Ga naar inhoud

Gekocht - Aangekondigd - Interessant


Gilles

Recommended Posts

27 minuten geleden, Neat Stuff zei:

Nee Bobfish, in de tijd van de inkleuring was het nog 'blauwen boomen'...

Je lacht daar nu mee maar wist je dat ze bvb Nero hebben ‘vernederlandst’ ?! Rap wordt vlug etc. Mannekes, wat is dat voor zever ! Ik zou ze zo op hun mulle slaan, die filistijnse uitgevers.

 

Onlangs zag ik Yves Chaland en Serge Clerc in Clerc’s autobiografie Le Journal hun ook druk maken over herinkleuring en herlettering. Ze spraken over moord op de artiest. Volgens mij juiste verwoording van deze horror. Wat denkt Alan Moore van deze dure grap ? Sommige artiesten hebben natuurlijk een gezin te onderhouden...

Gelukkig zie ik nog mensen op het web klagen.

Link naar reactie
24 minuten geleden, Neat Stuff zei:

Zou je je kunnen indenken dat een inkleurder uit die tijd misschien ook de middelen had willen hebben die nu voorhanden zijn? Zouden de 'blauwen boomen' niet ontstaan zijn op basis van een concessie simpelweg omdat het destijds de enige kleur was die in het beperkte kleurenpallet tot de beschikking was?

Beperkingen zijn soms vrijheid en bepalen juist de kunst. Het stond alleszins de erkenning van Swamp Thing's genialiteit niet in de weg.

We moeten beseffen dat alle periodes gedateerd zijn en dat "vooruitgang" een illusie is. Als wij nu dat kleurenpallet aanpassen, is dat volgens de regels van de mode van 2019 en dat heeft niets te maken met de midden jaren 80 waar deze comic vandaan komt. Voor mij zorgt dat mengen voor een kakofonie die de tand des tijds niet zal kunnen doorstaan. Het is wel een slimme marketing truc om comics voortdurend heruit te brengen.
Je kan niet zoals George Lucas CGI in oude Star Wars films gaan pompen omdat het toen niet voor handen was. Hoe gedateerd lijkt die CGI trouwens nu, sommigen vinden het vandaag zelfs afschuwelijk.

Hoe je het nu draait of keert, beter wordt de kunst er niet van. Je moet zo dicht mogelijk bij het origineel blijven, wanneer de artiest het meest vrij van geest en het minst beïnvloed was door externe factoren zoals geld en de massa. Blauwe bomen stonden hem alleszins niet in de weg de hele wereld te veroveren.

Link naar reactie

Ik ben het voor een groot deel zeker met je betoog eens. Maar het neemt niet weg dat de oorspronkelijke artiest misschien tot bloedens toe op zijn onderlip moest bijten toen hij de blauwe bomen afleverde... En voor een purist als jezelf zijn die bomen gewoon te verkrijgen natuurlijk. Dus er is gelukkig geen enkele reden om er slaap over te verliezen. 

Link naar reactie
18 uren geleden, Krimson zei:

Net filmpje bekeken van absolute swamp thing op youtube , impressionant 

Idem. Pleit enkel voor modernisering van comics uit de verschrikkelijke jaren 80/90.

 

Overigens heb ik nog nooit iemand horen klagen over die effecten in Star Wars. Wel over het constant wijzigen van de Greedo/Han scene en over Darth Vader die 'Noooooooooo' riep. Of maw. zolang het verhaal niet wijzigt, mag je met de vorm doen wat je wil. De Beatles remastered klinken ook veel beter. Daar klaagt niemand over.

En als je toch zo'n purist wil zijn. Geef dan gewoon genoeg uit om een originele versie te kopen. Dit zijn zowiezo heruitgaves.

 

 

 

Link naar reactie
48 minuten geleden, Ambreville zei:

Idem. Pleit enkel voor modernisering van comics uit de verschrikkelijke jaren 80/90.

 

Overigens heb ik nog nooit iemand horen klagen over die effecten in Star Wars. Wel over het constant wijzigen van de Greedo/Han scene en over Darth Vader die 'Noooooooooo' riep. Of maw. zolang het verhaal niet wijzigt, mag je met de vorm doen wat je wil. De Beatles remastered klinken ook veel beter. Daar klaagt niemand over.

En als je toch zo'n purist wil zijn. Geef dan gewoon genoeg uit om een originele versie te kopen. Dit zijn zowiezo heruitgaves.

Ambreville, met alle respect maar je haalt hier vanalles door elkaar.

 

Remastering betekent meestal het origineel beter tot zijn recht laten komen. Slijtage zal er altijd zijn. Ik verkies een Arrow of Criterion Blu Ray boven een oude vergeelde en vuile maar originele filmpellicule in cinematek any time. Het is trouwens niet dat ze bij die Beatles remasters alle instrumenten via synthesiser of computer hebben heringespeeld. Dat is voor mij een betere vergelijking voor wat ze hier met Swamp Thing gedaan hebben.

