Ga naar inhoud

Welke Tekenaar Zou Jij Graag Een Robbedoes Zien Maken?


Recommended Posts

Berck

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Eerlijk gezegd: ik wou dat men na Franquin gestopt was.

 

Och ik niet! Er zijn prachtige Robbs gemaakt nadien. Tora Torapa, Doodsman, Australië, Malle Marilyn, New York, ...

De Munuera's zijn schitterend getekend, maar die verhalen... En nu is het nog wachten tot een 'landmark', maar ik blijf ze graag lezen. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
Gast Kontiki

Eerlijk gezegd: ik wou dat men na Franquin gestopt was.

Hangt van je leeftijd af. Door de achtergronddossiers uit de integrales van Tome en Janry leerde ik dat jongere lezers de reeks hebben leren kennen dankzij het werk van dat duo.

Link naar reactie

Was dat niet in een Godvrrgeten Eiland?

 

 

Willy doelt wellicht op het verhaaltje dat Luc tekende voor het speciaal Spirou nummer ter gelegenheid van het 75 jarig bestaan. Afgaand op wat daarin staat zou ik wel eens graag een album zien getekend door Renaud Collin of Krassinsky. Walthéry zou een goeie tekenaar geweest zijn. Munuera mag wat mij betreft gerust ook nog eens terug komen. En Veys mag eens een scenario schrijven.

Link naar reactie

Willy doelt wellicht op het verhaaltje dat Luc tekende voor het speciaal Spirou nummer ter gelegenheid van het 75 jarig bestaan. Afgaand op wat daarin staat zou ik wel eens graag een album zien getekend door Renaud Collin of Krassinsky. Walthéry zou een goeie tekenaar geweest zijn. Munuera mag wat mij betreft gerust ook nog eens terug komen. En Veys mag eens een scenario schrijven.

ja, dat bedoel ik

Link naar reactie

Luc Cromheecke heeft eens een erg leuk Robbedoesstripje getekend.

Die zou zeker een volledig verhaal mogen maken van mij!

Ik heb vroeger van Luc Cromheecke eens een tekening van Robbedoes gekocht die hij zomaar getekend had (nadien is ze wel gepubliceerd)

Die is zo plezant dat ik hem wel een verhaal van Robbedoes wil zien tekenen in die stijl.

post-75-0-39626600-1433443109_thumb.jpg

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Wat zijn eigenlijk de voorwaarden om een Robbedoesverhaal te kunnen publiceren? Hoe gaat het eigenlijk in zijn werk? Is het Dupuis die voor de volle 100% de beslissingen neemt?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik heb vroeger van Luc Cromheecke eens een tekening van Robbedoes gekocht die hij zomaar getekend had (nadien is ze wel gepubliceerd)

Die is zo plezant dat ik hem wel een verhaal van Robbedoes wil zien tekenen in die stijl.

attachicon.gifrobkwab.jpg

 

cromheecke-couleurs-385d.jpg

 

 

 

Deze illustratie heeft wat weg van Wasterlain...

Link naar reactie
Gast Kontiki

De bedoelde overname van Robbedoes door Yann en Conrad staat hier beschreven: http://www.stripspeciaalzaak.be/Toppers/FransenTop/34_GeleGeschiedenis.htm

Beelden toon ik wel eens in onze Robbedoesreeks. Volgend jaar.

 

Dupuis is de volledige eigenaar van de rechten, sinds Rob- Vel al na een bepaalde affaire.

 

En Daan Jippes had met Yann nog een tweede project voor een one-shot dat een soort vervolg zou zijn op Het Masker der Stilte. Daar bestaan twee pagina's van. Ik heb aan afbeelding van een eerste, de tweede had Daan me ooit eens beloofd om te kunnen tonen in onze Robbedoesrubriek, maar het lag al te ver weg.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...