Ga naar inhoud

[Tweede Ronde (5)] Plaatje 55 Vs. Plaatje 10


nobody

  

51 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk plaatje vind jij het 'beste'?

    • A
      30
    • B
      21


Recommended Posts

Tweede ronde. 

 

Welk van deze twee plaatjes vind jij het beste, leukste, belangrijkste, enz...? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Zeg voor wie je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van het plaatje mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn keuze verdedigen      :)

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde.

De verliezer valt af.

 

 

A:

post-4-0-12675900-1449940227.jpg

De Zwitser Frederik Peeters maakte zijn fel bejubelde graphic novel in amper drie maanden tijd, waarin hij observeerde, nadacht en zijn eigen leven reconstrueerde. Hijzelf noemt het emotionele kots. Feit is dat dit dagboek niet vrijblijvend is. Deze parel is ontroerend, lastig en toch weer grappig. Eenmaal vallen al die emoties samen in één enkel kadertje. Het resultaat is een verbaasde neushoorn die nog jaren op je netvlies zal blijven kleven.

 

Los van de beladen ziekte die steeds op de achtergrond meeloert én die soms opduikt in de dikke zwarte pennenstreken, is dit een opvallend luchtig en gemakkelijk leesbaar boek. Peeters zet immers zijn personages centraal in de kaders. Hierdoor verdwaal je nooit in de tekeningen. Die grafische keuze levert bovendien pareltjes van pagina’s op, zoals die beruchte neushoornpagina. Ook de tollende bedscène — een techniek die we al iets minder intens zagen in het slotdeel van ConzDe Tweede Kus — is memorabel.

 

www.stripspeciaalzaak.be

 

kool thing

 

 

 

B:

post-585-0-23529200-1448901333.jpg

"Deze vond ik altijd tot de verbeelding spreken."

Simon

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Moeilijke keuze, ik vind ze beiden goed. Ik ga er nog even over nadenken.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

In de vorige ronde stond A tegenover een plaat uit Zoo, als ik mij niet vergis. Ik heb toen ook voor A gestemd. Ik kan toch nu niet tegen Frank Pé en tegen Franquin stemmen? :( Maar gedoeme A is een sterke kader... Ik twijfel nog eventjes. Als Zwartkijken het duidelijk zou halen, stem ik alsnog voor A, anders weet ik het nog niet goed...

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Met A zou de context van de strip waarschijnlijk voor een stukje de verwondering tenietdoen (ik heb de strip niet gelezen),...

 

in tegendeel. De context verscherpt de tekening alleen maar, en voegt er een scheut humor aan toe

 

Plaat ervoor: tekstballon: Je hebt evenveel kans om Aids te krijgen als wanneer je hier buitengaat tegen een neushoorn te botsen. Hahaha. En dan sla je de bladzijde om.... en dan zie je het plaatje. ( sorry heb thuis de Franse versie )

 

post-49-0-73872700-1450541497.jpg

post-49-0-43413200-1450541498.jpg

 

 

Die zwarte vlekken zijn idd storend, maar de rechtse vlek is een schaduwvlek. Die neushoorn is een soort dwanggedachte die langzaam verdwijnt/opstijgt ( laatste kadertje )

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

dat mag, maar wat is volgens jou de boodschap van A?

 

 

Ik ben niet zo goed in mijn mening over te brengen naar iemand anders, maar ik zal het toch proberen. :)

 

Eigenlijk is mijn plaatje een aanklacht tegen de doodstraf. De eerste persoon wordt ter dood veroordeelt, maar omdat het vrijwillig doden van een persoon bestraft wordt met de doodstraf wordt de beul ook ter dood veroordeelt. Zo krijg je eigenlijk een vicieuze cirkel van executies. Hiermee toon je eigenlijk de onzin aan van de doodstraf.

Link naar reactie

Oeps zie nu pas dat Timhardt het andere plaatje bedoelt. 

 

Als je louter en alleen het plaatje ziet, dan zie je enkel twee personen met een neushoorn in het midden. Ik zie er geen boodschap of context in. 

 

Als je de plaatjes er rond ziet, dan wordt het natuurlijk duidelijker. Maar dan heb je wel de andere plaatjes nodig. Bij plaatje B heb je dit niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...