreville Posted January 8 Posted January 8 Neen. Veel te lage oplages, te specifiek publiek en te duur om effect te hebben. Een gerichte facebook advertentie kost maar een paar centen. Linkedin zit een stuk hoger, maar daar bereik je gericht een zakelijk publiek mee. Waarom zou je dan investeren in een medium waarvan een deel van de lezers geen centen heeft, en bovendien je nog op de regels van reclame voor kinderen gaat lopen. Quote
Madam Kito Posted January 8 Posted January 8 Eind jaren'90 was dat effectief te doen. Sommige (small press) strips hebben daar handig van gebruikt gemaakt, al dan niet met zelfgetekende advertenties. Als je het een beetje handig aanpakte kon je daarmee inderdaad de drukkosten betalen. Quote
Peter Motte Posted January 8 Posted January 8 5 uren geleden, Ambreville zei: en bovendien je nog op de regels van reclame voor kinderen gaat lopen. 2 Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Lamme Goedzak Posted January 8 Posted January 8 Met al die toyota's in de Kiekeboe's dacht ik toch dat Merho gesponsord werd. Quote
esteban² Posted January 8 Posted January 8 3 uren geleden, Lamme Goedzak zei: Met al die toyota's in de Kiekeboe's dacht ik toch dat Merho gesponsord werd. Dat was ook zo, inderdaad. Lexus (Firmin) was ook van Toyota. Er zijn nog wel voorbeelden in strips, ik heb over dat onderwerp eens een artikel of uiteenzetting gelezen, maar dat moet ondertussen al bijna 20 jaar oud zijn. Vergeef me dat ik me dus niet meer herinner waar precies. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
cinco Posted January 8 Author Posted January 8 1 uur geleden, Lamme Goedzak zei: Met al die toyota's in de Kiekeboe's dacht ik toch dat Merho gesponsord werd. Quote
Recommended Posts