Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

2 uren geleden, Theoak zei:

Wat is het verschil met particulieren die her en der deze albums opkopen om er via marktplaats, catawiki, bobbedoes of zo geld aan te verdienen?

Kijk maar op mp naar het aantal advertenties voor dit album. Dit gaat al allemaal ten koste van de echte liefhebbers, lezers en verzamelaars.

Het verschil is dat je tegenover klanten een verantwoordelijkheid hebt.Maar hij zegt dat hij de strip niet heeft en stopt hem in de veiling.Weet ik van iemand die er bij hem om gevraagd heeft.

Link naar reactie

Dit is overigens een discussie die al eerder is gevoerd op dit forum. Poesje is dood?

 

Zorg dat je als striplezer en verzamelaar een vaste stripspeciaalzaak hebt waardoor je zeker bent van je gevolgde reeksen. En laat je niet gek maken door hypes. 

Stripspeciaalzaken zouden zich hard moeten maken bij de uitgevers voor een voldoende grote oplage, en hun vaste klanten bedienen van hun bestellingen. 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Theoak zei:

Dit is overigens een discussie die al eerder is gevoerd op dit forum. Poesje is dood?

 

Zorg dat je als striplezer en verzamelaar een vaste stripspeciaalzaak hebt waardoor je zeker bent van je gevolgde reeksen. En laat je niet gek maken door hypes. 

Stripspeciaalzaken zouden zich hard moeten maken bij de uitgevers voor een voldoende grote oplage, en hun vaste klanten bedienen van hun bestellingen. 

 

Stripspeciaalzaken krijgen hun bestelde aantallen niet eens. Hoe zouden ze dan iets af moeten dwingen? Uitgeverijen zijn op dit moment hun eigen markt kapot aan het maken met deze uitgeef politiek.

Link naar reactie
24 minuten geleden, lukoste zei:

Het is natuurlijk wel zo dat sommige SSZ slechts hetgeen bestellen bij de uitgever wat door hun klanten besteld is. Anderen bestellen gewoon bewust (veel) te veel. 

Eens. Maar dat zou toch voor de uitgever niet moeten uitmaken? Als zij zoveel bestellingen krijgen dan kunnen ze dat toch leveren?

Link naar reactie

Misschien is de oplossing wel printen on demand, maar dan zouden er geen verschillen mogen zijn tussen de eerste oplage en vervolgdrukken, want anders krijg je daar weer gedonder mee.

Ook is het vreemd dat de ene SSZ zegt zijn vaste klanten niet te kunnen voorzien vanwege een te lage levering en de ander heeft er over, waardoor ze deze elders kunnen aanbieden...

Link naar reactie
6 uren geleden, Theoak zei:

Misschien is de oplossing wel printen on demand, maar dan zouden er geen verschillen mogen zijn tussen de eerste oplage en vervolgdrukken, want anders krijg je daar weer gedonder mee.

Ook is het vreemd dat de ene SSZ zegt zijn vaste klanten niet te kunnen voorzien vanwege een te lage levering en de ander heeft er over, waardoor ze deze elders kunnen aanbieden...

Printen on demand zal wel nooit rendabel zijn.

 

Mijn ssz is maar heel klein. Die bestelt grotendeels op aanvraag van zijn klanten en een beetje voor in zijn winkel (maar zoveel ruimte heeft hij niet). Vervolgens ontvangt hij dan niet alles (en vaak als het wel komt ook nog beschadigd?!?).

Link naar reactie
5 uren geleden, Theoak zei:

Ook is het vreemd dat de ene SSZ zegt zijn vaste klanten niet te kunnen voorzien vanwege een te lage levering en de ander heeft er over, waardoor ze deze elders kunnen aanbieden...

Je gelooft toch zelf niet dat Atomik of Barabas deze albums aanbiedt op de CW veiling omdat ze ‘over’ zijn?

Die albums hebben het stripwinkelschap natuurlijk nooit gezien (maar die discussie is, zoals je zelf al schreef, al eerder gevoerd).

Link naar reactie
7 minuten geleden, JJL zei:

En voor EUR 60 koop je de uitgave die Atomik aanbiedt in een CW shop. Onbegrijpelijk....

En dan te denken dat ik hem op 23 november nog zag liggen voor 35 euro. Ik had er toen beter twee gekocht! 

 

De bieders op de HC versie zijn volgens mij mensen die de weg naar die shops niet kennen. 

Link naar reactie

Joepie....weer een moeilijk boekje erbij.

Dat houdt het een beetje spannend.

 

iedereen in paniek, maar het is nu wel duidelijk dat verzamelen doorgaans belangrijker is dan lezen (ondanks wat iedereen hier steeds beweert).....de softcover is gewoon verkrijgbaar, maar iedereen wil panisch de hardcover. Als de oplage onbeperkt was geweest was er veel minder interesse in de hardcovers, men wil namelijk allemaal moeilijke boekjes, dat is de aantrekkingskracht van deze boeken.

 

Dus waarom je druk maken.....

Natuurlijk vind ik het belachelijk dat stripwinkels ze doorverkopen (heel ander verhaal dan particulieren), maar dan boycot je de winkel die dit doet toch gewoon.

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
8 minuten geleden, Lecram zei:

Andere veilingen zijn extreem duur qua opgeld etc.

Catawiki makkelijk toegankelijk.

 

Ik heb nu iets gekocht op een catawiki veiling en betaald 8 dagen geleden.......er wordt echter niks verzonden, verkoper reageert ook niet.......nu wel benieuwd hoe dit opgelost wordt.

