Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

4 hours ago, Kontiki said:

Via Humo onverkochte exemplaren zullen later ook nog wel te koop zijn in stripwinkels. Dat gebeurde al vaker, vorige week nog met de twee integrales van Lucky Luke die via Knack te koop was.

 

Gaat de prijs dan niet omhoog?

Een paar jaar geleden kon je met een bon van Het Laatste Nieuws alle Suske en Wiske blauwe albums hardcover kopen aan 40€.

Ik beschikte over een bon, maar vergat om die tijdig te laten valideren.

De krant verkocht daarna de resterende oplage aan stripwinkels, die ze aan 70€ verkochten. 

Mijn stommiteit, ja. Maar uit principe wou ik die prijs niet betalen. Indien ik die albums later compleet vind aan 40€ of minder, zal ik ze graag kopen.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Ik heb al eens een door Jordi Bernet gesigneerd schetsboek gekocht via een Catawikiveiling. Daarnet kreeg ik een mail van de verkoper (om me erop te wijzen dat het kavel https://subastas.catawiki.es/kavels/15617235-bernet-jordi-original-art-torpedo een vervalsing is.

 

I am writing because you bought a Jordi Bernet lot from me through Catawiki.. 
I would like to warn you that this item is a forgery, it is NOT a Jordi Bernet drawing: 
Jordi Bernet never made that drawing, it has been poorly copied by someone. 
You may see the original here: 
http://www.artcoholics.net/Artwork.aspx?artworkID=4389

 

I hope this information was of your interest. 

Regards 
Miguel 
www.artcoholics.net 
Official Jordi Bernet Gallery

 

Ik heb het Catawiki ook gemeld. Ik ga niet alleen hier zagen.

Link naar reactie

Nee, ik had een tijdje geleden een andere gekocht. En die verkoper wees me op een vals kavel dat nu wordt aangeboden. Ik had daar sowieso niet op geboden, maar hij contacteerde iedereen die wel al bij hem heeft gekocht.

Link naar reactie

Viel me al eerder op dat er vervalste tekeningen van Bernet worden aangeboden, ook op sites zoals 2dgalleries.

Zo bood galerie OPA daar onderstaande tekening aan, waarvan ik de ‘originele versie’ (zie tweede plaatje) eerder zag worden aangeboden door Artcoholics. Ik benaderde beide galerieën daarover en OPA verwijderde de tekening (maar van Miguel/Artcoholics hoorde ik nooit iets). Zou laatstgenoemde nu alleen eerdere kopers benaderen en niet CW zelf, want dat is een mooie geste maar het zet natuurlijk weinig zoden aan de dijk. Voorlopig staat de vervalste tekening en nog altijd op...

 

F55B37E6-C60D-4D20-A8B9-734A78143EFD.jpeg

D0BB9A04-9159-47F6-B1A4-677181F0B321.jpeg

Link naar reactie
  • 1 month later...

Net een sympathieke afhandeling van een shop aankoop achter de rug:

 

Beste AELIX, 
pakket eindelijk ontvangen. 
2 weken na betaling verwerkt. 
Goede staat van een album betekent blijkbaar bij de ene iets anders dan bij een andere. 
Losse strip met 3 roestige nietjes? 
Helft van de strips zijn vochtig. 
Annulatie zonder boe of ba. 
Jammer dat u "Het teken van Lucifer" terugvond in uw kelder. 
Redelijk teleurgesteld. 
Vriendelijke groet, alexjodo

 

Antwoord van Aelix:

 

Jammer 

ik moest ook 19.50 verzendkosten betalen. Dus het was voor ons allebei een teleurstelling 

alex 

Link naar reactie
Op 29-11-2016 om 15:24, JJL zei:

Vind dit een mooie poster van Blueberry en Bouncer (https://www.catawiki.nl/catalogus/strip-ex-libris-en-prenten/soorten/prent/3571017-blueberry-bouncer?area=526835c9f9e42901fd30f9b3f74764f8087c6fc8), maar vraag me af deze prenten destijds daadwerkelijk door Giraud gesigneerd zijn. 

