Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

7 minuten geleden, Krimson zei:

Moest ik de verkoper zijn kan het bange afwachten beginnen :-)

Krijgt ie zijn geld of krijgt ie het niet ......

de suspense is killing him

Kan me niet voorstellen dat iemand zo’n bedrag voor dit boekje gaat betalen, zeker niet na er nog een nachtje over geslapen te hebben (en hij/zij zal er denk ik alles aan doen om er onderuit te komen).

Link naar reactie
1 uur geleden, Theoak zei:

Dit is inderdaad een absurde prijs. Het ging om een Nederlandse en een Belgische bieder die tegen elkaar aan het bieden waren. Ik weet niet waarom dit zo hoog opliep, een vergissing met de eerste druk is mogelijk, maar de tekst, titel en foto's bij het kavel waren niet misleidend, dus het is afwachten hoe dit verder zal gaan.

Als het een vergisseing is dan zijn het toch twee personen die er écht niks van kennen.

 

Het zijn ofwel twee grappenmakers of wel is het iemand voor wie 1500 Euro een habbekrats is (Marc Coucke, Fernand Huts, Gert Verhulst,...).

Link naar reactie
1 uur geleden, Theoak zei:

Dit is inderdaad een absurde prijs. Het ging om een Nederlandse en een Belgische bieder die tegen elkaar aan het bieden waren. Ik weet niet waarom dit zo hoog opliep, een vergissing met de eerste druk is mogelijk, maar de tekst, titel en foto's bij het kavel waren niet misleidend, dus het is afwachten hoe dit verder zal gaan.

De titel was duidelijk (facsimile, 2017,...)

De omschrijving daarentegen 👿👹😭 geen spoor meer van wat in de titel stond maar ineens een eerste druk van het allereerste albumpje van Guust Flater...

Ben ik de enigste die zich stoort aan het feit dat men bij catawiki van alles een eerste druk maakt?

Genre : Eerste druk van de derde heruitgave van de alternatieve luxe editie van...

En dan in de titel maar in het vet zetten, EERSTE DRUK

 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
1 minuut geleden, Mzee zei:

De titel was duidelijk (facsimile, 2017,...)

De omschrijving daarentegen 👿👹😭 geen spoor meer van wat in de titel stond maar ineens een eerste druk van het allereerste albumpje van Guust Flater...

Ben ik de enigste die zich stoort aan het feit dat men bij catawiki van alles een eerste druk maakt?

Genre : Eerste druk van de derde heruitgave van de alternatieve luxe editie van...

En dan in de titel maar in het vet zetten, EERSTE DRUK

 

Catawiki-technisch gezien is het de tweede druk.

Link naar reactie
1 hour ago, Mzee said:

Ben ik de enigste die zich stoort aan het feit dat men bij catawiki van alles een eerste druk maakt?

Genre : Eerste druk van de derde heruitgave van de alternatieve luxe editie van...

 

 

Volgens mij zijn het de uitgevers die dat doen.

Technisch hebben ze ook gelijk.

De nieuwe uitgaven van Lucky Luke zijn allemaal eerste druk, maar dat heeft te maken met een nieuw label of zo.

En, inderdaad, als je van een normale editie een luxe editie uitbrengt, is die luxe een nieuwe druk. Pas als daarvan een tweede druk komt, is het een... tweede druk.

D'r is niets verkeerds mee, maar als je het wilt verkopen, is het lastig, omdat de meeste mensen onder "eerste druk" verstaan "de allereerste uitgave". Als je dat tweedehands verkoopt met de vermelding "eerste druk," kom je onbetrouwbaar over, terwijl het nochtans correct is.

Link naar reactie
8 minuten geleden, Yoshi zei:

 

Volgens mij zijn het de uitgevers die dat doen.

Technisch hebben ze ook gelijk.

De nieuwe uitgaven van Lucky Luke zijn allemaal eerste druk, maar dat heeft te maken met een nieuw label of zo.

En, inderdaad, als je van een normale editie een luxe editie uitbrengt, is die luxe een nieuwe druk. Pas als daarvan een tweede druk komt, is het een... tweede druk.

D'r is niets verkeerds mee, maar als je het wilt verkopen, is het lastig, omdat de meeste mensen onder "eerste druk" verstaan "de allereerste uitgave". Als je dat tweedehands verkoopt met de vermelding "eerste druk," kom je onbetrouwbaar over, terwijl het nochtans correct is.

