Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

Eigenlijk moet Catawiki verkopers verplichten om alleen de daadwerkelijke verzendkosten in rekening te brengen. Moet je apart verpakkingsmateriaal aanschaffen dan mag dat uiteraard ook in rekening gebracht worden. Maar als je binnen Nederland iets moet verzenden en daar dan 10 euro voor vraagt dan klopt dat niet. Zal ook binnen België vast niet zo hoog zijn.

3 uren geleden, Ambreville zei:

Omgekeerd ook. Je betaalt voor een dienst waarvan de prijs in de veiling is afgesproken. Die dienst is het afleveren van het pakje in een perfecte staat. Hoe dat gebeurt en welke de carrier is mag niets uitmaken. Komt het zeer laat aan of beschadigd. Dan moet je klagen en heb je recht op restitutie. Heeft de verkoper een goedkopere carrier kunnen kiezen, dan moet je daar inderdaad niet over gaan zeveren.

Je kunt moeilijk protesteren tegen verzendkosten die vermeld staan bij een kavel. Dat zou Catawiki moeten doen. Je kunt hoogstens de verkoper vragen om het anders te verzenden enz, maar dan ben je afhankelijk van de goede wil van de verkoper.

Link naar reactie

 

2 uren geleden, JPAR zei:

Eigenlijk moet Catawiki verkopers verplichten om alleen de daadwerkelijke verzendkosten in rekening te brengen. Moet je apart verpakkingsmateriaal aanschaffen dan mag dat uiteraard ook in rekening gebracht worden. Maar als je binnen Nederland iets moet verzenden en daar dan 10 euro voor vraagt dan klopt dat niet. Zal ook binnen België vast niet zo hoog zijn.

Je kunt moeilijk protesteren tegen verzendkosten die vermeld staan bij een kavel. Dat zou Catawiki moeten doen. Je kunt hoogstens de verkoper vragen om het anders te verzenden enz, maar dan ben je afhankelijk van de goede wil van de verkoper.

 

Het is heel simpel: het IS al verplicht, alleen worden overtreders niet door Catawiki ter verantwoording geroepen.

 

https://catawiki.zendesk.com/hc/nl/articles/360009934199

 

Quote

 

Artikel 4: Levering of ophalen van Kavels

• Het teveel aan verzendkosten moet worden terugbetaald aan de Koper. 

Als de verzendkosten lager zijn dan het bedrag dat wordt aangegeven in de Online Veiling, moet u het teveel aan verzendkosten terugbetalen aan de Koper.

 

 

Link naar reactie

Dat slaat meer op die echt extreme overdrijvers. Eg. 20 euro vragen voor een nationale verzending. Ik had het meer over die oetlullen die komen zagen als je één euro meer rekent dan wat uit hun berekening blijkt. Ik heb er ooit ook zo eens eentje aan mijn been gehad. Dan wil je uiteindelijk wel zeggen dat die pipo de boom in kan. Wat ze vergeten is dat je ondertussen professionele rollen bubble wrap, tape en zelfs kaftjes gebruikt om te verzenden. Reken je de kost van het wegbrengen, dan is die euro al op voor je de straat uitbrengt. Gisteren heb ik nog een luxe gekocht op Catawiki. 1O euro verzendkosten. Maximaal 6 hiervan gaat naar bpost. Voor de rest hoop ik op een goede verpakking. Ik ga daar echt niet over zeveren.

Wat ik wel doe is altijd mijn biedingen doorrekenen. Biedprijs + 10% +verzendkost. En daarop bied ik. Geen verassingen achteraf.

 

 

 

Link naar reactie

De in rekening te brengen verzendkosten zijn maximaal de werkelijke portokosten plus 1,5 euro voor verpakkingsmateriaal e.d. 

Als er te veel wordt berekend moet dat terugbetaald worden.

De verzendkosten zijn overigens hoog, want aangetekend heeft de voorkeur, vanwege de bijbehorende verzekering.

De verzendbedrijven zijn de lachende derde bij de online veilingen.

Link naar reactie
17 uren geleden, JPAR zei:

Eigenlijk moet Catawiki verkopers verplichten om alleen de daadwerkelijke verzendkosten in rekening te brengen. Moet je apart verpakkingsmateriaal aanschaffen dan mag dat uiteraard ook in rekening gebracht worden. Maar als je binnen Nederland iets moet verzenden en daar dan 10 euro voor vraagt dan klopt dat niet. Zal ook binnen België vast niet zo hoog zijn.