Heb daar nog niets over kunnen vinden op Internet (uitgever ook niet bekend). Heeft iemand hier informatie over (b.v. van andere sites)?

post-829-0-64123400-1480422035_thumb.jpg

Kwam recent wat meer informatie over dit prentje tegen en heb eea gelijk maar als item aan de catalogus van Catawiki toegevoegd:

https://www.catawiki.nl/catalogus/strip-ex-libris-en-prenten/soorten/portfolio/7086843-portfolio-bouncer.

 

Er zijn dus in ieder geval 30 door Giraud gesigneerde exemplaren (èn genummerd: 1/250-30/250) in omloop.

 

F8DF2A68-6418-470B-9BDC-5AFA61049115.jpeg

 

Ongenummerde exemplaren (zoals die in het linkje van de post van 29/11/2016) zijn mogelijk(/waarschijnlijk?) vals.

Link naar reactie
24 minuten geleden, JJL zei:

Kwam recent wat meer informatie over dit prentje tegen en heb eea gelijk maar als item aan de catalogus van Catawiki toegevoegd:

https://www.catawiki.nl/catalogus/strip-ex-libris-en-prenten/soorten/portfolio/7086843-portfolio-bouncer.

 

Er zijn dus in ieder geval 30 door Giraud gesigneerde exemplaren (èn genummerd: 1/250-30/250) in omloop.

 

Ongenummerde exemplaren (zoals die in het linkje van de post van 29/11/2016) zijn mogelijk(/waarschijnlijk?) vals.

Waarom zouden die vals zijn? Het is een portfolio met 20 platen. Veel te veel werk om de allemaal individueel te nummeren. 

Volgens tekst zijn er twee met handtekening van Boucq, waarschijnlijk zijn dat de enige waar iets op staat. 

Link naar reactie
1 uur terug, Tweetie zei:

Waarom zouden die vals zijn? Het is een portfolio met 20 platen. Veel te veel werk om de allemaal individueel te nummeren. 

Volgens tekst zijn er twee met handtekening van Boucq, waarschijnlijk zijn dat de enige waar iets op staat. 

Ik citeer van www.bedetheque.com (zie ook linkje op CW):

250 exemplaires numérotés et signés par Boucq, et 30 exemplaires hors commerces pour la librairie Roland Buret, qui contiennent un dessin signé "GIR".

 

Lijkt me dat deze, toch gezaghebbende, site anders wel had aangeven dat alle 250 exemplaren een door Giraud gesigneerde prent zouden bevatten.

 

Neemt niet weg dat er meer door Giraud gesigneerde exemplaren in omloop kunnen zijn (buiten de dertig voor Librairie Roland Buret), maar gegeven de voorbeelden van de handtekeningen (zie het ‘oude’ draadje) heb ik twijfels bij de authenticiteit.

En dat was gelijk ook de reden dat ik een dergelijk exemplaar destijds ook niet heb gekocht op Ebay.

 

Link naar reactie

Ik heb dit bizarre geval:

 

Revolver pjeroo roobjee, de liefde voor de contrabas, literair tijdschrift van Gerd Segers, paperback, 20, geïllustreerd, met 4 offset-litho's, waarvan 1 genummerd van 1 tot en met 300, dit is nummer 100, gesigneerd door pjeeroo roobjee, 20 x 25,5 cm

 

Van die 4 litho's is in elk exemplaar maar één litho gesigneerd. Het is nochtans technisch niet denkbaar dat de andere drie geen litho's zouden zijn. Dus vermoed ik dat het om 4 litho's gaat, maar dat Roobjee er maar één heeft willen nummeren en signeren. Het zijn er tenslotte 300 in totaal. Als hij ze alle vier had moeten signeren en nummeren had hij er ... 1200 moeten doen!

 

Overigens kost het bij mij maar 25 euro excl. verzendkosten. Als je dat vergelijkt met de prijzen die op stripveilingen worden gegeven, dan krijg ik altijd het onprettige gevoel dat ik veel te weinig vraag.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Iemand ervaring met het vragen aan Catawiki om een betaling in te houden ? (Origineel bleek een copie te zijn)

Al enkele mails gestuurd naar Catawiki maar geen reactie (ze zouden eens hun commissie kunnen mislopen denk ik dan ...)

