Ga naar inhoud

Vandaag Gekocht


Skinny

Recommended Posts

Met die geïnkte pagina's er telkens bij zit je toch al aan dubbel zoveel pagina's dan de Franse versie? Dat heeft ook zijn prijs.

Plus dat de Franse oplage telkens 2000 exemplaren is. In onze contreien is dat al een bestseller voor een gewone softcover. Zo'n luxe kan je op niet meer dan een paar honderd exemplaren uitbrengen. Het eeuwige verhaal van kostprijs gedeeld door aantal exemplaren maakt een vertaalde vorm àltijd duurder. En in dit geval kan je niet gewoon meedrukken met de Franse versies zoals bij Khani soms wordt gedaan.

Link naar reactie

Met die geïnkte pagina's er telkens bij zit je toch al aan dubbel zoveel pagina's dan de Franse versie? Dat heeft ook zijn prijs.

Plus dat de Franse oplage telkens 2000 exemplaren is. In onze contreien is dat al een bestseller voor een gewone softcover. Zo'n luxe kan je op niet meer dan een paar honderd exemplaren uitbrengen. Het eeuwige verhaal van kostprijs gedeeld door aantal exemplaren maakt een vertaalde vorm àltijd duurder. En in dit geval kan je niet gewoon meedrukken met de Franse versies zoals bij Khani soms wordt gedaan.

De oplage was ik uit het oog verloren. Daar heb je gelijk in. :)
Link naar reactie

Plus dat de Franse oplage telkens 2000 exemplaren is. In onze contreien is dat al een bestseller voor een gewone softcover. 

 

2.000 exemplaren is toch hopelijk geen bestseller, ik vind het niet veel. Dat is minder dan een strip per 10.000 inwoners voor Nederland + Belgie. 

 

En dat is dan nog niet eens een hardcover. 

Link naar reactie

Na alle lovende reacties in de internationale pers, diverse tv/radio programma's en hier, ga ik me toch ook eens wagen aan Het Narrenschip.

Deze middag alle 5 delen (deel 5 ligt nog maar sinds vandaag in de winkels zegde de verkoper me) ineens gekocht!

Benieuwd!

narrenschip ? nooit van gehoord.dat heb je wel hier op het forum. d'r is hier nou echt nooit eens niemand die zijn favoriete strips ook maar een beetje pushed ...

Link naar reactie

Ik heb me wat verkeerd uitgedrukt. Met gemiddeld bedoelde ik eerder de meeste strips. Strips als de kiekeboes, de kampioenen, ... hebben een veel grotere oplage.

Er zijn nog wel meer reeksen die een veel hogere oplage hebben. Kiekeboes, Jommekes, S&W's etc zijn 'buiten categorie', maar gevestigde reeksen als Thorgal, Largo, Blauwbloezen, Buck Danny, Alex, Lucky Luke, Léo's, B&M, zelfs een Undertaker - dingen die je in hun eerste weken in de top 10 ziet opduiken - zitten ook allemaal veel hoger. Ik denk, maar dat is een berekende gok, want ik ken hun oplages niet, dat je voor die 'gemiddelde strip' eerder aan de betere softcover van een Daedalus of misschien zelfs Silvester moet denken. De Druïden of Elfen of zo.

Link naar reactie

Er zijn nog wel meer reeksen die een veel hogere oplage hebben. Kiekeboes, Jommekes, S&W's etc zijn 'buiten categorie', maar gevestigde reeksen als Thorgal, Largo, Blauwbloezen, Buck Danny, Alex, Lucky Luke, Léo's, B&M, zelfs een Undertaker - dingen die je in hun eerste weken in de top 10 ziet opduiken - zitten ook allemaal veel hoger. Ik denk, maar dat is een berekende gok, want ik ken hun oplages niet, dat je voor die 'gemiddelde strip' eerder aan de betere softcover van een Daedalus of misschien zelfs Silvester moet denken. De Druïden of Elfen of zo.

