Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

@Theoak

ik heb inderdaad een mail gehad donderdagavond en de kijkdagen waren de vrijdag erop , dus veel kans om te reageren is er dan niet eh?

Ten tweede , ik verzamel nu toch al 20 jaar of meer en denk evengoed te weten in welke veiling mijn kavel past , misschien zelfs beter.

Naar mijn bescheiden mening wordt het voor catawiki veel moeilijker om hun veilingen gevuld te krijgen , kijk maar naar het aantal kavels per veiling . 

Enkele weken geleden zelfs telefoon gehad van catawiki met de vraag wanneer ik nog eens iets aanbood .

U mag CW verdedigen , dat siert u zelfs maar ge gaat meer en meer werk krijgen om hun te verdedigen.

Dan weet ik nog een verhaal van een medeforummer ( die ik niet bij naam ga noemen ) die al 2 maanden op zijn geld wacht. Misschien dat ie zijn verhaal doet als hij het mijne leest.

Prettige zondag nog

Link naar reactie

Catawiki is mijn werkgever, en ik hoef ze niet te verdedigen. Ik leg enkel uit hoe het werkt.

Tussen de publicatie van de veiling en de afloop zitten altijd enkele dagen, dus er is tijd genoeg om in het uiterste geval een kavel uit de veiling te halen, maar gezien de data die er dankzij vele duizenden geveilde kavels is verzameld, is het het beste om te vertrouwen op het oordeel van de veilingmeesters, inmiddels omgedoopt tot experts.

Doordat er meer veilingen komen zal het aantal kavels van sommige veilingen (tijdelijk) dalen, maar dat lijkt me geen probleem. Het maakt het voor de geïnteresseerden van een bepaald verzamelgebied alleen maar overzichtelijker.

De laatste maanden van 2017 waren voor de strips de beste maanden ooit, dus de belangstelling voor het kopen en verkopen van strips, originelen en stripgerelateerde items via Catawiki is dus zeker nog niet op zijn retour.

 

 

Link naar reactie
Op 10-2-2018 om 22:57, Theoak zei:

Voor Catawiki zijn tevreden kopers en verkopers beide even belangrijk, want we hebben ze beide nodig voor een succesvolle veiling. De afhandeling van klachten is weggehaald bij de veilingmeesters en daar is de afdeling customer support voor in de plaats gekomen. Bij mijn weten functioneert deze afdeling nu goed en worden alle klachten serieus afgehandeld. Ik begrijp dan ook niet waarom deze klacht nog niet goed is afgehandeld.

Een kavel mag door een aanbieder voor elke veiling worden aangeboden, maar de veilingmeester bepaalt welke veiling voor dat kavel het meest geschikt is. Dat betekent heel simpel gezegd dat die veiling wordt gekozen waar de te verwachten opbrengst het hoogst is. Kavels voor een thema-veiling moeten overigens wel net wat extra's hebben om daarin geplaatst te kunnen worden.

De aanbieder krijgt bij publicatie van de veiling een mail, als de aanbieder het met de plaatsing in die veiling absoluut niet eens is, dan is er tussen de afloop van de veiling en de publicatie van de veiling nog meer dan genoeg tijd om daaraan iets te doen.

Ik vind het triestig dat je als verkoper niet kunt beslissen in welke veiling uw kavel komt............

Veelal brengt het minder op in een thema veiling,maar ja,de "experts" weten het altijd beter..........

Link naar reactie
Op 10-2-2018 om 22:57, Theoak zei:

Voor Catawiki zijn tevreden kopers en verkopers beide even belangrijk, want we hebben ze beide nodig voor een succesvolle veiling. De afhandeling van klachten is weggehaald bij de veilingmeesters en daar is de afdeling customer support voor in de plaats gekomen. Bij mijn weten functioneert deze afdeling nu goed en worden alle klachten serieus afgehandeld. Ik begrijp dan ook niet waarom deze klacht nog niet goed is afgehandeld.

