Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

8 uren geleden, Rik zei:

Als de afbeeldingen in Catawiki kloppen is de rechtse afbeelding - die met de grote ZONEN - de oudste.

Deze staat namelijk ook bij deel 1- Dick Digger's goudmijn

Maar klopt die dan wel? 

Als er van deel 2 een eerste en tweede druk zijn, zou dat bij deel een dan anders zijn? 

Link naar reactie
1 uur terug, Tweetie zei:

Maar klopt die dan wel? 

Als er van deel 2 een eerste en tweede druk zijn, zou dat bij deel een dan anders zijn? 

Volgens mij zijn er geen herdrukken van de eerste Lucky Luke albums uit begin jaren '50. Ik denk dat de ene backcover bij het eerste deel hoort en de andere bij deel 2.

Ik zal wel eens informeren bij wat Dupuisdeskundigen

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Alle voorheen bij Catawiki geveilde exemplaren (voor zover nog te vinden via Google) van zowel "Dick Digger's goudmijn" als van "Rodeo" hadden een achterkant met ZONEN in kapitalen, zoals ook in de catalogus staat.

Alleen het exemplaar dat momenteel geveild wordt wijkt af. Op de foto's ziet het er niet uit alsof ermee geknoeid is.

Bovendien had, zoals ik al aangaf, het exemplaar zoals het oorspronkelijk in Catawiki ingevoerd was ook deze afwijkende achtercover.

De informatie kwam uit Bonte's StripDatabase, maar of het ook zijn scan was weet ik niet.

 

Afbeelding uit de Historie van CW 31188:

 

ebc215a0-1a11-012b-985d-f5c6b2a918e0.jpg

Link naar reactie
2 minuten geleden, Hollywood zei:

Ik blijf erbij. Dit zijn 2 verschillende uitgaves. Heeft ook niets met verkleuring te maken. Zijn er geen aparte uitgaves gemaakt Belgie-Nederland. Wat voor Suske en Wiske ook zo was. 

 

Ook deze mogelijkheid valt niet uit te sluiten..

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
3 minuten geleden, Zwendel zei:

Eens aan Nick Sterckx vragen? Lang niet meer van hem gehoord trouwens.

 

Er was in Brabant Strip ook een reeks over de oudere Dupuis. Die van mij zitten ergens in een doos, ik weet niet direkt waar. 🤨

Ik heb de auteurs van dit artikel reeds gemaild..

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 21/4/2019 om 19:18, Boekenmagazijn zei:

Alle voorheen bij Catawiki geveilde exemplaren (voor zover nog te vinden via Google) van zowel "Dick Digger's goudmijn" als van "Rodeo" hadden een achterkant met ZONEN in kapitalen, zoals ook in de catalogus staat.

Alleen het exemplaar dat momenteel geveild wordt wijkt af. Op de foto's ziet het er niet uit alsof ermee geknoeid is.

Bovendien had, zoals ik al aangaf, het exemplaar zoals het oorspronkelijk in Catawiki ingevoerd was ook deze afwijkende achtercover.

De informatie kwam uit Bonte's StripDatabase, maar of het ook zijn scan was weet ik niet.

 

Afbeelding uit de Historie van CW 31188:

 

ebc215a0-1a11-012b-985d-f5c6b2a918e0.jpg

Ik heb het eens nagekeken en dit is inderdaad nog steeds mijn exemplaar, zonen in kleine letters. De kaft is zwaar hersteld dus het kan een samengesteld boek zijn maar de beschadigingen tonen wel aan dat voor- en achterkaft bij elkaar horen.

 

Volgens mij is er dus sprake van 2 verschillende versies of drukken, qua prijs verwacht ik geen verschil tussen de 2 versies.

Link naar reactie
1 uur terug, Bonte zei:

Ik heb het eens nagekeken en dit is inderdaad nog steeds mijn exemplaar, zonen in kleine letters. De kaft is zwaar hersteld dus het kan een samengesteld boek zijn maar de beschadigingen tonen wel aan dat voor- en achterkaft bij elkaar horen.

