shiraz Posted August 9, 2015 Share Posted August 9, 2015 hebben jullie dat ook bij Image TP's, dat de lijm "lost" en de rug los komt. heb dat nog al gehad met een andere (de Image reeks Trees) Quote Link to comment
Aeaipejdziasm Posted August 9, 2015 Share Posted August 9, 2015 De Getekende Reep zin in zijn punkperiode: lamentabele covers, inferieure uitgaves.... Quote Link to comment
shiraz Posted August 10, 2015 Author Share Posted August 10, 2015 ik was zo blij dat ik de 4 volumes nog gevonden heb, want er zijn er al van uitverkocht.... Quote Link to comment
Timhardt Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 slechte uitgave, bij mij ook Quote Link to comment
nobody Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 Ik heb daarentegen nog geen enkele Image met problemen. Ik heb er wel van Dark Horse, maar dat is ook een uitzondering op de regel (nu toch, vroeger was het veel erger). Quote Link to comment
shiraz Posted August 10, 2015 Author Share Posted August 10, 2015 'k zal dan maar om wat lijm gaan :-( Quote Link to comment
Timhardt Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 Bij de eerste hardcover van Elephantmen had ik ook dat de lijm tekort schoot en de pagina's los kwamen wanneer het boek werd gelezen. maar die zit wel met katernen vastgenaaid. (Maar, idd, de aparte katernen kwamen wat los, zodat je de draad van het inbinden kon zien). eigenlijk kan deze draad (haha) snel gesloten worden: de allerergste uitgaves zijn die van arboris in de jaren 80. Die werden niet gebonden en amper gelijmd. je kreeg de cover en de losse bladen, lijmen moest je zelf doen Quote Link to comment
Yncke Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 Ik vind dat 't lang geduurd heeft voor Arboris ter sprake kwam... O:-) Quote yncke.be Link to comment
linthout Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 Bij de eerste hardcover van Elephantmen had ik ook dat de lijm tekort schoot en de pagina's los kwamen wanneer het boek werd gelezen. Ja zeg! Eigen schuld, dikke bult! Wie léést die boeken nu? Die zijn voor in de kast te steken! Quote Link to comment
Timhardt Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 "Zeer goede strip maar valt uit mekaar bij lezing." Ze vielen ook uit elkaar gewoon door ernaar te kijken Maar kom, daarna beterde het wel he? Herman Jonas zaliger had wel oren naar mijn gezaag daarover Quote Link to comment
Yncke Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 Ze vielen ook uit elkaar gewoon door ernaar te kijken The man who stares at comics! Quote yncke.be Link to comment
Timhardt Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 The man who stares at comics! Jolan-power Quote Link to comment
Yan Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 Na een paar weken stond de hardcover van deel 2 van Krasse Knarren (Dargaud) bol, en ik heb 'm nog niet eens gelezen, alleen naar gestaard. Quote It could be worse, it could be raining ! Link to comment
shiraz Posted August 10, 2015 Author Share Posted August 10, 2015 En welke lijm gebruiken jullie ☺ Quote Link to comment
eriktex Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 Boekbinderslijm! In de betere kantoorboekhandel te koop... (Heb er honderden oude Tex Willer pockets uit de jaren '70 mee gerestaureerd ) Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
Timhardt Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 Boekbinderslijm! In de betere kantoorboekhandel te koop... (Heb er honderden oude Tex Willer pockets uit de jaren '70 mee gerestaureerd ) die ruikt ook overheerlijk! Quote Link to comment
Olsimar Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 Mijn Girls editie gaat niet uit elkaar vallen (Well een sportschoolabonnenment moeten nemen om deze in bed te kunnen lezen ) Quote Link to comment
Peter Motte Posted August 11, 2015 Share Posted August 11, 2015 In de jaren 70 kwam de plasticlaag van de geplastificeerde covers van de Suske & Wiske's erg gemakkelijk los. Je kon het er gewoon afpellen. Quote Koop wat je leest, lees wat je koopt. Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte Link to comment
shiraz Posted August 11, 2015 Author Share Posted August 11, 2015 lang leve 'de rode ridder' en 'karl may' met de nietjes Quote Link to comment
Peter Motte Posted August 11, 2015 Share Posted August 11, 2015 Helemaal mee eens. Nietjes zijn een fantastische bindwijze. Heel lang houdbaar. Onderschat. Quote Koop wat je leest, lees wat je koopt. Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte Link to comment
Yan Posted August 11, 2015 Share Posted August 11, 2015 Nietjes zijn ook niet altijd de oplossing: je hebt geen rug ze roesten uiteindelijk komen de bladen in het midden los (of zelfs de kaft) Quote It could be worse, it could be raining ! Link to comment
shiraz Posted August 12, 2015 Author Share Posted August 12, 2015 ook als je er voorzicht met bent? Quote Link to comment
retep Posted August 12, 2015 Share Posted August 12, 2015 Nietjes zijn ook niet altijd de oplossing: je hebt geen rug ze roesten uiteindelijk komen de bladen in het midden los (of zelfs de kaft) Naast die roestende nietjes zijn die albums ook nog eens geneigd om beschadigingen aan de hoeken aan te trekken omdat de rug niet mooi recht is. Ik heb nu trouwens een honderdtal Mondria, Panda en (in iets mindere mate) Oberon albums uit de 80ies in de kast staan die niet meer te lezen zijn zonder dat de pagina's eruitvallen. Hoe bevestig je één of enkele losgelaten pagina's weer aan het boek, lijmen gaat dan moeilijk want het grootste deel vd bladen zit nog vast..... Quote Link to comment
