Chimi Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 Welke tekenaar zou jij graag een Robbedoes en Kwabbernoot zien maken. En moet dat in de klassieke Robbedoes-stijl, of juist iets helemaal anders? Persoonlijk zie ik Clarke daarvoor wel zitten, misschien wel voor een spin-off met Vito Cortizone Quote http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2247-chimichanga-art/ http://slentert.deviantart.com/ Link to comment
Guest Kontiki Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 Clarke heeft ooit een test gedaan om de hoofdreeks over te nemen. Quote Link to comment
blacktiger Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 Frank Pé zie ik wel zitten. Het mag dicht aanleunen bij de vroegere Robbedoes, maar het hoeft niet echt. Quote Link to comment
Peter Motte Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 Ik. Quote Koop wat je leest, lees wat je koopt. Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte Link to comment
Jason Fly Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Berck Quote Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips... ••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••• Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop Link to comment
Waldorf Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Ik. Post vooral uw proefplaten. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
linthout Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Luc Cromheecke heeft eens een erg leuk Robbedoesstripje getekend. Die zou zeker een volledig verhaal mogen maken van mij! Quote Link to comment
Kool Thing Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Frank Pé zie ik wel zitten. Het mag dicht aanleunen bij de vroegere Robbedoes, maar het hoeft niet echt. Hij is volop bezig met zijn spinoff van Robbedoes, en dit op scenario van Zidrou. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Kool Thing Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Kool Thing Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 ???? Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Kool Thing Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Naar de Robbedoes van Hardy ben ik ook benieuwd! Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Kool Thing Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Luc Cromheecke heeft eens een erg leuk Robbedoesstripje getekend. Die zou zeker een volledig verhaal mogen maken van mij! Was dat niet in een Godvrrgeten Eiland? Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Kool Thing Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Ook Plessix heeft zich een Spiroutje eigen gemaakt, maar hem zie ik niet direct een verhaal maken. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Kool Thing Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 En Larcenet... Eind jaren '90 heeft hij dit al eens geflikt : http://www.inedispirou.com/forum/gallery/image.php?album_id=14&image_id=4831 Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Pé zijn aanpak smaakt zeker naar meer. Quote Link to comment
Zwendel Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Eerlijk gezegd: ik wou dat men na Franquin gestopt was. Quote Link to comment
Kool Thing Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Eerlijk gezegd: ik wou dat men na Franquin gestopt was. Och ik niet! Er zijn prachtige Robbs gemaakt nadien. Tora Torapa, Doodsman, Australië, Malle Marilyn, New York, ... De Munuera's zijn schitterend getekend, maar die verhalen... En nu is het nog wachten tot een 'landmark', maar ik blijf ze graag lezen. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
TDPB Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 De tekeningen vind ik niet zo belangrijk. Zolang de scenario's maar goed zijn. Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Eerlijk gezegd: ik wou dat men na Franquin gestopt was. Hangt van je leeftijd af. Door de achtergronddossiers uit de integrales van Tome en Janry leerde ik dat jongere lezers de reeks hebben leren kennen dankzij het werk van dat duo. Quote Link to comment
beus Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 zou een realistische tekenaar ook eens niet leuk zijn voor rob & kwab? dat zou dan wel een andere insteek moeten hebben minder humor en misschien wat harder legrain of lamquet zou wel leuk zijn Quote Link to comment
Kool Thing Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Steven Dupré. Heeft er eigenlijk nog iemand foto's van zijn proefplaten die hij ooit heeft gemaakt? Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Guest Kontiki Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Die moesten ooit offline gehaaldworden. Ik heb ze helaas zelf niet bijgehouden en de originelen zijn bij mijn weten verkocht. Quote Link to comment
