Guest Ben Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 Deze uitgave van Sherpa. Wordt die in kleur uitgebracht? Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 Gebonden, groot formaat, 160 pagina’s kleur | ISBN 978-90-8988-086-4 | Oplage 700 exemplaren | € 65,00 + luxe editie met linnen rug en gesigneerde prent | 99 exemplaren | € 99,00 Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 Die info hadden we er niet bijgezet, dus je kon er niet over gelezen hebben. Verschijning is voorzien voor dit najaar. In welke maand is nog niet duidelijk. Het gaat om een bundeling van drie albums: De Wolven van Wyoming / De Hemel Is Rood boven Laramie / Nacht over de Woestijn Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 Die luxe is bij mijn weten al niet meer te bestellen alleszins. Quote Link to comment
velden8 Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 Waarom weer een integrale uitvoering? Was toch al uitgekomen bij saga? Wordt nu toch echt wel uitgemolken naar mijn mening. Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 Die ene uitgave is enkel van die drie verhalen in één band. De hele reeks wordt niet heruitgegeven, hoor. Te vergelijken met de Bleuberry's van Sherpa. dat is ook geen integrale uitgave want daar begint Dargaud dit najaar aan. Alle Saga's zijn trouwens uitverkocht. Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted July 13, 2015 Share Posted July 13, 2015 Ik vermoed november. Quote Link to comment
Sherpa Posted November 26, 2015 Share Posted November 26, 2015 Comanche is uitgesteld tot maart 2016. Quote Link to comment
mojo Posted November 27, 2015 Share Posted November 27, 2015 En Blueberry integrale tot december 2015 Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
Elvis Posted November 27, 2015 Share Posted November 27, 2015 Als die Comanche albums worden uitgegeven zoals die Blueberry's van Sherpa , koop ik die zeker. Die van Saga heb ik gemist en ze hadden ook wel een heel beperkte oplage met een wel heel gevoelige cover. Hier en daar kon ik wel een deel op de kop tikken maar omdat ze meestal vuil waren (lees meestal zwarte vingerafdrukken )liet ik ze aan me voorbij gaan.Dit kon beter worden uitgegeven. Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted November 27, 2015 Share Posted November 27, 2015 Oei, het oudere werk van zowel Hermann als Jean Giraud wordt net geroemd omwille van hun kracht in zwart-wit. Dargaud publiceert volgende week een paar van Girauds laatste Blueberry-verhalen op groot formaat met een nieuwe cover... en in zwart-wit (alleen in het Frans, zie http://www.dargaud.com/bd/Blueberry/Blueberry/Blueberry-tome-24-Mister-Blueberry-N-B Quote Link to comment
lukoste Posted November 27, 2015 Share Posted November 27, 2015 Zowel de Sherpa uitgaven van Blueberry als de Saga uitgaven van Comanche zijn prachtig. Een geweldige ervaring om dat te mogen lezen en bekijken. Quote Link to comment
ed hengeveld Posted August 31, 2016 Share Posted August 31, 2016 De eerste Comanche van Uitgeverij Sherpa is verschenen. Het is mooi spul mensen! Quote Link to comment
Timhardt Posted August 31, 2016 Share Posted August 31, 2016 schitterend boek inderdaad, zowel qua vormgeving als qua inhoud. Quote Link to comment
djkeos Posted August 31, 2016 Share Posted August 31, 2016 Die ene uitgave is enkel van die drie verhalen in één band. De hele reeks wordt niet heruitgegeven, hoor. Te vergelijken met de Bleuberry's van Sherpa. dat is ook geen integrale uitgave want daar begint Dargaud dit najaar aan. Alle Saga's zijn trouwens uitverkocht. Inmiddels is duidelijk dat alle door Hermann getekende verhalen van Comanche op deze manier zullen volgen. Tweede deel aangekondigd eind 2016/begin 2017. Quote Link to comment
Timhardt Posted August 31, 2016 Share Posted August 31, 2016 Inmiddels is duidelijk dat alle door Hermann getekende verhalen van Comanche op deze manier zullen volgen. Tweede deel aangekondigd eind 2016/begin 2017. en dat tweede deel is eigenlijk deel een (wel, met het eerste en tweede verhaal van comanche) als ik nog kan volgen. Quote Link to comment
