Ga naar inhoud

Onderroepen


linthout

Recommended Posts

Het eerste wat ik iedere dag op het net bekijk is een nieuw stripje van 'Monty' (voorheen 'Robotman & Monty', voorheen 'Robotman') door Jim Meddick, een (zeker hier) compleet ondergewaardeerde krantenstrip. De reeks die inhoudelijk alle kanten op kan gaan bestaat als sinds 1985 en wordt nog steeds gemaakt, maar er bestaan maar vier albums van waarvan de laatste verscheen in 1997. Jammer, want op zijn best is dit een hilarische reeks, op zijn slechts is hij gewoon doorsnee.

Link naar reactie

Ik vond zijn stijl ook altijd geweldig. Zijn er in Duitsland niet meer albums van Brammetje Bram verschenen.

Mocht Collectie Fenix een keer door hun materiaal zitten dan mogen ze voor mijn part BB voltooien.

Link naar reactie

Ik vond zijn stijl ook altijd geweldig. Zijn er in Duitsland niet meer albums van Brammetje Bram verschenen.

Mocht Collectie Fenix een keer door hun materiaal zitten dan mogen ze voor mijn part BB voltooien.

Klopt, als Pittje Pit bij Epsilon Verlag! De eerste vier verhalen zijn daar in kleur verschenen, best aardige drukkwaliteit. Deze albums zijn allemaal geschreven door Frans Buisink en vooral de eerste twee voelen wat gedateerd. De piraten zijn dan nog 'gemeen', terwijl ze in latere albums juist een komische rol krijgen. De latere verhalen lezen daardoor een stuk aangenamer, dan schrijft Ryssack vaak zelf en volgens mij zijn er ook een paar van de hand van Delporte.

Link naar reactie

Zonder twijfel: René Follet. Ikar, De Ilias, Shelena, Ivan Zoerin, Terreur, De Zingari, Steven Severijn... Stuk voor stuk getekend (geschilderd) in een heel knappe stijl. De man heeft echter pech gehad dat hij nooit met een scenarist heeft gewerkt die ook commercieel hoog scoort. Ook zijn ontelbare illustraties zijn stuk voor stuk pareltjes. Enorm bescheiden man. Komt ook nauwelijks buiten. Schuwt stripfestivals en signeersessies maar toch een heel warme man. Zwaar onderschat in mijn ogen dus.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Ben een groot liefhebber van het werk van Paul Hornschemeier, een auteur die waarschijnlijk niet zal gesmaakt worden door Chris-Ware-haters. ;)

Vind dat die man ook meer bekendheid zou mogen genieten.  "Mother, Come Home" & "Life With Mr. Dangerous" zou ik mensen die niet vies zijn van wat treurnis vol enthousiasme aanraden. 

 

6867998.jpg  17969111.jpg

 

dit jaar mogen ontdekken en idd: geweldige boeken!

Link naar reactie

Zonder twijfel: René Follet. Ikar, De Ilias, Shelena, Ivan Zoerin, Terreur, De Zingari, Steven Severijn... Stuk voor stuk getekend (geschilderd) in een heel knappe stijl. De man heeft echter pech gehad dat hij nooit met een scenarist heeft gewerkt die ook commercieel hoog scoort. Ook zijn ontelbare illustraties zijn stuk voor stuk pareltjes. Enorm bescheiden man. Komt ook nauwelijks buiten. Schuwt stripfestivals en signeersessies maar toch een heel warme man. Zwaar onderschat in mijn ogen dus.

 

Hoe lang is het nog wachten op een integrale van De Zingari? 

IN KLEUR welteverstaan  :e005:

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Wel knap van Follet dat hij nog steeds tekent. Een hoop anderen zouden op zijn leeftijd wellicht al een jaar of 10 het potlood erbij neergelegd hebben.

 

Het is natuurlijk ook wel een goede dosis geluk hebben.