TomP Posted August 12, 2015 Share Posted August 12, 2015 Naast die roestende nietjes zijn die albums ook nog eens geneigd om beschadigingen aan de hoeken aan te trekken omdat de rug niet mooi recht is. Ik heb nu trouwens een honderdtal Mondria, Panda en (in iets mindere mate) Oberon albums uit de 80ies in de kast staan die niet meer te lezen zijn zonder dat de pagina's eruitvallen. Hoe bevestig je één of enkele losgelaten pagina's weer aan het boek, lijmen gaat dan moeilijk want het grootste deel vd bladen zit nog vast..... Plakband? Quote Link to comment
retep Posted August 12, 2015 Share Posted August 12, 2015 Plakband? The horror ! Quote Link to comment
Olsimar Posted August 12, 2015 Share Posted August 12, 2015 Oude nietjes eruit en nieuwe nietjes er in rammen (Mooi beeld: retep met witte handschoentjes en een nietmachine in de weer in zijn stripkamer ) Quote Link to comment
retep Posted August 12, 2015 Share Posted August 12, 2015 Afgelopen maand dacht ik: kom, laat ik alle Corto Malteses eens herlezen. Een monumentale taak die me goed afging tot ik op dit soort albums stuitte: De losse bladzijden fladderden door de kamer Quote Link to comment
Chimi Posted August 12, 2015 Share Posted August 12, 2015 Afgelopen maand dacht ik: kom, laat ik alle Corto Malteses eens herlezen. Een monumentale taak die me goed afging tot ik op dit soort albums stuitte: De losse bladzijden fladderden door de kamer Deze strip mag ook wel in het topic "Lamentabele Covers" hoor. Quote http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2247-chimichanga-art/ http://slentert.deviantart.com/ Link to comment
Zwendel Posted August 12, 2015 Share Posted August 12, 2015 lang leve 'de rode ridder' en 'karl may' met de nietjes En de ruggen scheuren en slijten gemakkelijk. Probeer maar eens een oude sus en wis te vinden met intacte rug. Quote Link to comment
Peter Motte Posted August 12, 2015 Share Posted August 12, 2015 Hé, joh, nu ben ik de precieze bewoording van mijn vraag kwijt. Quote Koop wat je leest, lees wat je koopt. Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte Link to comment
TDPB Posted August 12, 2015 Share Posted August 12, 2015 Nietjes zijn ook niet altijd de oplossing: je hebt geen rug ze roesten uiteindelijk komen de bladen in het midden los (of zelfs de kaft) Waarom is het niet hebben van een rug een probleem? De bladen in het midden gaan enkel loskomen bij héél intens gebruik. Anders blijven die daar goed zitten. Een extra voordeel van geniete strips is dat ze meestal dunner zijn en je dus minder plaats nodig hebt. Quote Link to comment
Peter Motte Posted August 12, 2015 Share Posted August 12, 2015 Deze vraag ? : http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/1986-hugo-pratt-corto-maltese/#entry190970 Deze vraag ? : http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/1986-hugo-pratt-corto-maltese/#entry190970 Deze vraag ? : http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/1986-hugo-pratt-corto-maltese/#entry190970 Gevonden. Quote Koop wat je leest, lees wat je koopt. Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte Link to comment
Peter Motte Posted August 12, 2015 Share Posted August 12, 2015 Drie maal is scheepsrecht! (er is heel vreemd misgegaan toen ik quotte) Quote Koop wat je leest, lees wat je koopt. Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte Link to comment
blacktiger Posted August 12, 2015 Share Posted August 12, 2015 Ik heb bij de Mondria, Arboris en Panda uitgaven heel voorzichtig, wat vrij makkelijk ging, alle pagina's uit het boek genomen. Dan van iedere pagina de lijmresten verwijderd. Daarna alle pagina's met twee egale latjes en twee miniklemschroeven bij elkaar geperst. Deze pagina's ingesmeerd met houtlijm. Ze een aantal dagen laten drogen en ze daana terug met houtlijm in de cover geplakt. Tijdrovend, ik weet het, maar het was de moeite waard. Quote Link to comment
retep Posted August 12, 2015 Share Posted August 12, 2015 Ik heb bij de Mondria, Arboris en Panda uitgaven heel voorzichtig, wat vrij makkelijk ging, alle pagina's uit het boek genomen. Dan van iedere pagina de lijmresten verwijderd. Daarna alle pagina's met twee egale latjes en twee miniklemschroeven bij elkaar geperst. Deze pagina's ingesmeerd met houtlijm. Ze een aantal dagen laten drogen en ze daana terug met houtlijm in de cover geplakt. Tijdrovend, ik weet het, maar het was de moeite waard. Godsamme tiger, wat een monnikenarbeid, kan ik je inhuren ? Quote Link to comment
Yan Posted August 13, 2015 Share Posted August 13, 2015 Waarom is het niet hebben van een rug een probleem? De bladen in het midden gaan enkel loskomen bij héél intens gebruik. Anders blijven die daar goed zitten. Een extra voordeel van geniete strips is dat ze meestal dunner zijn en je dus minder plaats nodig hebt. Boeken met een rug (en dus tekst er op) zijn makkelijker terug te vinden in een kast . Roeste nietjes en uitrafelen van de achterzijde zijn een probleem, dat je zelfs al ben je zorgzaam, moeilijk te vermijden is. Ik heb een collectie Piet Pienter en Bert Bibber (nochtans als eerste koper) die met dit probleem kampt. Bovendien komt bij een aantal Standaard Uitgaven de plastic laag los langs de rugrand (Bessy - lichtblauwe uitgaven). De oudere Bessy's (donkerblauw) hebben meestal loszittende middenbladen (OK, hier was ik niet de eerste eigenaar). Quote It could be worse, it could be raining ! Link to comment
Recommended Posts