JJL Posted August 31, 2016 Share Posted August 31, 2016 schitterend boek inderdaad, zowel qua vormgeving als qua inhoud. Ga dit album ook aanschaffen, omdat het een iconisch Western drieluik bevat, maar had hem liever in zwartwit gezien (net als de Blueberry uitgaven van Sherpa). Volledig eens met Kontiki's opmerking hierboven (27.11) dat de tekeningen juist ongekleurd mooi uitkomen. Zou dit nou vooral in kleur zijn uitgegeven, om geen kopie te worden van de Saga uitgaven van Comanche? Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted August 31, 2016 Share Posted August 31, 2016 Nee, want in feite worden de Franse integrales van Le Lombard eigenlijk als basis gebruikt. Dat waren twee integrales met elk vijf albums op groot formaat, maar minder groot dan de Sherpa's. Mochten Fransen zien wat Sherpa uitbracht, ze zouden ook exemplaren willen inpikken, denk ik. Quote Link to comment
Timhardt Posted August 31, 2016 Share Posted August 31, 2016 Ik ken de comanche hiervoor niet, geef ik grif toe, maar ik vind de inkleuring erg geslaagd. Quote Link to comment
djkeos Posted August 31, 2016 Share Posted August 31, 2016 en dat tweede deel is eigenlijk deel een (wel, met het eerste en tweede verhaal van comanche) als ik nog kan volgen. Klopt. Op Stripspeciaalzaak.be staat een mooi overzicht: http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts-1603.php#Comanche Quote Link to comment
Timhardt Posted August 31, 2016 Share Posted August 31, 2016 Klopt. Op Stripspeciaalzaak.be staat een mooi overzicht: http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts-1603.php#Comanche Ziet er een interessante site uit, op het eerste gezicht! Quote Link to comment
lukoste Posted August 31, 2016 Share Posted August 31, 2016 Iemand een idee over de titels van die andere integrales. Zijn dergelijke titels al gebruikt in andere talen? Quote Link to comment
Hardcover Posted August 31, 2016 Share Posted August 31, 2016 Absolute topper !!!! Gelukkig in kleur. Inmiddels besteld. Quote "The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." Link to comment
Rik Posted August 31, 2016 Share Posted August 31, 2016 Ziet er een interessante site uit, op het eerste gezicht! Op het 2e gezicht ook Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
nobody Posted September 1, 2016 Share Posted September 1, 2016 De eerste Comanche van Uitgeverij Sherpa is verschenen. Het is mooi spul mensen! 20160831-02.JPG 20160831-03.JPG 20160831-04.JPG Hier ook nog enkele foto's: http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/24-vandaag-gekocht/?p=238795 Quote Link to comment
ed hengeveld Posted September 1, 2016 Share Posted September 1, 2016 Op 16 september verschijnen in het Frans herdrukken van de eerste drie Comanche albums, met nieuwe covers. Nou ja, nieuw: het zijn covers van weekblad Kuifje uit de jaren '70. Quote Link to comment
Koning Poefke Posted September 1, 2016 Share Posted September 1, 2016 Die covers van het weekblad gebruiken vind ik een beter keuze dan Hermanns recente coverontwerpen. Quote Link to comment
Hardcover Posted September 1, 2016 Share Posted September 1, 2016 Die covers van het weekblad gebruiken vind ik een beter keuze dan Hermanns recente coverontwerpen. Mee eens. Deze covers hebben trouwens, afgaande op Amazon.fr, meer contrast. Quote "The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." Link to comment
Tweetie Posted September 1, 2016 Share Posted September 1, 2016 Die covers van het weekblad gebruiken vind ik een beter keuze dan Hermanns recente coverontwerpen. Klopt. Qua stijl liggen cover en binnenkant dan dichter bij elkaar. Quote Link to comment
Hardcover Posted September 4, 2016 Share Posted September 4, 2016 Quote "The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." Link to comment
