Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

24 minuten geleden, Tweetie zei:

Zo'n idioot bedrag voor een vrij veel voorkomend boekje ?!? Ongeveer 20x - 40x de verwachte opbrengst. 

Ik verbaas mij allang niet meer over de bedragen die sommige verzamelaars neertellen voor een album. Je hebt er maar eentje nodig die 160 euro voor een sus en wis met een oplage van meer dan 100.000 durft neer te tellen.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Op 17-11-2017 om 18:03, Theoak zei:

Als het goed is voor Catawiki dan ook voor de aanbieders, en voor de verzamelaars die weer saai geld kunnen inruilen voor mooie items!

Saai geld dat je wel eerst moet verdienen of via andere wegen dient te verkrijgen.

De meeste "repers " beschikken niet over het verdienmodel van de 19 jarige Giselle.

Voor 2,5 miljoen kun je heel wat mooie items kopen.

Link naar reactie
14 uren geleden, Tweetie zei:

Als ze het aanvaarden is het toch goed ?

Reken eens alles wat iemand er moet voor doen : aankoopprijs,entreegeld,soms parkeergeld en dan nog benzine.Als iemand maar voor één beursuitgave naar een beurs rijdt wordt dat 'n kostelijke grap.

Link naar reactie
40 minuten geleden, Baringo zei:

Als ze het aanvaarden is het toch goed ?

Reken eens alles wat iemand er moet voor doen : aankoopprijs,entreegeld,soms parkeergeld en dan nog benzine.Als iemand maar voor één beursuitgave naar een beurs rijdt wordt dat 'n kostelijke grap.

Het idee dat er alleen maar antiquarische albums worden geveild is allang losgelaten. Baringo heeft dus gelijk, als ze het aanvaarden is het goed. Of de aanbieder uit de gemaakte kosten komt is een ander verhaal. 

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Ja, met dien verstande dat kavels (gemiddeld) minimaal 75 euro moeten opbrengen zodat er genoeg geld binnenkomt om het bedrijf voor te kunnen laten bestaan.

Los van de waarde is altijd de vraag of een kavel voor verzamelaars en stripliefhebbers interessant is. De ouderdom van een item maakt niets uit voor de beoordeling of iets geschikt is voor opname in de veiling.

Link naar reactie
33 minuten geleden, Baringo zei:

€ 75,00 is gewoon 'n uitvlucht

vroeger had je 2 veilingen met meer dan 100 kavels. Vorige week slechts 57 kavels op maandag. Het gaat gewoon bergaf, de verkopers zijn het beu al dat werk te doen en dan hun kavels zien geweigerd worden door 'n 'onbekwame' veilingmeester die 'n glazen bol heeft....

Hopelijk zijn de veilingmeesters wel zo slim om de opbrengsten wat hoger in te schatten als er weinig kavels in de veiling zijn. En een veiling van 100 kavels @ gemiddeld 60 euro levert  meer op dan eentje met 60 kavels @ gemiddeld 75 euro. 

 

Het belangrijkste is natuurlijk de veilingen gevuld te krijgen en daarbij hoort ook dat de verkopers tevreden gehouden worden. Een verstandige veilingmeester zal bij de verkopers die veel aanbieden hopelijk niet te kritisch zijn.

Link naar reactie

Even iets anders.  Ben ik de énige persoon die de Catawiki site als onoverzichtelijk en heel omslachtig ervaar qua navigatie op meerdere vlakken?  Ik loop steeds verloren op die site.  En ik vraag mij dus oprecht af of de meeste mensen dit ook zo ervaren?  Ik krijg spontaan flashbacks naar de normalisatielessen uit de database jaren, dus denk dat ik sowieso de neiging heb mij daar aan te storen.  Ik heb steeds het gevoel dat het zoveel simpeler kan.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
1 uur terug, Nuwanda zei:

Ik heb ook de indruk dat de prijzen op bobbedoes tegenwoordig hoger gaan dan die op cwiki.  Als koper vind ik dat minder leuk maar voor de verkopers is dat natuurlijk plezant.  

Yep,inderdaad valt mij ook op.

Vooral bij de laatste "Bobbedoes uitverkoop " viel het op dat de prijs van de geveilde items alle kanten op

ging, zowel in laagte als in hoogte.

Waarom zou je drie tot vier keer hoger de prijs betalen dan in een willekeurige Catawiki shop, het

blijft voor mij een raadsel.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, bouncer zei:

Yep,inderdaad valt mij ook op.

Vooral bij de laatste "Bobbedoes uitverkoop " viel het op dat de prijs van de geveilde items alle kanten op

ging, zowel in laagte als in hoogte.

Waarom zou je drie tot vier keer hoger de prijs betalen dan in een willekeurige Catawiki shop, het

blijft voor mij een raadsel.