In de Catawiki Catalogus staat het correct:

 

https://www.catawiki.nl/catalogus/strips/series-helden/guust/126931-guust

 

thumb1_c62cdb30-17bd-012f-d4cb-005056943

 

Eerste Druk (Nederlands)

 

https://www.catawiki.nl/catalogus/strips/series-helden/guust/6949131-guust

 

thumb1_f23e4f2a-c19b-11e7-8d9d-275381bf9

 

Eerste druk van een heruitgave. Ik zou dat Tweede Druk noemen, maar bon...

 

Spijtig genoeg blijkt men bij Catawiki de Veilingen losgekoppeld te hebben van de Catalogus zodat het voor niet-Catalogus gebruikers moeilijker is om te weten waarover het gaat.

Spijtig.

Link naar reactie
2 uren geleden, Kontiki zei:

Dat zou enkel een tweede druk zijn als het bij dezelfde uitgever zou uitgegeven zijn en in dit geval geldt dat niet.

Uitgever maakt niet uit. Zie Bv Golden City: deel 1 tm 5 van Talent zijn 1e druk, deel 1 tm 5 van Silvester zijn de eerste druk van een heruitgave.

 

Alleen voor taalgebied maken we een uitzondering. We tellen alleen de uitgaven in het Nederlands en niet die in het Frans. 

Link naar reactie
2 uren geleden, Zwendel zei:

Spijtig genoeg blijkt men bij Catawiki de Veilingen losgekoppeld te hebben van de Catalogus zodat het voor niet-Catalogus gebruikers moeilijker is om te weten waarover het gaat.

Commercieel volkomen logisch, anders houden de mensen snel op met bieden en gaan ze dingen in de shops kopen

Link naar reactie

Het is inderdaad een 1e druk van een heruitgave, alleen bij een (latere) identieke uitgave (zelfde kaft, zelfde uitgever) spreekt de Catawiki-catalogus van een 2e druk, 3e druk etc.

Als het verhaal hetzelfde is, maar de kaft bijvoorbeeld hertekend, of dat het bij een nieuwe uitgever opnieuw wordt uitgebracht wordt het in de catalogus benoemd als een 1e druk heruitgave.

Persoonlijk zie ik daar de logica ook wel van in.

Er wordt nog wel onderscheid gemaakt tussen sc en hc, die beiden in 1e druk kunnen zijn, maar als er enkele jaren tussen zitten, zoals bijvoorbeeld bij Thorgal of Storm weet ik niet of ze dan beiden ook al eerste druk worden gezien.

Link naar reactie
19 minuten geleden, Theoak zei:

Het is inderdaad een 1e druk van een heruitgave, alleen bij een (latere) identieke uitgave (zelfde kaft, zelfde uitgever) spreekt de Catawiki-catalogus van een 2e druk, 3e druk etc.

Als het verhaal hetzelfde is, maar de kaft bijvoorbeeld hertekend, of dat het bij een nieuwe uitgever opnieuw wordt uitgebracht wordt het in de catalogus benoemd als een 1e druk heruitgave.

Persoonlijk zie ik daar de logica ook wel van in.

Er wordt nog wel onderscheid gemaakt tussen sc en hc, die beiden in 1e druk kunnen zijn, maar als er enkele jaren tussen zitten, zoals bijvoorbeeld bij Thorgal of Storm weet ik niet of ze dan beiden ook al eerste druk worden gezien.

Ja ik zie de logica daar ook van in, maar dat zijn gewoon Catawiki afspraken.

Link naar reactie
7 uren geleden, Theoak zei:

Het is inderdaad een 1e druk van een heruitgave, alleen bij een (latere) identieke uitgave (zelfde kaft, zelfde uitgever) spreekt de Catawiki-catalogus van een 2e druk, 3e druk etc.

Als het verhaal hetzelfde is, maar de kaft bijvoorbeeld hertekend, of dat het bij een nieuwe uitgever opnieuw wordt uitgebracht wordt het in de catalogus benoemd als een 1e druk heruitgave.

Persoonlijk zie ik daar de logica ook wel van in.

Er wordt nog wel onderscheid gemaakt tussen sc en hc, die beiden in 1e druk kunnen zijn, maar als er enkele jaren tussen zitten, zoals bijvoorbeeld bij Thorgal of Storm weet ik niet of ze dan beiden ook al eerste druk worden gezien.