TDPB Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Was dat niet in een Godvrrgeten Eiland? Willy doelt wellicht op het verhaaltje dat Luc tekende voor het speciaal Spirou nummer ter gelegenheid van het 75 jarig bestaan. Afgaand op wat daarin staat zou ik wel eens graag een album zien getekend door Renaud Collin of Krassinsky. Walthéry zou een goeie tekenaar geweest zijn. Munuera mag wat mij betreft gerust ook nog eens terug komen. En Veys mag eens een scenario schrijven. Quote Link to comment
TDPB Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 In 'La galerie des illustres' staan ook een paar interessante versies. Van Francois Avril zou ik wel meer willen zien, het heeft wel iets: Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Tiens, werkt Robbedoes nu ook al bij Waldorf? Quote Link to comment
Kristof Berte Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 De zwart-wit pagina van Frank Pé heb ik nu al tientallen keren ergens zien passeren en ik blijf me er gek op staren. Wat een ongelooflijke sterke plaat zeg. Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Frank Lauwers. Quote Link to comment
Kool Thing Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Kameraad Mauser, no kidding.... Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
linthout Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Willy doelt wellicht op het verhaaltje dat Luc tekende voor het speciaal Spirou nummer ter gelegenheid van het 75 jarig bestaan. Afgaand op wat daarin staat zou ik wel eens graag een album zien getekend door Renaud Collin of Krassinsky. Walthéry zou een goeie tekenaar geweest zijn. Munuera mag wat mij betreft gerust ook nog eens terug komen. En Veys mag eens een scenario schrijven. ja, dat bedoel ik Quote Link to comment
roi de la bd Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Danier/Daan Jippes heeft eens een kort verhaal van Robbedoes gemaakt maar die werd geweigerd voor Spirou. Toch zou hij een mooi album kunnen maken. Quote Link to comment
Suske Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Yann en Conrad hebben vroeger wel wat illustraties gemaakt van Robbedoes, maar tot een verhaal is het helaas niet gekomen. Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link to comment
Suske Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Luc Cromheecke heeft eens een erg leuk Robbedoesstripje getekend. Die zou zeker een volledig verhaal mogen maken van mij! Ik heb vroeger van Luc Cromheecke eens een tekening van Robbedoes gekocht die hij zomaar getekend had (nadien is ze wel gepubliceerd) Die is zo plezant dat ik hem wel een verhaal van Robbedoes wil zien tekenen in die stijl. Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Wat zijn eigenlijk de voorwaarden om een Robbedoesverhaal te kunnen publiceren? Hoe gaat het eigenlijk in zijn werk? Is het Dupuis die voor de volle 100% de beslissingen neemt? Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Ik heb vroeger van Luc Cromheecke eens een tekening van Robbedoes gekocht die hij zomaar getekend had (nadien is ze wel gepubliceerd) Die is zo plezant dat ik hem wel een verhaal van Robbedoes wil zien tekenen in die stijl. robkwab.jpg Deze illustratie heeft wat weg van Wasterlain... Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 De bedoelde overname van Robbedoes door Yann en Conrad staat hier beschreven: http://www.stripspeciaalzaak.be/Toppers/FransenTop/34_GeleGeschiedenis.htm Beelden toon ik wel eens in onze Robbedoesreeks. Volgend jaar. Dupuis is de volledige eigenaar van de rechten, sinds Rob- Vel al na een bepaalde affaire. En Daan Jippes had met Yann nog een tweede project voor een one-shot dat een soort vervolg zou zijn op Het Masker der Stilte. Daar bestaan twee pagina's van. Ik heb aan afbeelding van een eerste, de tweede had Daan me ooit eens beloofd om te kunnen tonen in onze Robbedoesrubriek, maar het lag al te ver weg. Quote Link to comment
Bonte Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Kameraad Mauser, no kidding.... Ging ik ook zeggen. Onze Kameraad heeft een goeie Franquin swung in z'n losse tekeningen. Quote Link to comment
TDPB Posted June 5, 2015 Share Posted June 5, 2015 Ik heb vroeger van Luc Cromheecke eens een tekening van Robbedoes gekocht die hij zomaar getekend had (nadien is ze wel gepubliceerd) Die is zo plezant dat ik hem wel een verhaal van Robbedoes wil zien tekenen in die stijl. Zoiets bedoel je? Quote Link to comment
roi de la bd Posted June 6, 2015 Share Posted June 6, 2015 @Suske en Kontiki : Conrad zou toch met Arleston een one-shot van Robbedoes maken maar dat gaat niet meer door vanwege Conrad's werk aan Asterix. Quote Link to comment
Recommended Posts