 

 

10 euro klopt niet? Binnen NL zijn de kale portokosten voor een aangetekend pakket 8,60 euro (volgend jaar weer wat meer). Ik red het echt niet met 1,40 voor de verpakking, maar reken dat wel door, dus ik vraag 10 euro voor de aangetekende verzending binnen NL. In werkelijkheid kost de extra stevige boekverpakking die ik gebruik ongeveer 2,50 en dan reken ik niets door voor bubbeltjesfolie enz..

Ik heb gelukkig nog niet meegemaakt dat iemand hierover begon te klagen.

 

Ik onderschrijf wel dat er soms absurd hoge verzendkosten worden doorberekend. Als ik hier tegenaan loop zal ik nooit een bod uitbrengen, hoe mooi het kavel ook is.

Link naar reactie
1 uur terug, stripwereld zei:

 

10 euro klopt niet? Binnen NL zijn de kale portokosten voor een aangetekend pakket 8,60 euro (volgend jaar weer wat meer). Ik red het echt niet met 1,40 voor de verpakking, maar reken dat wel door, dus ik vraag 10 euro voor de aangetekende verzending binnen NL. In werkelijkheid kost de extra stevige boekverpakking die ik gebruik ongeveer 2,50 en dan reken ik niets door voor bubbeltjesfolie enz..

Ik heb gelukkig nog niet meegemaakt dat iemand hierover begon te klagen.

 

Ik onderschrijf wel dat er soms absurd hoge verzendkosten worden doorberekend. Als ik hier tegenaan loop zal ik nooit een bod uitbrengen, hoe mooi het kavel ook is.

Mijn excuus. Ik ging niet van aangetekend uit. Maar Postnl gebruik ik sowieso zo min mogelijk ivm de hoge kosten.

Link naar reactie

ik neem aan dat als de verzendkosten hoog zijn, men er bij het bieden rekening mee houdt.

Ik wel in ieder geval.

Het kan zijn dat de verzendkosten in een aantal gevallen hoog, of te hoog zijn , maar het is zichtbaar en ik hou daar rekening mee .

Als Catawiki de verzendkosten goed in de gaten zou houden, kon het aanbod wel eens een stuk lager zijn.

En dan heb ik het niet alleen over stripboeken.

Link naar reactie
15 uren geleden, Paul_NL zei:

En dat komt Catawiki niet goed uit...

Er is veel dat Catawiki niet uitkomt me dunkt.

 

Neem bijvoorbeeld whisky verkopen op Catawiki. Je moet zelf listing maken, je moet zelf verzenden. Beide partijen dragen zelf alle risico. 
Kosten verkoper zijn 15%, koper betaalt ook nog eens 10% en dure verzending. Bovendien, als je op Catawiki flessen koopt van bijvoorbeeld een Taiwanees, betaal je nog eens lekker 25% invoerrechten en BTW. Als particulier naar USA verzenden kan zelfs niet.

 

Als je naar bijvoorbeeld WhiskyAuctioneer verstuurt, betaal je voor zes flessen 16.80 + 3.00 doos. Je betaalt dan 3£ per fles om te listen, kosten 5% op verkoop (btw in). 
Listen, foto's maken, beschrijvingen maken, echtheid verifiëren, verzenden gebeurt door henzelf. Verzenden + insurance (break or loss) valt goed mee voor koper want gebeurt in grote volume's door hen. Je kan zelfs laten stockeren en per drie maanden laten verzenden zonder meerprijs.
Whiskyauctioneer heeft speciale licentie en kan flessen versturen zonder taksen te betalen naar eender welk land in de wereld zonder dat je invoerrechten moet betalen.

 

Bovendien de fakes. Op catawiki heb ik al fake flessen Calvados laten verwijderen. Een vintage dat ik nog nooit gezien had.

Effe naar producent gemaild, deze bevestigde dat ze zelfs nooit dergelijke flessen gebruikt hebben en bovendien dat de vintage door hun nooit op de markt gebracht is. Is dat niet het werk van een expert? Wat daar aan fake flessen passeert, niet normaal.