Als er meer dan 1 maand zit tussen de uitgave van een sc en een hc dan hanteert Catawiki de term 1e druk alleen bij het oudste album.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Zo even tussendoor : https://www.benl.ebay.be/itm/PURPERE-PILLEN-JOMMEKE-JEF-NYS-1960/182428783507?hash=item2a799a5393:g:jY8AAOSw2xRYgoYN

 

Ik volg die dingen helemaal niet.  Is zo'n bedrag eigenlijk wel realistisch?  Ik bedoel maar, van die eerste Jommeke-uitgaves heb ik soms meerdere exemplaren liggen, eerste druk.  In minstens even goede staat.  Langteen en Schommelbuik ook bijvoorbeeld.  Maar mij leken die bedragen toch wat aan de zotte kant ... Aangezien ik geen strip-budget meer heb, zou ik er anders wel van de hand doen.  En ook van de andere exemplaren die daar aangeboden worden heb ik meerdere dingen liggen, alweer in betere staat.

PS: Excuses, ik ben blijven doorklikken via Catawiki en had niet door ondertussen op eBay te zitten.  Dit bericht is dus (ongewild) off-topic.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Tja , hoe lang dat weet niemand .

ik ben nog geen 40 en doe het en wanneer ik enkele weken geleden op de beurs in Gent rondliep zag ik toch nog kandidaten. Overigens zou ik eens graag stiekem weten over welk bedrag we spreken kwa omzet op de beurs in Gent ? Valt mij iedere keer op dat daar aardig wat centjes over de toonbank gaan.

Link naar reactie
10 minuten geleden, The Alderwood zei:

En ik voorspel dat het, net zoals met postzegels, een minderheid zal zijn die nog strips zal verzamelen. Ik denk dat de stripmarkt op z’n hoogst is.

Postzegels worden ook steeds minder verzameld, maar de echt zeldzame zegels kosten nog steeds veel geld. Het is de massawaar die goedkoop geworden is.
Zo zal het met strips ook gaan: strips van meer dan 50 jaar oud in echt mooie staat zullen hun waarde wel houden. 

Link naar reactie
3 uren geleden, The Alderwood zei:

En ik voorspel dat het, net zoals met postzegels, een minderheid zal zijn die nog strips zal verzamelen. Ik denk dat de stripmarkt op z’n hoogst is.

Daar verschillen we van mening, dit hoor ik al zo lang, maar de waarde van strips in mooie staat gaan gewoon omhoog de laatste jaren.

 

Vergelijken met postzegels slaat nergens op, compleet ander (gebruiks)product met oplages van tientallen miljoenen die iedereen in nieuwstaat bewaarde.

 

Natuurlijk verschilt het per serie of uitgave en zijn strips geen belegging in eerste instantie. 

Het verbaast mij nog hoeveel mensen zeggen strips te kopen als ik vertel dat ik verzamelaar ben en dat zijn niet alleen oudjes.

 

 

Link naar reactie

Ik zit al de hele tijd te denken aan zijn naam, maar kan er niet opkomen.  De schatter uit het VTM programma "Rijker dan je denkt?" die zich met strips bezig hield, ... Een kennis van mij heeft daar een gesprek mee gehad.  Hun conclusie van het gesprek was dat 'oude strips' op een hoogtepunt zit en verkopen de boodschap is, omdat het nu alleen maar naar beneden kan gaan.  Dat gaat plots kelderen, zei hij, net zoals met bepaalde antieke zaken enkele jaren terug het geval was, die slechts enkele jaren voordien nog heel gewild waren.  Reden : Generaties schuiven op.

* Niet mijn visie, want ik heb daar geen mening over.  Gewoon iets dat ik deel.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Ik weet het niet zeker.  Het is de man uit "Rijker dan je denkt?", maar ik weet niet hoe die er uit ziet, noch hoe hij heet, blijkbaar. Want deze doet in dat opzicht geen belletje rinkelen. Ik ken Peter Van Hooydonck zijn naam wel van S&W. (boek) Maar weet dus niet of het diezelfde man is.  'k Zal eens navragen bij de bron of dit degene is waarover hij het had.

Nog even verduidelijken dat het "zei hij" gedeelte van mijn kennis kwam, dat zijn niet Peter (?) zijn woorden.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...