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
11 minuten geleden, Mzee zei:

Iemand ervaring met het vragen aan Catawiki om een betaling in te houden ? (Origineel bleek een copie te zijn)

Al enkele mails gestuurd naar Catawiki maar geen reactie (ze zouden eens hun commissie kunnen mislopen denk ik dan ...)

Ik heb het ook eens voorgehad. Ik dacht een originele cover in kleur gekocht te hebben, maar bij ontvangst bleek het de originele inkleuring op een kopie te zijn (geen blauwdruk met film) Dit heeft ook een bepaalde waarde, maar bijlange niet zoveel als een originele tekening. Ik heb dan meteen de veilingmeester ingelicht (toen was dat nog Patrick Vranken) waarop de betaling werd geblokkeerd. Uiteindelijk heb ik het volledige bedrag teruggekregen.

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie
13 minuten geleden, Mzee zei:

Iemand ervaring met het vragen aan Catawiki om een betaling in te houden ? (Origineel bleek een copie te zijn)

Al enkele mails gestuurd naar Catawiki maar geen reactie (ze zouden eens hun commissie kunnen mislopen denk ik dan ...)

Misschien even een berichtje naar @Theoak, volgens mij werkt hij daar.

Link naar reactie
29 minuten geleden, Mzee zei:

Iemand ervaring met het vragen aan Catawiki om een betaling in te houden ? (Origineel bleek een copie te zijn)

Al enkele mails gestuurd naar Catawiki maar geen reactie (ze zouden eens hun commissie kunnen mislopen denk ik dan ...)

Kopie als origineel aanbieden, dat klinkt niet goed....

 

Ben wel benieuwd naar de aanbieder, vooral omdat het vaak dezelfde verkopers op de veiling van originele tekeningen zijn. 

Een aanbieder als Goudurix vermijd ik om redenen dat hij net iets te vaak tekeningen van dubieiuze aard of zelfs duidelijk namaak aanbood; kom zijn naam echter niet vaak meer tegen (of hij gebruikt nu een ander pseudoniem).

 

Maar begrijp ook dat je misschien niet aan ‘naming&shaming’ wil doen.

Link naar reactie
2 minuten geleden, JJL zei:

Kopie als origineel aanbieden, dat klinkt niet goed....

 

Ben wel benieuwd naar de aanbieder, vooral omdat het vaak dezelfde verkopers op de veiling van originele tekeningen zijn. 

Een aanbieder als Goudurix vermijd ik om redenen dat hij net iets te vaak tekeningen van dubieiuze aard of zelfs duidelijk namaak aanbood; kom zijn naam echter niet vaak meer tegen (of hij gebruikt nu een ander pseudoniem).

 

Maar begrijp ook dat je misschien niet aan ‘naming&shaming’ wil doen.

Inderdaad, geen zin om 'naming & shaming' te doen.

Contact met de verkoper verloopt gezien het onderwerp zeer vlot.

Is niet één van de gekende namen en waarschijnlijk/misschien is hijzelf ook wel slachtoffer

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie

Ik denk dat catawiki (als je lang genoeg zaagt) wel voor beide partijen een inspanning kan leveren. Ze kijken echter wel of je trouwe klant bent en er al enkele bedragen achter je naam staan. Dit heb ik toch losgekregen dat ze bij mij alles hadden overlopen wat ik ooit kocht en verkocht. Aan de hand daarvan deden ze een inspanning. Daar kwam het voor mij toch op neer. 