 

Idem voor strips. Je moet alles zelf doen. Je draagt nog eens het risico ook. Koper en verkoper betalen samen 25% om elkaar te vinden. Dragen beide bovendien alle risico zelf. Fake tekeningen? Slechte beschrijvingen? Moeilijke verzending? etc...

 

Als je naar diensten van een echte veilingsite kijkt, een groot verschil. Op basis van die 25% en de diensten dat je maar krijgt, zijn er betere 
alternatieven.

 

Bovendien geldt niet voor iedereen dezelfde wet of voorwaarden. Hun klantendienst is een ramp. Communicatie met een "expert" is een ramp. Bij whiskyauctioneer binnen de 24u. antwoord. Bij catawiki, als je al een antwoord krijgt, 5 dagen.

 

 

Link naar reactie
12 minuten geleden, Theoak zei:

Commissie koper is 7,5 procent excl. Btw, en de commissie van de verkoper is 12,5 procent excl. Btw. 

De communicatie tussen verkopers en experts bij de strips is zeer goed te noemen. Ik kan niet over andere groepen oordelen.

Maar op internetfora mag iedereen gerust zijn of haar mening ventileren hoor.

En inclusief? 9 en 15% ongeveer?

Link naar reactie

Is nog steeds 24% om alleen een platform te gebruiken, je krijgt geen enkele dienst. Zelf listen, zelf opsturen, zelf risico dragen, klantenservice is zo goed als nul bij problemen. Bellen van maandag tot vrijdag van 09.00 tot 13.00!? Mail duurt 5 dagen. Kunde van experts? Catawiki neemt zelf 24% om enkel koper en verkoper bij elkaar te brengen. Verder doen ze niks. Ja, reclame voeren, maar dat doen andere sites of veilingen ook. En vrienden zou ik het niet noemen, hoogstens soms een noodzakelijk kwaad. 

Link naar reactie
Op 25 december 2019 om 15:28, Christine zei:

Er is veel dat Catawiki niet uitkomt me dunkt.

 

Neem bijvoorbeeld whisky verkopen op Catawiki. Je moet zelf listing maken, je moet zelf verzenden. Beide partijen dragen zelf alle risico. 
Kosten verkoper zijn 15%, koper betaalt ook nog eens 10% en dure verzending. Bovendien, als je op Catawiki flessen koopt van bijvoorbeeld een Taiwanees, betaal je nog eens lekker 25% invoerrechten en BTW. Als particulier naar USA verzenden kan zelfs niet.

 

Als je naar bijvoorbeeld WhiskyAuctioneer verstuurt, betaal je voor zes flessen 16.80 + 3.00 doos. Je betaalt dan 3£ per fles om te listen, kosten 5% op verkoop (btw in). 
Listen, foto's maken, beschrijvingen maken, echtheid verifiëren, verzenden gebeurt door henzelf. Verzenden + insurance (break or loss) valt goed mee voor koper want gebeurt in grote volume's door hen. Je kan zelfs laten stockeren en per drie maanden laten verzenden zonder meerprijs.
Whiskyauctioneer heeft speciale licentie en kan flessen versturen zonder taksen te betalen naar eender welk land in de wereld zonder dat je invoerrechten moet betalen.

 

Bovendien de fakes. Op catawiki heb ik al fake flessen Calvados laten verwijderen. Een vintage dat ik nog nooit gezien had.

Effe naar producent gemaild, deze bevestigde dat ze zelfs nooit dergelijke flessen gebruikt hebben en bovendien dat de vintage door hun nooit op de markt gebracht is. Is dat niet het werk van een expert? Wat daar aan fake flessen passeert, niet normaal.

 

Idem voor strips. Je moet alles zelf doen. Je draagt nog eens het risico ook. Koper en verkoper betalen samen 25% om elkaar te vinden. Dragen beide bovendien alle risico zelf. Fake tekeningen? Slechte beschrijvingen? Moeilijke verzending? etc...

 

Als je naar diensten van een echte veilingsite kijkt, een groot verschil. Op basis van die 25% en de diensten dat je maar krijgt, zijn er betere 
alternatieven.

 

Bovendien geldt niet voor iedereen dezelfde wet of voorwaarden. Hun klantendienst is een ramp. Communicatie met een "expert" is een ramp. Bij whiskyauctioneer binnen de 24u. antwoord. Bij catawiki, als je al een antwoord krijgt, 5 dagen.