Inderdaad. :)
Link naar reactie

Ik heb me wat verkeerd uitgedrukt. Met gemiddeld bedoelde ik eerder de meeste strips. Strips als de kiekeboes, de kampioenen, ... hebben een veel grotere oplage.

 

Ja, die strips en die andere die werden genoemd, zijn nu wel de toplaag. Maar het gros van de softcoverstrips kent een bescheiden oplage van een duizendtal tot een paar duizend exemplaren. Voor kleinere uitgeverijen hoeft dat niet erg te zijn want hun breakevenpunt ligt een pak lager waardoor ze al met een kleine verkochte oplage uit de kosten kunnen komen. Maar de rek op wat er nog meer bovenop verkocht raakt, is niet immens groot. 

Link naar reactie

Gisteren gebladerd in een Franse integrale van Ragebol. 

Het boek was een beetje een ontgoocheling, de druk was op bepaalde plaatsen zeer slecht. Te donkere en gesatureerde kleuren die het lijnwerk belemmeren. Het papier was ook gelig. 

Wat een verschil met de voorpublicatie in Robbedoes destijds. 

De extras leken dan weer wel dik ok. 

Ik heb het boek daarom toch niet gekocht. 

Iemand anders ervaringen met dit boek?

Link naar reactie

De meeste van die eerste dagboekstripjes zijn opnieuw ingescand op basis van die oude publicaties in Robbedoes omdat de originelen later werden bijgewerkt voor een andere publicatie. Het gele papier is een keuze van de uitgever. De meeste integrales van Dupuis verschijnen allemaal op dat wat grovere papier dat meer inkt opslorpt.

De extra dossiers zijn altijd dik in orde.

Link naar reactie

De meeste van die eerste dagboekstripjes zijn opnieuw ingescand op basis van die oude publicaties in Robbedoes omdat de originelen later werden bijgewerkt voor een andere publicatie. Het gele papier is een keuze van de uitgever. De meeste integrales van Dupuis verschijnen allemaal op dat wat grovere papier dat meer inkt opslorpt.

De extra dossiers zijn altijd dik in orde.

Tja. 

Ik vind persoonlijk gelig en grover papier een zeer ongelukkige keuze om strips op te drukken. 

Link naar reactie

Tja. 

Ik vind persoonlijk gelig en grover papier een zeer ongelukkige keuze om strips op te drukken.

 

Dat wordt gedaan omdat ze voor sommige oudere dingen vaak met scans van de originelen moeten werken en niet kunnen vertrekken van digitale bestanden, dacht ik. Arboris legt dat volgens mij uit in de integrales van Baard en Kale.

Link naar reactie

In die eerste integrale staan tientallen en tientallen pagina's met stripverhalen die nooit in album zijn verschenen. Het gaat om de natuurrubriek waar Frank Pé een soort dagboekstripjes van maakte voor het weekblad Robbedoes. Voor een kleinschalige Franse uitgave heeft hij die pagina's eens herwerkt door overal de kopjes van Ragebol te hertekenen want tussendoor is zijn uiterlijk nogal veranderd. Die pagina's hebben niets te maken met de overige gebundelde verhalen die je al kent. Enkel de eerste twee delen staan in die integrale en zijn gewoon scherp afgedrukt, weliswaar op dat gele papier. De rest van de reeks staat in de volgende bundel, maar die moet nog verschijnen.

Link naar reactie

Bouncer integraal van Humanoids in het Engels, meer dan 400 pagina's leesplezier om het zomaar te zeggen. Had ooit eens via Amazon een digitaal deeltje gekocht, makkelijk op reis en vond het wel goed. Toen ik deze uitgave zag liggen zaterdag moest ik het meenemen. Heel erg mooi gedaan.

 

idd, schitterende uitgave. humanoids heeft er nog wel van jodo.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...