 

Volgens mij is er dus sprake van 2 verschillende versies of drukken, qua prijs verwacht ik geen verschil tussen de 2 versies.

Ik krijg dit ook bevestigd vanuit verschillende Dupuiskenners. Het is dus geen samengesteld album maar een variant van de eerste druk.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
  • 1 month later...

Onlangs heb ik het volgende mee gemaakt op Catawiki.

 

Ik win een kavel, betaal er netjes voor. De verkoper verstuurt het pakketje. Echter is het pakje na enkele weken nog steeds niet geleverd. Ik meld aan Catawiki dat ik het kavel nog steeds niet ontvangen heb. Een tijdje hoor ik hier niets meer van. Tot ik een mail krijg met de melding dat de post mn pakje verloren heeft en ik de aankoop kan annuleren.

 

Nu vraag ik mij af, welke som krijg ik terug? Mn bod + verzendkosten + veilingkosten? Of enkel mn bod?

 

Heeft er iemand van jullie hier ervaring mee?

Link naar reactie

ik zit momenteel met net het zelfde, maar dan als verkoper, dus zeer benieuwd.

de koper betaalde onmiddellijk en ik verstuurde het ook (via postnl). Deze week onderzoek geopend bij postnl waar het pakje zou kunnen zijn. ik ontving ook reeds het geld van catawiki.

Link naar reactie

Het was geen PostNL. Maar Poste Italiane. Met PostNL heb ik ook al enkele stoten tegengekomen, maar nog nooit dat het pakje verloren is gegaan. 

 

Catawiki heeft zelf navraag gedaan bij Poste Italiane (zeggen ze) en daar beweren ze dat het pakje verloren is gegaan.

Link naar reactie
Op ‎8‎/‎06‎/‎2019 om 10:56, grim zei:

ik zit momenteel met net het zelfde, maar dan als verkoper, dus zeer benieuwd.

de koper betaalde onmiddellijk en ik verstuurde het ook (via postnl). Deze week onderzoek geopend bij postnl waar het pakje zou kunnen zijn. ik ontving ook reeds het geld van catawiki.

Kreeg nog geen bericht van Postnl. Maar volgens de tracking pagina (en de koper) is het pakje geleverd :) 

Link naar reactie

Ik benieuwd wat deze originele tekening van Follet op gaat brengen: https://veiling.catawiki.nl/kavels/27681995-follet-rene-illustration-originale-a-l-aquarelle-paru-dans-le-supplement-du-journal-de-spirou-n-3785

 

Niet zo heel lang geleden werd deze op Ebay voor een lager bedrag verkocht: https://www.ebay.nl/itm/PLANCHES-ET-DESSINS-ORIGINAUX-SPIROU-L-INSOLITE-FOLLET-RENE/293105125201?hash=item443e6d4751:g:s-wAAOSwW~xc7TfL

 

De schatting van de veilingmeester is in ieder geval drie maal de Ebay opbrengst.

Link naar reactie
12 minuten geleden, Ambreville zei:

Eigenlijk is eBay minder gedoe met veilingmeesters en minder kosten.

Het is wel meer dan dat al begint het verschil minder groot te worden. Er zijn een beperkt aantal veilingen die gegroepeerd worden op thema en gepromoot met e-mail campagnes. Je stuk van 500 euro verdrinkt niet tussen de 1000 boekjes van 2 euro en er is een beperkte kwaliteitscontrole door de veilingmeester en bemiddeling.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Geweldige tekst zeg bij de momenteel op Catawiki aangeboden Hermann tekening... Linkje: https://veiling.catawiki.nl/kavels/28781667-hermann-illustration-couleurs-directes-qualite-couverture-d-album-composition-graphique-pleine-page-aventures-a-new-york

Je zou haast denken dat het om een meesterwerk van Mona Lisa- achtige proporties gaat :-D

It is common knowledge that only the greatest artists are able to brilliantly draw "album cover" illustrations that immediately project the reader into the specific ambiance of each album. 

