Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

1 uur terug, JPAR zei:

Dat hoort niet mogelijk te zijn. Je kunt een bod niet intrekken, dus als je niet een hoger autobod had ingesteld of zelf opnieuw hoger hebt geboden klopt het niet. Heb je het mailtje nog dat je overboden was? Dat is je bewijs.

Heb nav overboden-bericht geen hoger autobod ingesteld. Ja, dat meeltje heb ik nog.

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

Dan kun je zien welk bod van jou overboden is, vergelijk dit met het bod waarmee je gewonnen hebt en dan weet je meteen waar het verschil zit. Misschien had je oorspronkelijk wel een hoger maximaal autobod gedaan en is die geactiveerd doordat je lagere bod is overboden? Bij een autobod nemen ze niet meteen je hoogste bod. Ze pakken het laagst mogelijk bedrag om het hoogste bod te zijn. Dat verhogen ze steeds als iemand er overheen gaat. Ze verhogen dit tot het maximale bedrag dat jij aangegeven hebt te willen bieden. Mocht dat allemaal niet zo zijn dan kun je ermee naar Catawiki aantonen dat er iets mis is gegaan en je niet tot koop wilt overgaan.

Link naar reactie

In die email wordt mij geadviseerd mijn bod te verhogen, omdat ik niet meer de hoogste bieder ben. Dit heb ik dus niet gedaan en ben ik elders gaan kijken, waar heb ik dan uiteindelijk ook geboden heb, juist omdat ik bij Catawiki overboden was.

Extra vervelend maakt, dat binnen 3 dagen betaald moet worden en dat zij momenteel ivm drukte zeker vertraging hebben van ook minstens 3 dagen.

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
2 minuten geleden, Hardcover zei:

In die email wordt mij geadviseerd mijn bod te verhogen, omdat ik niet meer de hoogste bieder ben. Dit heb ik dus niet gedaan en ben ik elders gaan kijken, waar heb ik dan uiteindelijk ook geboden heb, juist omdat ik bij Catawiki overboden was.

Extra vervelend maakt, dat binnen 3 dagen betaald moet worden en dat zij momenteel ivm drukte zeker vertraging hebben van ook minstens 3 dagen.

En dat bod van jou dat overboden was komt overeen met het bod dat nu gewonnen heeft? Dan zou ik gewoon bellen en aangeven dat je een bericht gehad hebt waarin staat dat je overboden bent en het artikel niet meer wilt. Je kunt het middels de mail aantonen. Dan is het aan hen om het op te lossen.

Link naar reactie

Hoe zijn de Catawiki ervaringen momenteel met comics? Bereikt dat een publiek of gaat alles te laag weg?

Ik zou een een aantal reeksen waaronder een volledige Wonder Woman run vanaf nummer 1 in 1987 tot het einde van die run willen verkopen maar vrees een beetje dat Catawiki dat niet gaat kunnen waarderen naar waarde.  Zijn er nog goede alternatieven buiten Ebay?

 

 

 

Link naar reactie
Op 18/3/2019 om 16:33, Ambreville zei:

Hoe zijn de Catawiki ervaringen momenteel met comics? Bereikt dat een publiek of gaat alles te laag weg?

Ik zou een een aantal reeksen waaronder een volledige Wonder Woman run vanaf nummer 1 in 1987 tot het einde van die run willen verkopen maar vrees een beetje dat Catawiki dat niet gaat kunnen waarderen naar waarde.  Zijn er nog goede alternatieven buiten Ebay?


Volgens mij gaat het meeste voor een goede prijs weg. Bovendien heb je dat deels zelf in de hand. Zag dat iemand vorige week de eerste 23 delen van The Spirit Archives aanbood. Deze zijn niet verkocht omdat de hoogste bieder (€441) niet voldeed aan de minimumprijs.

Link naar reactie

Ik heb het idee dat op Catawiki de comics-sectie een beetje een ondergeschoven kindje is. Als je in de catalogus zoekt naar de huidige prijsindicaties van met name de luxere hardcovers of omnibussen, zie je dat ze in nieuwstaat vaak onder de originele verkoopprijs worden gewaardeerd. Zo zou volgens Catawiki de gelimiteerde uitgave van Hellboy: Seed of Destruction in nieuwstaat een waarde hebben van 65 Euro. Op Ebay varieert de prijs tussen de 600 en 1100 Euro voor een ongeschonden exemplaar...

 

Link naar reactie
9 uren geleden, Neat Stuff zei:

Ik heb het idee dat op Catawiki de comics-sectie een beetje een ondergeschoven kindje is. Als je in de catalogus zoekt naar de huidige prijsindicaties van met name de luxere hardcovers of omnibussen, zie je dat ze in nieuwstaat vaak onder de originele verkoopprijs worden gewaardeerd. Zo zou volgens Catawiki de gelimiteerde uitgave van Hellboy: Seed of Destruction in nieuwstaat een waarde hebben van 65 Euro. Op Ebay varieert de prijs tussen de 600 en 1100 Euro voor een ongeschonden exemplaar...