sanderg Posted September 24, 2016 Share Posted September 24, 2016 Heb m uiteindelijk, ondanks t feit dat ik de prijs (erg) stevig vond, toch gekocht door alle lofprijzingen hier. Eerlijk is eerlijk, ik ben ook om. Op westerngebied is dit het beste dat ik op stripgebied heb gelezen tot nu toe. (Blueberry nooit gelezen, is dat net zo goed?). Wat mij opvalt- Ik vind het tekenwerk van Hermann voor de comanche reeks vele malen beter dan het werk dat ie, pak m beet, maakt sinds hij direct in kleur is gaan werken! Anatomisch klopt t allemaal een stuk beter (naar mijn mening) en ook de landschappen zijn fenomenaal! Ik vind t tekenwerk misschien nog wel beter dan de schemerwoude reeks (eerste 10). Wat is jullie mening? Ik vind t zelf eigenlijk jammer dat Hermann destijds is overgestapt op directe kleur. Moet daarbij wel opmerken dat zijn laatste terugkeer naar zwart-wit (jeremiah- met esra is alles goed, meen ik) niet best (slecht) was.. misschien is hij t verleert? :-) als je dat zo ziet kun je je bijna niet voorstellen dat dat dezelfde tekenaar is als comanche.. Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
sanderg Posted September 24, 2016 Share Posted September 24, 2016 Heb m uiteindelijk, ondanks t feit dat ik de prijs (erg) stevig vond, toch gekocht door alle lofprijzingen hier. Eerlijk is eerlijk, ik ben ook om. Op westerngebied is dit het beste dat ik op stripgebied heb gelezen tot nu toe. (Blueberry nooit gelezen, is dat net zo goed?). Wat mij opvalt- Ik vind het tekenwerk van Hermann voor de comanche reeks vele malen beter dan het werk dat ie, pak m beet, maakt sinds hij direct in kleur is gaan werken! Anatomisch klopt t allemaal een stuk beter (naar mijn mening) en ook de landschappen zijn fenomenaal! Ik vind t tekenwerk misschien nog wel beter dan de schemerwoude reeks (eerste 10). Wat is jullie mening? Ik vind t zelf eigenlijk jammer dat Hermann destijds is overgestapt op directe kleur. Moet daarbij wel opmerken dat zijn laatste terugkeer naar zwart-wit (jeremiah- met esra is alles goed, meen ik) niet best (slecht) was.. misschien is hij t verleert? :-) als je dat zo ziet kun je je bijna niet voorstellen dat dat dezelfde tekenaar is als comanche.. Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Timhardt Posted September 24, 2016 Share Posted September 24, 2016 Comanche is heel goed. Blueberry evenwaardig. Kende geen van beiden echt goed tot voor 2 maanden geleden. maar ben ook om voor beide reeksen. Quote Link to comment
pudifar Posted September 24, 2016 Share Posted September 24, 2016 Als ik niet naar het gezicht van de cowboy kijk op de cover van Red Dust, zou ik zweren dat Malik hem getekend heeft! Bestaat er enige invloed of samenwerking tussen Malik en Hermann? Quote Link to comment
Suske Posted September 24, 2016 Share Posted September 24, 2016 Als ik niet naar het gezicht van de cowboy kijk op de cover van Red Dust, zou ik zweren dat Malik hem getekend heeft! Bestaat er enige invloed of samenwerking tussen Malik en Hermann? Een samenwerking was er niet. Ze gebruikten voor hun covertekeningen wel dezelfde arceertechniek in gouache (plakkaatverf). Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link to comment
Hardcover Posted September 25, 2016 Share Posted September 25, 2016 De eerste 8 platen van Comanche - Red Dust: http://www.lelombard.com/bd-en-ligne/red-dust,3453 De eerste 8 platen van Comanche - Wanhoop en dood op de Prairie: http://www.lelombard.com/bd-en-ligne/guerriers-desespoir,3487 Quote "The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." Link to comment
djkeos Posted September 27, 2016 Share Posted September 27, 2016 De eerste 8 platen van Comanche - Wanhoop en doos op de Prairie: Da's nog eens een leuke typo! Quote Link to comment
lukoste Posted March 7, 2017 Share Posted March 7, 2017 Staat de nieuwe integrale nog steeds gepland voor deze maand? Ik kan er niets over vinden op de FB pagina van Sherpa. Quote Link to comment
djkeos Posted March 8, 2017 Share Posted March 8, 2017 Bij mijn weten zou dat inderdaad in de planning staan voor deze maand. Zal eens informeren bij Mat of misschien kan hijzelf al iets vertellen over de te verwachte daadwerkelijke uitgave. NB: op Facebook meldde Mat wel in het bericht van 11 februari dat ze wat over tijd zijn met de planning. Dat geeft al een indicatie. Quote Link to comment
Recommended Posts