Link naar reactie

Follet is nochtans een gewaardeerde tekenaar waar iedereen vol lof over is. Hij heeft alleen nooit echt commercieel succes gekend. Maar dat ligt ook wel een beetje aan het feit dat hij er niet in slaagt/geen zin heeft om een langlopende reeks te tekenen.

Iedereen? Hij is een artist's artist.

Link naar reactie

Ik vond zijn stijl ook altijd geweldig. Zijn er in Duitsland niet meer albums van Brammetje Bram verschenen.

Mocht Collectie Fenix een keer door hun materiaal zitten dan mogen ze voor mijn part BB voltooien.

-Ik heb Brammetje Bram altijd een bijzonder slechte strip gevonden. Ik kan dat echt niet aanzien...Laat staan lezen...Ik gruwel van die strip...En dat andere onding, over dat bejaardentehuis, vind ik zo mogelijk nog vreselijker.

Collectie Fenix mag voor mijn part eens alle Heroic verhaaltjes van Felix van Tillieux brengen...Dat zou ik nog de moeite vinden.

-Hornschemeier vind ik ook geweldig.

-Jean Cezard ken ik niet...Bestaat daar iets van in het Nederlands? Die plaat is in elk geval zeer mooi.

-Folet vind ik ook bijzonder onderschat. Zeker door de verzamelaars.

-Das Pastoras vind ik een geniale tekenaar...Die mag naast Corben staan!!!!

Link naar reactie

Iedereen? Hij is een artist's artist.

Dat wordt toch altijd beweerd, ja. Maar zouden er doorsnee lezers zijn die zijn tekeningen lelijk vinden? Die niet zien hoe goed het getekend is? Hij gebruikt een zeer klassieke tekenstijl, dus veel weerstand zal er bij de gemiddelde striplezer wel niet zijn voor zijn tekenstijl.

 

Een tijdje geleden heb ik me door zijn twee promostrips over Citroën geworsteld. Ik hoop dat hij daar rijkelijk voor betaald werd, want het is zonde dat zo'n talent zijn tijd daaraan moest verspillen.

Link naar reactie
Andre Geerts is zeer onderroepen volgens mij.

 

Als we het dan toch over Geerts hebben, Paul Geerts is in mijn ogen onderroepen. Die man zal voor het grote publiek altijd in de schaduw van Vandersteen blijven staan, maar hij verdient meer en beter. Waarom wordt hij bijvoorbeeld nooit genoemd in lijstjes van de grote Vlaamsche stripmakers?

Link naar reactie

Ben een groot liefhebber van het werk van Paul Hornschemeier, een auteur die waarschijnlijk niet zal gesmaakt worden door Chris-Ware-haters. ;)

Vind dat die man ook meer bekendheid zou mogen genieten.  "Mother, Come Home" & "Life With Mr. Dangerous" zou ik mensen die niet vies zijn van wat treurnis vol enthousiasme aanraden. 

 

6867998.jpg  17969111.jpg

Hornschemeier kan ik ook wel smaken...  

http://www.comicartfans.com/galleryroom.asp?gsub=85011

 

 

In de categorie onderroepen: Vincent Vanoli en Richard Sala...

Link naar reactie

Jojo van de betreurde Geerts.

Prachtige reeks die veel te weinig aandacht gekregen heeft en stilaan uit beeld verdwijnt.

Sommige albums konden me raken tot in mijn ziel.

Andre Geerts is zeer onderroepen volgens mij.

 

Absoluut waar. Ook Dodier mag van mij op een enorme piedestal gezet worden. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Zou een goed idee zijn.

Ik had het niet zo voor Jojo, maar soit.

 

René Follet ... die wou ik ook vermelden. Ik was niet weg van zijn tekenstijl, maar achteraf moet ik wel toegeven dat hij uitstekend is. Naar mijn gevoel heeft hij de pech gehad niet in het goede tijdsgewricht te zijn geboren. Het is meer een stijl voor de jaren 50-60.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...