Ga naar inhoud

Is reclame in strips (bijvoorbeeld een advertentiestrook op de titelpagina) een oplossing om de kosten te drukken?


Recommended Posts

Neen. Veel te lage oplages, te specifiek publiek en te duur om effect te hebben. Een gerichte facebook advertentie kost maar een paar centen. Linkedin zit een stuk hoger, maar daar bereik je gericht een zakelijk publiek mee. Waarom zou je dan investeren in een medium waarvan een deel van de lezers geen centen heeft, en bovendien je nog op de regels van reclame voor kinderen gaat lopen.

 

 

 

Link naar reactie

Eind jaren'90 was dat effectief te doen. Sommige (small press) strips hebben daar handig van gebruikt gemaakt, al dan niet met zelfgetekende advertenties. Als je het een beetje handig aanpakte kon je daarmee inderdaad de drukkosten betalen.

Link naar reactie
3 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Met al die toyota's in de Kiekeboe's dacht ik toch dat Merho gesponsord werd.


Dat was ook zo, inderdaad. Lexus (Firmin) was ook van Toyota. Er zijn nog wel voorbeelden in strips, ik heb over dat onderwerp eens een artikel of uiteenzetting gelezen, maar dat moet ondertussen al bijna 20 jaar oud zijn. Vergeef me dat ik me dus niet meer herinner waar precies.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...