Een kavel mag door een aanbieder voor elke veiling worden aangeboden, maar de veilingmeester bepaalt welke veiling voor dat kavel het meest geschikt is. Dat betekent heel simpel gezegd dat die veiling wordt gekozen waar de te verwachten opbrengst het hoogst is. Kavels voor een thema-veiling moeten overigens wel net wat extra's hebben om daarin geplaatst te kunnen worden.

De aanbieder krijgt bij publicatie van de veiling een mail, als de aanbieder het met de plaatsing in die veiling absoluut niet eens is, dan is er tussen de afloop van de veiling en de publicatie van de veiling nog meer dan genoeg tijd om daaraan iets te doen.

Tussen plublicatie veiling / kijkdag/tijd zit soms maar een paar uur  

Link naar reactie
3 uren geleden, Theoak zei:

gezien de data die er dankzij vele duizenden geveilde kavels is verzameld, is het het beste om te vertrouwen op het oordeel van de veilingmeesters, inmiddels omgedoopt tot experts.

Ik vind dat de inzenders altijd zelf uit moeten maken waar een kavel verkocht wordt. 
Anders loop je altijd dat een veilingmeester een kavel in een veiling zet om ervoor te zorgen dat er genoeg kavels in een veiling zitten. 

De veilingmeesters zijn er om voor Catawiki zoveel mogelijk geld binnen te halen, niet om de opbrengst van individuele kavels te maximaliseren. 

Link naar reactie
Op 10-2-2018 om 22:57, Theoak zei:

De aanbieder krijgt bij publicatie van de veiling een mail, als de aanbieder het met de plaatsing in die veiling absoluut niet eens is, dan is er tussen de afloop van de veiling en de publicatie van de veiling nog meer dan genoeg tijd om daaraan iets te doen.

Tussen publicatie en afloop van de veiling? Terwijl er al mensen aan het bieden zijn op de kavels? Dat soort dingen moet je regelen ruim voor publicatie! 

Link naar reactie

@ Tweetie; ik kan het niet veel duidelijker zeggen dan ik reeds heb gedaan. Er zijn bepaalde spelregels nodig om goede veilingen samen te kunnen stellen, 1 is dat de 'expert' bepaalt in welke veiling een kavel wordt geplaatst. Als een aanbieder wil aanbieden op de veilingen heeft hij/zij dit te accepteren. Dit levert in de praktijk overigens nauwelijks problemen op en gezien het grote aantal aanbieders dat blijft aanbieden schat ik zo in dat men tevreden is met de behaalde opbrengsten.

Het hoofddoel voor mij is om een goede en interessante veiling samen te stellen, zodat op de lange termijn de veilingen kunnen blijven bestaan. Het binnenhalen van zo veel mogelijk geld is niet het hoofddoel van de veilingmeesters, maar dat de organisatie inkomsten nodig heeft om te kunnen blijven bestaan en groeien is natuurlijk logisch.

Het niet langer inplannen van zgn. illegale uitgaven heeft ons geld gekost, maar is een besluit waar ik nog steeds achter sta. Niet elk veilinghuis/-site heeft dit overgenomen.

Het verwijderen van een kavel uit een lopende veiling heeft natuurlijk niet de voorkeur, want het komt ook niet goed over bij de bieders op zo'n kavel. Er zal dus echt een goede reden moeten worden gegeven.

Link naar reactie

Stand na 10 dagen, een 15 tal mails en ettelijke telefonische pogingen

 

Nog steeds geen bevestiging van Catawiki of de betaling werd tegengehouden of niet.

 

Enige bevestiging die ik van hun heb gekregen is dat zij zowiezo hun commissie gaan houden want dit is een probleem tussen verkoper en koper en we moeten maar de kleine lettertjes lezen.

 

Je moet dus maar hopen dat de verkoper van goede wil is (wat gelukkig het geval is) als je dit wil regelen want van Catawiki zelf moet je niets verwachten. En dan zijn ze nog verbaasd dat je niet gelukkig bent met hun houding.