Dat is natuurlijk een veiling vergelijken met een shop; bij veilingen kunnen mensen soms te ver gaan om maar niet te "Verliezen".

Het kan ook aan de kosten van verzending liggen. Zelf koop ik zelden iets bij Belgische verkopers, omdat de verzendkosten dan vaak te snel oplopen.

Link naar reactie
4 uren geleden, esteban² zei:

Even iets anders.  Ben ik de énige persoon die de Catawiki site als onoverzichtelijk en heel omslachtig ervaar qua navigatie op meerdere vlakken?  Ik loop steeds verloren op die site.  En ik vraag mij dus oprecht af of de meeste mensen dit ook zo ervaren?  Ik krijg spontaan flashbacks naar de normalisatielessen uit de database jaren, dus denk dat ik sowieso de neiging heb mij daar aan te storen.  Ik heb steeds het gevoel dat het zoveel simpeler kan.

Het kan vast simpeler, maar het is natuurlijk wel de bedoeling mensen zoveel mogelijk naar de veiling te sturen en weg te houden van de shops.

Link naar reactie
41 minuten geleden, Tweetie zei:

Dat is natuurlijk een veiling vergelijken met een shop; bij veilingen kunnen mensen soms te ver gaan om maar niet te "Verliezen".

Het kan ook aan de kosten van verzending liggen. Zelf koop ik zelden iets bij Belgische verkopers, omdat de verzendkosten dan vaak te snel oplopen.

Daar heb je volkomen gelijk in.

Maar deze dan in resultaten Bobbedoes verkocht.

Archie Cash 15 Curare: 09-10 voor 4,10 en op 04-11 voor 21,70 ( verschil van 17,60 )

Johnny Goodbye 11    : 10-11 voor 7,00 en op 19-11 voor  1,50  

Zomaar voorbeelden van niet al te unieke strips, het is geen halszaak maar het valt me

gewoon op.

Link naar reactie
10 uren geleden, bouncer zei:

Yep,inderdaad valt mij ook op.

Vooral bij de laatste "Bobbedoes uitverkoop " viel het op dat de prijs van de geveilde items alle kanten op

ging, zowel in laagte als in hoogte.

Waarom zou je drie tot vier keer hoger de prijs betalen dan in een willekeurige Catawiki shop, het

blijft voor mij een raadsel.

 

 

 

 

 

 

Het is heel eenvoudig te verklaren waarom deze hoger gaan ! Bij Bobbedoes heb je de mogelijkheid op te foto te klikken en dan op ware grootte en dan zie je daar alle gebreken van het album. Terwijl in een catawikishop dat niet het geval is.Ik weet een koper die alles echt perfect wilt en die heeft dan ook hoge prijzen betaald voor sommige strips omdat deze effectief nieuw waren !

Link naar reactie
7 uren geleden, Tweetie zei:

Dat is natuurlijk een veiling vergelijken met een shop; bij veilingen kunnen mensen soms te ver gaan om maar niet te "Verliezen".

Het kan ook aan de kosten van verzending liggen. Zelf koop ik zelden iets bij Belgische verkopers, omdat de verzendkosten dan vaak te snel oplopen.

Het is eenvoudig gewoon eens te kijken naar de prijzen van verzending en dan zie je het verschil duidelijk met een verkoper die zowel in Belgie als Nederland post of iemand die dit niet doet.

Link naar reactie
1 minuut geleden, Baringo zei:

Het is heel eenvoudig te verklaren waarom deze hoger gaan ! Bij Bobbedoes heb je de mogelijkheid op te foto te klikken en dan op ware grootte en dan zie je daar alle gebreken van het album. Terwijl in een catawikishop dat niet het geval is.Ik weet een koper die alles echt perfect wilt en die heeft dan ook hoge prijzen betaald voor sommige strips omdat deze effectief nieuw waren !

Dat kan in een shop volgens mij ook, als je fotos uploadt.

Maar de redenering kan ik volgen: als de kwaliteit met fotos vaststaat, kan de prijs hoger zijn. Zekerheid heeft z'n prijs.

Link naar reactie
47 minuten geleden, Baringo zei:

Het is heel eenvoudig te verklaren waarom deze hoger gaan ! Bij Bobbedoes heb je de mogelijkheid op te foto te klikken en dan op ware grootte en dan zie je daar alle gebreken van het album. Terwijl in een catawikishop dat niet het geval is.Ik weet een koper die alles echt perfect wilt en die heeft dan ook hoge prijzen betaald voor sommige strips omdat deze effectief nieuw waren !

Daar heb je inderdaad een punt.

De nieuwstaat interpretatie van sommige Catawiki shops zijn disputabel, terwijl andere verkopers

goede staat hanteren en er minstens als bijna nieuwstaat uitzien.

Eigen foto's worden door de meeste Catawiki shops niet gebruikt,maar heeft wel mijn voorkeur vooral

voor de duurdere items.

