Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

Deugen die Comics-veilingen? Ik ben aan het twijfelen tussen ebay en Catawiki om wat spul te verkopen maar heb de indruk dat de opbrengsten laag zijn CS US prijzen.

overigens heb ok daar een tijdje geleden een stevige farce meegemaakt. Een stapeltje Savage Sword of Conan gekocht voor een inderdaad lage prijs. De verkoper deed niets en reageerde niet op berichten. Uiteindelijk liet hij aan Catawiki weten dat de prijs te laag was en dat hij weigerde te verzenden. En dat was het dan. Geen protest van CW, geen effort. Terugbetaling volgde netjes DRIE weken later, ongeveer anderhalve maand na de veiling.

 

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Ambreville zei:

Deugen die Comics-veilingen? Ik ben aan het twijfelen tussen ebay en Catawiki om wat spul te verkopen maar heb de indruk dat de opbrengsten laag zijn CS US prijzen.

Ik denk niet dat je de opbrengsten van CW moet vergelijken met die op Ebay.com. Mensen zullen de hogere verzendkosten vanuit Nederland in de biedingen laten meewegen.
Voordeel van Ebay is natuurlijk dat er geen veilingmeesters tussenzitten en je de kavels naar eigen goeddunken kunt inrichten.
Bij het kopen en verkopen van kleinere items zou ik zelf zeker de voorkeur aan Ebay geven.

Link naar reactie
33 minuten geleden, lukoste zei:

Grappig. Ik kan mis zijn, maar ik denk dat dit niet de eerste keer is dat deze aanbieder een Guust 0 verkoopt. Misschien heeft die een reeks winkels afgelopen in de hoop rijk te worden.

Spijtig genoeg kan jij bij Catawiki niet zien wie wat verkocht heeft. Dat kan wel bij Ebay.

Link naar reactie
1 hour ago, Tweetie said:

Met een dummy account ga je natuurlijk niet betalen. En als je niets betaalt, kost het niks.

Punt is dat als je niet betaalt Catawiki er een deurwaarder op zet. Prima actie overigens wat mij betreft. Ik heb ook al eens wat verkocht via Catawiki waarvan de betaling op zich liet wachten. Catawiki heeft dat toen keurig opgelost voor mij

Link naar reactie
1 uur terug, JPAR zei:

Waarom zouden ze ineens een incassobedrijf worden?

Verkeerd gebruik van ‘als’ en ‘dan’...

Neem althans aan dat hier wordt bedoeld dat Catawiki niet verder gaat DAN (de inschakeling van een) incassobedrijf.

Overigens zullen ze dan wel een fysiek adres moeten hebben van de hoogste bieder (denk nl. niet dat een incassobureau iets zal doen als er slechts een email- en/of IP-adres beschikbaar is).

Link naar reactie

Dit is inderdaad een absurde prijs. Het ging om een Nederlandse en een Belgische bieder die tegen elkaar aan het bieden waren. Ik weet niet waarom dit zo hoog opliep, een vergissing met de eerste druk is mogelijk, maar de tekst, titel en foto's bij het kavel waren niet misleidend, dus het is afwachten hoe dit verder zal gaan.

Link naar reactie
9 minuten geleden, Theoak zei:

 Ik weet niet waarom dit zo hoog opliep, een vergissing met de eerste druk is mogelijk, maar de tekst, titel en foto's bij het kavel waren niet misleidend, dus het is afwachten hoe dit verder zal gaan.

Vergissing met de eerste druk lijkt mij onmogelijk, althans wanneer je de tekst bij het kavel hebt gelezen (facsimile, 2017, etc.)..... en je mag toch verwachten dat bieders dat doen....

 

Moet toch wel de grootste miskleun zijn die ik tot op heden tijdens een CW veiling zag langskomen (en nog wel van twee bieders)!

Link naar reactie
1 uur terug, JJL zei:

Vergissing met de eerste druk lijkt mij onmogelijk, althans wanneer je de tekst bij het kavel hebt gelezen (facsimile, 2017, etc.)..... en je mag toch verwachten dat bieders dat doen....

 

Moet toch wel de grootste miskleun zijn die ik tot op heden tijdens een CW veiling zag langskomen (en nog wel van twee bieders)!

De niet-winnaar was de gelukkige van de 2 :e007:

De winnaar tikt ruim 1500 euro af... 3 weken geleden kon hij daar 42 boekjes van  deze Guust voor kopen... Zelfs de bitcoins gaan volgens mij niet zo snel :e010:

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...