 

Ik ben geen purist of collectionneur, ik ben een praktische lezer. Ik wil gewoon zo veel mogelijk strips kunnen lezen en ervan genieten zoals ze bedoeld waren. Betalen voor de beste kwaliteit, dat doe ik zeker. Ik hou onder andere van Fantagraphics, IDW, Titan Books en Drawn & Quarterly voor hun mooie heruitgaves met respect weliswaar voor het origineel. Ik ga geen versleten oude boekjes verzamelen (tenzij het niet anders kan).

Volgens mij vegen Marvel en DC gewoon hun broek aan hun publiek, zoals veel grote bedrijven trouwens, met hun grote namen verkopen ze toch sowieso. Ze missen ook de passie van de voorvermelde onafhankelijke uitgevers. Cartoons bvb die bij grote studios zitten zoals Warner Bros worden met moeite op Blu Ray uitgegeven omdat hun publiek toch maar kinderen zijn. Afschuwelijk vind ik dat.

 

Alan Moore heeft trouwens al lang geen controle meer over zijn werk.

Link naar reactie
9 minuten geleden, JPAR zei:

Wat kost de hardcover box eigenlijk?

Nu gewoon weer 179,99. De afgelopen jaren via Ebay zo'n slordige 400 tot 800 Euro excl. shipping en invoer... Ik zou zeggen grijp je kans. Er komt GEEN reprint meer. Koop 'm lekker bij je lokale stripwinkelier. Het heeft geen zin om op Amazon te zoeken voor de zogenaamde beste deal; die krijgen 'm niet.

Link naar reactie
5 minuten geleden, Neat Stuff zei:

Nu gewoon weer 179,99. De afgelopen jaren via Ebay zo'n slordige 400 tot 800 Euro excl. shipping en invoer... Ik zou zeggen grijp je kans. Er komt GEEN reprint meer. Koop 'm lekker bij je lokale stripwinkelier. Het heeft geen zin om op Amazon te zoeken voor de zogenaamde beste deal; die krijgen 'm niet.

Moet ik eerst wat verkopen. Koop je ook in?

Link naar reactie
5 uren geleden, linthout zei:

Ik vraag me af of BobFish die Alsolute Swamp Thing wel al gezien heeft.

Ik heb die naast de originele comics gelegd en vergeleken.

Dat is toch de enige manier om een oordeel te vellen?

Ik heb dat gedaan. De Absolute wint met grootste onderscheiding.

 

Adrienne Roy was een uitstekende colorist. Samen met Glynis Wein ,en in mindere mate Bob Sharen, was ze een van de grootste namen van die tijd omdat ze echt iets begreep van kleuren. Haar blauwe bomen kwamen niet voor uit luiheid. Het was een geslaagde poging om met beperkte middelen een goed palet te maken.

 

Het kleurenpalet herzien voor deze fancy Swamp Thing is natuurlijk een noodzaak. Het palet van Roy was ontworpen voor newsprint. Als je dat een op een overzet dan krijg je een felgekleurde pagina. Zowel Marvel als DC geven herdrukken uit die door deze luie manier van doen er niet uitzien.

 

Een vergelijking tussen beide Swamp Things gaat per definitie mank omdat de omstandigheden anders zijn.

Link naar reactie
Op 13/12/2019 om 21:01, Neat Stuff zei:

Eindelijk! Eindelijk die lelijke softcover cassette de deur uit en vervangen voor de voorheen onbetaalbare hardcover slipcase. Weer één vinkje op m'n wishlist...

 

ik voel me bijna zielig met mijn collectie SIP in TPB :)

20 uren geleden, Ambreville zei:

Zonder Swamp Thing te bekijken, ..

ik heb an sich NIETS van Swamp Thing... en vrij weinig van DC zelfs.
Dat verandert nu met Black Label maar toch.
Is dit apart te lezen?

 

 

 

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

juist het STRIPKOOKBOEK opgehaald bij "Neat Stuff". Die had ik daar achtergelaten tijdens een signing zodat Romano er nog in kon krabbelen.. en wow :)

 

Maar daar zag ik de vorige keer al deze GREAT SECRET SHOW liggen van Clive Barker met de tekenaar van Locke/Key en die bleef in mijn hoofd rondspoken.

Dus... toch maar meegenomen!

 

afbeelding.thumb.png.e925908dafebf3068db12506e55cb049.png

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, spock zei:

Vandaag gekocht: 

o die Dirty Pair is... het origineel denk ik? Niet van Adam Warren, right?