For this remarkable and old original colour composition, Hermann demonstrated unparalleled dexterity, with many details of a breathtaking precision in the contours of the character and background: finesse of the line with India ink, precision of the features, very precise colouring creating exceptional depth and authenticity to the entire scene. 

Hermann undoubtedly paid particular attention to this graphic design, which shows that Hermann's many years of experience as a draughtsman have been put to use in this uncommon and very high quality colour illustration. 

Hermann is an increasingly sought after artist and currently has fans and collectors all over Europe. 

Considering the current price of Hermann's album covers (which often exceed 20,000 euros for the copies still available on the market), this exceptional lot presents a great opportunity to enhance a beautiful collection, while making a wise and valuable investment. 

 

 

Persoonlijk vind ik de tekening gewoon lelijk :-) maar ja.. wie ben ik..

933edcd0-8504-4c43-8d94-6baa3ae4062f.jpg

Link naar reactie
7 minuten geleden, Theoak zei:

Er staat geen schatting van 20.000 euro of meer bij dat kavel, en er staat ook niet dat het een originele covertekening is. 

 

Werk jij eigenlijk voor Catawiki?  Moet er nu echt in de titel staan dat het "cover kwaliteit" is.  Hoogst subjectief.  

Mijn subjectieve mening: het is bagger... Zou voorstellen aan de verkoper dat hij het houdt, gezien het toch zo'n geweldige investering is... 

 

 

 

Link naar reactie
Op 22/8/2019 om 13:40, sanderg zei:

Geweldige tekst zeg bij de momenteel op Catawiki aangeboden Hermann tekening... Linkje: https://veiling.catawiki.nl/kavels/28781667-hermann-illustration-couleurs-directes-qualite-couverture-d-album-composition-graphique-pleine-page-aventures-a-new-york

Je zou haast denken dat het om een meesterwerk van Mona Lisa- achtige proporties gaat 😄

It is common knowledge that only the greatest artists are able to brilliantly draw "album cover" illustrations that immediately project the reader into the specific ambiance of each album. 

For this remarkable and old original colour composition, Hermann demonstrated unparalleled dexterity, with many details of a breathtaking precision in the contours of the character and background: finesse of the line with India ink, precision of the features, very precise colouring creating exceptional depth and authenticity to the entire scene. 

Hermann undoubtedly paid particular attention to this graphic design, which shows that Hermann's many years of experience as a draughtsman have been put to use in this uncommon and very high quality colour illustration. 

Hermann is an increasingly sought after artist and currently has fans and collectors all over Europe. 

Considering the current price of Hermann's album covers (which often exceed 20,000 euros for the copies still available on the market), this exceptional lot presents a great opportunity to enhance a beautiful collection, while making a wise and valuable investment. 

 

 

Persoonlijk vind ik de tekening gewoon lelijk 🙂 maar ja.. wie ben ik..

933edcd0-8504-4c43-8d94-6baa3ae4062f.jpg

 

Staat dus ondertussen al op 2.500 waardoor de minimumprijs gehaald is.

Ongelooflijk vind ik dat. Kan ook echt niet geloven dat dit door een echte Hermann liefhebber gekocht is.

 

Beschrijving vind ik zoals jullie belachelijk en zeker de titel zou aangepast moeten worden.

Ze zouden er beter dedicase opzetten dan cover kwaliteit.

 

Maar verkopers die wat meer aanbieden mogen altijd wat meer op Catawiki. Lijkt misschien logisch maar als het zo grof wordt zal dit er op lange termijn alleen maar voor zorgen dat geen enkele koper Catawiki nog serieus neemt

 

 

 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
Op 22/8/2019 om 13:46, Rik zei:

De verhoudingen van het lichaam kloppen ook niet... Het hoofd is veel te groot.

De cover van Manhattan is veel beter..

bp.jpg

Prachtige cover in jaren 70 stijl

 

Deze koop ik direct als ze mij die zouden aanbieden

 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...