Tussen mijn eerste klacht en reactie van catawiki zat wel 2 weken wachttijd. Toch even melden. Daarna ging het vlotter

Link naar reactie

Ik heb onlangs ook een dispuut gehad met een verkoper. Ik kocht een beeldje op de veiling, op de foto’s was hij in perfecte staat. Het beeldje dat ik kreeg was gebroken en gelijmd. Ook de nummers van het certificaat kwamen niet overeen. Ik heb dan gebeld naar catawiki, daar hebben ze de uitbetaling naar de verkoper tegen gehouden en heb ik hier een mail van gekregen. Ze zeiden wel dat ik contact moest opnemen met de verkoper om het onderling te regelen, dat dit het beste is voor beide partijen. Gelukkig was de verkoper bereid om het beeldje om te ruilen tegen een ander beeldje naar keuze. Daarna terug gemaild naar catawiki dat alles ok was. Binnen de week was alles geregeld. 

Link naar reactie
1 uur terug, Simon zei:

Ik heb onlangs ook een dispuut gehad met een verkoper. Ik kocht een beeldje op de veiling, op de foto’s was hij in perfecte staat. Het beeldje dat ik kreeg was gebroken en gelijmd. Ook de nummers van het certificaat kwamen niet overeen. Ik heb dan gebeld naar catawiki, daar hebben ze de uitbetaling naar de verkoper tegen gehouden en heb ik hier een mail van gekregen. Ze zeiden wel dat ik contact moest opnemen met de verkoper om het onderling te regelen, dat dit het beste is voor beide partijen. Gelukkig was de verkoper bereid om het beeldje om te ruilen tegen een ander beeldje naar keuze. Daarna terug gemaild naar catawiki dat alles ok was. Binnen de week was alles geregeld. 

Op mails antwoorden ze in alle geval niet bij Catawiki.

En ik ben dan ook van plan om dit hier elke dag te posten tot ze mij eindelijk eens antwoorden wat van een minimum aan respect voor hun klanten zou getuigen. 

De verkopen is akkoord om de deal te annuleren, alleen weet niemand waar het geld nu is. En wat met de commissie eenmaal het toch zou uitbetaald worden?

 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
7 minuten geleden, Mzee zei:

Op mails antwoorden ze in alle geval niet bij Catawiki.

En ik ben dan ook van plan om dit hier elke dag te posten tot ze mij eindelijk eens antwoorden wat van een minimum aan respect voor hun klanten zou getuigen. 

De verkopen is akkoord om de deal te annuleren, alleen weet niemand waar het geld nu is. En wat met de commissie eenmaal het toch zou uitbetaald worden?

 

Waarom stuur je @Theoak niet een bericht? Dan is het waarschijnlijk zo opgelost.

Link naar reactie

De telefoon opnemen is blijkbaar al even moeilijk als een mail beantwoorden.

Net nog meer dan 10 min geprobeerd maar behalve een bericht om de 30 seconden dat ik toch maar best eerst op de website ga kijken helemaal niets.

 

 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie

Ik heb meer dan een jaar geleden het hoogste bod gedaan op een schets. Ik heb netjes op tijd betaald maar uiteindelijk niets geleverd gekregen. De schets moest mij vanuit België toegestuurd worden en ik weet dat het soms wat langer kan duren voordat je iets ontvangt. Ik heb dus uiteindelijk pas na 2 weken bij Catawiki aan de bel getrokken. Na enkele mailwisselingen met Catawiki (iedere reactie kwam meestal na 1 werkdag) kwam het er uiteindelijk op neer dat het geld  na 10 dagen naar de verkoper was overgemaakt en dat ik er zelf maar achteraan moest gaan. Sterker nog als ik iets van Catawiki zou willen terugkrijgen, dan moest ik er maar een rechtszaak van maken.

Ik heb ook nog getracht om de boel te annuleren (ik heb immers tot op heden nog niets ontvangen) maar dat is volgens Catawiki blijkbaar alleen op professionele verkopers van toepassing.

Een rechtszaak kost me te veel, dus als ik op dit moment iets via Catawiki koop dan doe ik dat m.b.v. een creditcard want dan heb ik tenminste enige bescherming bij een online aankoop die verkeerd afloopt.

Kortweg gezegd. Catawiki is alleen in je geld geïnteresseerd en een klant die via Catawiki opgelicht is, die laten ze het liefste stikken.