 

Voor mij is het duidelijk : Geen Catawiki meer voor iets van meer dan 100 euro en al zeker niet als ik de koper niet ken.

 

 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
54 minuten geleden, Mzee zei:

Stand na 10 dagen, een 15 tal mails en ettelijke telefonische pogingen

Nog steeds geen bevestiging van Catawiki of de betaling werd tegengehouden of niet.

Het enige dat me echt verbaast. Ik snap niet dat Catawiki geen inzicht kan (of wil) geven over de betalingsstatus.

 

In het hele proces van oplossen van conflicten tussen koper en verkoper is er maar weinig dat geautomatisseerd kan worden behalve dit:

* optie voor de koper om het geld aan de verkoper te blokkeren 

* tonen van de betalingstatus

Link naar reactie

Als een koper niet tevreden is met het geleverde, bijvoorbeeld omdat het geleverde item niet voldoet aan de beschrijving, en de oorzaak ligt bij de verkoper, dan is het de kortste klap als koper en verkoper er onderling uit komen. Als dat het geval is, dan hoeft Catawiki ook niet tussenbeide te komen. Zie hiervoor de artt. 10.8 en 10.14 van de gebruikersvoorwaarden. Als de verkoper niet van goede wil, dan zal Catawiki wel tussenbeide komen, en bijvoorbeeld de uitbetaling aan de verkoper opschorten totdat het geschil is opgelost.

 

P.S. Er is een pagina uit de reeks Bouncer opgenomen in de komende exclusieve veiling...

Link naar reactie
2 uren geleden, Mzee zei:

Stand na 10 dagen, een 15 tal mails en ettelijke telefonische pogingen

 

Nog steeds geen bevestiging van Catawiki of de betaling werd tegengehouden of niet.

 

Enige bevestiging die ik van hun heb gekregen is dat zij zowiezo hun commissie gaan houden want dit is een probleem tussen verkoper en koper en we moeten maar de kleine lettertjes lezen.

 

Je moet dus maar hopen dat de verkoper van goede wil is (wat gelukkig het geval is) als je dit wil regelen want van Catawiki zelf moet je niets verwachten. En dan zijn ze nog verbaasd dat je niet gelukkig bent met hun houding.

 

Voor mij is het duidelijk : Geen Catawiki meer voor iets van meer dan 100 euro en al zeker niet als ik de koper niet ken.

 

 

Ik heb ooit een verkoper gehad die weigerde zijn item te verkopen omdat hij de verkoopprijs te laag vond. Toen heeft CW geen commissie ingehouden. Stel je voor zeg. Wil je nu echt zeggen dat jij die commissie sowieso moet dokken terwijl de verkoop niet doorgaat omdat het een kopie was ipv origineel?

Link naar reactie
  • 1 month later...
9 minuten geleden, Aeaipejdziasm zei:

Is er een automatische functie in Catawiki zodat je gegevens van een stripboek gemakkelijk kunt kopiëren naar je eigen stripboek als je alleen maar kleinigheden moet veranderen, zoals het isbn? Of moet ik echt die heule meut per invoerveld overtikken?

Rechtsboven 'kopiëren item'.

Link naar reactie
37 minuten geleden, Boekenmagazijn zei:

 

Er staat: “Verzendkosten dienen te worden voldaan door de koper.”

Da’s een stuk logischer.

Scherp !

Maar verhaal over verzendkosten vermelden blijft van toepassing.

KOPER !, wil wel graag vooraf een calculatie maken en niet achteraf, we weten allemaal dat verzendkosten

aardig kunnen oplopen en verschillen per VERKOPER!

