Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Op het eerste gezicht een mooi lot met originele tekeningen van Sammy door Berck, ware het niet dat Berck hier geen pennenstreek aan heeft meegewerkt.

De tekeningen zijn namelijk van Caryl Strzelecki. De handtekening van Berck is een vervalsing.

https://veiling.catawiki.be/kavels/19849309-berck-large-sheet-drawings-double-sided-sammy-e-a-2015?previous=favorites

image.thumb.png.b449fd7a00022a379933fe4cd9c11c1a.png

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie
1 uur terug, Suske zei:

Op het eerste gezicht een mooi lot met originele tekeningen van Sammy door Berck, ware het niet dat Berck hier geen pennenstreek aan heeft meegewerkt.

De tekeningen zijn namelijk van Caryl Strzelecki. De handtekening van Berck is een vervalsing.

https://veiling.catawiki.be/kavels/19849309-berck-large-sheet-drawings-double-sided-sammy-e-a-2015?previous=favorites

image.thumb.png.b449fd7a00022a379933fe4cd9c11c1a.png

Als dit klopt mag je hopen dat Catawiki dit kavel zsm uit de veiling haalt.

Link naar reactie
1 uur terug, pudifar zei:

Werd deze tekening in 2015 al verkocht via catawiki?

In de beschrijving stond toen dat de tekening was gemaakt door een medewerker van Beck.

https://veiling.catawiki.nl/kavels/2782753-studio-berck-originele-tekening-in-o-i-inkt-een-studie-van-personages

En daar is Goudrix weer.

 

Zou het interessant zijn om te weten of die handtekening er toen al opstond. Jammer dat er geen foto van de achterkant bij staat.

Link naar reactie

Jim & Chabane zijn riskant op dat gebied. Ze maken enorm veel tekeningen voor van alles en nog wat zoals kalenders, portfolio's, ... en verkopen die daarna zelf. Je moet al echt met een lamp naar de tekenlijnen kijken om te zien of het geen afdruk is.

 

Deze komt bvb van Jim Zelf via Skull BD. Ik ben dus wel vrij zeker van de echtheid, maar visueel zou je me evengoed een copie gegeven hebben kunnen hebben. 

 

http://2dg.me/271y

 

 

 

Link naar reactie

Jim heeft inderdaad diverse tekeningen meerdere keren gemaakt. Hij verkocht ze in 1e instantie zelf op beurzen, maar heeft er toen hij aan album 3 van Nacht in Rome moest werken een behoorlijk aantal aan mij verkocht. Hier zaten ook een paar dubbele tussen. Gelukkig was dit beperkt. Er zijn kleine verschillen, maar op het 1e gezicht lijken ze identiek.  

Link naar reactie
31 minuten geleden, stripwereld zei:

Hier zaten ook een paar dubbele tussen. Gelukkig was dit beperkt. Er zijn kleine verschillen, maar op het 1e gezicht lijken ze identiek.  

Tja, als je aan een origineel denkt, denk je toch eerder aan iets unieks. 

 

Misschien legt Jim ze wel onder een kopieer machine, tekent er een paar regendruppels bij en werkt dan nog even een paar lijnen met wat tippex bij. 😃

Link naar reactie

Dank je.

 

Dus: Mijn verzameling -> Berichten (Catalogus).

Da's inderdaad het eenvoudigst.

Ik ging altijd via Mijn shop, omdat het berichten waren van mensen die iets wilden kopen.

Maar als je op je naam rechtsboven klikt, en dan op Berichten, verdwaal je volledig.

Link naar reactie
10 uren geleden, Arco zei:

Nee, Catalogusprofiel staat bijna linksbovenin. Dat is je dashboard waarmee je alles kunt doen. De dropdown rechtsbovenin is voor inloggen, uitloggen en voor veilingen. De opties voor shop, verzameling en zoeklijst zullen daar op termijn gelukkig verdwijnen.