 

 

Link naar reactie

Als je iets met de post opgestuurd krijgt en je hebt na een week nog niets ontvangen dan zegt Catawiki dat je best contact opneemt met hen. Het snelst werkt om te bellen, ik heb lang moeten wachten eer ik iemand aan de lijn kreeg. Maar die persoon heeft dan binnen de 5 minuten alles geregeld. En als een verkoper z’n geld niet krijgt dan is hij waarschijnlijk iets sneller bereid om te reageren. 

Link naar reactie
20 uren geleden, Mzee zei:

Iemand ervaring met het vragen aan Catawiki om een betaling in te houden ? (Origineel bleek een copie te zijn)

Al enkele mails gestuurd naar Catawiki maar geen reactie (ze zouden eens hun commissie kunnen mislopen denk ik dan ...)

 

Ik ben nu toch wel benieuwd. Gaat het hier echt om een fotokopie. Of gaat het om een "door de oorsponkelijke tekenaar gemaakte kopie van een origineel". Van die laatste soort wordt er volgens mijn bescheiden mening van een bepaalde tekenaar bijna elke week iets aangeboden. En die tekenaar noemt deze zelf ook originelen, maar er bestaan meerdere exemplaren van. 

Link naar reactie
46 minuten geleden, lukoste zei:

Of gaat het om een "door de oorsponkelijke tekenaar gemaakte kopie van een origineel". Van die laatste soort wordt er volgens mijn bescheiden mening van een bepaalde tekenaar bijna elke week iets aangeboden. En die tekenaar noemt deze zelf ook originelen, maar er bestaan meerdere exemplaren van. 

Welke tekenaar is dat? Weten we in ieder geval wat we moeten vermijden.

Link naar reactie

Voor Catawiki zijn tevreden kopers en verkopers beide even belangrijk, want we hebben ze beide nodig voor een succesvolle veiling. De afhandeling van klachten is weggehaald bij de veilingmeesters en daar is de afdeling customer support voor in de plaats gekomen. Bij mijn weten functioneert deze afdeling nu goed en worden alle klachten serieus afgehandeld. Ik begrijp dan ook niet waarom deze klacht nog niet goed is afgehandeld.

Een kavel mag door een aanbieder voor elke veiling worden aangeboden, maar de veilingmeester bepaalt welke veiling voor dat kavel het meest geschikt is. Dat betekent heel simpel gezegd dat die veiling wordt gekozen waar de te verwachten opbrengst het hoogst is. Kavels voor een thema-veiling moeten overigens wel net wat extra's hebben om daarin geplaatst te kunnen worden.

De aanbieder krijgt bij publicatie van de veiling een mail, als de aanbieder het met de plaatsing in die veiling absoluut niet eens is, dan is er tussen de afloop van de veiling en de publicatie van de veiling nog meer dan genoeg tijd om daaraan iets te doen.

Link naar reactie
5 uren geleden, Tweetie zei:

Welke tekenaar is dat? Weten we in ieder geval wat we moeten vermijden.

Er zijn veel tekenaars die voor opdrachten en dédicaces hetzelfde tekenen, je kunt niet voor iedereen iets nieuws uitvinden. Soms worden zelfs covers opnieuw getekend maar zoiets vind ik ook wel delicaat.

Link naar reactie
2 uren geleden, Bonte zei:

Er zijn veel tekenaars die voor opdrachten en dédicaces hetzelfde tekenen, je kunt niet voor iedereen iets nieuws uitvinden. Soms worden zelfs covers opnieuw getekend maar zoiets vind ik ook wel delicaat.

Dit klonk meer als een kopie. De enige manier om echt twee keer hetzelfde te tekenen is een bestaande tekening op een lichtbak te leggen en nog eens te inkten. 

Bij opdrachten waarvoor geld betaald wordt of die geveild worden, verwacht ik in ieder geval dat ze enigszins verschillend gemaakt zijn. Dedis zijn iets anders, dan moet een tekenaar snel iets maken en is het logisch dat hij een bepaald patroon iedere keer herhaalt.   

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...