 

 

Die omschrijving klopt wel aardig. Ik neem de term " expert" iig als het gaat om NL strips met een kilootje zout. Ik wacht overigens nog steeds op antwoord op een klacht. Das eerder 50 dagen dan 5 dagen ( en ja de vraag is echt verzonden)

Link naar reactie
11 uren geleden, Sssneraul zei:

Die omschrijving klopt wel aardig. Ik neem de term " expert" iig als het gaat om NL strips met een kilootje zout. Ik wacht overigens nog steeds op antwoord op een klacht. Das eerder 50 dagen dan 5 dagen ( en ja de vraag is echt verzonden)

Bovendien, als je een vraag stelt of klacht hebt, krijg je zelf geen kopie via mail als bewijs dat je de vraag gesteld hebt. Dus je hebt geen bewijs van je vraag, noch van tijdstip, noch van inhoud. Weer iets dat bij anderen wel kan. 

Link naar reactie

Ik heb uitzonderlijk eens antwoord gekregen, 4 dagen later sturen ze een antwoord dat het te druk is om te antwoorden!?

 

Mijn vraag:

Quote

24 dec. 19:54 CET

Hallo, wil bieden op het werk, maar verzendingskost is 120.00? Gelijkaardige werken, zelfde afmeting en zelfde verkoper is 24.00? Klopt dit. Verzending is uit Spanje
Mvg

Hun antwoord:

Quote

28 dec. 10:06 CET

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht.
Op dit moment ervaren wij grote drukte. Wij reageren daarom later dan u van ons gewend bent. We zullen over enkele werkdagen op uw vraag terugkomen.

Mocht uw vraag of probleem niet meer relevant zijn, dan vernemen wij dit graag.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor uw geduld.

Met vriendelijke groet / Kind Regards,
Laura
Catawiki Customer Support

Het werk loopt vanavond af. 

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Christine zei:

Ik heb uitzonderlijk eens antwoord gekregen, 4 dagen later sturen ze een antwoord dat het te druk is om te antwoorden!?

 

Mijn vraag:

Hun antwoord:

Het werk loopt vanavond af. 

Hoe groot en zwaar is dat werk? Verzending kan enorm verschillen per land en Catawiki vraagt ook om het aangetekend te doen.

Link naar reactie

1.  Catawiki vraagt track en trace verzending, enkel bij hogere waarde dient dit aangetekend te gebeuren.

2. Het werk is 64 x 50 cm.

https://veiling.catawiki.nl/kavels/32910021-mickey-minnie-donald-daisy-goofy-clarabelle-large-painting-tony-fernandez-acryl-art?previous=user_bid_page

3. Gelijkaardige werken van de verkoper, zelfde afmetingen, prijs, kosten 24.00 om te versturen.

4. Maar nu komt de kers op de taart. Ik had vorige keer geboden maar was onder de minimum prijs. Nu is de minimumprijs verlaagd, maar is de verzending plots gestegen van 24.00 naar 120.00. Voor overige bestemmingen is het nog erger, van 30.00 naar 250.00.

Veiling vorige keer:

https://veiling.catawiki.nl/kavels/32415327-mickey-minnie-mouse-inspired-by-the-kiss-in-times-square-large-painting-tony-fernandez-acryl-art

Dus de "experts" kijken juist naar niks en het ganse systeem is rot.

 

I rest my case...

Link naar reactie
17 minuten geleden, Christine zei:

1.  Catawiki vraagt track en trace verzending, enkel bij hogere waarde dient dit aangetekend te gebeuren.

2. Het werk is 64 x 50 cm.

https://veiling.catawiki.nl/kavels/32910021-mickey-minnie-donald-daisy-goofy-clarabelle-large-painting-tony-fernandez-acryl-art?previous=user_bid_page

3. Gelijkaardige werken van de verkoper, zelfde afmetingen, prijs, kosten 24.00 om te versturen.

4. Maar nu komt de kers op de taart. Ik had vorige keer geboden maar was onder de minimum prijs. Nu is de minimumprijs verlaagd, maar is de verzending plots gestegen van 24.00 naar 120.00. 

Veiling vorige keer:

https://veiling.catawiki.nl/kavels/32415327-mickey-minnie-mouse-inspired-by-the-kiss-in-times-square-large-painting-tony-fernandez-acryl-art

Dus de "experts" kijken juist naar niks en het ganse systeem is rot.

 

I rest my case...