Allez,gaan ze het nog wat ingewikkelder maken ? Welke pipo's vinden dat toch allemaal uit ???? BENDE AMATEURS !

Als ge belt om inlichtingen vallen ze zelfs uit de lucht ! 

Link naar reactie
18 minuten geleden, Arco zei:

Heb alweer spijt dat ik gereageerd heb om Peter te helpen. Ik ga Kontiki achterna.

Sorry hoor, maar waarom? Omdat iemand commentaar levert? Ok, de manier waarop had zeker anders gemogen en gekund. Maar daardoor ga je toch niet weg? Het is net alsof kritiek hier niet meer mag op het forum? Waarom kunnen we niet gewoon accepteren dat we het niet allemaal met elkaar eens zijn en dat er mensen zijn die een andere mening toegedaan zijn? Je moet het uiteraard zelf weten, maar ik zou het onnodig en jammer vinden.

Link naar reactie

Het is wel vreemd dat als je een normaal antwoord geeft om iemand te helpen, er vervolgens een derde met zo'n trieste reactie komt. Dan zou ik mij ook wel bedenken...........

Natuurlijk hoeft niemand het met iedereen eens te zijn, dat zien we toch vaak terug op de reep, maar geef dan een fatsoenlijk argument en ga niet zomaar onzinkreten roepen. En gebruik catawiki is gratis, dan is het toch een prima tool.      

Link naar reactie
2 hours ago, Lecram said:

Het is wel vreemd dat als je een normaal antwoord geeft om iemand te helpen, er vervolgens een derde met zo'n trieste reactie komt. Dan zou ik mij ook wel bedenken...........      

Ik niet. Die reactie was toch niet tegen Arco gericht?

 

Link naar reactie
16 minuten geleden, Peter Motte zei:

Ik niet. Die reactie was toch niet tegen Arco gericht?

 

Zijn antwoord wordt als quote gebruikt.............en Arco is daarnaast bij Catawiki.......de bende Amateurs en Pipo's.

Dus ik denk dat Arco er geen zin in heeft als hij een normaal antwoord geeft om dan zo'n ongenuanceerde aanvallende sneer te krijgen.

Mij zou het niet uitmaken, maar Arco en Kontiki hebben er misschien wel moeite mee..... 

 

 

Link naar reactie

 

16 minutes ago, Lecram said:

Zijn antwoord wordt als quote gebruikt.............

 

Desondanks was die reactie niet tegen Arco gericht, maar tegen Catawiki.


 

Quote

 

en Arco is daarnaast bij Catawiki.......de bende Amateurs en Pipo's.

Dus ik denk dat Arco er geen zin in heeft als hij een normaal antwoord geeft om dan zo'n ongenuanceerde aanvallende sneer te krijgen.

Mij zou het niet uitmaken, maar Arco en Kontiki hebben er misschien wel moeite mee..... 

 

Ach, mijn vermoeden was dus juist.

 

Nou ja, misschien moeten al die vrijwilligers die gratis werken voor Wikipedia, Catawiki; YouTube ... en goedkoop voor Uber en Deliveroo maar eens gaan nadenken over waarmee ze bezig zijn.

Als ik iets doe met een artikel op Wikipedia, en ik krijg daarover een opmerking van een redacteur van Wikipedia, dan lanceer ik ook altijd een scheldtirade waar Haddock nog wat van kan leren. En de reden is altijd dezelfde: ik doe dat gratis voor niks, dus vind ik dat ze bij Wikipedia niet moeten zeuren.

Link naar reactie
28 minuten geleden, Peter Motte zei:

Als ik iets doe met een artikel op Wikipedia, en ik krijg daarover een opmerking van een redacteur van Wikipedia, dan lanceer ik ook altijd een scheldtirade waar Haddock nog wat van kan leren. En de reden is altijd dezelfde: ik doe dat gratis voor niks, dus vind ik dat ze bij Wikipedia niet moeten zeuren.

?