 

 

Link naar reactie
Op 22-11-2017 om 00:46, Baringo zei:

€ 75,00 is geeoon 'n uitvlucht

vroeger had je 2 veilingen met meer dan 100 kavels.Vorige week slechts 57 kavels op maandag.Het gaat gewoon bergaf,de verkopers zijn het beu al dat werk te doen en dan hun kavels zien geweigerd worden door 'n 'onbekwame' veilingmeester die 'n glazen bol heeft....

Hier moet ik je helaas gelijk geven, het kost best veel moeite en dan is het maar afhankelijk van de veilingmeester, waarvan sommigen uit hun opmerkingen laten blijken geen kenner te zijn. Ongelooflijk wat een kavels ze afkeuren en ook goedkeuren....

vaak zie ik iets vergelijkbaars wel langskomen, maar dan aangeboden door iemand die ze wss kennen of heel veel aanbiedt.....

Niet alle veilingmeesters schat ik laag in, onze mede reper bijvoorbeeld heeft veel feeling met de markt, maar de franse veilingmeester kan ik (en iedereen eigenlijk) slecht volgen.

Link naar reactie
15 uren geleden, Lecram zei:

Hier moet ik je helaas gelijk geven, het kost best veel moeite en dan is het maar afhankelijk van de veilingmeester, waarvan sommigen uit hun opmerkingen laten blijken geen kenner te zijn. Ongelooflijk wat een kavels ze afkeuren en ook goedkeuren....

vaak zie ik iets vergelijkbaars wel langskomen, maar dan aangeboden door iemand die ze wss kennen of heel veel aanbiedt.....

Niet alle veilingmeesters schat ik laag in, onze mede reper bijvoorbeeld heeft veel feeling met de markt, maar de franse veilingmeester kan ik (en iedereen eigenlijk) slecht volgen.

 

Voor het eerst ben ik het er ook mee eens. Paar weken geleden 10 HC'S vrije vlucht aangeboden. Geweigerd wegens kavel te divers. Onbegrijpelijk. Gewoon naar de stripwinkel gegaan en krijg er nog 100 euro, wat me waanzinnig veel leek. Mij om het even.

Link naar reactie

Over het algemeen kan ik de veiling meester van de strips wel volgen de technische dienst/ klantenservice is gewoon ruk en met name de communicatie 

2 weken terug op eens orders bij werken probleem

bleek achteraf dat ze weer aan het knutselen waren catalogus en veiling nog meer uit elkaar trekken

op eens was er een op lossing orders veiling orders catalogus

maar dat moest ik via het forum vernemen

een andere gebruiker had de oplossing zien staan

klanten service wist van geen toeten of blazen

 

 

Link naar reactie
1 uur geleden, Timhardt zei:

 

Voor het eerst ben ik het er ook mee eens. Paar weken geleden 10 HC'S vrije vlucht aangeboden. Geweigerd wegens kavel te divers. Onbegrijpelijk. Gewoon naar de stripwinkel gegaan en krijg er nog 100 euro, wat me waanzinnig veel leek. Mij om het even.

Wat is die stripwinkel? Lijkt me inderdaad een onverwacht hoge opbrengst.

 

Maar wat betreft CW rare actie van die veilingmeester.

Link naar reactie
1 uur terug, tuinmantvkijken zei:

Over het algemeen kan ik de veiling meester van de strips wel volgen de technische dienst/ klantenservice is gewoon ruk en met name de communicatie 

2 weken terug op eens orders bij werken probleem

bleek achteraf dat ze weer aan het knutselen waren catalogus en veiling nog meer uit elkaar trekken

op eens was er een op lossing orders veiling orders catalogus

maar dat moest ik via het forum vernemen

een andere gebruiker had de oplossing zien staan

klanten service wist van geen toeten of blazen

Klinkt alsof de IT afdeling niet echt functioneert. Ook ik merk dat ze net zolang sleutelen tot iets niet meer werkt of  je niks meer gevonden krijgt. En als de klantenservice iets niet weet, is dat omdat de IT afdeling hun niets vertelt.

Link naar reactie
31 minuten geleden, Tweetie zei:

Wat is die stripwinkel? Lijkt me inderdaad een onverwacht hoge opbrengst.

 

Maar wat betreft CW rare actie van die veilingmeester.

 

Ik ga sinds een paar jaar weer naar Beo, in Antwerpen voor mij NL strips.

Het is geen alleenstaand feit de laatste weken. 2 reeksen van Istin werden ook gewoon geweigerd wegens te divers. De week erop stonden er 15 losse boeken van een een vergane Talent collectie wel in die veiling...

 

Ik ben het beu, na een kavel of 100 heb ik voor de rest  een opkoper laten kopen en ben van alles in één keer af.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...