 

Ik was gisteren naar Duisburg gegaan. Liggen nu een stel SISTERHOOD pakketten. Altijd leuk om mijn eigen comics in een winkel te zien liggen. (zo ook bij EPPO en bij NEAT STUFF)

 

En kon het niet nalaten om de 15 dozen met dollarbins eens lekker door te snuffelen!

 

Ash Zero
Ash/22Brides #1, 2 (of ?)
Aspen Showcase: Grace (Sana Takeda art)
John Carter Warlord of Mars #1 (of 4) Movie Prequel
Bethany Vampfire #0 (Holly Golightly)
Birds of Prey #20 (romano art)
Evil Ernie vs Superheroes II
Conan: The Daughters of Midora and other stories TPB (Texeira art)
Darkness: Butcher (oneshot)
Dejah Thoris and the Green Men of Mars #4 (subscription Anacleto B&W variant cover)
Fathom V3 #9B Scott Clark
Fathom V4 #0A (Alex Konat), 1A (Alex Konat)
Gen13 Bootleg: #14, 16, 18, 6
Gen13 Grunge Saves the World (oneshot)
Gen13 Zine (mini magazine)
Gen13: #4 (Pirate Roxy cover)
Gen13: September Song TPB (Claremont, Alé Garza: 2002 #0-6)
Sheena Queen of the Jungle #2C (Silke wraparound cover), #3A (Moonstone 2014)
Shi vs Tomoe #1 Crusade Special (metalfoil variant wraparound cover)

Sommigen enkel voor de variant covers maar het meeste echt lekker leesvoer :)
 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
4 uren geleden, boomvavavoom zei:

o die Dirty Pair is... het origineel denk ik? Niet van Adam Warren, right?


 

 

Nee, het is niet het origineel. Ook niet van Adam Warren ;) I love Warrens DP. Heb er nog drie, de volgens mij beste drie. Warren is geniaal, maar verliest zichzelf steeds als het te lang duurt, zie ook bij Emp. 
Origineel was het een reeks van begin de jaren 80 (?) en later een anime. Daar heb ik ooit nog de stripversies van gehad. Was leuk, maar niet meer dan dat. 

 

646361.thumb.jpg.6bc3f864e4ab25f18ffe37f0ec090271.jpg

 

 


dirtypair-om_cover.jpg.c828de8cc23ccbfd8ed8e4f95f93d9c7.jpg
Dit is een bundel van drie recentere verhalen. Ziet er heel leuk uit. :) 

https://sevenseasentertainment.com/series/dirty-pair/

Link naar reactie
9 uren geleden, spock zei:

Warren is geniaal, maar verliest zichzelf steeds als het te lang duurt, zie ook bij Emp. 

true that. Ik heb 3 bundels en vind het wel goed.

9 uren geleden, spock zei:

Dit is een bundel van drie recentere verhalen. Ziet er heel leuk uit.

qua cover zeker. Maar ik kan niet zo tegen manga, dus laat het maar aan me voorbijgaan.

Wel leuk om te zien dat deze franchise nog leeft!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
On 12/20/2019 at 9:53 AM, Marinelli said:

Van die crowdfunding niet? 

 

Ik las die comics vroeger ook wel graag. Zal dat nieuwe materiaal ook beschikbaar zijn los van de crowdfunding?

Deze komt inderdaad via crowdfunding.

Of die ooit op een andere manier beschibaar komt? Via Ebay misschien als iemand er van afwil (Ik in ieder geval niet).

Ethan van Sciver heeft sinds hij bij DC weg is wel erg veel bruggen verbrand in z'n Youtube-video's.

Ik denk dat er niet veel mensen zitten te springen om zijn werk uit te geven.

Hoewel de IndieGOGO-campagne waar ik aan mee deed 2100 backers had.

On 12/20/2019 at 8:43 PM, Retardi said:

Cyberfrog? Niet verwacht dat hier fans van vanSciver's eigen werk rondhingen. Hoe was de shipping?? 

Ik vond zijn Green Lantern werk erg mooi en ben opzoek gegaan naar zijn andere werk en kwam dan hier op uit.

 

De shipping was in een stevige kartonnen niet buigbare envelope.

De comics zaten daarin in comicbags, dus mocht deze nat worden dan zou dat minder gevolgen hebben.

Totaal kostte het mij 60 dollar (zo'n 53 euro)

En daarvoor kreeg ik:

  • Cyberfrog Blood Honey (80 pagina's)
  • Cyberfrog 1998 (20 pagina's Mini-comic)
  • Cyberfrog Aphibionix (20 pagina's Mini-comic)
  • Cyberfrog Boekenlegger.
  • Cyberfrog sticker
  • 2 Cyberfrog Trading cards.

Als ik het zo bij elkaar zie is het niet het meest goedkope.

Voor normale comic zou dat iets zijn van minder dan 20 dollar, maar ja dan kan je er niet aan komen.

En je moet geduld hebben want deze campagne was afgelopen in september 2018.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...