 

Was het de minimum prijs, of de schatting van de 'expert'?

Verder zou ik me er niet druk om maken. Dit gebeurd al sinds dag 1, dus stel jezelf een maximum in en stop daar met bieden (dat is dus inclusief verzendkosten). Ik kijk bij een kavel ook altijd eerst naar de verzendkosten. Bevalt dit niet, ben ik alweer weg bij het kavel.

Link naar reactie
1 minuut geleden, fazerco zei:

 

Was het de minimum prijs, of de schatting van de 'expert'?

Verder zou ik me er niet druk om maken. Dit gebeurd al sinds dag 1, dus stel jezelf een maximum in en stop daar met bieden (dat is dus inclusief verzendkosten). Ik kijk bij een kavel ook altijd eerst naar de verzendkosten. Bevalt dit niet, ben ik alweer weg bij het kavel.

Minimumprijs en schatting is verlaagd. Verzendingskost ging van 24.00 naar 120.00. Ik wil alleen anderen er op wijzen. Het is bedrog.

Link naar reactie
1 uur terug, Christine zei:

1.  Catawiki vraagt track en trace verzending, enkel bij hogere waarde dient dit aangetekend te gebeuren.

2. Het werk is 64 x 50 cm.

https://veiling.catawiki.nl/kavels/32910021-mickey-minnie-donald-daisy-goofy-clarabelle-large-painting-tony-fernandez-acryl-art?previous=user_bid_page

3. Gelijkaardige werken van de verkoper, zelfde afmetingen, prijs, kosten 24.00 om te versturen.

4. Maar nu komt de kers op de taart. Ik had vorige keer geboden maar was onder de minimum prijs. Nu is de minimumprijs verlaagd, maar is de verzending plots gestegen van 24.00 naar 120.00. 

Veiling vorige keer:

https://veiling.catawiki.nl/kavels/32415327-mickey-minnie-mouse-inspired-by-the-kiss-in-times-square-large-painting-tony-fernandez-acryl-art

Dus de "experts" kijken juist naar niks en het ganse systeem is rot.

 

I rest my case...

Ik denk dat die zich gewoon vergist heeft, ik kan niet eens stukken naar Spanje versturen die groter zijn dan 60 cm. Dan moet je al naar DHL en dergelijke gaan en dan gaat de prijs vlug omhoog.

 

Als je na het versturen kunt aantonen dat het goedkoper was dan kun je eventueel de meerkost terug vragen maar het kan correct zijn ook.

Link naar reactie
20 minuten geleden, Bonte zei:

Ik denk dat die zich gewoon vergist heeft, ik kan niet eens stukken naar Spanje versturen die groter zijn dan 60 cm. Dan moet je al naar DHL en dergelijke gaan en dan gaat de prijs vlug omhoog.

 

Als je na het versturen kunt aantonen dat het goedkoper was dan kun je eventueel de meerkost terug vragen maar het kan correct zijn ook.

Bij bpack-world zijn de voorwaarden:

Maximumafmetingen van het pakje:

1,5 m voor de langste zijde en

3 m voor het totaal van de afmetingen

Ik heb dergelijke items al verstuurd naar Spanje en kost gewoon 32.80.

Juist niks vergist. Bedrog. Simpel.

En als het goedkoper is, terugbetalen? Die discussie is hier al gevoerd. Doet niemand.

 

Link naar reactie
1 uur geleden, Christine zei:

Bij bpack-world zijn de voorwaarden:

Maximumafmetingen van het pakje:

1,5 m voor de langste zijde en

3 m voor het totaal van de afmetingen

Ik heb dergelijke items al verstuurd naar Spanje en kost gewoon 32.80.

Juist niks vergist. Bedrog. Simpel.

En als het goedkoper is, terugbetalen? Die discussie is hier al gevoerd. Doet niemand.

 

2. Wat een vreemde opmerking over die 60cm

Link naar reactie
3 uren geleden, Christine zei:

Bij bpack-world zijn de voorwaarden:

Maximumafmetingen van het pakje:

1,5 m voor de langste zijde en

3 m voor het totaal van de afmetingen

Ik heb dergelijke items al verstuurd naar Spanje en kost gewoon 32.80.

Juist niks vergist. Bedrog. Simpel.

En als het goedkoper is, terugbetalen? Die discussie is hier al gevoerd. Doet niemand.