 

Klopt. Catawiki werkt met vrijwilligers en op dit moment zijn er geen actieve vrijwilligers die verstand hebben van de prijzen van comics. Dus mocht je nog tijd over hebben Bjorn....

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
17 uren geleden, Rik zei:

Klopt. Catawiki werkt met vrijwilligers en op dit moment zijn er geen actieve vrijwilligers die verstand hebben van de prijzen van comics. Dus mocht je nog tijd over hebben Bjorn....

Klopt dat wel? Ze vragen om experts (veilingmeesters). Dat zijn volgens mij betaalde banen. De advertentietekst: 

"Word jij onze nieuwe collega?

Vind je het leuk om te werken bij een bedrijf waar geen dag hetzelfde is? Wij zijn op zoek naar harde werkers die onderdeel willen uitmaken van het snelst groeiende online veilinghuis van Europa."

Klinkt/leest niet als 'vrijwilligerswerk'.

 

Link naar reactie
3 minuten geleden, Rene zei:

Klopt dat wel? Ze vragen om experts (veilingmeesters). Dat zijn volgens mij betaalde banen. De advertentietekst: 

"Word jij onze nieuwe collega?

Vind je het leuk om te werken bij een bedrijf waar geen dag hetzelfde is? Wij zijn op zoek naar harde werkers die onderdeel willen uitmaken van het snelst groeiende online veilinghuis van Europa."

Klinkt/leest niet als 'vrijwilligerswerk'.

 

Volgens mij doelt Rik op het vullen van de database. Dat wordt gedaan door mensen die vanuit hun passie dat erin zetten.

 

Voor wat betreft die experts functies. Ik weet toevallig wat dat betaald......geloof me, dat is bijna vrijwilligerswerk ;)

Link naar reactie
1 uur terug, Rene zei:

Klopt dat wel? Ze vragen om experts (veilingmeesters). Dat zijn volgens mij betaalde banen. De advertentietekst: 

"Word jij onze nieuwe collega?

Vind je het leuk om te werken bij een bedrijf waar geen dag hetzelfde is? Wij zijn op zoek naar harde werkers die onderdeel willen uitmaken van het snelst groeiende online veilinghuis van Europa."

Klinkt/leest niet als 'vrijwilligerswerk'.

 

De veilingen en de catalogus zijn 2 verschillende entiteiten die zich niet met elkaar bemoeien. De catalogus wordt beheerd door vrijwilligers. Een onderdeel van de catalogus is de waarde van de items. 

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
Op 21/3/2019 om 09:12, Waldorf zei:

een commercieel bedrijf, maakt winst op de rug van vrijwilligers

Nochtans het businessmodel van de meeste grote softwarebedrijven tegenwoordig. Facebook, Google en andere Waze-en, ... teren allemaal op content aangedragen door de gebruikers, die dan ook nog eens niet zelden advertenties in de maag gesplitst krijgen.

Als je voor je diensten ook nog eens laat betalen, is het helemaal geniaal!

Link naar reactie
Op 21/3/2019 om 09:12, Waldorf zei:

Dus Catawiki, een commercieel bedrijf, maakt winst op de rug van vrijwilligers? Die gasten zijn geniaal!

Dan heb je mijn post niet begrepen Waldorf...

De commerciele poot van Catawiki zijn de veilingen en daar werken betaalde krachten. De veilingen hebben geen binding met het verzamelaarsplatform waarvan de catalogus de basis vormt. Catawiki verdiend dus geen geld met het verzamelaarsplatform. Er wordt dus geen geld verdiend over mijn rug of over die van andere vrijwilligers..

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
36 minuten geleden, Tanuki zei:

Nochtans het businessmodel van de meeste grote softwarebedrijven tegenwoordig. Facebook, Google en andere Waze-en, ... teren allemaal op content aangedragen door de gebruikers, die dan ook nog eens niet zelden advertenties in de maag gesplitst krijgen.

Als je voor je diensten ook nog eens laat betalen, is het helemaal geniaal!

Da's al zo oud, dat hebben ze echt niet zelf bedacht... Als je een boodschappentas van de supermarkt koopt staat daar ook Albert Heijn/Delhaize op. Je moet dus betalen om reclame voor hun te mogen maken.

Zelfde met de sportkleding die mijn fitness-studio aanbiedt; mooi logo erop voor gratis reclame, wel een fors bedrag voor goedkope Chinese kleding - da's dus dubbel winst.

Zo zullen er nog vele voorbeelden te bedenken zijn. 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
Op 11/4/2019 om 12:01, Noël zei:

 

Catawiki heeft wel het lef de originele titel te noemen. 

 

image.thumb.png.d5dea821a586569d3930e381a112f9f7.png

 

image.thumb.png.54b0d4b5c28bae12d445ffd0de2eca1d.pngimage.png.7187899ea4755b92fd46edc055f7c75c.png

Grappig… Negers op Java? Da's zeker nieuw.

Indonesie heeft al geprotesteerd tegen dit discriminerende en rolbevestigende beeld van hun inwoners. Alsof ALLE Javanen van die grote handen hebben en zo gemeen grijnzen naar hun kind.