Catawiki inschakelen. Ik heb ook al een keer zoiets voorgehad en Catawiki regelde alles voor mij. De verkoper kreeg zijn geld ook pas nadat ik liet weten dat de boeken waren aangekomen.

Link naar reactie
2 uren geleden, Lecram zei:

Ik heb nu iets gekocht op een catawiki veiling en betaald 8 dagen geleden.......er wordt echter niks verzonden, verkoper reageert ook niet.......nu wel benieuwd hoe dit opgelost wordt.

Ze vangen dat wel netjes op en blokkeren het geld. Langs de andere kant heb ik niet de indruk dat ze moeite doen om het af te raden bij de verkopers buiten wat mails. Ik heb het dit jaar al twee keer voorgehad.

 

 

 

Link naar reactie
6 uren geleden, Lecram zei:

Andere veilingen zijn extreem duur qua opgeld etc.

Catawiki makkelijk toegankelijk.

 

Ik heb nu iets gekocht op een catawiki veiling en betaald 8 dagen geleden.......er wordt echter niks verzonden, verkoper reageert ook niet.......nu wel benieuwd hoe dit opgelost wordt.

Wellicht een verkoper die vindt dat het kavel niet genoeg opbracht en het daarom niet voor de veilingprijs kwijt wil. 

Catawiki kan je hooguit je geld terugbezorgen, maar als de verkoper niet zelf wil, zul je een kavel niet krijgen.

Link naar reactie

Ik heb te maken met een vervelende situatie in deze kerstperiode.

 

Op een veiling van Catawiki heb ik boeken gekocht ter waarde van bijna 1500 euro.

Bij ontvangst bleek de conditie niet overeen te komen met de beschrijving.

 

Ik heb de verkoper gemaild. Die stelde mij onmiddellijk een terugbetaling voor van 200 euro. Daar ging ik niet mee akkoord.

 

Ik heb Catawiki aangeschreven. Ze antwoordden dat ik tot een oplossing moest komen met de verkoper. Daarna zou ik worden terugbetaald. Intussen, zo schreef Catawiki, zou de betaling aan de verkoper worden uitgesteld.

 

Ik heb de verkoper dus opnieuw gemaild. Ik vertelde wat Catawiki had voorgesteld. De verkoper ging dan akkoord om de boeken terug te nemen. 

 

Ik mail nog dezelfde dag naar Catawiki om te melden dat de verkoper akkoord gaat om de boeken terug te nemen. Ik stuur dus de boeken terug naar de verkoper. Ik verwachtte dat Catawiki mij spoedig zou terugbetalen.

 

Enkele dagen later mailt de verkoper mij dat hij zijn boeken terug heeft ontvangen, maar dat hij intussen toch is uitbetaald van Catawiki.

 

Ik was hierdoor zeer verrast en heb onmiddellijk Catawiki gemaild. Tot 3x toe. Maar ik krijg geen antwoord meer van Catawiki.

 

De situatie is dus als volgt. De verkoper is uitbetaald. Hij heeft bovendien zijn boeken terug in bezit. En Catawiki beantwoordt al acht dagen mijn mails niet.

Link naar reactie
1 uur terug, linthout zei:

Ik zie het probleem niet. Die verkoper lijkt een eerlijk mens te zijn.

Alleen hebben jullie niet hetzelfde idee over de staat van boeken.

Als die verkoper jou gemaild heeft dat hij het geld toch gekregen heeft kan hij het toch aan jou terugstorten?

Ik vind dit wel een heel groot probleem, wie betaalt de commission kosten........

Moet er nu gebedeld worden of je je geld terugkrijgt.......

Hoe kunnen ze nu in vredesnaam uitbetalen?

 

Zelf ook niks meer van catawiki vernomen, zoals eerder gezegd heb ik een kavel gekocht en betaald en nooit iets ontvangen, het is ook niet verstuurd en catawiki beantwoordt mijn retourmail ook niet.........geen idee of zij wel de verkoper hebben uitbetaald?

De verkoper in mijn geval is ook nog eens iemand met nickname user.......

Dit betekent eigenlijk dat er geen enkele controle is uitgevoerd en elke boerenlul een catawiki account kan aanmaken en buiten de regels kan handelen.....en steeds nieuwe usernames aanmaken.

 

 

Net maar even catawiki gebeld, tegenwoordig schijnt iedereen user.....te heten, dus ik ben nog van de oude orde...haha

Maar koop zal wss worden geannuleerd...... 

 

Link naar reactie

Overleg tussen de drie partijen zou inderdaad nodig zijn.

Er zijn ook totaal onredelijke kopers.

Ik heb een keer een boek van Tom Poes verkocht. er stond een naam in geschreven en dat

werd ook getoond op foto.

De koper stuurde het boek terug met de melding dat hij het niet wou hebben omdat hij

de naam er niet afkreeg met een gom...

Onredelijke mensen heb je overal.

Niet dat dat hier het geval zou zijn hoor, dat weet ik totaal niet.

Toch begint er hier ene al over de maffia .

Link naar reactie

Als de koper heeft geannuleerd via koop afstand kost het de koper niets ,hoogstens het terug sturen van de boeken ,de verkoper kost het ook niets qa commissie .                                          Wat ik zelf erg irritant vind dat de gearchiveerde kavels niet meer kan inkijken qa biedingen patroon foto’s tekst alles 🀬 🀮🀮.en dat de manager die heb voor zulk soort dingen slecht bereikbaar is .  De optie afgehaald is ook op eens foetsie😢

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...