Omdat jij iets gratis aanpast op een site betekent dat volgens jou automatisch dat je niet mag worden aangesproken op jouw input door iemand van diezelfde site (bv als het onjuist is, of broddelwerk)

Heel apart (om nog maar niet te spreken over de scheldtirade die je aanhaalt)....

Link naar reactie
9 minutes ago, JJL said:

?

Omdat jij iets gratis aanpast op een site betekent dat volgens jou automatisch dat je niet mag worden aangesproken op jouw input door iemand van diezelfde site (bv als het onjuist is, of broddelwerk)

Nee, maar het begint je wel op de zenuwen te werken.

Bij Wikipedia irriteert het me ook dat er redacteurs zijn die wel zeggen dat ze schrijffouten hebben gevonden, maar die niet de moeite doen om die zelf te verbeteren. Overigens kan iederéén Wikipedia-pagina's wijzigen (behalve sommige die vergrendeld zijn wegens vandalisme). Dus slaat dat soort opmerkingen over schrijffouten gewoon nergens op. De meeste van die W-redacteurs vind ik maar nitwits die naast hun schoenen lopen. Als je hun p's met al hun eervolle vermeldingen ziet, dan moet ik altijd denken aan een WOI-soldaat die in de loopgraven een been is afgeschoten, en daarvoor een medaille krijgt. "Als u begrijpt wat ik bedoel".

Link naar reactie
3 uren geleden, Lecram zei:

Zijn antwoord wordt als quote gebruikt.............en Arco is daarnaast bij Catawiki.......de bende Amateurs en Pipo's.

Dus ik denk dat Arco er geen zin in heeft als hij een normaal antwoord geeft om dan zo'n ongenuanceerde aanvallende sneer te krijgen.

Mij zou het niet uitmaken, maar Arco en Kontiki hebben er misschien wel moeite mee..... 

 

 

Als ik op iets reageer dan heb ik daar reden voor ! Als ik op een klantendienst zou werken dan zou er van mij wel veronderstelt worden dat ik over iets kan mee praten en als ik daar niet over kan mee praten dan is het héél eenvoudig om te checken wat iemand beweert ! Voorbeeld ?

Ik verkocht De avonden 1 t/m 4 en de koper beweert dat het de 54ste !!!! druik is die ik hem verkocht ! Toen ik daarover met de klantendienst belde zei de persoon aan de telefoon dat hij me wel wou geloven maar toch de mening v/d koper wilde respecteren ! Héél eenvoudig en duurt 5min om eens in de catalogus te checken of niet soms ???? Waar hebben ze die anders voor ? En wat sommige beheerders ook betreft,daar valt gewoon niet mee te praten,hun wil is wet wat ze veranderen aan een item,ook al hebben ze niet gelijk ! Kan nog genoeg stories vertellen over één maar heb daar noch de tijd noch de zin voor !

Link naar reactie
21 minuten geleden, Baringo zei:

Als ik op iets reageer dan heb ik daar reden voor ! Als ik op een klantendienst zou werken dan zou er van mij wel veronderstelt worden dat ik over iets kan mee praten en als ik daar niet over kan mee praten dan is het héél eenvoudig om te checken wat iemand beweert ! Voorbeeld ?

Ik verkocht De avonden 1 t/m 4 en de koper beweert dat het de 54ste !!!! druik is die ik hem verkocht ! Toen ik daarover met de klantendienst belde zei de persoon aan de telefoon dat hij me wel wou geloven maar toch de mening v/d koper wilde respecteren ! Héél eenvoudig en duurt 5min om eens in de catalogus te checken of niet soms ???? Waar hebben ze die anders voor ? En wat sommige beheerders ook betreft,daar valt gewoon niet mee te praten,hun wil is wet wat ze veranderen aan een item,ook al hebben ze niet gelijk ! Kan nog genoeg stories vertellen over één maar heb daar noch de tijd noch de zin voor !

De mensen op het Catawiki forum zoals Arco hebben niks met de veilingen te maken. Dus het heeft geen zin om je op hen kwaad te maken.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...