Om verdere problemen te voorkomen wordt het werk van nu af aan 'Inuit vrouw met kind' genoemd.

 

Link naar reactie

Ridicuul hoge verzendkosten (EUR 45-55) voor één comic (en dat is standaard bij deze aanbieder):

https://veiling.catawiki.nl/kavels/25940251-dc-comics-new-52-batman-40-1-25-andy-kubert-signed-2x-snyder-capullo-variant

 

Ik begrijp niet dat CW kavels met dergelijke onrealistische verzendkosten blijft plaatsen (ook omdat terugclaimen van teveel betaalde verzendkosten in praktijk niet werkt).

Link naar reactie
1 uur geleden, JJL zei:

Ridicuul hoge verzendkosten (EUR 45-55) voor één comic (en dat is standaard bij deze aanbieder):

https://veiling.catawiki.nl/kavels/25940251-dc-comics-new-52-batman-40-1-25-andy-kubert-signed-2x-snyder-capullo-variant

 

Ik begrijp niet dat CW kavels met dergelijke onrealistische verzendkosten blijft plaatsen (ook omdat terugclaimen van teveel betaalde verzendkosten in praktijk niet werkt).

Ik zie dat zelfs de verzending Frankrijk - Franrijk 45,00 Euro kost. 

 

Kennelijk is het de bedoeling om items goedkoop te verkopen en de winst op de verzendkosten te maken. 

Link naar reactie

ik overweeg om binnenkort ook een aantal zaken aan te bieden via catawiki, maar weet niet goed wat juist in te vullen voor de verzendingskosten (port + verpakking)

Wat zijn realistische verzendingskosten om 3 à 4 strips te versturen (België, Europa en de rest van de wereld)?

Link naar reactie
Op 17/4/2019 om 18:13, grim zei:

ik overweeg om binnenkort ook een aantal zaken aan te bieden via catawiki, maar weet niet goed wat juist in te vullen voor de verzendingskosten (port + verpakking)

Wat zijn realistische verzendingskosten om 3 à 4 strips te versturen (België, Europa en de rest van de wereld)?

Je kan bij Cata aangeven 'ik wil met PostNL versturen' - dan vult hij/zij het correcte bedrag vanzelf in.

Je kan ook een andere koeriersdienst nemen - soms zijn die duurder, maar bijv. wel sneller. Of veiliger.

PostNL naar Frankrijk toe is bijv. een drama.

Voor verpakking mag je hooguit 1,50 toevoegen.

 

Link naar reactie

Het is niet dezelfde eerste druk als het exemplaar in de catalogus. Kijk maar naar de tekst achterop.

In de catalogus is de tweede regel "ZONEN & Co" uitgevuld en de straatnaam in regel 3 afgekort (Ommeganckstr.).

Bij de veiling is de tweede regel "Zonen & Co." gecentreerd en is de straatnaam voluit geschreven (Ommeganckstraat).

In de catalogus was dat overigens ook zo, totdat in 2012 de afbeeldingen werden gewijzigd.

 

Het kleurverschil zou dus herleid kunnen worden tot verschillende drukken.

 

Vanaf 1951 kregen de boeken een gele achterkant, maar het zou me niet verbazen als in 1950 al een nieuwe oplage nodig was voor dit deel. De volgende druk is pas van 1967.

De versie uit de catalogus is al vaker geveild bij Catawiki, dus die komt in elk geval meer voor. (En dus is dat de tweede oplage...?)
 

 

 

3e26b008-0aca-4bad-ba4d-9d8e88f6b40a.jpg ed52bad0-d4b8-012f-a73a-005056960004.jpg

Link naar reactie
21 uren geleden, Boekenmagazijn zei:

Het is niet dezelfde eerste druk als het exemplaar in de catalogus. Kijk maar naar de tekst achterop.

In de catalogus is de tweede regel "ZONEN & Co" uitgevuld en de straatnaam in regel 3 afgekort (Ommeganckstr.).

Bij de veiling is de tweede regel "Zonen & Co." gecentreerd en is de straatnaam voluit geschreven (Ommeganckstraat).

In de catalogus was dat overigens ook zo, totdat in 2012 de afbeeldingen werden gewijzigd.

 

Het kleurverschil zou dus herleid kunnen worden tot verschillende drukken.

 

Vanaf 1951 kregen de boeken een gele achterkant, maar het zou me niet verbazen als in 1950 al een nieuwe oplage nodig was voor dit deel. De volgende druk is pas van 1967.

De versie uit de catalogus is al vaker geveild bij Catawiki, dus die komt in elk geval meer voor. (En dus is dat de tweede oplage...?)

Zie er na zoveel jaren nog maar eens achter te komen wat nu de eerste en wat de tweede druk is geweest.  

Link naar reactie
9 uren geleden, Tweetie zei:

Zie er na zoveel jaren nog maar eens achter te komen wat nu de eerste en wat de tweede druk is geweest.  

Als de afbeeldingen in Catawiki kloppen is de rechtse afbeelding - die met de grote ZONEN - de oudste.

Deze staat namelijk ook bij deel 1- Dick Digger's goudmijn

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...