Ga naar inhoud

Wat zijn je favoriete reeksen van Dark Horse?


Recommended Posts

11 minuten geleden, WILCO zei:

Screenshot_20240602_174609_2dehands.thumb.jpg.49e3e4c272d0c69f5bfc10a24b051464.jpg

Tof! Is dat eigenlijk nog te verkrijgen? 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Je kan bij Dark Horse niet om het Hellboy universum heen. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
38 minuten geleden, mojo zei:

Tof! Is dat eigenlijk nog te verkrijgen? 

Een zeer toffe reeks. Volgens mij niet meer verkrijgbaar. Ik heb de volledige reeks van 12 delen nog gevonden op tweedehands.be en op marktplaats.nl.

Link naar reactie

Verschillende story-arcs van Hellboy en zeker de eerste TPB's van B.P.R.D. vind ik geweldig goed. 

Baltimore heb ik hier liggen en moet ik nog lezen.  (onlangs Pieter De Poortere horen vertellen dat hij dit momenteel aan het lezen is en dat zééér goed vindt).

alles van The Goon bij Dark Horse is grandioos !

Heb veel van Dark Horse.... op een bepaald moment was hun output te vergelijken met het beste van Image of Vertigo.
Zaken als Sin City, de Star Wars comics, Berserk (en andere manga-parels), Black Hammer, en veel meer... ... en ook moderne klassiekers onder de graphic novels... 


 

Link naar reactie
34 minuten geleden, Koen Claeys zei:

Verschillende story-arcs van Hellboy en zeker de eerste TPB's van B.P.R.D. vind ik geweldig goed. 

Baltimore heb ik hier liggen en moet ik nog lezen.  (onlangs Pieter De Poortere horen vertellen dat hij dit momenteel aan het lezen is en dat zééér goed vindt).

alles van The Goon bij Dark Horse is grandioos !

Heb veel van Dark Horse.... op een bepaald moment was hun output te vergelijken met het beste van Image of Vertigo.
Zaken als Sin City, de Star Wars comics, Berserk (en andere manga-parels), Black Hammer, en veel meer... ... en ook moderne klassiekers onder de graphic novels... 


 

Star Wars comics nooit geprobeerd. Wat kun je aanraden?

Uiteraard ben ik bekend met het universum van Star Wars.

Link naar reactie
10 minuten geleden, linthout zei:

Star Wars comics nooit geprobeerd. Wat kun je aanraden?

Uiteraard ben ik bekend met het universum van Star Wars.

Zo'n twintigtal jaar geleden vond ik de comics van "Star Wars Clone Wars" toffe lectuur (in tegenstelling tot die prequel-films).  Niet elke story-arc was even sterk maar vond de reeks op zijn geheel wel aan te bevelen.
Daarna volgden "Dark Times" en "Legacy" en dit vond ik toen zeer goed.  

Link naar reactie
21 minutes ago, cartoonesk said:

Ja, ik zag bij googlen dat ie ook bij andere uitgevers uitgebracht is. Maar toch ook bij Dark Horse.

Ja, maar de roots liggen niet daar. 

Het is begonnen als mini-reeksje bij Pacific Comics en heeft daarna heel lang gelopen bij Marvel onder het EpicLabel die periode ook wat series gedaan voor DC, Malibu en Marvel wat Groo wat vertraagde. 

 

Helaas mijn enige Sergio (tot nu toe ;) ) :

 

image.thumb.png.19bcc6de5181049a8e382c78b470ff59.png

 

 

 

Link naar reactie

Waarschijnlijk niet de beste serie.

image.thumb.png.a028aa14afcf4aaf082bee60d5411bc5.png

Maar wel grappig en levert een bijzonder grappige tv-serie op. Op een bepaald moment in seizoen 2 heeft de uitgever van Dark Horse een Cameo vanuit het Dark Horse hoofdkwartier.

 

image.thumb.png.6532b94c3d4f57c7f949420a09c36a9c.png

 

Overigens doet Dark Horse het niet slecht met hun verfilmingen. Denk maar aan 300, Sin City, Umbrella Academy, The Mask,... Nu nog Groo, the movie.

 

 

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
Op 2/6/2024 om 23:54, Koen Claeys zei:

Lone Wolf & Cub 

 

destijds nog die superkleine boekjes gekocht (kleiner dan reguliere manga)

 

Als er 1 reeks het verdient om in oversized formaat, kwaliteitspapier, etc gebundeld te worden in het engels, zoals Vinland, Berserk of Blade of the immortal, dan is het wel Lone wolf

 

In mijn ogen nog steeds de beste reeks ooit, maar ik heb ze niet meer in huis.

Mijn oude ogen konden de kleine lettertjes van de 28 boekjes niet meer lezen

Mijn oude hart durfde de slechte gelijmde omnibussen niet lezen uit schrik de rug te breken.

 

Graag dus hardcover, mooi papier, een dossiertje met met info en schetsen. Zoals het hoort dus.

 

Met dank.

Link naar reactie
9 uren geleden, Timhardt zei:

 

Als er 1 reeks het verdient om in oversized formaat, kwaliteitspapier, etc gebundeld te worden in het engels, zoals Vinland, Berserk of Blade of the immortal, dan is het wel Lone wolf

 

In mijn ogen nog steeds de beste reeks ooit, maar ik heb ze niet meer in huis.

Mijn oude ogen konden de kleine lettertjes van de 28 boekjes niet meer lezen

Mijn oude hart durfde de slechte gelijmde omnibussen niet lezen uit schrik de rug te breken.

 

Graag dus hardcover, mooi papier, een dossiertje met met info en schetsen. Zoals het hoort dus.

 

Met dank.

Men gaat nu eerst beginnen met luxe uitgaven van een andere grote serie; Viz start in januari volgend jaar met hardcover uitgaven van Vagabond...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...