 

Het is inderdaad een hoge verzendprijs, 90 euro voor Spanje zelf is belachelijk.

 

Ik neem aan dat je de tekening niet hebt? Vorige keer ging die lager met een lagere verzending. Catawiki prijzen zijn echt random.

Schermafbeelding 2019-12-28 om 21.44.42.jpg

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Bij een realistisch geschatte opbrengst van minimaal 200 euro kun je een reserveprijs hanteren. Pas als deze wordt gehaald en het kavel wordt betaald ben je verplicht te leveren. Als die niet wordt gehaald blijft de tekening/pagina/album zonder kosten van jou.

Maar er wordt wel gekeken naar de juistheid van de geschatte opbrengst.

Mijn PM doet het overigens niet meer.

Link naar reactie

Wat ik dus wist. Je kan niet op een normale voor iedereen dezelfde manier een veilingmeester contacteren. Je moet eerst een lot ingeven en uw prijs boven de 200 euro zetten geloof ik zodat je minimumprijs kan zetten en dan wordt het niet automatisch geveild. Dan kan je weigeren en eventueel overleggen, maar dat is het. De commentaar die je bij het einde van een lot kan toevoegen wordt genegeerd door veilingmeester. Ze listen uw lot gewoon. 

Dag voor de veiling sturen ze je het lot toe ter goedkeuring. Nu, je kan nergens reageren als het niet goed is. Geen enkele link is in die mail om eventueel te reageren. 

Communicatie met Catawiki is over de ganse lijn een ramp. Zal wel zijn redenen hebben.

Link naar reactie
28 minuten geleden, Theoak zei:

Iedereen is vrij om gebruik te maken van catawiki of niet. Op de vele onzin die hier staat over contact ga ik niet meer reageren. 

Het is geen onzin, het is de realiteit. Een groot verschil. Ik schrijf letterlijk hoe het er aan toe gaat. Als u mij anders aantoont, neem ik mijn woorden terug. Maar zal niet nodig zijn, want ik schrijf de waarheid.

Link naar reactie

De hel die Catawiki heet, wat een misère.

 

Voor de goede orde, ik werk niet bij Catawiki, ook heb ik geen familie ed  bij die blauwe jongens. Ik ben er klant en ben eigenlijk best tevreden. Al sinds 2014 koop ik bij of moet ik zeggen via Catawiki. Naast de veilingen koop ik ook geregeld via de shops. Ik heb nog nooit een item niet ontvangen, ook horloges uit Oekraine  en Engeland werden binnen een redelijke termijn en zonder extra uitvoer belasting gewoon hier afgeleverd.

 

Slechts een keer heb ik mot gehad met een verkoper (een belg natuurlijk !😉). De man rekende verzendkosten die 4 maal hoger waren dan de werkelijke portokosten. Ik heb toen zonder problemen contact gehad met een catawiki persoon die gelijk een coöperatieve houding aannam. Overigens kun je juist bij hoge verzendkosten nog wel eens een fraaie koop sluiten, een te hoog verzendbedrsg schrikt bieders af en dan kun je toch voor een redelijke prijs iets aardigs winnen.

 

Wat betreft de kosten, weten jullie wel hoeveel een normaal veilinghuis rekent ? Voor een  aankoop 29 % en de verkoper betaalt tussen de 18 en 24%. Ook mag je als koper vaak nummergeld en als verkoper een vergoeding voor de foto's betalen.  Wat krijg je daarvoor terug? Een medewerker van het veilinghuis neemt je spullen in ontvangst en je mag met een bordje in de veilingzaal zitten terwijl toch het gros van de verkoop via internet gaat.  Ik heb het dan niet over Christies of Sothebys maar over wat minder high brow veilinghuizen als van Spengen of het Venduehuis.

 

Betalingen bij Catawiki doe ik altijd via Ideal, een  ideaal systeem. Bij Bobbedoes (verder niets kwaads over Bobbedoes) moet je altijd het bedrag rechtstreeks aan de verkoper overmaken. Een keer meegemaakt dat de man een verkeerde iban opgaf....

 

Samenvattend, ik ben best tevreden met Catawiki. Wanneer je iets te duur vindt of een kavel riekt naar namaak  of je voelt dat een aanbieder niet  kosher is moet je je verantwoordelijkheid als koper nemen en er gewoon niet op bieden.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...