Link naar reactie
2 uren geleden, bouncer zei:

Bij Catawiki veiling aanstaande maandag kavelnr 17564567 Sarah & Robin-Het dagboek

 

VERZENDING IS MOGELIJK OP AFSPRAAK

VERZENDKOSTEN DIENEN TE WORDEN VOLDAAN DOOR VERKOPER ! (MOET ZIJN KOPER ) bedankt boekenmagazijn en Catawiki medewerker.

Hier niet aan beginnen Catawiki, verzendkosten moeten gewoon altijd van te voren vermeld worden.

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Bij mij lijkt het nu op Catawiki -na vele prima aankopen- een keertje mis te gaan. 7 weken geleden een originele pagina van Joop Klepzeiker gekocht, niets ontvangen en op mails wordt niet gereageerd. Heel jammer, betaling stopzetten kon alleen binnen 10 dagen begreep ik pas later (beetje korte termijn sowieso).

Link naar reactie
22 minuten geleden, Anthony zei:

Bij mij lijkt het nu op Catawiki -na vele prima aankopen- een keertje mis te gaan. 7 weken geleden een originele pagina van Joop Klepzeiker gekocht, niets ontvangen en op mails wordt niet gereageerd. Heel jammer, betaling stopzetten kon alleen binnen 10 dagen begreep ik pas later (beetje korte termijn sowieso).

Vervelend zeg!

Niet bij Schreurs zelf gekocht (die heeft van de bijna 450 beoordelingen maar één keer een negatieve feedback gehad)?

Link naar reactie

Bij dat laatste moet je binnen 10 dagen na betaling Catawiki verwittigen, dan kunnen ze de betaling terugdraaien. Maar dat vind ik een veel te korte termijn eigenlijk. Je gunt bijvoorbeeld de verkoper ook wel een paar dagen tijd om op mails te reageren.

Ik vrees dat ik in dit bovenstaande geval gewoon maar mijn verlies moet nemen...

Link naar reactie
3 minuten geleden, Anthony zei:

Bij dat laatste moet je binnen 10 dagen na betaling Catawiki verwittigen, dan kunnen ze de betaling terugdraaien. Maar dat vind ik een veel te korte termijn eigenlijk. Je gunt bijvoorbeeld de verkoper ook wel een paar dagen tijd om op mails te reageren.

Ik vrees dat ik in dit bovenstaande geval gewoon maar mijn verlies moet nemen...

Ik neem aan dat je altijd nog aangifte van oplichting kunt doen. Catawiki heeft de gegevens en die zullen ze dan toch vrij moeten geven. Kun je niet in contact met Catawiki komen? Zij hebben een service geleverd, die niet nagekomen is, en daaraan verdiend.

Link naar reactie

Catawiki doet volgens mij niet meer dan nog eens een mail sturen, maar ja, ik weet toch al dat daar niet op gereageerd wordt.

En verdere procedures volgen gaat me weer wat te ver, kost me teveel tijd en gedoe.

You win some, you loose some.

 

Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat het moedwillige oplichting of kwade opzet is, het trackrecord was prima, lijkt alleen alsof ie van de aardbodem is verdwenen.

Ik heb geen social media accounts, anders had ik het via die kanalen nog wel geprobeerd.

Link naar reactie
9 minuten geleden, Anthony zei:

Catawiki doet volgens mij niet meer dan nog eens een mail sturen, maar ja, ik weet toch al dat daar niet op gereageerd wordt.

En verdere procedures volgen gaat me weer wat te ver, kost me teveel tijd en gedoe.

You win some, you loose some.

 

 

Ik snap dat het een hoop tijd en gedoe kost, maar op deze manier blijft de werkwijze van Catawiki wel in stand. Ze kunnen de betaalwijze bijvoorbeeld ook aanpassen. Een eenvoudige manier is door het geld vast te houden totdat de koper aangeeft dat de verkoper aan zijn verplichting heeft voldaan. Daarbij heeft de koper dan een verplichting om binnen een bepaalde tijd te betalen en de verkoper om te verzenden. Volgens mij hoeft het niet moeilijker te zijn.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...